Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Dino Island (PC)

Dino Island PC

Dino Island to strategia ekonomiczna będąca symulatorem Parku Jurajskiego. Wcielamy się w kierownika placówki, budujemy rozmaite atrakcje, a także bierzemy udział w przywracaniu kolejnych gatunków dinozaurów.

Strategiczne | ekonomiczne | dinozaury

PC Windows
Okładka Dino Island (PC)

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

7czerwca2002

8października2002

pudełko PL

Dino Island to strategia ekonomiczna, w której gracze mogą sprawdzić się w roli managera parku dinozaurów. Gra rozpoczyna się w chwili, gdy posiadamy jedynie pustą, niezamieszkałą wyspę (cztery lokacje, m.in. Afryka oraz Polinezja). Musimy wybudować odpowiednie budynki, zagrody, restauracje, bary, sklepy z pamiątkami, itp. oraz zapewnić odwiedzającym główną atrakcję w postaci dinozaurów. Do naszej dyspozycji oddano 20 podstawowych gatunków dinozaurów oraz wszechmocną genetykę, dzięki której możemy sami stworzyć i wyhodować setki innych gatunków, które urozmaicą i uatrakcyjnią nasz park. Dinozaury mogą wziąć udział w sześciu mini grach stanowiących dodatkową atrakcję turystyczną, tj. dino race, steeplechase, dino fighting, destruction derby, team sports oraz capture the goat. Podstawowym celem rozgrywki jest zapewnienie parkowi odpowiednich dochodów, a to zagwarantuje nam jedynie odpowiednie zarządzanie, umiejętne zbilansowanie kosztów i przychodów oraz uśmiechnięte miny setek klientów. Do dyspozycji gracza oddano szereg elementów ekonomicznych, statystyk i tabel. Gra posiada całkowicie trójwymiarową grafikę utrzymaną w charakterystycznym rysunkowym stylu (ponad 250 efektownych animacji).

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 CD

Ocena czytelników: 8,5 / 10 na podstawie 1033 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 79,90 PLN

Wymagania wiekowe Dino Island

odpowiednia dla każdego wieku

Wymagania sprzętowe Dino Island

PC Windows

PC Windows

  • Rekomendowane:
  • Pentium II 400MHz
  • 128MB RAM
  • 16 MB akcelerator 3D
Dino Island - recenzja gry
Dino Island - recenzja gry

Recenzja 31 października 2002, 12:55

O ile do tej pory wszystko wygląda jeszcze normalnie to sądzę, że zaraz zmienicie zdanie. „Dino Island” daje nam mianowicie możliwość grzebania w genach dinozaurów. Proces ten zaczyna się już podczas tworzenia takiego gada (wyjątkiem jest możliwość zakupienia dorosłego osobnika ale z tej możliwości korzystamy dopiero w późniejszych misjach), który wykluwa się z gotowego jaja. Osoby, które oglądały pierwszą część „Parku Jurajskiego” chyba już wiedzą o czym teraz mówię :-) To jednak dopiero początek zabawy. Nasz startowy dinozaur jest reprezentantem jednego z dwudziestu gatunków, od nas jednak zależy czy zdecydujemy się na modyfikację jego genów. Ba! Modyfikacji trzeba będzie dokonywać! Czasami gra to wymusi poprzez wyznaczenie nietypowego celu misji (np. stwórz łagodnego T-Rexa albo brontozaura obdarzonego wysoką inteligencją) ale najczęściej już sam gracz zacznie się tym interesować a to dlatego, że oryginalne dinozaury przyciągają większą ilość zwiedzających... Ilość współczynników, którymi opisano każdego dinozaura może przerazić nawet zagorzałego fana skomplikowanych cRPG-ów. Na początek modyfikujemy jego zachowanie czyli szybkość, zwinność, percepcję, wytrzymałość czy też inteligencję. Nie mniej ważne jest jednak ukierunkowanie go dla określonej grupy zwiedzających. Czynimy to poprzez modyfikację odwagi, agresywności czy też oryginalności wyglądu zewnętrznego. Wszystkie te zmiany odbywają się, tak jak już wspomniałem, poprzez modyfikację określonych genów. Te z kolei podzielono na cztery grupy: morfologia, cechy wybitne, skóra i pancerz oraz ogólne. Każdy z tych działów zawiera od czterech do około dziesięciu grup genów (np. w przypadku morfologii może to być głowa, ogon czy też korpus). Niestety nie wszystko możemy zmodyfikować jednocześnie. Przeważnie da się zmienić dwa-trzy geny chociaż i to wystarczy do zaobserwowania dość pokaźnych różnic w wyglądzie i zachowaniu wybranego wcześniej osobnika. To jeszcze nie koniec! Znacznie ciekawiej prezentuje się możliwość łączenia wybranych gatunków. Pozwala to na tworzenie zupełnie nieznanych dotąd mutantów. Nic więc nie stoi na przeszkodzie aby zobaczyć mieszankę krwiożerczego raptora z jakimś roślinożernym maleństwem. W trakcie tworzenia hybryd obowiązują te same zasady jak w przypadku modyfikowania genów pojedynczego osobnika, zawsze jednak przeważają cechy „silniejszego” gatunku. I wreszcie pojawia się możliwość sklonowania ulubionego dinozaura. Istnieje wtedy jednak element ryzyka, warto więc sobie przed taką czynnością zgrać stan rozgrywki. Po udanym sklonowaniu ulubionego gada możemy go sobie zachować bądź też odsprzedać chociaż nie zawsze jest to opłacalny interes.