Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka King Arthur (PC)

Król Artur PC

King Arthur | King Arthur: The Role-playing Wargame

Połączenie strategii turowej z RTS-em, w której dane nam jest wcielić się w samego legendarnego, tytułowego władcę Brytów i na nowo spisać jego historię. Rozgrywka podzielona została na dwie płaszczyzny.

Strategiczne | RTS

PC Windows
Okładka King Arthur (PC)

Polskie napisyPolskie napisy

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

24listopada2009

4grudnia2009

pudełko PL

King Arthur to hybryda strategii turowej i RTS-a z elementami gier RPG, za której powstanie odpowiedzialne jest studio Neocore Games, mające na swoim koncie mało znanego RTS-a Crusaders: Thy Kingdom Come. Na silniku tego ostatniego powstał też Król Artur.

W grze dane nam jest wcielić się w samego legendarnego, tytułowego władcę Brytów i na nowo spisać jego historię jednocząc 40 prowincji Brytanii w jedno spójne państwo. W drodze do tego celu powołujemy ogromną armię, budujemy zamek Camelot, dbamy o rozwój naszych miast, a także werbujemy rycerzy Okrągłego Stołu. Świat gry to wczesnośredniowieczna Brytania podzielona na 40, niekoniecznie żyjących w zgodzie, prowincji, będących mieszaniną różnych kultur, plemion i królestw. W ten historyczny kraj wplecione zostały elementy fantasy i mitologii.

W trakcie rozgrywki możemy być prawym władcą swego ludu podziwianym ze względu na wielkie czyny lub wręcz przeciwnie: stać się tyranem pozbawionym wszelkich skrupułów. Możemy też zaufać potędze Sidhe (rasa istot nadprzyrodzonych z irlandzkiej mitologii) lub nawet poświęcić się ciemnym mocom. Podczas sześciu epizodów kampanii single-player nie ma więc z góry narzuconego scenariusza ani zakończenia, a to jak potoczą się wydarzenia zależy tylko od wyborów jakich dokonamy. Również cechy osobowości bohatera, a także jego religijny światopogląd ukształtujemy własnymi uczynkami - chwalebnymi lub nie. Istotnym elementem rozgrywki jest też umiejętne wykorzystanie rycerzy Okrągłego Stołu – dzięki ich obecności w danej prowincji możemy wpłynąć na życie mieszkańców, natomiast na polu bitwy pełnią oni rolę jednostek specjalnych.

Przebieg zabawy ma charakter dwutorowy. Autorzy zastosowali tu podobne rozwiązanie do tego znanego z serii Total War. Część strategiczno-ekonomiczna odbywa się w turach na mapie strategicznej, z których każda odpowiada jednej z pór roku, natomiast same potyczki to już klasyczny RTS, w którym naprzeciwko siebie stają dwie wrogie armie dowodzone przez jednego lub więcej bohaterów.

Ponadto bardzo dużą rolę w Królu Arturze odgrywają elementy RPG. Wypełnienie postawionych przed nami zadań powierzamy bohaterom, którzy nierzadko dzięki temu dowiadują się cennych informacji o ukrytych na mapie artefaktach oraz ważnych wydarzeniach napędzających linię fabularną gry. Część role-playing rozgrywana jest w formie gry paragrafowej, w której możemy decydować o podjęciu któregoś z predefiniowanych kroków.

Oczywiście nie mogło zabraknąć trybu multiplayer – do dyspozycji mamy możliwość rozegrania taktycznych bitew na różnych mapach za pośrednictwem sieci LAN lub Internetu.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna    

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 7.315 / 10 na podstawie 458 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8.7 / 10 na podstawie 72 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Król Artur

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry.

Wymagania sprzętowe Król Artur

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Core 2 Duo 2.13 GHz, 1.5 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 lub lepsza), Windows XP/Vista

Król Artur - recenzja gry
Król Artur - recenzja gry

Recenzja 14 grudnia 2009, 13:25

Niestety, nie ma róży bez kolców. O ile poziom strategiczny Króla Artura jest z całą pewnością najlepiej opracowanym elementem gry, o tyle sama mapa, a także interfejs są maksymalnie nieczytelne. Gdyby nie obszerny samouczek towarzyszący początkowi kampanii, poruszanie się w gąszczu ikonek sprawiłoby mi niemały kłopot. Jak zawsze po pewnym czasie bez problemu wiemy, co do czego służy, ale jakiś tam niesmak pozostaje.