

Najciekawsze materiały do: Gothic 3

Gothic 3 - E.P. ReShade v.1.0
modrozmiar pliku: 8,1 MB
E.P. ReShade to modyfikacja do gry Gothic 3, której autorem jest MayheM7. Jeśli mod przypadnie Ci do gustu to warto rozważyć wsparcie jego twórcy za pośrednictwem Patreona.

Gothic 3
demo gryrozmiar pliku: 1106 MB
Gothic III to kolejna, trzecia już, odsłona jednej z najlepszych gier cRPG. Historia przedstawiona w tej części stanowi kontynuację wydarzeń opowiedzianych w jej poprzedniczce. Tym razem wszystko toczy się na terenach królestwa Myrthany, a są one...

Gothic 3 - poradnik do gry
poradnik do gry2 stycznia 2007
Poradnik do jednej z najbardziej rozbudowanych gier cRPG - Gothic III zawiera opis wykonania wszystkich zadań w grze, głównych i pobocznych, porady dotyczące rozwoju postaci, listę najważniejszych przedmiotów i NPC, a także trzy sposoby ukończenia gry.

Gothic 3 - recenzja gry
recenzja gry13 listopada 2006
Światowa premiera 13 października 2006. Gothic 3 jest jak rajski ogród. Wieść niesie, że jest przepiękny, screenshoty powalają na kolana, ale większość ludzi długo jeszcze go ma własne oczy nie zobaczy.

Remake Gothica 2 też może powstać. THQ Nordic o planach wobec marki
wiadomość16 grudnia 2019
Nie tylko oryginalny Gothic ma szansę na remake. Community manager w THQ Nordic wspomniał, że firma rozważa również odświeżenie drugiej i trzeciej odsłony cyklu.

THQ Nordic przejęło studio Piranha Bytes oraz marki Gothic, Elex i Risen
wiadomość22 maja 2019
Firma THQ Nordic wykupiła znane z serii Risen i gry Elex studio Piranha Bytes. Wydawca równolegle nabył również prawa do serii Gothic, czyli pierwszej marki zespołu.

Gothic 4 - Piranha Bytes tworzy pierwsze assety do gry
wiadomość2 lipca 2018
Szef Piranha Bytes, Björn Pankratz, zdradził, że oprócz rozwoju Eleksa, twórcy sprawdzają kierunki, w których mogłaby pójść kultowa seria. Czy kolejnym tytułem niemieckiego studia będzie Gothic?
- Piranha Bytes pracuje nad nową grą - "każdy fan Gothica powinien mieć ją na oku" 2015.03.16
- Twórcy serii Gothic i Risen pracują nad nową grą cRPG 2013.09.25
- Drugi tydzień świątecznych promocji na GamersGate (m.in. BioShock 2, seria Gothic) 2011.12.07
- Pełne prawa do marki Gothic wrócą do Piranha Bytes 2011.04.11
- Gothic 3: Zmierzch bogów - poprawiona edycja już dostępna 2011.03.23
- Zapowiedziano patch do Gothic 3: Zmierzch Bogów 2010.11.02
- Arcania: Gothic 4 - ujawniono zawartość polskiej Edycji Kolekcjonerskiej 2010.09.09

Gothic 3 - v.1.75.14 Full International
patchrozmiar pliku: 1515,4 MB
wersja: v.1.75.14 Full International Poprawka systemowa do gry Gothic 3. Została ona przygotowana przez fanów tego tytułu oraz programistów z zespołu Spellbound, wybranego przez firmę Jowood do dalszego rozwijania marki Gothic. Warty odnotowania jest...

Monstrum, czyli orka opisanie. Jak gry odmieniły tolkienowskiego potwora
artykuł10 października 2017
Ork, jaki jest, każdy widzi. Zielona lub czarna skóra, wielki miecz w ręku, kły i cuchnący oddech. Tak było, gdy popkultura wzorowała się na orku z książek Tolkiena. Ale na przestrzeni lat istoty te przeszły naprawdę znaczącą ewolucję.
Niestety, to już nie ten sam Gothic, widać, że gra miała wyjść jak najszybciej, a szkoda bo potencjal miała duży i mimo wszystko, spędziłem z nią sporo fajnych chwil.

Najgorsza część całej serii nie licząc Zmierzchu Bogów i Arcanii bo te gry to gwałt na marce jaką jest Gothic. W dniu premiery gra nie grywalna, dopiero po wielu, ale to wielu latach ją połatano i można było komfortowo pograć, ale niestety to i tak nie ratuje tej gry. Fabuła jest bardzo nudna, misje poboczne/ wszystkie na jedno kopyto, a walka to tyranie myszki komputerowej, barak jakiejkolwiek kombinatoryki, elementu zaskoczenia, nic klikasz i klikasz na pałę. Świat w grze jest ogromy, ładnie narysowany ale niestety pusty i niewykorzystany,a każde miasto to ten sam schemat : przynieś, zabij,i dobij i w dodatku sami kontra całe miasto, zdecydowanie zmarnowany potencjał.
Gra jest fajna i na wiele godzin, ale do mnie raczej nie pasuje. Pogubiłem się po 40 godzin grania, po zabiciu z niektórych wiosk orków.
Ja zacząłem swoją przygodę od Gothica 3 (wcześniej tylko widziałem jak kuzyn grał w 1 część ) i od tego czasu pokochałem ową serię, prócz Arcanii, która nijak ma się do serii.
Absolutnie najlepsza część serii. Przede wszystkim zaczyna się przebojowo, mamy moc, nie trzeba od zera wszystkiego zdobywać i robimy faktycznie duże rzeczy, jak odbijamy miasto po mieście, spotykamy króla wreszcie i do tego ogromny świat z dwoma totalnie różnymi klimatami (lód - pustynia). W końcu też poprawiono system walki, że to ma sens.
Grałem niedługo po premierze i nie było źle, tylko w końcu wszyscy się na mnie wkurzyli, najpierw każdy ork, jaki tylko mnie zobaczył, nawet pierwszy raz raz, od razu mnie atakował, aż rozrosło się to na całe miasta i jak na pustyni całe miasto, do którego nigdy wcześniej nie wszedłem, rzuciło się na mnie, no to wiedziałem, że coś jest nie tak.
I finalnie nigdy nie skończyłem tej gry i nigdy nie skończę, bo wracać do niej nie zamierzam. Jeden powrót już dobrych parę lat temu był nieudany, jak jeszcze nie byłem świadom, ile fani połatali. Ale finalnie, ta gra jako pierwsza mnie tak wciągnęła w eksplorację i naprawdę kilkadziesiąt godzin przy niej spędziłem, to dla mnie normalnie nowe rozdanie RPGów było, pierwszy nowoczesny taki RPG, już nie taki toporny, jak poprzednie części, tylko taki z którego fun się czerpie.
Edit: I też trzeba przyznać, że obecnie najnowsza giera od Piranii, czyli "Elex" jest przynajmniej tak dobra jak ta, o ile nie najlepsza w portfolio firmy.

Dharxen [2636.5]
(...) zaawansowane rutyny NPC, które Redzi na takim poziomie zaawansowania wprowadzili dopiero w Wiedźminie 3 (sami to przyznali w wywiadach)
Akurat to jest bzdurą. Jak to ująłeś, "zaawansowane rutyny NPC" były w pierwszym Wiedźminie, a nie w Wiedźminie 3. Wiedźmin 3 pod tym względem jest krokiem wstecz, w kierunku gier BioWare, w których NPC cały dzień i całą noc stoją jak kołki.
Czasami się zastanawiam, jak by ta gra wyglądała, gdyby wydawca nie naciskał na szybką premierę.
Chciałbym, żeby Piranie wróciły do tej części i ją zrobili jeszcze raz

Gothic nie jest przereklamowany.
Jest i mówienie inaczej to zakłamywanie rzeczywistości.
"zaawansowane rutyny NPC"
to i inne cechy zachwalane w Gothicu już były - w Ultima VII - Black Gate która miała premierę w 1992 roku.
System walki w wydanym wcześniej Severance BoD też mam wspomnieć?
Pierwsza cześć wprowadziła ogrom różnych mechanik, które dopiero po kilkunastu latach zostały wprowadzane przez inne studia.
Tyle że część tych wychwalanych mechanik wprowadziły inne gry wcześniej, o których pamiętają teraz jedynie fani retro.
Jak już mówiłem - zamiast cisnąć w jedno i to samo polecam grać w inne RPGi.
Jeśli udało wam się ogarnąć siermiężność Gothica to inne stare RPGi (i gry ogółem) nie będą problemem :]

Wymagania systemowe
Aby uruchomić grę Gothic 3, twój komputer musi spełniać poniższe minimalne wymagania:
• Windows® XP, Windows® 2000 SP4 Rollup 1, Windows® XP 64-bit, Windows® 2003 Server
• 1024MB Pamięci systemowej (RAM)
• 2 GHz Intel Pentium® 4, Athlon XP lub o zbliżonych parametrach
• Karta graficzna wyposażona w 128MB RAM oraz kompatybilna z Direct3D i DirectX 9.0c Kwiecień 2006
• Napęd 8x DVD-ROM • 4.6 GB wolnej przestrzeni dyskowej
• DirectX 9.0c Kwiecień 2006 (dołączone)
• Karta dźwiękową kompatybilną z DirectX 8.1
• Klawiatura, myszka
Zalecamy poniższą konfigurację sprzętową:
• 3 GHz Intel Pentium 4 lub o zbliżonych parametrach
• 1,5 GB system RAM• Karta graficzna ATI X1600, NVIDIA Geforce 6800 lub lepsza
Gothic 3 posiada oficjalne wsparcie dla:
• NVIDIA GeForce 7800 series
• NVIDIA GeForce 7900 series
• NVIDIA GeForce 6800 series
• NVIDIA GeForce 6600 series
• ATI X1900 series
• ATI X1800 series
• ATI X1600 series
• ATI X850 series
• ATI x800 series
• ATI x700 series
• ATI x600 series
• ATI Radeon 9800 series
• ATI Radeon 9700 series
Mam pytanie (może głupie, ale w poprzednich częściach gry tego nie było). Czy to normalne, że po wczytaniu gry w czasie walki zraniony przeciwnik nagle odzyskuje wszystkie punkty zdrowia?! Przecież to strasznie utrudnia rozgrywkę. Wcześniej mogłem ubijać po trochu trudniejszych przeciwników i w razie czego zapisać grę, aby metodą prób i błędów dokończyć walkę. Już nawet nie chodzi o pojedynczych wrogów, ale o większe grupy, gdzie można dość szybko paść. To jak to jest? To serio "feature", a nie "bug"?
Aż strach pomyśleć, co Piranie mogły by zrobić z tą grą, gdyby nie Jajowody(JoWood). Gra po spatchowaniu do Enhanced Edition patchem 1.75 jest fenomenalna pod względem wizualnym, eksploracji świata, klimatu i grafiki. Gra z 2006 roku, a dla mnie to wciąż jest ideał graficzny, i żadna późniejsza gra już nie wywarła na mnie takiego wrażenia grafiką, i wciąż po uruchomnieniu potrafię się nią zachwycać, nawet mimo tego iż tekstury już się zestarzały to dalej gra potrafi oczarować warstwą wizualną. To tylko pokazuje jaki potencjał miały piranie w tamtych latach. Obecnie po odejściu Kaia Rosenkranza i kilku innych osób pracujących przy G3, to już nie są te same piranie.
Niestety tak piękna gra, przez gonienie terminów przez jajowody wyszła w opłakanym i rozgrzebanym stanie, i o ile patche zdołały naprawić większość bolączek technicznych, o tyle już w związku z fabułą i powtarzalnymi questami nie mogły nic zrobić, i tak o to mamy chyba jeden z największych zmarnowanych potencjałów jeżeli chodzi o gry RPG. Mimo wszystko dla mnie wciąż jest to gra do której wracam równie często co do poprzednich odsłon, i mimo że nie mogę dać tej grze oceny większej niż 8, to dla mnie ta odsłona pozostaje moją ulubioną z całej serii, za genialny soundtrack i klimat jakiego nie ma w żadnej innej grze.

Dobra jest ta część. Niestety istnieje coś takiego jak wypalenie się. Dużo słabsza od poprzednich ale to nadal bezimienny. 6/10.
Ocena gry z patchem Edycja Rozszerzona 1.75.14, QuestPackiem i Content Modem (słyszałem, że wyszedł jeszcze nowy patch do patcha 1.75, zwany "Community Patch - Supplemental Update Pack", ale nie testowałem go)
Gothic 3 wyszedł w fatalnym stanie technicznym, ale to już przeszłość, gra została ostatecznie spatchowana przez fanów (z pomocą Spellbounda, twórców Arcanii) dopiero w 2012.
Plusy:
+Wielki, żywy świat, radość z eksploracji
+Genialny soundtrack
+Dobre questy poboczne
+Przyjemny rozwój postaci: sporo opcji do wyboru
+Dobry dubbing polski
Mogło być lepiej:
+- System walki (nie jest tragiczny, ale wyraźnie gorszy od tego z G2.)
Minusy:
-Bardzo krótki, zrobiony na kolanie wątek główny
-Słaba optymalizacja, mimo patchy: spadki klatek, okazjonalne bugi
-Wilki (kto grał, ten wie o co chodzi...)
Choć G3 jest moim zdaniem gorszy od G1/G2, wciąż można się w niego świetnie bawić. 8.5/10


Ahoj przygodo :D Czas sobie przypomnieć tą wspaniałą grę. Ciekawe czy możliwe jest wbicie 100lvl (bez żadnych exploitów). Osobiście najwięcej nabiłem z tego co pamiętam 84lvl. Gra oczywiście z CP1.75, QP i CM 3.1.
Zawsze mnie rozwalało jak w g3 odbijaliśmy całe miasta SAMI W POJEDYNKĘ
Tak samo mnie rozwalało jak orkowie nie potrafili znalesc obozow buntowników, przecież myrtana nie jest duza
Gra jest okropna i tylko soundtrack daje rade
Fabuła i rozgrywka leza i kwiczą
Jednak Gothic 3 to nie Gothic tak samo jak Arcania już nawet Risen który ma kompletnie innych bohaterów i inne elementy bardziej przypomina Gothic 1 i 2 niż robi to Gothic 3. Risen mógł być u nas tak samo kultowy jak Gothic 1 i 2 ale zabrakło Polskiego dubbingu.
Można powiedzieć, że to pierwsza większa gra z którą miałem styczność, grę którą uratował Community Patch Team. Jestem może zaślepiony nostalgią ale poprostu ubustwiam Gothica 3. Z QuestPackiem oraz Content Modem gra jest poprostu wyborna. A i soundtrack najlepszy w dziejach ludzkości.
Ta gra nie zasługuje na inną ocenę. Nie rozumiem totalnie zachwytów ocen 8-9 a nawet 10.
Patrzę na grę przez pryzmat tego co dostałem niedługo po premierze. Gra paliła komputery, zmieniła całkowicie konwencję. Fabuła, dialogi, questy, walka. W tej grze praktycznie wszystko zostało spartolone i nie przypominało niczego co wypracowało PB w g1/2/nk.
Gothica 3 można pochwalić tylko za ładny,różnorodny openworld i znacznie lepszą grafikę niż g2 z 2002,rozwój postaci oraz piękną muzykę. Cała reszta to totalny paździerz.
Jak chcecie oceniać pracę społeczności/modderów/ twórców od community patcha/quest packa to piszcie komentarze w miejscach skąd to pobieracie.
Kasę za ten produkt zbierał JW i PB a to ludzie mają to naprawiać? questy dodawać? mechaniki zmieniac?
Toć pod tym względem to i nawet arcania wypada tutaj znacznie lepiej.
Gothic 3 zasługiwałby na te ósemki, może dla co poniektórych 9 gdyby to Jowood z PB załatali sami tą grę ale przede wszystkim nie wydali jej przedwcześnie bo widać jest tutaj tylko progres graficzny. PB było zbyt mało rozwinięte żeby ogarnąć taki przeskok techniczny z kanciastego beziego na beziego z gładką papą.
Dużo lepiej by to wypadło gdyby powstał Gothic 3 mniej kanciasty ale dalej utrzymany w takiej stylistyce będący po prostu normalną kontynuacją. G2 powstał rok po g1 i został znacznie ulepszony więc tutaj w kilka lat mogli "znacznie wygładzić" te kanciastość poprawić wiele rzeczy z dwójki i nadal utrzymać większość składnych gry na zbliżonym jakością poziomie.
Totalnie zgadzam się z krótką recenzją U.V impalera z 2010 roku w której ocenił grę na 5.5. Daję tyle samo.
Zresztą dla porównania zobaczcie co sie dzieje z cyberpunkiem, jak został zjechany.
Teraz też ludzie mają robić community patcha i sami naprawić AI, ulepszyć mechaniki,optymalizacje?
A za 5 lat bedzie gra dziesiątki dostawała bo jest super z community patchami??
luuudzie

Dla mnie na modach gra się genialnie, grafika, muzyka, świat, immersja to wszystko wciąga. Dodatkowo quest i content mod dodają wiele. Szkoda że twórcy nie mieli z 2 lat więcej na produkcję gry bo to byłoby arcydzieło na miarę poprzednich części bo co by nie mówić tak czy siak pewnych rzeczy już się nie da poprawić jak walki czy fabuły zapraszam https://www.youtube.com/watch?v=BqTxdGl6f0w&list=PLI2HRQC_mAWSH06dF9rioyppbpZFkH-SO
Hej, czy znacie jakieś tipy aby gothic 3 działał lepiej?
Mimo dobrego kompa gra i tak mi laguje ;/
Czy polecicie jakieś RPG gdzie jest widok z 3 osoby (TPP) jak w Ghotic ( Gothici, Risen 1,2,3, Elder Scrols ograne już). Elex czekam na promocję. Są jeszcze jakieś ? Teraz gram Divinity II.

W dniu premiery ocena 5/10 to maks.. gra kompletnie nie grywalna z potopem bugów/ craschy Pierwszy raz jak odpaliłem na Pentium 4 / 1GB Ram i chyba 6600 GT i był pokaz slajdów. Dopiero po wielu latach ją ogarnięto i idzie już nieźle pograć, z CP 1.75+ LTM+ Quest Pack 4 + Content Mod + konsekwencje + PGL ocena 7,5/10, lecz w porównaniu do poprzednich części do już nie to samo..
Co za idiotyczna gra! 2-3 ciosy wilka i kaput, 200hp nie ma. Łatwiej pokonać trola niż stado wilków! Na dodatek więcej można zarobić na broniach orków niż na przeszukiwaniu mapy, otwieraniu skrzyń czy wykopywaniu skarbów. Większość skrzyń ma losowe przedmioty, czyli zabijamy trole albo cieniostwory żeby dostać się do skrzyni w której jest śmierdząca pielucha. Albo jeszcze lepiej, zabijamy trole albo cieniostwory i nie ma nic, nawet zardzewiałego miecza.
Mapa nieczytelna, nie ma na niej nic ciekawego oprócz zaznaczonych wiosek. Przeciwnicy biegają jak ułomni, przechodzą przez ściany, kamienie itd. Od razu jesteś podejrzany o kradzież mimo, że nie było żadnych świadków. Mam już dosyć tej gry, chyba nie dam rady jej skończyć. Za dużo frustrujących drobiazgów które składają sie na wielką kupę.
Niewypał i tyle. Czekam, aż ktoś stworzy Gothic 3 na silniku Gothic 1/2.
Wtedy będzie można to naprawdę nazwać Gothic.
Twórcy zostawili to co dobre i zmienili to, co najlepsze było w tych grach, co przyciągało ludzi.
Brak losowości w skrzyniach, nieczytelne mapy, cukierkowa i nie klimatyczna grafika, źle zbalansowane poziomy sił potworów, chaotyczne i bezsensowne zachowania się potworów w niektórych sytuacjach, tyczy się to także npc. Muzyka podchodząca pod jakąś baśń, zero klimatu.
Co do historii i fabuły się nie wypowiadam, ponieważ nie można się na niej skupić, nie ma punktu odniesienia do poprzednich części. System walki ubogi, prymitywny.
To wygląda jak zupełnie osobna gra a nie kontynuacja Gothic.
Kontynuacją był Gothic 2 po Gothic 1. I tak niezmiennie powinny wyglądać dalsze kontynuacje, bo to się ludziom poprostu podobało. Sam fakt, że w 2021 roku ludzie tworzą mody nie do Gothic 3, ale do Gothic 1 i 2 świadczy wyraźnie o tym, co jest dobrze zrobione a co nie.
Ostatnio grając w g3 zauważyłem niedopatrzenie PB
Otóż w 3 nie ma dzieci i prawie żadnych kobiet kek
Spore niedopatrzenie że strony pirani

Trzeba tej grze oddać jedno - świat w niej jest naprawdę piękny i nawet pomimo tylu lat na karku wciąż w połączeniu z muzyką potrafi wywołać w graczu zamierzony efekt zachwytu. Zdaje się jednak że na tym jej zalety się kończą, niemal wszystkie zadania wyglądają jak z generatora questów, system walki w wielu sytuacjach to zgroza, masa frustrujących, mozolnie ciągnących się czynności takich jak odbijanie miast i kopalni z których wypełzają tabuny wrogów i wypełniacz czasu w postaci systemu otwierania ciężkich skrzyń. Jednak tak naprawdę to wszystko wygląda jak drobnostka w zestawieniu z najistotniejszym, mianowicie ponurym żartem jakim był Gothic 3 pod względem technicznym w dniu wydania.
A jakie zadania zapadły wam w pamięc najbardziej/były najciekawsze? Ja pamiętam zabicie demona w Gothcie, kradzież amuletów magów, jaszczur z niestrawnością bo połknął młotek ;) i kupienie dziwki na pustyni i.. tyle chyba xd Wszystkich zadań i tak nie ogarnąłem bo nie przeszedlem całości ale na ponad pół gry 4 ciekawe zadania to kiepsko, gdzie w takim Risen 1 fajnych zadań było w cholere.
Jednak trzeba było zrobić tego Gothica na silniku 2.

Jakby ktoś kiedy chciał wrócić do Gothica 3, to właśnie wychaczyłem nowego moda który, radykalnie skraca czas ładowania, niweluje zacinanie się, eliminuje niektóre błędy związane z silnikiem.
Właśnie sprawdzam tego moda i rzeczywiście, praktycznie zero zacięć, zero. A czas ładowanie to dosłownie parę sekund, aż jestem w szoku.
https://www.moddb.com/games/gothic-iii/downloads/gothic-3-parallel-universe-patch-v101