

Najciekawsze materiały do: Star Citizen

Star Citizen - kompendium wiedzy / FAQ
kompendium24 stycznia 2017
W niniejszym artykule znajdziecie kompendium wiedzy o grze Star Citizen, na bieżąco uzupełniane o nowości w temacie największego space-sima wszech czasów studia Cloud Imperium Games.

Prawdopodobnie najdroższa gra świata do ogrania za darmo przez 10 dni
wiadomość16 lutego 2021
Studio Cloud Imperium Games poinformowało, że przez najbliższe dziesięć dni – do 25 lutego – będziemy mogli grać za darmo w Star Citizen. W ramach promocji można polatać sześcioma statkami oraz sprawdzić kilka elementów rozgrywki.

Wielkie oczekiwania i zawirowania wokół Star Citizen - na co poszło 95 milionów dolarów?
przed premierą7 listopada 2015
Światowa premiera jeszcze nie ogłoszona. Star Citizen to bardzo obiecujący projekt - zebrał w końcu w formie crowdfundingu 95 milionów dolarów. Na jakim etapie są prace? Czy zawirowania wokół tytułu odbiją się na jakości gry?
przed premierą
Star Citizen - spełnienie marzeń fanów kosmicznych symulatorów? 2013.11.16przed premierą
Gra Star Citizen, czyli co najlepsze z Wing Commandera, Privateera i EVE Online 2012.12.09

Star Citizen bije kolejne rekordy zebranych funduszy - gracze nadal mają nadzieję
wiadomość5 stycznia 2021
Choć rodzimy Cyberpunk 2077 zaskoczył wielu graczy liczbą bugów, pod względem czasu produkcji i stanu gotowości pozostaje w cieniu „mistrza” – Star Citizena. Ten ostatni, choć nadal jest w fazie alfa, zbiera coraz więcej funduszy.

Squadron 42 ma być dopracowaną grą. Chris Roberts punktuje Cyberpunk 2077
wiadomość28 grudnia 2020
Deweloperzy odpowiedzialni za Squadron 42 poinformowali, że na razie nie są w stanie określić nawet przybliżonej daty premiery tego tytułu. Projekt pojawi się, gdy będzie gotowy. Społeczność będzie mogła śledzić postępy dzięki nowemu narzędziu, które zostało udostępnione przez studio Cloud Imperium Games.
![Star Citizen Assault on Stanton ma być pierwszą wielką bitwą w świecie gry [aktualizacja]](/i/w/h1/720_346327953.jpg)
Star Citizen Assault on Stanton ma być pierwszą wielką bitwą w świecie gry [aktualizacja]
wiadomość22 grudnia 2020
Deweloperzy ze studia Cloud Imperium Games poinformowali, że w tym tygodniu w Star Citizen rozpocznie się wydarzenie Assault on Stanton, w ramach którego piloci będą mogli wziąć udział w wielkich starciach z siłami organizacji terrorystycznej XenoThreat.
- Wystawa statków w Star Citizen. Społeczność szykuje się na wielkie zakupy i darmowe testy 2020.11.20
- Star Citizen po 8 latach prac - bugi wersji 3.11 podsumowane na jednym filmiku 2020.10.12
- Premiera Squadron 42 to nadal odległy temat 2020.10.10
- Star Citizen do pogrania za darmo do 23 września 2020.09.14
- Star Citizen - brak obiecanych wieści o Squadron 42 irytuje fanów [aktualizacja] 2020.07.28
- Star Citizen jedną z najdroższych gier w historii; zebrano 300 mln dolarów 2020.06.14
- Star Citizen - ponad tydzień grania za darmo 2020.05.23

Graficzne petardy – gry, które usmażą pecety w 2020 roku
artykuł14 listopada 2019
Kiedy lis z Małego Księcia twierdził, że najważniejsze jest niewidoczne dla oczu, na pewno nie miał na myśli hiperrealistycznego oświetlenia oraz technologii śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Zresztą, co on mógł wiedzieć, był tylko lisem.
- „Niektórzy wydawcy są jak szczury” – twórcy Kingdom Come mówią, jak robić gry z pasją
- Wielcy nieobecni 2017 roku – gry, które miały być, ale jeszcze ich nie ma
- Gry, o które się martwimy – czy spełnią wysokie oczekiwania?
- Podsumowanie Gamescomu 2016 - nowe informacje o grach i inne ciekawe wydarzenia
- Pecety na targach E3 2015 - 10 najlepszych gier na PC, których nie zobaczymy na konsolach

Gry?? Jakiej gry??...
Ile to się już ciągnie...rok temu sprawdzałem i była nie grywalna teraz jest tak samo.
Nic się nie zmieniło tylko obiecanki....
Poponuje wydać główny szkielet gry który jest grywalny a potem dodawać dodatkowe moduły.
Ale nie lepiej ciągnąć kasę..obiecywać i będzie chuj....
Proponuję oderwac wariatów od koryta aby się ogarneli.
Jak by ludzie dopiero zapłacili za produkt który wyszedł to wtedy miało by sens.
Masakra...... liczyłem że gra będzie fajna no ale....
To dla tego nic jeszcze z tego nie wyszło:
https://www.youtube.com/watch?v=qOjXfNnhxf0
Ludzie płacą za ich zabawę i wydawanie pieniedzy danych w wierze że bedzie to dobra gra
Może w 2080 ...
Idźcie i kupcie sobie paczkę za 27000 $
Przecież Ci twórcy tylko wyciągają od naiwniaków kasę a grę zobaczycie jak świnia niebo
Gry tworzy się dla zysku. Na tej twórcy zarobili już tyle, że głupotą byłoby teraz wydawać pieniądze na dokończenie tej produkcji.

Drogie statki i inne DLC to esencja tej gry. Uważam, że posiadacze Star Citizen są tego świadomi. Fajność tej gry polega na tym, że przeciętny gracz po powrocie z pracy siądzie z bananem na twarzy i będzie czytał nowe changelogi aktualizacji. Będzie dodatkowo cieszył się z tego, że za najbliższą pensje kupi super statek, który posiadają tylko prawdziwi fani gry. Jeśli mam być szczery to całkowicie rozumiem takie podejście.
Gracze Star Citizena chcą by była ona w wiecznej becie i chcą płacić pieniądze na nią. Jestem pewny, że ta gra będzie specjalnie tworzona jak najdłużej bo taka jest jej IDEA !
Logika podpowiada, ze gra nigdy nie zostanie ukonczona. Beda przeciagac produkcje do wydojenia ostatniego naiwnego lemminga bo prawo im tego nie zabrania, a finalnie oglosza upadlosc albo premiere niedokonczonego produktu po zakreceniu zlotego kranika. Przy takim patologicznym modelu biznesowym zwyczajnie nie oplaca im sie finalizowac produktu.
Nie ma sensu abym wysilał się ponownie pod głównym wątkiem Star Citizen na gry-online. Wykorzystam komentarz który napisałem w temacie pt. "Star Citizen wciąż zarabia jak szalony". Dlatego też wklejam link do tematu o wielkim przekręcie (ręce opadają). Tematy te są powielane i wygląda na to, że osiągnęły swój cel. Nie mam już sił na takie chamstwo.
https://www.gry-online.pl/newsroom/star-citizen-wciaz-zarabia-jak-szalony/zf1b3cf
Dodam jedynie, że gra jest w stanie alpha i nie ma co liczyć na gameplay. Sam uważam, że Star Citizen jest nie grywalny i dla osób które chcą pograć jak w inne gry to odradzam zakupu gry, gdyż tylko się zawiodą. Dziwne, że taka osoba jak ja "wielki fan" pisze takie rzeczy co? ^^
Pozdrawiam.
rafalk13, dzieki za pomoc i odpowiadanie na moje pytania, jestem strasznie zielony jezeli chodzi o PC i mam jeszcze pare pytan jesli ci to nie przeszkadza
1 pytanie to czy mozna uzyc Bluetooth Wireless Controller for Windows, pytam bo nigdy i gralem na Klawiaturze.
2 pytanie to czy takie parametry PC wystarcza na lata, dodam ze chcialbym tylko zmienic na 32 GB RAM
Intel® Core™ Processor i9-9900K
16GB DDR4 2400mhz Memory
MSI GeForce® RTX 2080 8GB Video Card
MSI Z390-A PRO MB
ADATA 240GB SSD
2TB Seagate BarraCuda SATA3 HDD
Cooler Master Seidon 240V WC CPU Cooler
Thermaltake View 37 Addressable RGB Chassis
Windows 10 Home (64-bit Edition)
Microsoft Edge Internet Browser
Dowiozłem paczkę do odbiorcy, misja wykonana ale brak zapłaty. Eh szkoda zmarnowanej godziny. I tak co każda kolejną aktualizację, nie da się nic tu zrobić od początku do końca z sukcesem.
No i misja przelecieć miliony kilometrów a zarobek z niej ledwie na buty w sklepiku wystarczy. No komedia.
Poprawili optymalizację i to mocno, poza tym widać, że gra nabiera już kształtu. Niestety ostatni update zauważalnie zwiększył liczbę bugów do absurdalnego poziomu. Szkoda, bo już samo latanie po jednym systemie daje wiele frajdy :D
Przypominam że jednocześnie z tworzeniem gry, tworzone są również technologie które pomogą w przyspieszeniu produkcji jak i w późniejszym jej wspieraniu. Technologie typu, proceduralne tworzenie cząsteczek, atmosfery, róznej maści mechaniki i serwerowe. To całkiem inna bajka niż gry ubisoftu, czy robienie gry używając UEIV. Polecam kanał Star Citizen na YT. Jak się tak prześledzi ostatnie kilkanaście odcinków to można dostać olśnienia i w końcu przestać chrzanić głupoty typu " A bo zrobiłem misję i nie dostałem zapłaty, kupiłem sq42 i żałuje bo gra latami jest przekładana, jest pełno bugów, i nie ma w grze co robić. Jakby to był Ubisoft to o grze usłyszelibyśmy dopiero za 3-4 lata z 1 teaserem. Ponieważ gre robi studio, zbudowane od podstaw na potrzeby SC, model musiał być crowdfundingowy. Gra na premierę i tak zostanie zbojkotowana nie ważne jakim arcydziełem by była, ale po czasie zostaną wartościowi graczę i na to wszyscy czekamy. :)

https://www.youtube.com/watch?v=0diNYDCo3-k
Zapraszam do oglądania. Parę ciosów w stronę fanów, parę w stronę krytyków.

Moim zdaniem najlepszy filmik promujący Star Citizen, a na pewno najlepszy prezentujący latanie w atmosferze. Mega!!!
[link]
Logika podpowiada, ze gra nigdy nie zostanie ukonczona. Beda przeciagac produkcje do wydojenia ostatniego naiwnego lemminga bo prawo im tego nie zabrania, a finalnie oglosza upadlosc albo premiere niedokonczonego produktu po zakreceniu zlotego kranika. Przy takim patologicznym modelu biznesowym zwyczajnie nie oplaca im sie finalizowac produktu.
Gry tworzy się dla zysku. Na tej twórcy zarobili już tyle, że głupotą byłoby teraz wydawać pieniądze na dokończenie tej produkcji.

Skąd oni biorą tych frajerów co płacą i pompują to zbugowaną skarbonkę bez dna OMG.

Pograłem chwile w ostatni free week i musze powiedzieć, że słabo to wygląda. Kokpity statków i interfejs są brzydkie, słońce i kosmos w porównaniu do elite wypada gorzej. Strzały z broni pokładowej są brzydkie. Brak pomysłu na grę, np. robimy misje którą robią 3 innych kolesi i brak poczucia eksploracji gdy do tej samej jaskini wchodzi 3 randomów. Zaczynam sie zastanawiać nad przypadkiej tej gry bo faktycznie przy Elite Dangerous wszystko wygląda gorzej. Elite dangerous może i jest duużo mniejsze pod względem możliwości jako gracz, ale jest przynajmniej dopieszczony i dopracowany i to pewnie za 1/6 kasy, którą dysponują goście od star citizena.
Zarejestrować do gry można się na: www.robertsspaceindustries.com
Dla chętnych na darmowa kasę w grze 5000 UEC, przy rejestracji wpiszcie STAR-RVHY-Q73J
Naprawdę jeszcze na to czekacie?
https://www.komputerswiat.pl/gamezilla/aktualnosci/star-citizen-kontrowersyjna-zbiorka-przekroczyla-cwierc-miliarda-dolarow/4kx1j9v
Zebrali na to 250 milionów dolarów!
I nawet nie ma jeszcze bety.
Co za idioci kasę na to wydają?

Nie czaję po co pisać bzdury o grze, która wam się nie podoba i której nie musicie wspierać i o której nie macie bladego pojęcia. SC ma się świetnie i idzie wg planu, który jest dostępny na oficjalnej stronie. Twórcy w ciągu ostatnich 2 lat dodali ogromną zawartość i stworzyli podstawy większości mechanik w grze. Wiadomo, to jest alpha i są wipy kont co kilka miesięcy, jest masa bugów celowych bądź nie a optymalizacja jest słaba, ale przecież nikt was nie zmusza do płacenia. Możecie poczekać na gotową grę i podziękować tym, którzy wspierali projekt, bo SC wyjdzie za 4-5 lat i zdominuje rynek MMO na dłuuuuuugie lata. Jak ktoś lubi kosmiczne sandboxy to już teraz gra może dostarczyć wielu godzin fajnej zabawy, pod warunkiem, że się przymknie oko na niektóre rzeczy. Możecie już teraz kupić podstawowy pakiet (ok.50 euro) i resztę pojazdów zakupić za walutę w grze (nie trzeba zbyt dużo farmić).
Chętnie odpowiem na wszelkie pytania. I taka mała rada - zainstalowanie gry na dysku SSD zwiększa ilość płynność gry i czasy wczytywania wielokrotnie (ok.50GB).
Olbrzymi projekt, który nie wiadomo, kiedy może się skończyć. Wiecie jaki jest problem MMO? Nawet jak wyjdzie to nie wiadomo czy gra sama na siebie zarobi. Dlatego mamy EVE Online , Elite dangerous, Gry z serii X (Single Player), star conflict itp. Freelancer to gra tego samego twórcy, która również zapowiadała cuda i potem starano się ją ratować. Problem wizjonera jest taki, że nie wie kiedy przestać. Sporo graczy nie zrezygnuje z innych tytułów, gdzie poświęcili prawdziwe pieniądze i czas. Nawet jak gra będzie unikalna to nie gwarantuje utrzymania się na rynku. Jak by nie patrzeć to żaden gigant nie zainteresował się stworzeniem "podobnego" produktu. Po prostu widzą w nim bardzo duże ryzyko, które może skończyć się krachem. Jest szansa na olbrzymi sukces. Jednak moim zdaniem powinni przestać dodawać kolejne rzeczy a skupić się na tym co mają. Potem mogą dodać dodatki, które uzupełnią te braki. Im więcej obietnic się słyszy tym większa szansa na to, że "pełna" gra okaże się jedną wielką niespełnioną obietnicą. Prędzej twórcy obecnych Space Simów zaczną dodawać elementy z Star Citizen i nagle okaże się, że gra już nie będzie tak unikalna. Jest spora konkurencja.

"Mikropłatności" w Star Citizen >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
po 10 miesiącach sprawdzam aktualizację i gra nadal nie odrobaczona, do zobaczenia przy następnej, może za rok
O cię chu#. Wszedłem po 8 mimiesiącach, a gra bardziej przycina niż poprzednio. Wszystko tam jest zbudowane doslownie. To gra dla masochistow XD

Nerwicy można się nabawić od tej gry. Mnóstwo bugów np. nie można mobiglasa użyć, statek po wyjściu z gry gdzieś się podział i ma status "unknow" i nie można go użyć. Do tego co chwilę crashe, wywalanie z serwera. Sprawdzę za 5 lat jak znowu będzie darmowy tydzień, pewnie będzie wtedy Alfa 5.0.1


Taka ciekawostka... budżet ostatniej Andromedy:
100 milionów (60 marketing / 40 produkcja)
a budżet Star Citizen:
300... milion dollars.
Dla mnie bardzo ciekawa analogia. Dzisiaj, fakt... Citizen to generalnie tech demo wspierane przez maniaków czytaj fanów. Niemniej w końcu prędzej czy później przestanie być tym demem... dopłynie normalny target a wtedy co?
Andromeda 2 budżet produkcyjny 100 milionów a Citizen dwa miliardy? Dollars? Najzabawniejsze że Citizen może być idealnym kandydatem na idealnego monopolistę w branży... to się jeszcze może trafić zewnętrzny inwestor który dorzuci kolejne miliardy to dzisiaj jest właściwie abstrakcyjne ale 2025, 2026 czy 2027 nie zdziwię się jak świat przeznaczy na Citizena powiedzmy 5 miliardów dolarów od dnia rozpoczęcia tego projektu do wyżej wymienionych dat.
Wydaje mi się... tak być właściwie po prostu musi. Wydaje mi się że taki budżet będzie oznaczał jakość i zawartość poza zasięgiem jakiejkolwiek konkurencji. Dzisiaj tego nie widzimy bo to jest nadal demo technologiczne ale prosta analogia. Dla kogoś kto narzeka na jakość dema Star Citizen:
https://www.youtube.com/watch?v=fIC0mQEYwo0&t=324s
Wzorując się na tym filmie i odwołując do Citizena... powiedziałbym że to jest taki 2013 rok. Także generalnie... szczęka leży na podłodze.
Niewątpliwie bardzo ciekawa produkcja... tylko trzeba wyobraźni żeby to zauważyć :)
pobujać w obłokach


Można polatać za Darmo, z kodem: SHOWDOWN2950.
Dostępne do:
23:59 UTC, 23 Września.
Zgadzam się z
Nie powiem, kupa jest, ale tez nalezy miec realistyczne oczekiwania. 80 miesiecy, zakladajac, ze kasa sie bedzie zgadzac. W takiej skali czasu to mozna sie spodziewac znacznych postepow.
Jeszcze 80 (sic!) miesięcy powiadasz...
Mam Star Citizena od 2016r i nie widzę cienia szansy żeby w 80 miesięcy zrobili coś czego nie mogą doprowadzić do porządku od 66. miesięcy (połowa 2014r. wypuszczenie gry w fazie wczesnego dostępu). Kredytu zaufania u mnie nie mają. A ostatnia aktualizacja jeszcze raz mi to potwierdza.
Wszystko się sypie i to na dziesiątki sposobów. Każdą rozpoczęta rozgrywkę kończę w 5-30min bugiem/crashem innym niż kilkanaście poprzednich bugów/crashy. Jak na 66+ miesięcy prac, to to co było na początku a to co jest obecnie dupy nie urywa. Jak przez kolejne 80 miesięcy będą działać jak do tej pory to słabo.. tempo żółwia Kleofasa mają.
Ale możne się nie znam i coś z tego będzie za te 80 (6 lat!) miesięcy, jak nadal ktoś będzie kupował te ich stateczki przez tyle czasu.

Widzę bardzo wiele niescisłości w komentarzach do których chciałbym nawiązać. Może na początek coś o sobie - jestem wieloletnim bakerem Star Citizen w stopniu wysokiego admirała (flota), członkiem Evocati (wybranej grupy testerów) oraz aktywnym uczestnikiem High Council (miejsca gdzie przekazywany jest feedback).
Tak, obecny Star Citizen to kupa. Raz mnie grywalna, raz bardziej. Czasami frustrująca, czasami zabawna, a czasami niezwykle satysfakcjonująca I nie ma w tym nic dziwnego. Obecny klient (3.12 Alpha), netcode i hosting służą jedynie jako mini-środowisko testowe. Zmiany jakie w nim zachodzą, służą jedynie do uzyskania danych do analizy i feedbacku. Ponieważ równolegle powstaje prawdziwy klient i hosting, praca nad środowiskiem testowym, jego stabilnością i jakością byłaby stratą czasu i pieniędzy bakerów. Dlatego jest ono niezoptymalizowane oraz patchowane do niezbędnego minimum jej egzystencji.
Na jednym silniku powstają jednocześnie dwie gry (zgodnie z założeniami Kickstartera) - liniowa kampania single player (Squadron 42) - nastawiona na epickie bitwy z rasą najeźdźców - Vanduul'ami oraz multiplayer - sandboxowe MMO na wielką skalę. Obecnie deweloperzy są skupieni głównie na SQ42, jednak wiele assetów z gry w singlu, będzie mogło być ponownie użytych w multiplayer.
Tak, gra ma spore opóźnienia. Wynikają ona głównie z tego, że facet (Chris Roberts) od zera musiał zbudować firmę oraz ze zmiany silnika z Cryengine na Amazon Lumberyard na przełomie 2016/2017. Patrząc na to, co się stało z Crytekiem (upadłość) a co z Amazon (największa korporacja na świecie), to był to strzał w dziesiątkę. Obecnie firma zatrudnia ponad 500 developerów, a od stycznia 2021 otwiera nowe studio (ok. 100 osób) w Wielkiej Brytanii, które będzie pracować wyłącznie nad budową nowych systemów słonecznych.
Głównymi przeszkodami do pokonania, zanim gra przejdzie do fazy beta są:
1. iCache & Server Meshing - pozwoli na zapisywanie stanów serwerów oraz wymianę informacji między nimi (coś jak super-serwer umiejscowiony w chmurze). Będzie to praktycznie nowa podstawa komunikacji klient-serwer i serwer-serwer. Jest budowana równolegle do obecnego środowiska testowego (Alpa 3.0+).
2. Physical inventory - Fizyczne i pernamentne (do momentu zniszczenia) istnienie każdego przedmiotu w świecie gry. Dzięki fizykalizacji, icache i server meshing, butelka zostawiona na księżycu, będzie tam leżeć, dopóki ktoś jej nie podniesie.
3. Components - komponenty w statkach (wszystkie po 2018 już mają) będą istnieć fizycznie oraz będą połączone rurami, kablami itd. Będą podlegać inwidualnemu zniszczeniu, naprawie, wymianie, tuningowi oraz będą wpływać na pracę wszelkich pojazdów w grze.
4. Docking - zbudowanie systemu dokowania największych statków w portach (przy pomocy wysuwanych teleskopowych korytarzy).
To są główne technologie, od których uzależniony jest dalszy postęp (i sukces/porażka) tej gry. Równolegle do tego usprawniane są NARZĘDZIA do budowania świata gry. Na przykład w zeszłym roku udało im się opracować edytor pozwalający na skrócenie czasu budowy planety z wielu miesięcy do kilku tygodni. Dzięki temu, gdy główne technologie zostaną ukończone, będą mogli hurtowo dodawać nową zawartość do gry.
Podsumowując - ta gra realnie powstaje na nowym silniku od 2017, wcześniej 4 lata zajęło im zbieranie funduszy, budowa firmy, tworzenie narzędzi do budowy gry oraz koncepcji na jakich będzie się ona opierać. Jeżeli ktoś uważa, że to dużo czasu, to proszę popatrzeć ile lat powstawał Cyberpunk i z jakim zapleczem startował CD-Projekt i w jakim stanie znajduje się gra w dniu jej wydania.
Nie zachęcam nikogo do inwestowania dużo pieniędzy w tą grę, ale uważam że zakup podstawego pakietu w cenie 40$ za rozsądny, biorąc pod uwagę rozmach tej gry oraz z jak ambitnym projektem mamy do czynienia. Pograjcie, jak zacznie was męczyć to zróbcie sobie przerwę, wróćcie do gry za jakiś czas. Ocenianie gry przez pryzmat darmowych eventów nie ma sensu, bo jak w każdym MMO - serwery wtedy zdychają, a środowisko testowe w ogóle nie jest do tego przygotowane.


Do 10 stycznia jest promocja dla każdej osoby, która zarejestruje się w grze:
https://robertsspaceindustries.com/star-citizen/fly-now
I poda mój kod Referral Code (kod) przy rejestracji:
STAR-LC4H-3JBC
Oraz wykupi pakiet startowy z grą (najtańszy od 40$+VAT), darmowe prezenty:
1. Ze strony Cloud Imperium Games:
Latający motocykl Drake Dragonfly z LTI (Life time insurance - dożywotnim ubezpieczeniem).
2. A dodatkowo mojej strony - dla pierwszej osoby - środki na zakup Drake Cutlass Black lub dowolnego wybranego statku w zbliżonej cenie za walutę w grze!

Mam komputer za 30 tysięcy euro i nic mi się nie przycina. Nie wiem skąd u was takie problemy.