59. Ekonomiczne - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 59. Gry o tematyce Ekonomiczne ułożone według daty premiery.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Restaurant Empire
Strategiczne 25 marca 2003
Kolejna gra Trevora Chana, twórcy takich głośnych tytułów jak Capitalism czy Seven Kingdoms. Tym razem jest to strategia-ekonomiczna, w której możemy zająć się stworzeniem od podstaw najlepszej światowej sieci restauracji.

Jurassic Park: Operation Genesis
Strategiczne 11 marca 2003
Opracowana przez studio Blue Tongue Software strategia ekonomiczna należąca do popularnej kategorii tycoonów. W grze Jurassic Park: Operation Genesis celem gracza jest stworzenie przynoszącego jak największe zyski parku rozgrywki, w którym główną atrakcję stanowią znane z filmów Spielberga dinozaury. Zabawa koncentruje się na rozbudowie parku (z możliwością wpływania na topografię terenu), wznoszeniu rozmaitych budynków i atrakcji oraz dbaniu o budżet parku i zadowolenie odwiedzających go gości.

Master of Orion III
Strategiczne 25 lutego 2003
Master of Orion III to trzecia część cieszącej się dużą popularnością serii strategii turowych w klimatach space opery. Akcja gry osadzona została w dalekiej przyszłości. Gracz przejmuje kontrolę nad jedną z galaktycznych cywilizacji, a jego zadaniem jest rozwój i ekspansja we Wszechświecie. Deweloperzy ze studia Quicksilver Software przewidzieli możliwość rozgrywki solowej lub multiplayer za pośrednictwem sieci LAN bądź Internetu.

Spells of Gold
RPG 24 lutego 2003
Spells of Gold to gra cRPG z mocno rozwiniętym aspektem ekonomicznym, stworzona przez zespół deweloperski studia Jonquil Software. Akcja osadzona została w fantastycznym świecie zamieszkałym nie tylko przez ludzi, ale także elfy, krasnoludy i inne magiczne stwory. Gracz wciela się w bohatera, który podróżując pomiędzy odległymi krainami stara się zbić majątek na handlu.

Airport Tycoon 2
Strategiczne 13 lutego 2003
Gra strategiczna, w której wcielamy się w zarządcę współczesnego portu lotniczego. Produkcja stawia wiele wyzwań przed graczem (tzw. zdarzenia losowe, np. śnieżyce) i oferuje niemałą swobodę w kreowaniu wyglądu i działania lotniska. Do dyspozycji oddano 60 różnych budynków, 25 olbrzymich miast oraz mnóstwo elementów wyposażenia.

Trailer Park Tycoon
Strategiczne 13 lutego 2003
Gra strategiczno-ekonomiczna, pozwalająca użytkownikowi na wcielenie się w rolę administratora typowego amerykańskiego osiedla „uziemionych” przyczep kempingowych.

SimCity 4
Strategiczne 9 stycznia 2003
Kolejna odsłona popularnego cyklu gier strategicznych typu city builder, opracowana przez studio Maxis. W porównaniu z poprzedniczkami, produkcja może się pochwalić szeregiem nowych rozwiązań, zmian i usprawnień. Przede wszystkim, budowane przez gracza miasto nie jest już pojedynczą jednostką – nic nie stoi na przeszkodzie, by powiązać je z innymi miastami, tworząc w ten sposób wielką aglomerację połączoną ekonomicznie i przemysłowo.

The Sims Online
Symulacje 17 grudnia 2002
Kolejna produkcja spod szyldu The Sims – bestsellerowego cyklu symulacji życia, nad którym pieczę sprawuje studio EA Maxis, wcześniej znane pod nazwą Maxis Software. W przeciwieństwie do poprzedniczek nastawionych na samotną rozgrywkę The Sims Online jest grą typu MMO. Zabawę rozpoczynamy więc z niewielkim skrawkiem ziemi, który musimy właściwie zagospodarować – możemy zbudować na nim swój dom lub otworzyć interes pokroju muzeum, siłowni lub kawiarni.

Industry Giant II: 1980 - 2020
Strategiczne 29 listopada 2002
Pierwszy oficjalny dodatek do strategii-ekonomicznej, Industry Giant II. Daje on graczom możliwość tworzenia imperium przemysłowego w czasach teraźniejszych, tj. pomiędzy rokiem 1980, a 2020.

The Settlers IV: The New World
Strategiczne 28 listopada 2002
The Settlers IV: The New World jest trzecim dodatkiem do cieszącej się dużą popularnością strategii czasu rzeczywistego, autorstwa studia Blue Byte Software. Rozszerzenie wprowadza cztery nowe kampanie związane z odkryciem Ameryki, nową nację - Majów, a także szereg map dedykowanych do rozgrywki solowej i w trybie multiplayer.

Far West
Strategiczne 6 listopada 2002
Far West to mieszanka akcji i strategii czasu rzeczywistego w której zajmiemy się budową i utrzymaniem rancza położonego gdzieś na dzikich preriach Ameryki Północnej w czasach gdy panowało tam bezprawie i rozbój.

Sid Meier's Civilization III: Play the World
Strategiczne 5 listopada 2002
Oficjalny dodatek do trzeciej części kultowej serii strategii turowych od Sida Meiera i jego nowego studia Firaxis Games. Sid Meier's Civilization III: Play the World bazuje na mechanizmach znanych z oryginału. Nadal więc prowadzimy wybraną cywilizację do dominacji nad innymi poprzez podbój militarny, rozwój kulturowy czy silną gospodarkę.

Anno 1503: The New World
Strategiczne 29 października 2002
Strategia ekonomiczna ze znanej serii. Przenosimy się w niej do XVI wieku i wcielamy w dowódcę jednej z kilku frakcji. Podczas zabawy budujemy miasta, kolonizujemy nowe tereny i wchodzimy w interakcje z innymi państwami. Twórcy przygotowali 250 budynków i poprawili wiele aspektów gry, w tym chociażby sztuczną inteligencję. Kampania solowa została uzupełniona paroma dodatkowymi trybami oraz multiplayerem.

Monopoly Party
Towarzyskie 29 października 2002
Monopoly Party to konsolowa wersja najpopularniejszej gry planszowej, w której bawimy się w kapitalistę i gromadzimy fortunę kosztem innych graczy. Podobnie, jak w oryginale, tak też i tu rywalizować ze sobą mogą maksymalnie czterej gracze.

Zoo Tycoon: Marine Mania
Strategiczne 22 października 2002
Zoo Tycoon: Marine Mania jest drugim oficjalnym rozszerzeniem do strategii ekonomicznej Zoo Tycoon. Tym razem deweloperzy ze studia Blue Fang Games postanowili umożliwić graczom zbudowanie wirtualnego oceanarium. Dodatek wprowadza m.in. 20 gatunków zwierząt morskich, 21 rodzajów podwodnych organizmów i roślin oraz pięć zabawek przydatnych do pokazów z delfinami.

RollerCoaster Tycoon II
Strategiczne 14 października 2002
RollerCoaster Tycoon II to sequel jednej z najlepiej sprzedających się strategii ekonomicznych w historii, w którym ponownie zarządzamy parkiem rozrywki konstruując niesamowite kolejki i inne atrakcje.

Airlines 2
Strategiczne 2 października 2002
Kolejny przedstawiciel coraz popularniejszych strategii ekonomicznych traktujących o liniach lotniczych. Gracz naturalnie staje się właścicielem niewielkiej firmy trudniącej się transportem lotniczym i własnymi siłami ma stworzyć wielkie, międzynarodowe linie lotnicze.

Casino Empire
Strategiczne 28 września 2002
Gra strategiczno-ekonomiczna, w której wcielamy się w zarządzę jednego z kasyn w mieście hazardu i uciech – Las Vegas. W skórze szefa tego specyficznego przybytku wprowadzamy nowe rodzaje gier, dbamy o odpowiedni personel i zajmujemy się wieloma innymi sprawami. Podczas zabawy możemy sprawdzać, czy nasze usługi cieszą się zainteresowaniem klientów.

Twierdza: Krzyżowiec
Strategiczne 24 września 2002
Kontynuacja utrzymanej w średniowiecznych realiach strategii ekonomicznej Stronghold, opracowanej przez studio FireFly w 2001 roku. Tym razem akcja przenosi nas na Bliski Wschód, w czasy wypraw krzyżowych organizowanych na przełomie XI i XII wieku. Mechanika zabawy nie zmieniła się w znaczący sposób, zaś główną nowość stanowią zupełnie nowe, wschodnie tereny oraz kilka drobnych zmian w mechanice rozgrywki m.in. konieczność dbania o mocno ograniczone zapasy wody.

The Sims: Zwierzaki
Symulacje 23 września 2002
Piąty oficjalny dodatek do humorystycznego symulatora życia The Sims, gry w której opiekujemy się wirtualnymi postaciami i organizujemy ich życie codziennie. The Sims: Zwierzaki wprowadza do życia Simów szereg domowych pupili. Przygarnąć możemy m.in. psy, koty, kanarki, rybki akwariowe, jaszczurki czy żółwie.

The Sims: Deluxe Edition
Symulacje 16 września 2002
Deluxe Edition zawiera oryginalną grę The Sims, wraz z pierwszym dodatkiem Światowe Życie. Do tego dodano specjalny edytor postaci i zupełnie nowe, niespotykane nigdzie indziej elementy wyposażenia domu.

Cesarz: Narodziny Państwa Środka
Strategiczne 11 września 2002
Strategia ekonomiczna, w której budujemy i zarządzamy miastami w antycznych Chinach. Gracz ma wpływ na wszelkie aspekty działalności starożytnego miasta, m.in. podatki, rozdzielanie plonów rolnych, siły militarne, budowa monumentalnych budowli. Całość zbudowano na silniku z Ceasar III.

Beach Life
Strategiczne 6 września 2002
Beach Life to zaprawiona sporą dawką humoru strategia ekonomiczna, za której powstanie odpowiada studio Deep Red Games. Gracz wciela się w rolę zarządcy ekskluzywnego hotelu w nadmorskim kurorcie, a do jego zadań należy m.in. rozbudowa ośrodka wypoczynkowego, zapewnienie atrakcji dla turystów, zagospodarowanie plaż oraz reagowanie na różnego rodzaju katastrofy.

Software Tycoon
Strategiczne 2 września 2002
Software Tycoon to wyprodukowana przez studio Epic Interactive strategia ekonomiczna, w której gracz może spróbować swoich sił jako szef firmy produkującej gry komputerowe. Do jego zadań należy czuwanie nad procesem dewelopingu tytułów, ale również zarządzanie personelem, dobór strategii marketingowej oraz pozyskiwanie inwestorów.