Najciekawsze materiały do: Cities: Skylines II
Recenzja Cities: Skylines 2 - ten city builder potrzebuje przebudowy
recenzja gry19 października 2023
Światowa premiera 24 października 2023. Fani city builderów musieli długo czekać na kolejną odsłonę gry o tworzeniu nowoczesnych miast. Cities: Skylines 2 nie wprowadza rewolucji do gatunku i boryka się z technicznymi problemami. Nadal jednak wciąga na długie godziny.
„Prosiliśmy o cierpliwość i wsparcie, i okazaliście je. My jednak Was zawiedliśmy”. Twórcy Cities: Skylines 2 przepraszają i zwracają pieniądze za Beach Properties
wiadomość18 kwietnia 2024
Twórcy Cities: Skylines II wydali oświadczenie, w którym przepraszają za ostatnie DLC, oferują rekompensatę i dzielą się planami na przyszłość.
DLC do Cities: Skylines 2 jest najgorzej ocenianym produktem na Steam. Gracze tracą cierpliwość i mają coraz mniej nadziei dla city buildera
wiadomość28 marca 2024
Pierwsze DLC do Cities: Skylines 2 to najgorzej oceniany produkt na Steamie. Gracze uważają, że „plażowy” pakiet nie wprowadza tego, co powinien.
Do Cities: Skylines 2 trafiła pożądana funkcja. Edytorowi map towarzyszy pierwsze płatne DLC i masa negatywnych emocji
wiadomość26 marca 2024
Gracze Cities: Skylines 2 w końcu otrzymali namiastkę oficjalnych narzędzi moderskich. Do gry trafiło też sporo poprawek i pierwszy tzw. asset pack, aczkolwiek DLC Beach Properties nie wzbudziło entuzjazmu fanów.
- Twórcy Cities: Skylines 2 w końcu przestali owijać w bawełnę. Poznaliśmy datę startu oficjalnego wsparcia dla modów 2024.03.18
- Oficjalne mody do Cities: Skylines 2 nie pojawią się zbyt prędko, choć braku wsparcia dla nich na premierę twórcy żałują najmocniej ze wszystkiego 2024.03.11
- Twórcy Cities: Skylines 2 wyjawili, czego żałują najbardziej. „Po prostu zabrakło nam czasu” 2024.02.27
- Twórcy Cities: Skylines 2: „Nie żałujemy wydania gry”. Gracze odpowiadają negatywnymi recenzjami 2024.02.21
- Ekonomia w Cities: Skylines 2 „nie spełniała standardów jakości” na premierę. Twórcy przepraszają graczy 2024.02.12
- Cities: Skylines 2 zawiodło graczy zdaniem Paradoxu. „Jesteśmy zdenerwowani, że nie sprostaliśmy oczekiwaniom” 2024.02.06
- Cities: Skylines 2 z ostatnim samodzielnym patchem. Teraz twórcy skupią się na nowej zawartości 2024.02.01
Nadchodzą wielkie hity - premiery gier drugiej połowy 2023 roku
artykuł25 czerwca 2023
Druga połowa 2023 roku zapowiada się naprawdę dobrze. I to bez względu na to, jaki gatunek preferujesz. RPG, symulatory, horrory, bijatyki. Nasze zestawienie zawiera to, a nawet więcej, bo 2023 rok ma wszystko.
i5 8400, 16GB, 3060ti - bez AA, bez rozmydlaczy, 1440p, bez motion blur, bez DoF, wolumetria na średnie, reszta wysokie. 4h zero przycinek.
Tak samo jest niezależnie od ustawień. W sumie działa podobnie do jedynki.
Jak za darmo to nie ma tragedii.
wydanie na premiere tragiczne, gorsze niz cyberpunk. Nawet jak wszystko dziala to gra jest jakas taka brzydka.
Gra zwrócona. RTX4070Ti i już w menu działa to tragicznie. Jeszcze rozumiem jakby to jakoś wyglądało, ale to ma brzydszą grafikę niż jedynka. Tłumaczenia twórców, że "city builderzy potrzebują tylko 30fpsów" - śmieszy.
Wszyscy zwracają uwagę na techniczny bajzel, ja dla odmiany zwrócę uwagę na samą zawartość.
Ta gra jest uboga jak uzębienie emeryta. CS2 na premierę nie oferuje nic sensownego. Poklikać i polepić miasto można, ale bez modów należy zapomnieć o tworzeniu złożonego i dopracowanego miasta. Bardzo brakuje modułu do tworzenia intersekcji/rozjazdów, narzędzie do budowania dróg to amatorka jak w podstawce poprzedniej części. Dopóki nie wjadą mody takie jak chociażby Move It czy Intersection Marking Tool nie ma sensu się męczyć z ograniczeniami. Poza tym mamy 2023, a w grze brak ścieżek rowerowych..... Mapy jakie dostaliśmy na start to też mocne 30% "dizajnu".
Gry nie oceniam, bo musiał bym wlepić mocne 3.0 lub 4.0.
Jak dla mnie porazka i totalne rozczarowanie z tragiczna optymalizacja, a raczej z brakiem jakiejkolwiek optymalizacji.
Na 3070Ti na niskich ustawieniach w 1080p karta potrafi lykac 250W (w CP2077 z blokada 60fps ze wszystkim na ultra i path tracingiem mniej bierze pradu).
Brzydsze to to i o wiele ubozsze od jedynki. Totalnie nie polecam.
Ta gra wygląda jak Industry Giant II z 2002 roku. Taki potencjał i taki kaszan. RTX 10000 do tego pięknie zoptymalizowanego cuda. W Nasa może sobie pograją, my może za jakieś 4 lata. Szkoda, ale co robić. Deweloperzy to już sobie jaja robią z graczy, a tych rzetelnych to można policzyć na palcach jednej ręki.
Wg mnie gra na dzień dzisiejszy to kicha, moze grywalna ale do 30 tyś mieszkańców i na bardzo niskich ustawieniach. Graficznie mapy są wyjęte z przed 15 lat, monotonne.Brakuje urozmaicenia, brakuje plaż, brakuje skał i kamieni, brakuje drzew wyższych i niżych, brakuje piasku, brakuje gór skalistych i śniegu w górach, brakuje trawy i kwiatów, brakuje rafy koralowej, brakuje mgły miejscami, barkuje lazurowych odcieni morza przy brzegu, brakuje fal, brakuje róznych roślin, wodospadów, brakuje kolorystyki. Wszystko na jedno kopyto robione. Najlepszy przykład rzeka i ląd dwie tekstury nakładające się na siebie, zamiast płynne przejście np. poprzez piasek czy kamyczków albo przez klif. Miasta, budynki, wieżowce, chmury wszystko wygląda depresyjnie i blado jak w GTA 4. Na pochwałe zasługują samochody i piesi którzy wyglądają mniej zabawkowo niz jedynce. Pare usprawnień jest np. nie trzeba "ciągnąć rur" po mieście kanalizacji gdyż przychodzi wraz z drogami, czy przemiana prądu z wysokiego na niskie napięcie po drogach. Brakuje wszystkich dodatków dlc z CS1 przez co content gry jest marny i ubogi. Za to nie ma praktycznie niczego czego by nie było w CS1. Za pare lat pewnie zrobią jakieś dodatki i zoptymalizują ale to trzeba czekać. Na tą chwile nie polecam a już napewno nie za tą cene. Ocena 3.5 maks.
Czy tylko ja mam wrażenie, że w grze całkiem skopany jest system ekonomii? Moje miasteczko ma 5000 mieszkańców, czyli już kilka godzin gry za mną - od początku gry mam ujemne saldo a kasy i tak coraz więcej, właściwie istnienie finansów, podatków i pożyczek jest nieistotne. Już specjalnie buduję nieopłacalne rzeczy (np. linie żeglugowe co wożą po trzech pasażerów na 2800 pojemności xD), podatki na minimum a finansowanie usług na maksa. I dalej nie muszę się przejmować funduszami.
W jedynce było łatwo, ale mimo wszystko na początku gry trzeba było zwracać uwagę na wydatki. Ale tutaj to już farsa.
Ekonomia w tej grze jest jakaś pijana i dziwna. Niektorzy narzekają na to że jest za łatwo, ja mam wrecz odwrotna sytuacje.
po Przekroczeniu 5 tys zawsze coś dziwnego dzieje sie z ekonomia mojego miasta
Zbuduje nowe domy, tysiace mieszkancow przybywa. Przychod idzie na plus by potem znowu spasc i byc na minusie... Z ciekawosci zwiekszyłem wszystke podatki do 30%
na poczatku 9tys na plusie, by po chwili spasc do 3 tys a po minucie do tysiaca wydatki oczywiscie nnie urosły ani trochę, skąd te zwiekszone koszta? czy ja czegoś w tej grze nie rozumiem? wyglada to tak jak by gra z niczego pobierala mi wszelkie zasoby gotowkowe na plus gdy tylko budzet lepiej sobie radzi i jest to całkowicie poza oficjalnymi wydatkami w menu budżetu.
Tragedia i jeszcze raz tragedia. Pomijam że gra ledwo chodzi. Nuda nuda i jeszcze raz nuda budynki nie zmieniają się po zmianie poziomu samych tekstur jest mało całe miasto wygląda jednakowo. Przy 30.000 mieszkańców mój pociąg przewozi 3 osoby buahaha bardzo zawiadola mnie ta gra w tym stanie ocena 0/10
Tak trochę średnio byłem nastawiony na grafikę przed premierą ale gdy już cs2 odpaliłem to po dwóch dniach grania dotarło do mnie że jest zajebiście , mało tego gram na rtx 2060 !! dziś zamówiłem inne gpu więc gra mi się będzie podobać jeszcze bardziej , wydaje mi się że jeszcze bardzo długo nikt nie zrobi tak dobrego city buildera tym bardziej że nie długo darmowe assety , edytor map i modów , dlc i za jakiś czas kolejne assety no i mapy zrobione przez graczy , nie żałuję wydanych 138 zł.
Całkiem przyjemnie się gra. Najlepsza jazda przy obserwowaniu i śledzeniu obywateli :P. Gra ma swoje słabe strony jak glitche z cieniami na rondach, dziwne animacje ludzi i kiszkowatą optymalizację, ale w gruncie rzeczy po ustawieniu opcji graficznych nie jest aż tak źle jak niektórzy opisują. Podobnie mi działało pierwsze Cities Skylines.
Co do opcji graficznych, warto je ustawiać z włączonym licznikiem FPSów. A na kartach AMD włączyć Anti-Lag, albo Chill i ustawić oba suwaki na 60. Mi jednak dużo bardziej pomógł Anti-Lag. Gra się jakoś stabilizuje i nie ma tych wkurzających przycięć. Chociaż FPSy są na poziomie 30, to można się przyzwyczaić. Ostatecznie w strategii za bardzo tego się nie zauważa.
Szczerze to bardziej mi się podoba jedynka. Pograłem w dwójkę i mam wrażenie że hajs leci z nieba mimo że ciągle mam przychody na minusie. Zero wyzwań, gra nudna.
Przed najnowszym patchem myślałem już że jest sporo za łatwo, po latce o numerze 1.12 zdałem sobie sprawę że ta gre zrobiono dla idiotow, bo okazalo się że spora część funduszy była zbugowana Budżet jest tak ogromny przy moim 70tys mieście że właściwie nie odczuwam żadnego funu w dalszym rozbudkwywaniu miasta, nie widze powodu żeby budować zaawansowane łańcuchy wydobywcze, elektrownie, i inne pierdoly bo hajsu i tak jest jak lodu. Ta gra to jeden wielki automat w którym połowę mechanik nie wykorzystasz bo nia ma po co. W tej grze nie da się zbankrutować, kredyty są kompletnie zbędne, gra jest prosta jak budowa cepa, 5 latek ja ogarnie. Zadowolenie mieszkańców bardzo łatwo nawet przy wysokich podatkach utrzymać w ryzach nie budując większości usług... Korki nie istnieją w tej grze jeżeli się dba o komunikację, wszystko przychodzi bez wysiłku ta gra to jeden wielki samograj bez głębi. Na plus że po najnowszym patchu gra wydaje się lepiej działać. Ale na litość boska: nuda, nuda i jeszcze raz nuda
Wnioski po kilkunastu godzinach
Na plus:
1) nowy system budowania dróg, tak naprawdę gdyby doszło ustawianie zakazów per linia a nie tylko per droga to jakiekolwiek mody tutaj byłyby zbędne, gdzie w jedynce bez nich nie da się żyć
2) ścieżki w końcu da się rozsądnie budować
3) bardziej zróżnicowane strefy mieszkalne (jest ich więcej a nie tylko domki i wieżowce)
4) ulepszenia budynków
5) poprawiona ekonomia gry
6) w końcu miasto żyje i wymaga dostosowywania w czasie a nie jak we wszystkich city builderach do tej pory w zasadzie budowało się je jakoby w kamieniu (zmiana wartości ziemi wymaga dostosowania gęstości zabudowy, podobnie i usługi wymagają lokalnego popytu)
7) drzewko rozwoju
8) poprawiony budżet
Wady:
1) optymalizacja, ale przynajmniej z każdym patchem jest lepiej, ot trzeba uważać na kilka opcji, które są zabójcami FPS i najprawdopodobniej są zbugowane
2) mylące paski zapotrzebowania
3) komunikacja publiczna nie jest poprawiona od jedynki, dalej się stackują autobusy
4) brak wariantów EU i US dla budynków publicznych, jest tylko dla stref
5) zasięg przychodni, nie ma opcji by w obsługiwanym obszarze ta miała choć 50% obłożenie
6) brak prop line toola wbudowanego
Jak widać wady na tle zalet to raczej pierdółki.
Reasumując jestem zdecydowanie zadowolony. Dla mnie gra to zdecydowany krok na przód. Gdyby nie stan techniczny to wystawiłbym 9,5. Ale jestem maniakiem city builderów. Za stan techniczny -1,5 oczka (na premierę było -2 ale połatali trochę)
Gra, pomimo słabej optymalizacji, która już jest poprawiana, oraz ekonomia która też wymaga trochę poprawek, dla mnie wymiata i ma mega potencjał. Narzędzie do tworzenia całej sieci dróg jest boskie, na początku było dziwne ale zbiegiem czasu i to co teraz tworzę mogę powiedzieć że autor zrobił solidna robotę. Ogólnie jestem wielkim fanem CSa i wierzę w to że dużo poprawek będzie jeszcze w drożnych i gierka będzie idealna, mówię tu o wersji vanilla, która jest o wiele lepsza i ładniejsza niż w 1-ce. Grafika też daje radę, roślinność, drzewka super i podoba mi się to że jest system żywych drzew, w sensie podczas postawienia nie są od razu duże, chcieliśmy realna symulacje to ja mamy. Kto narzeka na ruch to znaczy że źle zaprojektował system uliczny lub nie dodał transportu publicznego. Ja jakoś nie mam z tym problemu, czyli w tą grę trzeba trochę pomyśleć a nie walić kraty dróg byle jak. Pozdrawiam fanów Cities skylines!
Ostatni patch musiał coś namieszać w ogólnej symulacji całego miasta, ponieważ z biegiem czasu pojawia się coraz więcej ikonek informujących o braku dostępu do chodnika. Podczas gdy mieszkańcy cały czas mają do niego dostęp...
Cześć! Mam ogromny sentyment do pierwszej części Cities Skylines, którą część graczy pamięta i wspomina, jeżeli lubi strategie ekonomiczne. Czekałem z niecierpliwością na drugą część. Przejdę natychmiast do rzeczy i powiem, że tytuł miał ogromny potencjał, niestety okazuje się delikatnie pisząc niewypałem i poniżej podam dlaczego...
PLUSY:
- wreszcie jakiś reprezentant dość niszowej kategorii gier
- sporo możliwości zarządzania tym jak funkcjonuje miasto
- sporo rozwinięć mechaniki względem części 1 (co oczywiste patrząc na 8 lat różnicy w datach premiery)
- możliwość przybliżenia kamery praktycznie do etapu śledzenia obywatela, co daje mnóstwo frajdy. Przyjemnie śledzi się życie w mieście.
MINUSY:
- Optymalizacja tytułu nie istnieje. To praktycznie dyskwalifikuje grę. Gram na RTX 4090, I9 13900k i 64gb ramu... do momentu póki miasto miało tak do 50k mieszkańców było ok... (stabilnie 40-50fps), po 100k gra zaczyna krzaczyć (drop do 25-30fps, okazjonalne spadki do 10!), po 200k jest bardzo, bardzo słabo... (20-25fps, dość często "freezy" na 1-3sek.)
- Wyrównywanie terenu - jeżeli nie spędzicie sporo czasu w narzędziach formowania terenu, to miasto będzie wyglądało idiotycznie. Trudno to opisać, ale wszelkie nierówności terenu wychodzą fatalnie i rodzą szereg problemów.
- Mało zawartości - fakt, od 1 części jest gigantyczny przeskok, ale pisząc szczerze? Mamy 23 rok, uważam, że budynków, które budujemy powinno być znacznie więcej, podobnie jak ich upgrade'ów. Wiem, że będą DLC's, ale i tak jest średnio
- Budowanie połączeń podziemnych (rury, sieci energetyczne) to porażka, bardzo ciężko dokonać sensownych połączeń
- Niespodziewane wariacje odnośnie napływu lub przypływu mieszkańców. Podnoszę podatki mieszkańcom, którzy są niezadowoleni i uwaga... mam większy napływ ludności... obniżam podatki, ludzie zaczynają odpływać
- Dziwne fanaberie i błędy w liczeniu estymowanego przychodu finalnego miasta
- Absurdalne sytuacje na drogach. Trochę tak, jakby mieszkańcy z premedytacją chcieli robić chaos na drodze. Miałem wrażenie, jakby wszyscy kierowcy w mieście zamienili się w młodociane karyny, które prawo jazdy wygrały w czipsach...
OCENIAM TYTUŁ NA 4/10 (głównie za szczegółowość śledzenia tego co dzieje się w mieście i duże aspiracje Twórców)
Czy gram dalej? Jestem po 25h w grze, raczej kończę przygodę, bo po przejściu wszystkich leveli swoisty "end game" jest nudny i niewiele wnosi.
Spore rozczarowanie, gram ze względu na sentyment! POZDRAWIAM
Ogólnie, jest bardzo, bardzo średnio.
Niedopracowana i ogołocona z zawartości gra która nie powinna się ukazać w tym roku. Dodatkowo Collosal Order leci w kulki odkładając w czasie (na kilka miesięcy) rozszerzenie gry o takie podstawy jak chociażby edytor map czy panel z modami. Na chwilę obecną gra nie ma zawartości.
Bieda i nędza, a ponieważ ocenia się to co jest, a nie to co będzie kiedyś, więc ocena nie może być inna.
Jak by komuś było za łatwo to po patchu 1.15 jest jeszcze łatwiej. Przy 80k populacji prawie milion na godzinę, symulator malowania mapy, gra dla niepełnosprawnych intelektualnie xD Na dodatek błędy które niby patch naprawia ( niedziałająca sortownia) nadal istnieją i pewnie nigdy nie zostaną załatane bo już w exelu odhaczone. Śmiech na sali, jak tu nie piracic gier skoro takie plucie na konsumenta robi się standardem w branży?
Miał być jeszcze jeden patch w tym roku no i chyba się go nie doczekamy. Mam miasto +430k i nie da się grać, nic nie działa tak jak powinno :(
Ogólnie gra się bardzo fajnie tak jak w poprzednie części tyle że w tej nic nie działa tak jak należy. Totalnie nic.
Jako fan 1 części w 2 nabiłem już 160h i mam problem, bo brakuje mi małych dodatków(ławeczki, kioski, drzewka) i rzeczy oczywistych takich jak choćby plaże. Fajnie by było jakby w parkach i miejscach rekreacji poruszali się ludzie, bo większości są tylko pustymi obiektami. Sortowanie poczty nie wiadomo na czym polega, bo pomimo wielu obiektów z nim związanych w mieście działa niewydajnie. Podobnie jak z parkami jedne obiekty działają prawidłowo i widać taksówki, śmieciarki, itd... inne zaś stoją puste pomimo że powinny wypuszczać karawany, ciężarówki... Chyba moce obliczeniowe i przycięcie niektórych rzeczy przez twórców to powoduje. Gra była robiona z ogromnym rozmachem jednak ktoś za późno zorientował się że obecne sprzęty graczy jej nie uniosą. Ekonomia jest dziwna, bo jej nie ma:-) Miasto cały czas przynosi dochód ja już mam max kasy(w jedynce tak nie było). Nie wiem czy da się ją naprawić? Czy projekt nie przerósł twórców. Gra się fajnie szkoda tylko że nie ma zawartości dodatkowej, bo mój plan miasta stoi w stagnacji i wykańczanie dzielnic tym co jest w podstawce trochę nuży. Gra jest bardzo dobra, ale mogła być o wiele lepsza gdyby działała poprawnie.
Ta gra jest dziwna z jednej strony pokazuje obiekty z jak najlepszej strony(tętniące życiem i ruchem, wypuszczające pojazdy - karetki, śmieciarki , taksówki) z drugiej inne pozostawia puste(nieruchome obiekty bez ludzi - parki, cmentarze bez karawan, centa pocztowe). Największe bolączki tej gry to niedziałające centra logistyczne poczty, szkoły podstawowe co centymetr(zapotrzebowanie na nie psuje zabudowę). Ciekawe czy tą grę można naprawić, bo jeśliby chodziła w całości jak w niektórych aspektach to byłaby kultowa, a tak wydaje się projektem który przerósł twórców.
Skok na kasę (czyli typowa gra po 2015r.). Niedorobiona technicznie, okrojona z zawartości i pełna błędów. Ogólnie produkt i projekt bez sensu, bo nie daje nic w porównaniu do poprzedniej wersji. Ale marka znana, więc się sprzedało. Taka 'Fifa' w świecie city-builderów.
Na ten moment czuję się jak w podstawce EU4. Niby wszystko jest ale tak naprawdę nic nie ma.
Niestety ale odkochuję się powoli od Paradoxu dzięki tej odsłonie CS.
Niestety kasy nie mogę odzyskać, bo kupiłem w przedsprzedaży na enebie, w pełnym zaufaniu, że jeśli nie od premiery, ale w kolejnych patchach gra szybko stanie się perełką jak inne produkcje Paradoxu.
Zawiodłem się i zraziłem totalnie. Jak zawsze broniłem Paraduoxu przed mniej lub bardziej trafną krytyką, to teraz sam jestem zdumiony jak można yebać swoich fanów.
Skończyło się na tym, że jak kiedyś kupowałem DLCki do innych produkcji właściwie w ciemno, godząc się jako fan, że nie muszą być idealna, tak teraz nie kupię praktycznie nic nowego z logiem Paradox, w akcie protestu jak można traktować swoich klientów.
Mam pytanie: dochodzę do 40k mieszkańców i nagle rozwój stopuje. Po prostu zero zapotrzebowania na nowe sfery. Jakieś pomysły?
Hmm ja muszę przyznać, że nie do końca wiem o co chodzi z hejtem na tą grę. I od razu zaznaczam, że nie jestem jakimś mega kozakiem w takie gry, choć gram w takie od pierwszego sim city(po prostu lubie pobudować sobie na luźno, z full kasa itp) I tutaj naprawdę nie widzę jakichś wielkich problemów w sensie ja buduję duże miasta i wszystko chodzi bardzo płynnie i ładnie wygląda na full wszystkie ustawienia.. komputer mam oczywiście dosc dobry i może to dlatego, co do zawartości to może faktycznie mogłaby być ona większa ale do takiego zwykłego budowania jest satysfakcjonująca i wiadomo że będzie tego więcej za jakiś czas. Dlatego nie bardzo rozumiem co jest nie tak z tą grą bo mi się gra zupełnie po prostu przyjemnie a o to chyba chodzi ?
Pozdro ! :)