Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGANDiOS
Okładka Assassin's Creed: Identity (iOS)

Assassin's Creed: Identity

Spin-offowa odsłona bestsellerowego cyklu gier firmy Ubisoft, przygotowana ekskluzywnie z myślą o użytkownikach mobilnych.

RPG | TPP | zagraj za darmo | skradanki | sandbox | historyczne | RPG akcji

Assassin’s Creed: Identity jest mobilnym spin-offem bestsellerowego cyklu gier firmy Ubisoft, których tematem jest odwieczna rywalizacja pomiędzy zakonami Asasynów i Templariuszy. W odróżnieniu od tytułów z głównego nurtu serii, w tym wypadku znacznie większy nacisk położono na elementy RPG. W wersji na platformę AND i iOS gra jest płatna, z opcjonalnymi, choć nie wpływającymi na zabawę, mikrotransakcjami.

Fabuła

Akcja gry przenosi nas w dobę włoskiego renesansu, a więc w czasy znane graczom m.in. z drugiej pełnoprawnej odsłony serii. W pierwszej udostępnionej w dniu premiery kampanii musimy zmierzyć się z tajemniczą i niebezpieczną organizacją Kruków. Warto jednak podkreślić, że fabuła nie odgrywa większej roli w Assassin’s Creed: Identity, gdyż autorzy skupili się na mechanizmach rozgrywki.

Mechanika

W grze przejmujemy kontrolę nad własnoręcznie wykreowanym asasynem, a naszym zadaniem jest rozwijanie jego postaci poprzez wypełnianie misji fabularnych, reprezentujących kilkanaście odmiennych typów zadań. Kontrolowany przez nas bohater może należeć do jednej z czterech klas postaci, różniących się od siebie umiejętnościami. Kluczem do sukcesu jest umiejętne wykorzystanie zdolności bohatera oraz odpowiedni dobór ekwipunku, stosownie do rodzaju wykonywanych misji. W grze nie zabrakło też prostego systemu rzemiosła, dzięki któremu w toku rozgrywki możemy sami wytwarzać rozmaite przydatne gadżety.

Kwestie techniczne

Oprawa Assassin’s Creed: Indentity na platformę AND i iOS stoi na bardzo wysokim poziomie i w odróżnieniu od poprzednich mobilnych adaptacji cyklu, swoją mechaniką nie odbiega w znacznym stopniu od jego pełnoprawnych odsłon, wydawanych na komputery PC i konsole. Przemierzając ulice i dachy takich miast jak Rzym czy Florencja, skorzystamy więc z typowych dla serii, akrobatycznych umiejętności naszego asasyna i stoczymy sporą ilość pojedynków z napotkanymi przeciwnikami. Godna odnotowania jest także możliwość wyboru jednego z dwóch modeli sterowania. Pozwalają one na poruszanie się za pomocą typowego dla gier mobilnych wirtualnego pada, bądź też poprzez wskazywanie celu palcem na ekranie (podobnie jak czyniliśmy to myszką w klasycznych produkcjach RPG).

Minirecenzja Assassin's Creed: Identity – RPG-owa twarz zabójcy

PLUSY:
  1. Efektowna oprawa graficzna;
  2. Klasyczna formułą serii poszerzona o elementy RPG;
  3. Dwa systemy sterowania;
  4. Krótkie i różnorodne misje.
MINUSY:
  1. Sterowanie czasem zawodzi;
  2. Wysokie wymagania sprzętowe.

Jeśli jest jakaś seria gier, które wywołuje tyle samo pozytywnych, co negatywnych emocji to mowa może być tylko o Assassin's Creed, czyli flagowym produkcie francuskiej firmy Ubisoft. Do tej pory gry spod tego znaku ukazywały się na konsolach i pecetach, ale w obliczu dynamiki rozwoju rynku mobilnego dłużej tak nie mogło pozostać. Identity to pierwsza odsłona serii, która przeniosła znaną formułą na smartfony i tablety.

W Assassin's Creed: Identity wcielamy się w postać członka zakonu asasynów, a następnie bierzemy udział w szeregu misji – część z nich opowiada historię niebezpiecznej organizacji Kruków, założonej przez Cesarego Borgię, wroga ulubionego bohatera serii, czyli Ezia Auditore. Następnie bierzemy udział w pojedynczych misjach, które nie mają głębszego tła fabularnego. To nowość w cyklu, gdzie fabuła zawsze miała ogromne znaczenie – w mobilnej odsłonie jest szczątkowa i sprowadzona do raptem dziesięciu misji w dniu premiery.

Mobilna odsłona asasyńskiej serii różni się od swoich „większych” braci w kilku istotnych aspektach. Oto w grze nie ma otwartego świata – każda misja to po prostu rozległy, ale ograniczony obszar. Większy nacisk położono także na elementy RPG. Nasz bohater ma wiele statystyk, awansuje na kolejne poziomy, a także w czasie walki wykorzystuje różne umiejętności. Całość wykonano tak, aby pasowała do mobilnego stylu grania – misje są krótkie, a poziom trudności niezbyt wysoki.

Assassin's Creed: Identity to niezła odsłona znanej serii, choć nie bez wad. A do tych zaliczyć trzeba sporą ilość grindowania, wysokie wymagania sprzętowe czy jednak dość zubożoną względem innych części mechanikę rozgrywki. Niestety, także sterowanie nie zostało idealnie dostosowane do ekranów dotykowych i zdarza mu się zawodzić, na co w grze akcji trudno machnąć ręką. Na korzyść Identity przemawia z kolei efektowa oprawa graficzna, niezła muzyka i – mimo wymienionych słabości – fakt, że w możemy w Assassin's Creed zagrać na telefonie. Cieszy też, że w zasadzie mamy do czynienia z grą premium – owszem, znajdują się w niej mikropłatności, ale są całkowicie opcjonalne, skierowane co najwyżej dla wyjątkowo niecierpliwych graczy. Słowem, to kolejna po Rayman Adventures udana, choć nie idealna mobilna produkcja Ubisoftu.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Rozmiar aplikacji: duża (powyżej 500 MB)

Ocena gry 7,5 / 10 na podstawie 130 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 7,6 / 10 na podstawie 170 głosów czytelników.

Wymagania wiekowe Assassin's Creed: Identity

12+

Recenzja gry Assassin’s Creed: Identity – zabójca bez tożsamości

Recenzja 5 marca 2016, 09:15

Rozwijanie bohatera i zdobywanie coraz lepszego uzbrojenia to po prostu klasyczny grind – realizujemy zlecenia, a dzięki pozyskanemu sprzętowi i doświadczeniu możemy wykonywać te same zadania, ale na wyższym poziomie trudności. Brzmi to niezbyt zachęcająco, jednak Ubisoft postarał się, abyśmy mieli co w grze robić. Za otrzymywane tokeny (jeden z dwóch rodzajów waluty) odblokowujemy kolejne rodzaje zadań czy warianty map. Codziennie też pojawiają się wyzwania, za zrealizowanie których dostajemy dodatkowe bonusy. A i same misje dobrze dostosowano do specyfiki urządzeń mobilnych – są krótkie, więc przy dobrych wiatrach w 20 minut można zaliczyć nawet kilka. I choć w dużych dawkach mogą się szybko znudzić, to nie z takim zamiarem zostały zaprojektowane – dla osoby, która zaliczy po kilka misji dziennie, ich powtarzalność nie będzie problemem. Sam się o tym przekonałem.

iOS
AND