
Data wydania: 25 listopada 2011
Post-apokaliptyczny survival horror, opracowany przez będące częścią koncernu Nicolas Games studio Intoxicate. Akcja gry toczy się w alternatywnej rzeczywistości roku 2035, w świecie wyniszczonym przez III wojnę światową i wybuch potężnej bomby wodorowej. Bohaterem opowieści jest psychiatra Albert Tokaj, zamieszkujący jeden z zamkniętych podziemnych schronów.
GRYOnline
Gracze
Afterfall: inSanity to survival horror rozgrywający się w post-nuklearnym świecie znanym jako Afterfall. Za opracowanie dzieła odpowiadają firmy Intoxicate Interactive oraz Nicolas Games. Tytuł jest swoistym wprowadzeniem do stworzonego od podstaw uniwersum, w którym osadzono inne projekty dewelopera.
inSanity przenosi nas do alternatywnej przyszłości roku 2035, w której cała ludzkość odczuwa skutki nie tylko trzeciej wojny światowej, ale i wybuchu potężnej bomby wodorowej o nazwie Entropia. Wobec kompletnie nieprzystępnych warunków panujących na powierzchni ludzie zmuszeni zostali do życia w specjalnych schronach. Gracz wciela się w jednego z ocalałych mieszkańców, pamiętających okres sprzed kataklizmu i próbujących odnaleźć się w nowym środowisku pełnym nieznanych dotąd zagrożeń. Schron „Chwała” – w którym przebywa główny bohater gry, Albert Tokaj – początkowo wydaje się bezpiecznym schronieniem. Wszystko zmienia się jednak wraz z dotarciem do wewnątrz budynku tajemniczego wirusa, który dziesiątkuje mieszkańców Chwały. Zadaniem gracza jest złagodzenie skutków działania tajemniczego schorzenia i jednocześnie znalezienie winnego, odpowiedzialnego za tę sytuację.
Miejscem akcji są zarówno ciasne i klaustrofobiczne korytarze wspomnianego schronu, jak i otwarte przestrzenie miasta zrujnowanego przez wyniszczającą wojnę. Jego mieszkańcy zmagają się z wieloma przeciwnościami losu i przerażającymi tajemnicami. Świat Afterfall zaludniony jest nie tylko przez zwykłych ludzi, ale także mutantów i prawdziwych dziwaków. Dzięki systemowi Freefight, pozwalającemu na skorzystanie z elementów otoczenia podczas walki, możemy w każdej chwili sięgnąć po zaimprowizowaną broń i zlikwidować przeciwników. Uczucie ciągłego zagrożenia pogłębia specjalny moduł gry o nazwie FearLock, wpływający na postrzeganie rzeczywistości przez głównego bohatera pod wpływem strachu.
Do stworzenia odpowiednio sugestywnego i mrocznego środowisko gra wykorzystuje możliwości silnika Unreal trzeciej generacji. Do prac nad polską wersją językową zaproszono około setkę aktorów, zaś głos głównemu bohaterowi podłożył Michał Żebrowski.
Autor opisu gry: Szymon Liebert
Platformy:
Xbox 360 AnulowanaAngielskie napisy i dialogi
PlayStation 3 AnulowanaAngielskie napisy i dialogi
PC Windows 25 listopada 2011Polskie napisy i dialogi
Producent: Intoxicate Studios
Wydawca: Just-A-Game
Ograniczenia wiekowe: 18+
Gry podobne:
Recenzja GRYOnline
Po Wiedźminie 2 i Dead Island kolejna polska gra chce zawojować światowy rynek. Z jakim rezultatem?
3 marca 2019
W ostatnich latach Polacy pokazali niejednokrotnie, że mają dryg do tworzenia gier wideo. Może to przez to zapomnieliśmy, że od lat 90. ubiegłego wieku wypuściliśmy też sporo tytułów, o których wszyscy – wraz z ich twórcami – wolelibyśmy zapomnieć.
30 września 2010
Mieliśmy okazję wziąć udział w pierwszym publicznym pokazie Afterfall: inSanity, który odbył się w Centrum Artystycznym Fabryka Trzciny w Warszawie.
26 lipca 2010
Polski postnuklearny świat Afterfall być może ujrzy w końcu światło dzienne. Czy rezultaty zadowolą fanów tego typu klimatów?
Polska produkcja Afterfall: InSanity w ciągu dwóch lat od premiery znalazła 300 tysięcy nabywców. Na dobrą sprzedaż wpłynęły różne akcje promocyjne w serwisach dystrybucji cyfrowej. Dzięki temu studio Nicolas Games zniwelowało pokaźną stratę finansową i zakończyło 2013 rok na plusie.
gry
Łukasz Szliselman
12 lutego 2014 11:41
Dziś piszemy m.in. o promocyjnej cenie Mass Effect, ścieżce dźwiękowej gry BioShock: Infinite, darmowym dodatku DLC do Afterfall: InSanity, a także premierze produkcji Anomaly Korea na urządzeniach mobilnych. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Marcin Skierski
21 grudnia 2012 14:10
Spółka Nicolas Games podpisała porozumienie z firmą Epic Games w sprawie licencji na silnik Unreal Engine 3. Amerykański producent oskarżył twórców Afterfall: InSanity o nieuregulowanie należności finansowych i żądał wycofania gry ze sprzedaży.
pozostałe
Szymon Liebert
7 grudnia 2012 12:46
W sieci pojawiły się informacje o słabych wynikach finansowych gry Afterfall: InSanity. Poznaliśmy również szczegóły dotyczące Edycji Rozszerzonej polskiego survival horroru, a twórcy udostępnili filmik prezentujący nową wersję tytułu.
gry
Mateusz Kądziołka
22 czerwca 2012 14:15
Mocno niepokojące informacje o sytuacji w Nicolas Games opublikował serwis gram.pl. Według anonimowych źródeł z należącym do spółki studiem deweloperskim Intoxicate pożegnała się znaczna część ekipy odpowiedzialnej za Afterfall: InSanity. Prezes Tomasz Majka uspokaja i twierdzi, że przynajmniej na tę chwilę firmie nie grozi upadłość.
gry
Aleksander Kaczmarek
28 maja 2012 18:40
Studio Nicolas Games Intoxicate zapowiedziało wydanie Edycji Rozszerzonej gry Afterfall: InSanity. Ulepszona wersja Afterfalla ma się pojawić w trzecim kwartale 2012 roku, a poprawki jakie zostaną w niej wprowadzone dotyczyć będą m.in. animacji, systemu walki i efektów psychozy.
gry
Michał Kowalski
5 marca 2012 14:10
Do katowickiego sądu wpłynął wniosek o ogłoszenie upadłości likwidacyjnej Nicolas Games S.A. Domaga się tego były właściciel studia Frontline - firma Nawar, której twórcy gry Afterfall: InSanity winni są ponoć 200 tys. zł.
gry
Aleksander Kaczmarek
9 lutego 2012 15:05
Firma Nicolas Entertainment Group rozesłała e-maile do wszystkich, którzy wzięli udział w akcji „Afterfall: InSanity za 1$”. W ich treści znalazł się kod uprawniający do zakupu gry z 50% zniżką, soundtrack oraz specjalna ankieta, w której można wybrać fundację charytatywną, na konto której ma zostać przekazana uzbierana kwota.
gry
Krystian Machnik
9 grudnia 2011 18:03
Jeden z ostatnich zwiastunów polskiej gry Afterfall: InSanity zawiera prezentację obrazka z logo Afterfall: Pearl of the Wasteland. Całkiem możliwe, że jest to tytuł nowej odsłony serii.
gry
Marcin Skierski
9 grudnia 2011 12:30
Wykryliśmy działanie skyptu, który systematycznie zwiększał ocenę czytelników Afterfall: InSanity. Pracujemy nad rozwiązaniem problemu i dotarciem do sprawców tego incydentu.
gry
Łukasz Malik
2 grudnia 2011 12:30
Popularne pliki do pobrania do gry Afterfall: InSanity.
Wymagania sprzętowe gry Afterfall: InSanity:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core 2 Duo 2 GHz, 2 GB RAM (3 GB - Vista/7), karta grafiki 256 MB (GeForce 8600 GT lub lepsza), Windows XP/Vista/7.
Średnie Oceny:
Średnia z 7 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 3212 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Amadeusz Cyganek
Recenzent GRYOnline.pl
2011.11.30
Po Wiedźminie 2 i Dead Island kolejna polska gra chce zawojować światowy rynek. Z jakim rezultatem?
Janczes
Ekspert
2015.06.02
Jesli ktos zacznie grac z nastawieniem ze ta gra jest slaba.... to moze zostac na koniec mile zaskoczony... Gra jest slaba to fakt.. dialogiow nie slychac, napisy nie nadazaja, system walki jest nudny....ale klimat muzyka i fabuła nadrabiaja, i to dobry przyklad jak te 3 rzeczy moga uratowac gre....Poczatek rozdzialu o nazwie "kurtyna w góre" wgniotl mnie w fotel.... to co zobaczylem w polaczeniu z delikatna fortepianowa muzyka to cos co pozostanie mi w pamieci na długo... jak ladowanie w normandii w pierwszym MOH. Byłoby super jakby mogl mi ktos jeszcze wyjasnic fabułe bo nie do konca zrozumialem chyba... w Spolierze mam troche pytan , takze jakby mogl ktos kto ogarnal ocb odpowiedziec na nie :)
czorny50
Ekspert
2014.04.26
Moja Ocena 6.0Powiem szczerzę że jestem naprawę zaskoczony. Gdyby nie okropne podłożenie głosu, pokraczne animacje postaci oraz fatalnie zrobiona walka w zwarciu, Polskie Afterfall spokojnie mógłby konkurować z Rosyjskim Metro. Powiem więcej jest tu bardziej gesty klimat a fabuła naprawdę ryje mózg. Nietypowy bohater ( psychiatra ) oraz polskie klimaty ( husaria itp.) przyprawiają dodatkowo całość. Nie sądziłem że tak wszędzie nazywany „gniot” może aż tak wciągnąć. Jednak w ostatecznym rozrachunku jest to średniak, ale sam czekam na pozbawiają błędów kontynuacje oraz polecam wszystkim fanom post-apo ( za aktualną cenę naprawdę warto )
Adam Kaczmarek
GRYOnline.pl Team
2012.03.13
Polski projekt Afterfall miał długą historię. Zaczęło się od ambitnego erpega, a skończyło na prostackiej strzelaninie TPP z domieszką horroru.
RoyPremium
Ekspert
2023.12.18
xKoweKx [stalker.pl]
Ekspert
2023.07.27
Butryk89
Ekspert
2016.04.21