Seria Batman: Arkham - seria gier
Bazująca na licencji wydawnictwa DC Comics seria gier akcji z Człowiekiem-Nietoperzem w roli tytułowej. Cykl rozwijany jest przez brytyjskie studio Rocksteady, którego większościowym udziałowcem jest koncern Time Warner.
Seria zadebiutowała w 2009 roku grą Batman: Arkham Asylum. Dynamiczna akcja w połączeniu z elementami zręcznościowymi i przygodowymi zachwyciła zarówno krytyków jak i graczy, co przełożyło się na znakomite wyniki sprzedaży (ponad 2 miliony egzemplarzy w trzy tygodnie od premiery) i zachęciło twórców do rozpoczęcia prac nad kontynuacją. Na kolejną część przygód Człowieka-Nietoperza fanom przyszło czekać blisko dwa i pół roku. Cierpliwość została jednak nagrodzona, bowiem Batman: Arkham City uznano za jedną z najlepszych gier 2011 roku.
Cykl Batman: Arkham zaliczany jest do wąskiego grona najbardziej udanych adaptacji w historii gier wideo. Deweloperzy odrzucili przy tym inspiracje filmową trylogią Christophera Nolana (Batman: Początek, Mroczny Rycerz i Mroczny Rycerz powstaje) koncentrując się na spójności z uniwersum wykreowanym przez DC Comics. W grach z serii pojawia się więc mnóstwo postaci i miejsc dobrze znanych miłośnikom komiksów.
Rozgrywka nastawiona jest na dynamiczną akcję, w tym emocjonujące starcia z licznymi przeciwnikami. Kontrolując poczynania Batmana lub jego sprzymierzeńców gracz musi stawić czoła licznym złoczyńcom na czele z Jokerem, Riddlerem i Harley Queen. Człowiek-Nietoperz może przy tym korzystać z całego arsenału broni i gadżetów – począwszy od batarngów, a skończywszy na wrzutni haków.
Gry z cyklu Batman: Arkham cechują się otwartą strukturą rozgrywki (sandbox), co w połączeniu ze sporych obszarów lokacjami, mnóstwem zadań do wykonania i znajdziek zapewnia długie godziny zabawy.
Atutem serii jest wykorzystanie zaawansowanego silnika Unreal Engine (w wersji od 3.0), co jest efektem współpracy studia Rocksteady i firmy Epic Games. Oferuje on znakomitej jakości oprawę audiowizualną przy zachowaniu wymogu łatwej konwersji na wiodące platformy sprzętowe.