Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Industry Giant II (2002) (PC)

Industry Giant II (2002) PC

Następca znanej symulacji ekonomicznej pozwali nam stworzyć od podstaw ogólnoświatowe imperium gospodarcze zaczynając w czasach rewolucji przemysłowej schyłku XIX wieku aż do nowoczesnych technologii końca XX wieku.

Strategiczne | ekonomiczne | widok izometryczny

PC Windows
Okładka Industry Giant II (2002) (PC)

Polskie napisy i dialogiPolskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

28czerwca2002

23października2002

pudełko PL

Akcja Industry Tycoon II przenosi nas w gospodarcze realia Ameryki XIX i XX wieku. Ponownie mamy możliwość stworzenia przedsiębiorstwa o globalnym zasięgu, zajmującego się praktycznie wszystkim co przynosi dochody (kupujemy i transportujemy surowce, ustalamy produkcję, logistykę i sprzedaż). Zaczynamy jako przysłowiowa „płotka” i stopniowo budujemy wielkie finansowe imperium. Rozgrywka nastawiona jest głównie na realistyczne odwzorowanie rzeczywistych zależności. Jak w świecie realnym, występują tu sezonowe wahania koniunktury, a ponadto po raz pierwszy mamy możliwość interakcji z konkurencją, z którą możemy współpracować lub walczyć. Industry Tycoon II posiada udoskonaloną w stosunku do części pierwszej grafikę (rozdzielczość do 1600x1200), szczegółowo przedstawia budynki i pojazdy, łącznie z takimi niuansami jak spaliny samochodowe.

  • Ponad 160 produktów, setki materiałów i surowców, m.in. żelazo, skóry, oleje, meble, zabawki, itd.
  • Możliwość ułatwienia rozgrywki, dzięki opcji przerwania cyklu produkcji i sprzedaży półproduktów.
  • Ponad 50 rodzajów środków transportu, od prostych parowozów i ciężarówek do lokomotyw i różnego typu okrętów.
Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1-4  

Nośnik: 2 CD

Ocena czytelników: 8,6 / 10 na podstawie 588 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99,90 PLN

Gry podobne do Industry Giant II (2002)

Klasyfikacja PEGI Industry Giant II (2002)

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry.

Wymagania sprzętowe Industry Giant II (2002)

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Procesor Pentium II 350 MHz (lub kompatybilny), 64 MB RAM, 16MB karta graficzna zgodna z DirectX, Windows 95/98/Me/2000/XP

Industry Giant II - recenzja gry
Industry Giant II - recenzja gry

Recenzja 7 listopada 2002, 10:58

Po rozpoczęciu gry jesteśmy przenoszeni na wybraną mapkę. I w tym momencie warto by się było na chwilkę zatrzymać aby opisać interfejs „Industry Giant 2”. A trzeba przyznać, że jest on bardzo intuicyjny. Na samym dole ekranu mamy przeróżne ikonki, które między innymi odpowiadają za manipulowanie opcjami gry, zgrywanie stanu rozgrywki, przeglądanie listy posiadanych transportów a także bardzo szczegółowych statystyk firmy, czytanie nadchodzących wiadomości czy też badanie celu misji oraz aktualnego postępu w jej wykonywaniu. Oprócz tego mamy dokładną datę i ilość posiadanej gotówki. Możemy również skorzystać z podręcznej minimapy, której ogromną zaletą jest opcja przeciągania w dowolnie wybrane miejsce. Dodatkowym ułatwieniem zabawy mającym na celu ukazanie walorów grafiki jest możliwość przybliżania i oddalania widoku na mapę. Sama zabawa odbywa się w rzucie izometrycznym a więc dość tradycyjnie, w sposób identyczny jak miało to miejsce w wielu innych strategiach ekonomicznych. Bardzo przyjaźnie rozwiązano również kwestię stawiania nowych budowli. Wystarczy bowiem kliknąć na ziemi i od razu rozwija się odpowiednie menu, z którego wybieramy upatrzoną konstrukcję. Dość dobrze zobrazowano także wpływ fabryk na zabudowania (warto mianowicie zaznaczyć, iż postawione przy miastach źle wpływają na samopoczucie mieszkańców!) a także zasięg co ma szczególne znaczenie w sytuacji gdy obok stawiamy magazyn, wtedy możemy sobie wszystko rozplanować tak aby nie powstawały żadne nieścisłości związane ze zbyt dużą odległością pomiędzy stawianymi budynkami. Niewielkie zastrzeżenia mam natomiast do zastosowanych menu, niektóre ikonki są zdecydowanie za małe co w szczególności odczują osoby grające w wysokich rozdzielczościach na monitorach przeciętnej wielkości. Autorzy zapomnieli również o tym, że niektóre konstrukcje mogą zasłaniać nam pole widzenia. Jest to uciążliwe gdy np. chcemy postawić tory kolejowe tuż za jakąś fabryką, niestety musimy to robić na wyczucie. Ogólnie jednak oceniam interfejs bardzo pozytywnie, jest on na tyle przyjazny aby każda osoba mogła sobie z grą poradzić a przy tym nie razi doświadczonych graczy uproszczeniami czy też natarczywymi plikami z pomocą (tak było w wielu innych strategiach, np. kultowej „Civilization”). Dużym plusem gry jest możliwość wykonywania czynności w trakcie pauzy, możemy sobie dzięki temu spokojnie wszystko pobudować i dopiero po skończeniu prac ustawić prędkość zabawy (na najszybszym ustawieniu miesiąc trwa około 20 sekund).