

Afterfall: InSanity
Post-apokaliptyczny survival horror, opracowany przez będące częścią koncernu Nicolas Games studio Intoxicate. Akcja gry toczy się w alternatywnej rzeczywistości roku 2035, w świecie wyniszczonym przez III wojnę światową i wybuch potężnej bomby wodorowej.
producent: Intoxicate Studios wydawca: Just-A-Game Strona oficjalna
Afterfall: inSanity to survival horror rozgrywający się w post-nuklearnym świecie znanym jako Afterfall. Za opracowanie dzieła odpowiadają firmy Intoxicate Interactive oraz Nicolas Games. Tytuł jest swoistym wprowadzeniem do stworzonego od podstaw uniwersum, w którym osadzono inne projekty dewelopera.
inSanity przenosi nas do alternatywnej przyszłości roku 2035, w której cała ludzkość odczuwa skutki nie tylko trzeciej wojny światowej, ale i wybuchu potężnej bomby wodorowej o nazwie Entropia. Wobec kompletnie nieprzystępnych warunków panujących na powierzchni ludzie zmuszeni zostali do życia w specjalnych schronach. Gracz wciela się w jednego z ocalałych mieszkańców, pamiętających okres sprzed kataklizmu i próbujących odnaleźć się w nowym środowisku pełnym nieznanych dotąd zagrożeń. Schron „Chwała” – w którym przebywa główny bohater gry, Albert Tokaj – początkowo wydaje się bezpiecznym schronieniem. Wszystko zmienia się jednak wraz z dotarciem do wewnątrz budynku tajemniczego wirusa, który dziesiątkuje mieszkańców Chwały. Zadaniem gracza jest złagodzenie skutków działania tajemniczego schorzenia i jednocześnie znalezienie winnego, odpowiedzialnego za tę sytuację.
Miejscem akcji są zarówno ciasne i klaustrofobiczne korytarze wspomnianego schronu, jak i otwarte przestrzenie miasta zrujnowanego przez wyniszczającą wojnę. Jego mieszkańcy zmagają się z wieloma przeciwnościami losu i przerażającymi tajemnicami. Świat Afterfall zaludniony jest nie tylko przez zwykłych ludzi, ale także mutantów i prawdziwych dziwaków. Dzięki systemowi Freefight, pozwalającemu na skorzystanie z elementów otoczenia podczas walki, możemy w każdej chwili sięgnąć po zaimprowizowaną broń i zlikwidować przeciwników. Uczucie ciągłego zagrożenia pogłębia specjalny moduł gry o nazwie FearLock, wpływający na postrzeganie rzeczywistości przez głównego bohatera pod wpływem strachu.
Do stworzenia odpowiednio sugestywnego i mrocznego środowisko gra wykorzystuje możliwości silnika Unreal trzeciej generacji. Do prac nad polską wersją językową zaproszono około setkę aktorów, zaś głos głównemu bohaterowi podłożył Michał Żebrowski.
Ostatnia modyfikacja 3 października 2011
Tryb gry: single player
Ocena użytkowników: 10 / 10 na podstawie 3207 głosów czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą: 8 / 10 na podstawie 2241 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe Afterfall: InSanity: 18+
Afterfall: InSanity Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Zalecane:
- Core 2 Duo 2 GHz
- 2 GB RAM (3 GB - Vista/7)
- karta grafiki 256 MB (GeForce 8600 GT lub lepsza)
- Windows XP/Vista/7