Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

Gry GameCube

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Najpopularniejsze gry na platformę GCN.

GCN

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Timesplitters: Future Perfect
Timesplitters: Future Perfect

Akcji 21 marca 2005

„TimeSplitters: Future Perfect” to trzecia edycja jednej z najbardziej innowacyjnych gier FPP na konsole. W walce ukazanej z perspektywy pierwszej osoby gracze prowadzą bój o własną przeszłość, teraźniejszość i przyszłość.

Need for Speed Carbon
Need for Speed Carbon

Wyścigi 1 listopada 2006

Dziesiąta część bestsellerowego cyklu gier wyścigowych, zapoczątkowanego w 1995 roku. W grze wcielamy się w znanego z poprzedniej odsłony bohatera, który po powrocie do rodzinnego miasta odkrywa, że kontrolę nad organizacją ulicznych wyścigów przejęły wrogie gangi. W trakcie kolejnych wyścigowych wyzwań stopniowo – dzielnica po dzielnicy – odzyskamy panowanie nad miastem. Mechanika zabawy czerpie ze sprawdzonych rozwiązań swych poprzedniczek, wprowadzając jednocześnie zupełnie nowe elementy.

The Legend of Zelda: The Wind Waker
The Legend of Zelda: The Wind Waker

Przygodowe 24 marca 2003

The Legend of Zelda: The Wind Waker to przygodowa gra akcji z elementami cRPG, stworzona przez Shigeru Miyamoto i kierowany przez niego zespół deweloperski koncernu Nintendo. Fabuła tytułu przedstawia historię chłopca, który wyrusza w pełną niebezpieczeństw podróż, by uwolnić swoją siostrę i zmierzyć się z przeznaczeniem. Oprawa wizualna gry stworzona została z wykorzystaniem techniki cell-shading.

The Legend of Zelda: Twilight Princess
The Legend of Zelda: Twilight Princess

RPG 13 grudnia 2006

The Legend of Zelda: Twilight Princess jest kolejną metroidvanią, należącą do bestsellerowej serii, zapoczątkowanej jeszcze w latach osiemdziesiątych XX wieku. Akcja opowieści ma miejsce w krainie Hyrule, po raz kolejny zaatakowanej przez mroczne siły. Cechą charakterystyczną tej pozycji jest możliwość zmiany Linka, głównego bohatera gry, w wilka.

Need for Speed: Most Wanted (2005)
Need for Speed: Most Wanted (2005)

Wyścigi 15 listopada 2005

Dziewiąta odsłona legendarnego cyklu samochodówek, wykreowanego przez koncern EA. Po dwóch częściach gry obdarzonych podtytułem Underground i poświęconych nielegalnym wyścigom ulicznym, kolejna produkcja w serii stanowi częściowy powrót do korzeni, łącząc rozwiązania wykorzystane w swych obu poprzedniczkach z elementami starszych części cyklu. Celem zabawy jest wspięcie się na szczyt tytułowej czarnej listy najbardziej poszukiwanych kierowców.

Beyond Good & Evil
Beyond Good & Evil

Przygodowe 11 grudnia 2003

Przygodowa gra akcji 3D stworzona przez Michela Ancela, ojca słynnej serii Rayman. Akcja Beyond Good & Evil rozgrywa się w alternatywnej rzeczywistości na planecie Hyllis, zamieszkanej przez pokojową nację Hyllian. Świat ten najechała agresywna rasa Obcych, chcąca przejąć kontrolę nad jego mieszkańcami. Główną bohaterką gry jest młoda reporterka o imieniu Jade, która podejmuje walkę z najeźdźcą oraz usiłuje odsłonić przed ludźmi prawdę kryjącą się za rządową intrygą.

The Sims
The Sims

Symulacje 14 stycznia 2003

Przebojowa gra symulacyjna, wyprodukowana przez specjalizujące się w tym gatunku studio Maxis (SimCity, SimTown i inne). The Sims pozwala graczowi zaopiekować się wirtualną rodziną tytułowych simów. Zabawa polega na zaspokajaniu rozmaitych potrzeb życiowych postaci – od typowo fizjologicznych (jedzenie, toaleta, higiena itp.), poprzez relacje towarzyskie, aż po karierę zawodową.

The Urbz: Simowie w Mieście
The Urbz: Simowie w Mieście

Strategiczne 19 listopada 2004

The Urbz: Sims in the City to tzw. „miejska” odmiana popularnych Simsów. Zamiast przytulnych domków jednorodzinnych i spokojnej egzystencji na peryferiach, gracze kierują tutaj swoimi podopiecznymi, którzy prowadzą wirtualne życie w olbrzymim mieście.

Tomb Raider: Legend
Tomb Raider: Legend

Akcji 14 listopada 2006

Siódma pełnoprawna odsłona cyklu Tomb Raider, której opracowanie – po nieco słabszym przyjęciu ostatnich części serii – powierzono zupełnie nowemu deweloperowi, studiu Crystal Dynamics, mającemu w swych szeregach oryginalnego twórcę marki, Toby’ego Garda. Pod względem mechaniki, gra stanowi powrót do korzeni cyklu i jego najbardziej charakterystycznych elementów, czyli eksploracji rozsianych po świecie starożytnych grobowców i katakumb.

Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent
Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent

Akcji 24 października 2006

Czwarta część przebojowego cyklu trzecioosobowych skradanek skradanek firmy Ubisoft, których głównym bohaterem jest tajny agent rządowy Sam Fisher. W grze uległ on wyraźnej transformacji, przeobrażając się w gładko ogolonego złoczyńcę, odsiadującego dwudziestoletni wyrok. Wszystko to jednak efekt celowej mistyfikacji, dzięki której nasz protagonista stara się przeniknąć w szeregi groźnej siatki terrorystycznej i rozpracować ją od wewnątrz.

Władca Pierścieni: Trzecia Era
Władca Pierścieni: Trzecia Era

RPG 2 listopada 2004

Władca Pierścieni powraca! Nastała Trzecia Era. Era chaosu i zwątpienia. Historia zatoczyła okrąg. Zbierz drużynę i wyrusz na kolejną wyprawę po prawdę i sprawiedliwość. Uważaj jednak na złowrogie Oko - ono nie spocznie, póki cię nie unicestwi.

Metal Gear Solid: The Twin Snakes
Metal Gear Solid: The Twin Snakes

Akcji 9 marca 2004

The Twin Snakes jest remake’iem gry skradanki TPP Metal Gear Solid, wydanej pierwotnie na konsolę PlayStation w 1998 roku. Wcielamy się w emerytowanego komandosa, który musi w pojedynkę zinfiltrować opanowaną przez terrorystów bazę na Alasce. Poza poprawioną grafiką zmieniono też wystrój pomieszczeń dodając m.in. więcej miejsc do schowania się.

Resident Evil
Resident Evil

Przygodowe 1 maja 2002

Przygodowa gra akcji utrzymana w konwencji survival horroru, która dała początek serii cieszącej się niesłabnącą popularnością na całym świecie. Tytuł został opracowany przez firmę Capcom, a jego fabuła czerpie garściami przede wszystkim z filmów grozy. W niewyjaśnionych okolicznościach na ulicach fikcyjnego miasta Raccoon City pojawiły się bowiem krwiożercze zombie – na ratunek rusza specjalny oddział S.T.A.R.S.

Harry Potter and the Goblet of Fire
Harry Potter and the Goblet of Fire

Akcji 8 listopada 2005

Harry Potter and the Goblet of Fire to kolejna, wirtualna adaptacja książkowej serii autorstwa J.K. Rowling, która opowiada o losach tytułowego Harry’ego Pottera oraz dwójki jego przyjaciół: Hermiony Granger i Rona Weasley’a.

Eternal Darkness: Sanity's Requiem
Eternal Darkness: Sanity's Requiem

Przygodowe 23 czerwca 2002

Jeden z niewielu horrorów wydanych na Gamecube'a. W trakcie rozgrywki poznajemy historie ludzi opisanych w tytułowej księdze. Zabawa nastawiona jest w głównej mierze na odkrywanie kolejnych elementów wątku fabularnego.

Medal of Honor: Frontline
Medal of Honor: Frontline

Akcji 7 listopada 2002

Kontynuacja zapoczątkowanej na konsoli PlayStation serii wojennych strzelanin FPP, uważanej za pierwowzór konkurencyjnego cyklu Call of Duty. W grze Medal of Honor: Frontline wcielamy się w postać porucznika Jimmy’ego Pattersona z amerykańskiej OSS, przenosząc się w najgorętsze miejsca II wojny światowej.

Harry Potter and the Sorcerer’s Stone
Harry Potter and the Sorcerer’s Stone

Akcji 9 grudnia 2003

Trójwymiarowa gra przygodowa bazująca na bestsellerowej powieści J.K. Rowling o młodym adepcie magii Harrym Potterze i jego nauce w niezwykłej szkole dla młodych czarodziejów.

Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory
Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory

Akcji 25 marca 2005

Trzecia pełnoprawna odsłona przebojowej serii trzecioosobowych gier akcji z elementami skradanki, opowiadającej o przygodach agenta Sama Fishera. Akcja gry toczy się w niedalekiej przyszłości, w której dochodzi do silnej eskalacji konfliktu na linii Korea Północna – Japonia, dodatkowo podsyconej próbą interwencji Stanów Zjednoczonych. Wtedy to do akcji wkracza nasz niezawodny protagonista, którego zadaniem będzie pogodzenie interesów wszystkich stron konfliktu.

Super Mario Sunshine
Super Mario Sunshine

Zręcznościowe 25 sierpnia 2002

Super Mario Sunshine to zupełnie nowe i całkowicie trójwymiarowe przygody sympatycznego bohatera w czerwonej czapce. Tym razem Mario odwiedza tropikalną Wyspę Delfino i musi ją oczyścić – dosłownie!

Medal of Honor: Wojna w Europie
Medal of Honor: Wojna w Europie

Akcji 7 czerwca 2005

Kolejna konsolowa odsłona rozwijanej przez firmę Electronic Arts serii drugowojennych strzelanin FPS Medal of Honor. Po krótkiej wycieczce w rejony Pacyfiku, tym razem cykl przenosi nas ponownie na areny europejskie, gdzie wcielamy się w postać porucznika Williama Holta, wybranego do wypełnienia szeregu tajnych misji specjalnych w roli dowódcy nowo utworzonego oddziału OSS.

Metroid Prime
Metroid Prime

Przygodowe 17 listopada 2002

Przygodowa gra akcji FPP, będąca piątą produkcją spod szyldu Metroid. W Metroid Prime wcielamy się w znaną fanom cyklu Samus Aran, która trafia na planetę Tallon IV, ścigając swoje nemezis – Meta Ridleya.

Neighbours from Hell
Neighbours from Hell

Logiczne 1 listopada 2004

Pełna specyficznego humoru gra strategiczna z elementami przygodówki, w której zadaniem graczy jest uprzykrzanie życia sąsiadom. Wcielamy się tutaj bowiem w uczestnika reality show, którego zadaniem jest zaprezentowanie szerokiemu gronu publiczności negatywnych relacji pomiędzy mieszkańcami jednego bloku mieszkalnego.

The Sims 2
The Sims 2

Symulacje 24 października 2005

Kontynuacja bijącej rekordy popularności gry symulacyjnej The Sims (2000). Dewelopingiem The Sims 2 zajęło się studio Maxis (SimCity, EA Land i inne) we współpracy z koncernem Electronic Arts. Gracze ponownie mają okazję zaopiekować się wirtualnymi postaciami, kierując ich poczynaniami przez niemal całe życie – od wczesnego dzieciństwa aż do późnej starości. Celem zabawy jest osiągnięcie możliwie jak najwyższego wyniku Life Score, obrazującego intensywność ważnych wydarzeń w życiu bohatera.

Worms 3D
Worms 3D

Strategiczne 31 października 2003

Worms 3D to utrzymana w humorystycznej konwencji strategia turowa, stworzona przez zespół deweloperski Team 17 Software. Gra jest pierwszą odsłoną serii korzystającą z silnika graficznego 3D. Twórcy pozostali jednak wierni podstawowym założeniom zabawy, a gracze mają dużą swobodę w kierowaniu poczynaniami tytułowych robali oraz deformowaniu świata gry przy użyciu najrozmaitszych broni i środków masowej zagłady.