Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

178. Gry Akcji PC Windows - według daty premiery

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 178. Gry z gatunku akcji na platformę PC ułożone według daty premiery.

Gry Akcji. Szeroko rozumiany gatunek gier wymagających refleksu, celności oraz zręczności, w skład którego wchodzą m.in. strzelaniny (np. seria Call of Duty czy Battlefield) oraz przygodowe gry akcji (Tomb Raider), a wydarzenia obserwujemy zarówno z perspektywy pierwszej (FPP), jak i trzeciej osoby (TPP). Najczęściej w produkcjach tego typu gracz kontroluje bohatera, którego zadaniem jest pokonanie wrogów i dotarcie do z góry określonego celu. Grający dysponuje bogatym arsenałem broni, w tym pistoletów, wyrzutni rakiet, mieczy, noży itp. Szczególnym przypadkiem w tej kategorii gier są przygodowe gry akcji. Cechują się one mniejszym naciskiem położonym na akcję i walkę, a za to większym znaczeniem fabuły, eksploracji otoczenia i rozwiązywania zagadek logicznych.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry akcji
Nightmare Creatures
Nightmare Creatures

Akcji 25 czerwca 1997

Nightmare Creatures jest rozbudowaną grą akcji z elementami przygody, w której akcję obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby (widok TPP). Całość klimatem przypomina m.in. takie serie jak Resident Evil czy Castlevania.

Bedlam 2: Absolute Bedlam
Bedlam 2: Absolute Bedlam

Akcji 4 czerwca 1997

Kontynuacja dynamicznej strzelanki Bedlam z 1996 roku, w której jako dowódca oddziału RAT stajemy ponownie naprzeciw zreorganizowanej armii zbuntowanych maszyn. Zasady rozgrywki nie uległy zmianie, a twórcy ograniczyli się do zaprojektowania i oddania w ręce graczy nowego zestawu nieco bardziej rozbudowanych misji.

Hexen II
Hexen II

Akcji 2 czerwca 1997

Kolejna gra akcji/FPS stworzona przez zespół Raven Software. Tym razem, programiści Raven Software, postanowili zaadaptować dla potrzeb gry, engine Quake'a. Oczywiście nie obeszło się bez drobnych poprawek, wszak pierwszy Hexen znany był z tego, że oprócz tradycyjnej porcji dewastacji, oferował także akcenty charakterystyczne dla gier przygodowych.

Re-Loaded
Re-Loaded

Akcji 1 czerwca 1997

Brutalna strzelanina typu top-down, będąca kontynuacją wydanej na konsolach PlayStation i Sega Saturn gry Loaded. W grze wcielamy się w postaci żądnych krwi antybohaterów, którzy zostają wysłani celem pokonania szalonego C.H.E.B.A. - złoczyńcy, którego mózg przeszczepiono do ciała artysty-pustelnika. Rozgrywka sprowadza się do przemierzania kolejnych, totalnie zakręconych światów i brutalnej eliminacji zastępów przeciwników przy użyciu sporego arsenału śmiercionośnych broni.

MDK
MDK

Akcji 21 maja 1997

Trójwymiarowa, osadzona w klimatach science-fiction, gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby, w której gracz próbuje uratować ludzkość przed zagładą z rąk obcej cywilizacji.

Shadow Warrior (1997)
Shadow Warrior (1997)

Akcji 13 maja 1997

Gra akcji twórców kultowej strzelanki FPP Duke Nukem 3D, mocno wzorowana na tej produkcji. Shadow Warrior jest oparty na tym samym silniku, co poprzednik i oferuje podobny sposób rozgrywki, jednak został osadzony w zupełnie innych klimatach. Gracz wciela się w japońskiego mistrza zabójców, należącego do tytułowego klanu Shadow Warriors. Zdradzony przez swego pracodawcę, który dodatkowo usiłuje przejąć władzę nad całą Japonią, Lo Wang zostaje zmuszony do walki z przeważającymi siłami wrogów.

Star Wars: Shadows of the Empire
Star Wars: Shadows of the Empire

Akcji 10 maja 1997

Nowy rozdział Gwiezdnych Wojen, w którym jako najemnik Dash Rendar, musimy powstrzymać niecne plany organizacji Black Sun zgładzenia Luka Skywalker'a, oraz uwolnić zamrożonego Hana Solo z karbonitowej tafli.

Katharsis
Katharsis

Akcji 15 kwietnia 1997

Katharsis to wyprodukowana przez studio deweloperskie Metropolis Software scrollowana strzelanina. Akcja gry osadzona została w przyszłości. Ziemia zostaje zaatakowana przez tajemnicze statki kosmiczne noszące oznaczenia kolonistów, z którymi ponad tysiąc lat wcześniej stracono kontakt. Gracz wciela się w rolę pilota myśliwca broniącego planety, a jego zadaniem jest odkryć prawdę o pochodzeniu intruzów i odeprzeć inwazję.

Redneck Rampage
Redneck Rampage

Akcji 12 kwietnia 1997

Redneck Rampage to wyprodukowana przez studio deweloperskie Xatrix Entertainment pierwszoosobowa strzelanina (FPS). Akcja gry osadzona została w małym, amerykańskim miasteczku. Gracz wciela się w jednego z dwóch braci, którzy wyruszają na ratunek swojej ukochanej śwince Bessie, porwanej przez kosmitów. Tytuł wyróżnia się niekonwencjonalnym poczuciem humoru i stosunkowo wysokim poziomem trudności.

Quake Mission Pack No. 2: Dissolution of Eternity
Quake Mission Pack No. 2: Dissolution of Eternity

Akcji 31 marca 1997

Drugi oficjalny dodatek do kultowej strzelaniny FPS Quake autorstwa studia id Software. Opracowane przez ekipę Rogue Entertainment rozszerzenie o nazwie Quake Mission Pack No. 2: Dissolution of Eternity wprowadza do rozgrywki szesnaście szczegółowo dopracowanych map, podzielonych na dwa epizody, które pod względem architektonicznym przebijają nawet poziomy znane z oryginalnego Quake’a.

Quake Mission Pack No. 1: Scourge of Armagon
Quake Mission Pack No. 1: Scourge of Armagon

Akcji 28 lutego 1997

Stworzony przez grupę zapaleńców ze studia Hypnotic Interactive pakiet poziomów do kultowej strzelaniny FPS Quake, który został zaaprobowany przez studio id Software jako oficjalny dodatek. Rozszerzenie zatytułowane Quake Mission Pack No. 1: Scourge of Armagon niesie ze sobą piętnaście zupełnie nowych poziomów, podzielonych na trzy miniepizody oraz jedną oryginalną mapę do trybu Deathmatch.

Blood
Blood

Akcji 24 stycznia 1997

Gra akcji/FPS powstała w oparciu o engine Build, ten sam, z którego pomocy korzystano przy opracowywaniu słynnego Duke Nukem 3D. Gracz wciela się w rolę Caleba, diabelskiego pomiotu, szukającego zemsty na złym bóstwie Tchernobogu i hołdującej mu podziemnej organizacji Cabal.

Dreams to Reality
Dreams to Reality

Akcji 1 stycznia 1997

Przygodowa gra akcji, stworzona przez studio Cryo Interactive, w której wcielamy się w Duncana – wybrańca starającego się uratować krainę snu i świat rzeczywisty przed zakusami sił zła. W Dreams to Reality poczynania protagonisty obserwujemy zza jego pleców – w trakcie zabawy zajmujemy się głównie eksploracją lokacji, rozwiązywaniem zagadek środowiskowych oraz walką z przeciwnikami.

Blam! Machinehead
Blam! Machinehead

Akcji 31 grudnia 1996

Dynamiczna strzelanka rozgrywająca się w postapokaliptycznym świecie opanowanym przez zmutowane zwierzęta i wyjęte spod kontroli urządzenia. Sterujemy w niej uzbrojonym po zęby pojazdem i musimy wykonać wiele zróżnicowanych, ciekawych zadań, zanim ostatecznie stawimy czoło tytułowemu, złowrogiemu doktorowi Machinehead.

Die Hard Trilogy
Die Hard Trilogy

Akcji 31 grudnia 1996

Dynamiczna gra akcji, bazująca na słynnej serii filmów z Brucem Willisem. Produkcja podzielona jest na trzy części, nawiązujące do poszczególnych filmów i będące w gruncie rzeczy trzema niezależnymi grami. W Die Hard Trilogy znajdziemy więc zarówno trzecioosobową grę akcji, strzelaninę typu rail-shooter, jak i zręcznościową grę samochodową.

The Terminator: SkyNET
The Terminator: SkyNET

Akcji 15 grudnia 1996

Ostatnia z odsłon cyklu strzelanin FPP, bazujących na motywach filmowej serii Terminator. Fabuła gry kontynuuje wątki zapoczątkowane w The Terminator: Future Shock, a podczas zabawy stajemy ponownie po stronie ruchu oporu, starając się zniszczyć zbrodniczą sztuczną inteligencję Skynet, która za pomocą broni nuklearnej zamierza zmieść ludzkość z powierzchni Ziemi.

Descent II
Descent II

Akcji 30 listopada 1996

Trójwymiarowa gra akcji z widokiem z perspektywy pierwszej osoby, która daje graczom pełną swobodę ruchu w stanie nieważkości. Pracujący dla korporacji PTMC strażnik zasobów próbuje powstrzymać nanowirus, który zmienia roboty w zabójców.

Stargunner
Stargunner

Akcji 19 listopada 1996

Stargunner to strzelanina kosmiczna stworzona przez firmę Apogee w 1996 roku. Mimo, że akcję gry obserwujemy z boku, program ma wiele wspólnego z innym produktem tego koncernu – Raptor: Call of the Shadows.

Tomb Raider (1996)
Tomb Raider (1996)

Akcji 3 listopada 1996

Trzecioosobowa przygodowa gra akcji opowiadająca o dokonaniach przebojowej archeolog Lary Croft. Produkcja wyznaczyła kierunek rozwoju gatunku i przyniosła wiele rewolucyjnych w momencie premiery rozwiązań.

Killing Time
Killing Time

Akcji 31 października 1996

Strzelanina FPP stworzona przez 3DO Company. Gracz wciela się w rolę byłego studenta egiptologii, którego zadaniem jest odnalezienie i zniszczenie Zegara Wodnego Thotha, zamieniającego ludzi w wyjęte z koszmarów potwory.

Syndicate Wars
Syndicate Wars

Akcji 30 października 1996

Utrzymana w klimatach science fiction produkcja łącząca elementy gier akcji i strategii. Syndicate Wars od studia Bullfrog Productions pozwala wcielić się w dowódcę doskonale wyszkolonych futurystycznych żołnierzy.

Shattered Steel
Shattered Steel

Akcji 22 października 1996

Shattered Steel to futurystyczna gra akcji, wykorzystująca motyw wielkich kroczących maszyn bojowych, określanych w grze mianem Planet Runners.

Tunnel B1
Tunnel B1

Akcji 4 października 1996

Strzelanka z widokiem z pierwszej osoby, w której gracze kontrolują uzbrojony w nowoczesną broń poduszkowiec i przemierzają wypełnione przeciwnikami tunele. Produkcja jest utrzymana w mrocznej stylistyce science fiction.

Hellbender
Hellbender

Akcji 3 października 1996

Trójwymiarowa gra akcji osadzona w futurystycznych klimatach. Ludzkość zostaje zaatakowana przez sztucznie stworzoną rasę, która wymknęła się spod kontroli. Po zniszczeniu największej szkoły pilotów i jej adeptów na naszych barkach spoczywa obrona przed obcymi. Zasiadamy za sterami prototypowego statku kosmicznego i rozpoczynamy walkę o przetrwanie.