60. Ekonomiczne - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 60. Gry o tematyce Ekonomiczne ułożone według daty premiery.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Airline Tycoon Evolution
Strategiczne 5 lipca 2002
Nowe wydanie klasycznej już strategii ekonomicznej, w której zarządzaliśmy własnymi liniami lotniczymi. Oprócz nowych dziesięciu misji i szesnastu przerobionych, doszła możliwość budowy własnych samolotów i stosowania zabezpieczeń antyterrorystycznych.

Industry Giant II (2002)
Strategiczne 28 czerwca 2002
Następca znanej symulacji ekonomicznej pozwali nam stworzyć od podstaw ogólnoświatowe imperium gospodarcze zaczynając w czasach rewolucji przemysłowej schyłku XIX wieku aż do nowoczesnych technologii końca XX wieku.

Port Royale
Strategiczne 14 czerwca 2002
Strategia przenosząca graczy na tereny Karaibów, do czasów największego rozkwitu piractwa, tj. od XVI do XVII wieku. Łączy ona cechy Patrician II oraz dawnego przeboju Pirates, przy czym główny nacisk kładzie na przygodę, bitwy morskie i walkę.

King of the Road
Symulacje 7 czerwca 2002
Gra samochodowa z elementami ekonomicznymi, w której siadamy za kierownicą potężnych, wielokołowych ciężarówek o wadze dochodzącej do 32 ton. Naszym zadaniem jest dostarczenie przewożonego towaru od zleceniodawcy do odbiorcy w określonym czasie bez względu na napotykane po drodze przeszkody.

Dino Island
Strategiczne 7 czerwca 2002
Dino Island to strategia ekonomiczna będąca symulatorem Parku Jurajskiego. Wcielamy się w kierownika placówki, budujemy rozmaite atrakcje, a także bierzemy udział w przywracaniu kolejnych gatunków dinozaurów. W grze zawarto szereg sympatycznych minigierek, będących również atrakcją dla naszych wirtualnych gości. Wszystko to przedstawiono w kreskówkowej, trójwymiarowej grafice.

Zoo Tycoon: Dinosaur Digs
Strategiczne 19 maja 2002
Zoo Tycoon: Dinosaur Digs to oficjalny dodatek do wydanej w 2001 roku strategii ekonomicznej Zoo Tycoon. Przygotowane przez studio Blue Fang Games rozszerzenie wprowadza możliwość wzbogacenia atrakcji ogrodu zoologicznego o wybiegi z dinozaurami. Twórcy przygotowali 6 nowych scenariuszy, a także przeszło 100 dodatkowych obiektów, jakie można wykorzystać w wirtualnym zoo.

Hotel Giant
Strategiczne 17 maja 2002
Strategia ekonomiczna stworzona przez Trevora Chan’a, twórcę serii Seven Kingdoms. Gracz staje się młodym przedsiębiorcą, którego celem jest stworzenie najlepszej sieci ekskluzywnych hoteli.

The Sims: Wakacje
Symulacje 26 marca 2002
Czwarty oficjalny dodatek do The Sims, humorystycznego symulatora życia od studia Maxis. Rolą gracza jest opiekowanie się wirtualnymi postaciami, co obejmuje organizowanie im czasu, pomaganie w rozwijaniu pasji, urządzanie mieszkania itd. The Sims: Vacation rozszerza wachlarz możliwości o nowe opcje – za sprawą pakietu zawartości, możemy wysłać rodzinkę Simów na wakacje. Nasi podopieczni mogą pojechać na urlop w trzy różne miejsca: w ośnieżone góry, na słoneczne plaże oraz na kemping w lesie.

Trains & Trucks Tycoon
Strategiczne 22 marca 2002
Strategia ekonomiczna, w której gracz staje się managerem początkującej firmy transportowej. Celem jest stworzenie wielkiego konsorcjum i dorobienie się milionów na transporcie ludzi i towarów.

Ski Park Manager: Zbuduj swoje Zakopane
Strategiczne 20 lutego 2002
Ski Park Manager jest strategią ekonomiczną, pozwalającą graczowi wcielić się w rolę zarządcy ośrodka narciarskiego. Wirtualni menedżerowie muszą m.in. dbać o stan infrastruktury obiektów wypoczynkowych, budować nowe hotele punkty gastronomii, wytyczać trasy zjazdowe, a nawet pilnować spraw pracowniczych. Deweloperzy ze studia Lankhor zadbali przy tym o intuicyjnie prosty interfejs oraz miłą dla oka oprawę wizualną swego dzieła.

Mall Tycoon
Strategiczne 5 lutego 2002
Strategia ekonomiczna w stylu „zaprojektuj, zbuduj i zarządzaj” dająca graczom możliwość wykazania w roli managera wielkiego centrum handlowego.

Tropico: Rajska Wyspa
Strategiczne 9 stycznia 2002
Oficjalny dodatek do wydanej wiosną 2001 roku strategii ekonomicznej Tropico studia PopTop Software. Podczas zabawy mamy ponownie okazję wcielić się w rolę dyktatora małej, karaibskiej wysepki i stosując różne strategie działania doprowadzić do jej rozkwitu. Rozszerzenie zatytułowane Rajska Wyspa (ang. Paradise Island) wprowadza do gry ponad 20 zupełnie nowych scenariuszy, szereg niedostępnych wcześniej budynków, nowe atrakcje dla odwiedzających, a także niespotykane dotąd typy turystów.

Car Tycoon
Strategiczne 4 stycznia 2002
Car Tycoon to gra strategiczno-ekonomiczna, w której gracze mogą wcielić się w szefa firmy zajmującej się projektowaniem, konstruowaniem, dystrybucją oraz sprzedażą pięknych i lśniących samochodów.

The Sims Bravo
Symulacje 20 grudnia 2001
The Sims Bravo to kolejny pakiet jednej z najpopularniejszych gier komputerowych, zawierający tym razem kompletny zestaw dodatków łącznie z najnowszym The Sims: Randka.

Capitalism II
Strategiczne 17 grudnia 2001
Sequel znanej strategii ekonomicznej wydanej 1995 roku. Ponownie pozwala graczom samodzielnie, w domowym zaciszu przeistoczyć się w wielkiego rekina światowej finansjery i zawładnąć międzynarodową gospodarką.

Casino Tycoon
Strategiczne 24 listopada 2001
Gra strategiczno-ekonomiczna umożliwiająca nam rozkręcenie własnego niepowtarzalnego kasyna, w którym tysiące ludzi będzie dorzucało swe ciężko zarobione pieniążki do naszej kiesy.

Europa Universalis II
Strategiczne 20 listopada 2001
Kontynuacja strategicznej gry firmy Paradox, pozwalającej na kierowanie rozwojem największych europejskich potęg. Europa Universalis II to gra o wiele bardziej rozbudowana, obejmująca czterysta lat historii (1419-1820) nie tylko Europy, ale całego świata.

Harvest Moon: Save the Homeland
RPG 20 listopada 2001
Harvest Moon to seria, w której zawsze wcielamy sie w osobnika zyjacego na wsi. Hodujemy bydlo, sadzimy i pielegnujemy roslinki. Wydanie na na Playstation 2 charakteryzuje sie nie tylko trójwymiarowa grafika – róznice siegaja znacznie glebiej.

The Sims: Randka
Symulacje 14 listopada 2001
Trzeci oficjalny dodatek do humorystycznego symulatora życia The Sims, w którym gracz opiekuje się wirtualnymi postaciami: organizuje im czas, pomaga rozwijać zdolności czy też zajmuje się wystrojem wnętrz ich mieszkań. Tym razem twórcy ze studia Maxis skupili się na rozbudowaniu relacji damsko-męskich. The Sims: Randka oferuje spory zestaw nowych twarzy, zainteresowań Simów i tematycznych obiektów, takich jak piknikowy kosz, romantyczny tapczanik czy seksowna wanienka.

Knights & Merchants: The Peasants Rebellion
Strategiczne 1 listopada 2001
Kontynuacja gry strategiczno-ekonomicznej Knights & Merchants: The Shattered Kingdom. Akcja osadzona została w anglosaskich realiach XIII wieku naszej ery, a zadaniem graczy jest zjednoczenie licznych mniejszych państewek i prowincji w jedno silne królestwo.

Cywilizacja 3
Strategiczne 31 października 2001
Trzecia pełnoprawna odsłona popularnej serii turowych gier strategicznych. Za jej powstanie odpowiada założone przez Sida Meiera po odejściu z Microprose studio Firaxis Games. Podobnie jak w poprzednich odsłonach cyklu, w Civilization III obejmujemy pieczę nad wybraną cywilizacją, a naszym zadaniem jest poprowadzenie jej poprzez kolejne ery rozwoju, począwszy od roku 4000 p.n.e. aż do czasów współczesnych. Do naszych obowiązków należy m.in.

Zoo Tycoon (2001)
Strategiczne 28 października 2001
Zoo Tycoon to wyprodukowana przez studio Blue Fang Games strategia ekonomiczna, pozwalająca graczom wcielić się w rolę zarządcy ogrodu zoologicznego. Do obowiązków dyrektora wirtualnego zoo należy m.in. dbanie o zwierzęta, zatrudnianie pracowników, pilnowanie spraw finansowych oraz projektowanie i nadzorowanie inwestycji. Celem zabawy jest stworzenie doskonałego ogrodu zoologicznego, do którego ściągać będą tłumy gości.

Twierdza
Strategiczne 18 października 2001
Osadzona w realiach średniowiecznej Europy strategia stanowiąca oryginalne połączenie symulatora rozbudowy zamku z grą ekonomiczną, polegającą na zarządzaniu osadą. Gracz wciela się w jednego ze średniowiecznych możnowładców, którego zadaniem jest przekształcenie niewielkiej osady w potężną i dobrze ufortyfikowaną twierdzę, a następnie obrona jej przed atakami najeźdźców.

Patrician III: Rise of the Hanse
Strategiczne 12 października 2001
Kolejna odsłona cyklu Patrician, która pierwotnie ukazała się w rodzimych Niemczech jako samodzielne rozszerzenie do drugiej części gry. Akcja przenosi nas ponownie w historyczne realia XIV-wiecznej Europy, gdzie jesteśmy świadkami rozwoju słynnego związku miast handlowych, znanego jako Hanza.