Najciekawsze materiały do: Arma III
Recenzja kampanii East Wind do gry ArmA III - singiel z klasą
gramy dalej25 kwietnia 2014
Światowa premiera 12 września 2013. Po 8 miesiącach oczekiwania Bohemia Interactive nadrobiła zaległości i ukończyła prace nad kampanią do trzeciej części serii ArmA. Sprawdzamy, czy warto było czekać.
Arma III - The Unsung Vietnam War v.3.3F
modrozmiar pliku: 11080,9 MB
The Unsung Vietnam War to modyfikacja do Arma III, opracowana przez grupę Team Unsung.
Arma III - poradnik do gry
poradnik do gry5 września 2019
Poradnik do gry Arma III stanowi rozbudowane kompendium wiedzy na temat tego trudnego i wymagającego tytułu. Znajdziesz w nim wszystkie najważniejsze informacje na temat mechaniki rozgrywki oraz szczegółowy opis dostępnych w grze misji.
Recenzja gry ArmA III - wizualnie piękna, ale pozbawiona treści
recenzja gry12 września 2013
Światowa premiera 12 września 2013. ArmA III serwuje wielką grecką wyspę, piękną grafikę i najlepsze w historii serii animacje – pod tymi urokliwymi elementami kryje się jednak produkt nie do końca znający swoją tożsamość.
Jak nie naruszać praw autorskich, ale mieć w grze prawdziwe bronie? Deweloper hitu Steama tłumaczy proces
wiadomość30 sierpnia 2024
Karel Mořicky z Bohemia Interactive wskazuje na niezbyt chwalebny, ale bardzo istotny problem przy produkcji gier wideo: kwestię praw autorskich i autentyczności.
Arma 3 znalazła setki tysięcy nowych nabywców. Realistycznej strzelance pomogła m.in. duża promocja z okazji Steam Summer Sale
wiadomość10 lipca 2024
Jednym ze zwycięzców Steam Summer Sale 2024 i kolejnych dni po wyprzedaży okazała się strzelanka Arma 3. Studio Bohemia Interactive pochwaliło się sprzedażą gry na swoich kanałach socialowych.
Jak zagrać w Operation Flashpoint na silniku Arma 3? W prosty sposób dostajemy właściwie remaster kultowej strzelanki
wiadomość10 lipca 2024
Obecnie grę Arma 3 na Steamie można kupić za niecałe 12 złotych. Warto to zrobić chociażby dla fanowskich projektów, pozwalających rozegrać na silniku tej produkcji kampanię z pierwszego Operation Flashpoint.
- Arma 3 znów użyta do siania dezinformacji, tym razem o wojnie Izraela z Palestyną 2023.10.13
- Ultrarealistyczna militarna strzelanka z otwartym polem walki za rekordowe 24 zł na Steam 2023.09.13
- Zadebiutowało ogromne, drugowojenne DLC do gry Arma 3 2023.07.26
- Arma 3 otrzyma olbrzymi dodatek w realiach II wojny światowej 2023.07.08
- Brzmi to koszmarnie, ale ChatGPT w Arma 3 nawet imponuje 2023.05.04
- Arma 3 używana w fake newsach o wojnie na Ukrainie; deweloper ostrzega 2022.11.28
- Przed Arma 4 wyjdzie Arma Reforger; seria trafi na konsole (przeciek) 2022.05.15
Tego nie da ci Battlefield - najlepsze strzelanki dla hardkorów
artykuł20 października 2021
Trudne, realistyczne strzelanki są nieco niszowym gatunkiem gier, ale w porównaniu do najpopularniejszych tytułów AAA, oferują nieporównywalnie więcej różnorodności i doświadczeń. Może warto się przekonać i dać im szansę?
https://www.youtube.com/watch?v=opLcDss8fd4
Troch ArmY III znajdziecie u mnie. Zdecydowanie jedna z najlepszych gier w jakie grałem. Mega realistyczna. Słabe oceny dają lamusy, które nie potrafią w to grać, bo jest bardzo, bardzo trudna.
Jak widzę peany na cześć tej gry z ocenami 9.5 i 10 od gości, którzy mają ledwie kilka komentarzy na forum to mam nieodparte wrażenie, że producent zatrudnił kogoś do robienia pozytwnego wrażenia przed ukazaniem się dodatku Apex. Co do dodatków usprawniających niby tę grę to po zainstalowaniu ich nie jestem w stanie zalogować się do 90% rozgrywek multi (nawet kiedy dodatki są niezaznaczone w menu modów) bo serwery raportują zmienione pliki gry i wywalają. Dlaczego nie zrobiono w multiku trybu, w którym każdy gracz dowodzi plutonem AI? To miałoby większy sens niż bieganie w pojedynkę po mapach o wielkości kilku km kw. i szukanie przeciwnika.
Na + zasługują na pewno tryb taktyczny rozgrywki i ogromny świat. Klimat konfliktu jest odczuwalny więc to też bardzo ważny +. Kampania głównie skupiająca się na piechocie jest dla mnie idealna nie gustuję w czołgach a tym bardziej lotnictwie :)
Niestety jakość techniczna gry szybko uczy że konflikty zbrojne zwykle idą nie tak jakby się chciało i jakość programowania gier arma również.
Tragicznie dostosowane ustawienia graficzne w ogóle nie adekwatnie do prezentowanej wydajności i jakości nawet low. Bez ręcznej konfiguracji grałbym w 30-40FPS zamiast w 50-70 przy praktycznie nie zauważalnym spadku jakości na prawie ultra w większości przypadków.
Co do samej jakości grafiki jest bardzo ładna ja nie mam jej nic do zarzucenia.
Ogólne wrażenia po przejściu kampani jestem zadowolony jak każdy pewno kto ukończył tą grę bo lekko nie było nawet na łatwym czołgi wroga dawały w kość nieziemsko :) Na + też jest stabilność gry crushy u mnie nie było na szczęście bo darmowy weekend skończył się 6h temu a by mi czasu brakło na dokończenie finalnych scen zwycięstwa na szczęście gra śmigała dalej bo jej nie wyłączyłem :)
Przez listę poniżej dał bym ocenę 7 gdyby tego nie było było by 10. Ale że pograłem 30h za freeko zdobyłem w kampani 8 osiągnięć steama i mam uśmiech na twarzy to będzie 9 :)
Pomijając bagi gra jest lepsza niż nie jeden CoD pod względem akcji.
Natomiast mimo tylu lat rozwoju tej gry nie mogę pojąć jak może być tyle licznych błędów w kampani do tej pory ( wersja steam na darmowym weekendzie v1.58 ) :
- gra okazyjnie wypluwa jakieś błędy o braku plików przy mapie misji i jakiegoś koloru ale nie wpływa to na rozgrywkę
- od schodzenia z górki rośnie zmęczenie a na prostej drodze nie no ciekawe :)
- po zapisie noktowizor robi się biały i jest efekt jak bym dopiero go ubrał wkurzający efekt
- bot nurkowie zawieszający się zamiast płynąć w jednej misji
- mam przygotować zasadzkę na konwój który często przemierza daną trasę w opisie pięknie wszystko brzmi znajdź dobry punkt, przygotuj zasadzkę, schowaj się w zaroślach tylko jest jedno ale kiedy jak misja na to czasu nie przewiduje bo konwój jedzie od razu i nie ma czasu na nic a o szukaniu dobrego punktu grając pierwszy raz nie ma nawet mowy.
- podczas misji obrony transportu wrogi pojazd atakował go non stop nie robiąc mu nic dosłownie nic z odległości wyciągniętej ręki co najśmieszniejsze niszcząc bazuką ten wrogi pojazd powodowałem nieudanie misji mimo że ładunkowi nic nie było
- moi żołnierze to totalne bot lamusy nie potrafiące nie raz nawet wykonać rozkazu idź do za to przeciwnicy to wyskilowane boty na aimie :) tak że zginąć idzie nie wiadomo skąd nawet od najsłabszych ustawień wrogów i to niestety problem w armie od części 1 gdyby nie było trawy to by było ok ale tak oni wszystko widzą przez nią a nim ja dostrzegę w niej bota to mam ekran wczytywania.
- puste skrzynie na wyposażenie w kampani adaptacja( tej na dużej wyspie po nie udanym odwrocie ) przez co amunicje muszę pozyskiwać na wrogach w czasie walki a natomiast jak bym chciał wziąć domyślny zestaw broni to nagle wszystko się znajdzie w bazie smutne bo w prologu i pierwszej kampani działało to fajnie i się przyzwyczaiłem
- misja się rozpoczyna dowieziono mnie quadem na miejsce wysadzono i co słucham sobie komunikatu radiowego a bot kierujący quadem mnie rozjechał takie niedoróbki psują całą serię arma niestety boleśnie.
- mam dotrzeć nie zauważony do łodzi to około 1.5km spacerku w opisie pisze korzystać z lasów domów itd. no to idę po drodze są czołgi itd to obchodzę je pięknie 200m do celu mam komunikat nie możemy czekać dłużej misja nieudana. Jakby nie można podać jakiegoś czasu albo komunikatu wcześniej żeby się pospieszyć bo za xmin odpływają skąd ja mam wiedzieć ile mam czasu na dotarcie. Takich głupich sytuacji psujących dobrą zabawę jest znacznie więcej.
- kolejna misja mam się spotkać z dowódca po dojechaniu do celu przez baga botów dowódca był sporo z przodu a samochód mój nie dojeżdża do celu tylko staje 100m bliżej bo kierowca jest jakiś lewy i komunikat misja nieudana ( obszedłem baga zapisując i wczytując grę co zakręt wtedy kierowca jedzie normalnie )
Cóż, na ultra miałem 2 fpsy(wg gry wymagania adekwatne do mojego komputera) a na najniższych w prawie najniższej rozdzielczości...10. Nie miałem ochoty dalej grzebać w ustawieniach, wątpliwe było, żeby coś to zmieniło. Dobrze, że dali ten free weekend bo bym wyrzucił pieniądze w błoto
https://forums.bistudio.com/topic/191515-ai-driving-feedback-topic/#entry3041276
"They told me to explain what is new AI driving and how it works. We've been working on it for many months, in almost complete secrecy"
Po tylu latach marzenie staje się ciałem. :)
Jeśli ktoś chce pograć ze zgraną ekipą zapraszam do nas na szkolenie i wspólne misje. Na stronie www.olikow.pl jest opisane co i jak.
Pozdrawiam.
Rewelacja, jedyna gra, w której czuję się jak na poligonie pod Wrocławiem. Zmęczenie, zgrywanie przyrządów celowniczych, ograniczenia fizyczne, którym podlega żołnierz, opóźnienie zgrania muszki i szczerbinki, kołysanie broni szczególnie po wysiłku...
To dlatego grając w BF4 i CoD nie mogłem poczuć żadnego związku z rzeczywistością.
Brawo Czesi !
Ta gra to symulator wojenny, gdzie z kumplami mozna przezyc wiele przygod, gra posiada niesamowite mody typu dayz gdzie walczymy z zombie czy island life gdzie gramy policjantem lub zajmujemy sie jednym z wielu legalnych i nielegalnych zawodow. Gra jest super jesli ktos lubi szwedac sie po lasach, budowac bazy (mod epoch) czy brac udzial w tym co najciekawsze czyli glosowej interakcji z dziwakami z sieci, gra kozak ale nie dla kazdego...i dobrze :)
Gra dla mnie bardzo dobra, wiele możliwości, szkoda, że 70 % serwerów to serwery real life, rozumiem, że są może fajne, ale wolałbym jakieś serwery ze strzelaniem.
BI ujawniło dalsze plany odnośnie Army Trzeciej "post-APEX", czyli Roadmap 2016-17:
https://arma3.com/news/arma-3-roadmap-2016-17#.WAozF4-LTIU
https://arma3.com/assets/img/post/images/thumbs/a3_post_launch_development_roadmap.png
Zastanawiam się nad kupnem tej gierki, szukam jakiegoś realistycznego FPSa i zaciekawił mnie ten projekt. SQUAD również jest przeze mnie obserwowany ,dlatego ciężko mi się zdecydować mimo przeczesania internetu w poszukiwaniu informacji i opinii. Jakieś argumenty za? przeciw?
Spędzilem przy tym badziewiu 900 godzin, i stwierdzam że to czas zmarnowany. Wszystko co zaczeli z tą grą robic deweloperzy jest zrobione na odczep się lub jest wykonane w 70%;
- Physx : czołgi miotane siłą piekielną, jak można było kontynuować pracę ns takich wtyczkach physx?! Wiedzieli co implementują, a mimo to poszli dalej...
- Niebo : chmury się transformuja przy ruchach kamery
- Boty rozjeżdżają swoich pojazdami, zamiast atakować uciekają, nie potrafią jeździć, wchodzić do budynków, widzą przez powalone ( technologią z 2001 roku) obiekty, zawieszają sie uniemożliwiając wykonanie misji i masa innych
- workshop i multi - bez programów trzecich zapomnijcie o komunikacji w multi, bez modów po 7gb wzwyż zapomnijcie w ogóle o misjach, każda z nich wymaga innego zestawu modów, które sie ze sobą nawzajem gryzą.
- Optymalizacja : i7 6700k, gtx 1060 i w wiekszosci misji 40 fps....
- Support, moderatorzy na oficjalnym forum : do puki chwalisz gre jest ok, ale jak zglosisz błąd... Od 4 lat nie naprawili tego co zgłaszałem, na forum dostałem bana za przypomnienie o błędach (a jest ich trylion!)
Deweloperzy niejednokrotnie pisali, że nie są w stanie naprawić większości błędów, bo bazuje na nich zbyt dużo funkcji i contentu, to ja się pytam DLACZEGO ICH NIE POPRAWILI W MOMENCIE WYŁAPANIA? Teraz pracuja głównie nad dlc, typowa ofiara early access, nie polecam zakupu, lepiej poczekać na nemesis army - Titan Vanguard
nie ma drugiej takiej gry
zapraszam do wspólnej zabawy na Wastelandach
http://steamcommunity.com/groups/arma3-polska/discussions/0/133258092252809240/
Pozdrooo
Absolutny TOP. Ogromna zawartość. Oczywiście mody takie jak Breaking Point, Exile, Wasteland to świetna sprawa, ale najwieksza zabawa pojawia się, gdy chcesz faktycznie odczuć co to jest wojsko. Wykonywanie misji z kompanami to spore przeżycie. Zdecydowanie dla osób myślących. Wymaga nauki. To nie tak że wsiadasz w samolot i lecisz. To nie tak że podchodzisz pod wioskę i wszystkich kasujesz.
Do zastosowania jedna zasada. Daj tej grze trochę miłości, a ona odwzajemni się miłością po stokroć.
Witam, mam przyjemność ogłosić rozpoczęcie rekrutacji na stanowiska młodszych operatorów w grupie Arma Fans Team Poland.
Trochę informacji o Nas:
Arma Fans Team Poland to społeczność skupiona wokół symulatora pola walki Arma 3 autorstwa czeskiego studia Bohemia Interactive założona przez Brodę i Kawę w 2011 roku. Jesteśmy ludźmi ceniącymi rozgrywkę na wysokim poziomie, podczas gry staramy się zachować klimat misji i oddać możliwie wiernie obraz współczesnego pola walki. Mając na uwadze obowiązki rodzinne, szkołę i pracę dniem podstawowym kiedy gramy jest sobota godz: 20:00. W tygodniu jak się zbierze parę osób rozegramy misję na luzie. Naszym celem jest stworzenie małej, dobrze wyszkolonej i zorganizowanej grupy graczy.
Rekrutacja do grupy AFTP odbywa się w kilku prostych krokach. Pierwszym jest zarejestrowanie się na forum grupy oraz złożenie podania w dziale rekrutacja wedle wzoru. Następnie w ciągu czterech dni od złożenia podania rekruta czeka krótka rozmowa na teamspeak’u z jedną z osób odpowiedzialnych za rekrutację. Jeżeli podanie zostanie rozpatrzone pozytywnie rekruta czekają kolejne trzy zagadnienia, w których pomagają odpowiedzialne za to osoby:
- Sprawy techniczne – instalacja oraz konfiguracja modów/gry.
- Szkolenie podstawowe – zapoznanie się z podstawami działania grupy, i najważniejszymi procedurami
- Rozgrywka – rozegranie minimum trzech misji podczas których ocenione zostanie zachowanie rekruta
Po zaliczeniu wyżej wymienionych zagadnień kończy się okres rekrutacyjny – wtedy witamy pełnoprawnego członka grupy.
Więcej informacji możecie uzyskać wchodząc na naszą stronę internetową: http://armafans.pl/
Odwiedzając i rejestrując się na naszym forum dyskusyjnym: http://forum.armafans.pl/
Zapraszam na zorganizowany coop, w tej doskonałej grze multiplayer. Doskonałość polega wyłącznie na formie i treści przekazanej nam przez Bohemie, bo wiadomo bugi bugi i problemy z modami.
Tymczasem wstąpiłem do wojska - 4 Dywizja Szybkiego Reagowania. Przedstawiam pierwszą operację w której biore udział. Materiał jest długi, ale akcji nie brakuje. Gramy taktycznie i planowo.
[link]
szukam chętnych ludzi do pogrania w mod Breaking Point lvl noob odezwijcie się w komentarzach
Kolejny raz utwierdziłem się w przekonaniu że dzisiaj nie ma dobrych strzelanek do singla. Arma 3 jest o niebo lepsza od części 2, która mnie tylko denerwowała, ale to nadal nie to czego szukałem.
Kampania jest bardzo słaba. Właściwie tylko w trzecim epizodzie są dobre misje. W pierwszym i drugim właściwie cały czas próbujemy coś zrobić, ale nam nie wychodzi. W trakcie wykonywania misji nagle cele się zmieniają i musimy wiać. Kampania oparta jest o misje piechoty, jeśli ktoś liczy na choćby liźnięcie walki pojazdami pancernymi czy lotnictwem srodze się zawiedzie. Fabuła jakaś tam jest (nawet pod koniec robi się trochę mistyczna, taka Stalkerowa) ale nie ma sobie co nią głowy zawracać.
Wkurza głupota naszych sojuszników. Rzadko udaje im się przeżyć misję, wystawiają się na ostrzał, pudłują, nie trzymają formacji, potrafią zostać daleko w tyle albo zastanawiać się pół minuty przed wykonaniem rozkazu. Zdarza się, że giną pod kołami sojuszniczych pojazdów.
Optymalizacja gry jest dyskusyjna. Potrafiła spowolnić dość mocno na i5 6500 i GTX 1060. Na szczęście może ze 3 razy w trakcie kampanii, ale i tak o 3 razy za dużo.
Na plus: całkiem niezłe mapy, kilka misji i momentami można się poczuć jak w CWC.
Nie zmienia to jednak faktu, że dzisiaj, po 16 latach od premiery Operation Flashpoint nie wyszła żadna gra, która choćby zbliżyła się poziomem kampanii SP do CWC.
Witam
Zapraszam wszystkich zainteresowanych na sprawdzenie naszego nowego serwera. Posiadamy wiele ulepszeń i dodatków niedostępnych na innych serwerach. Nieustannie również pracujemy nad dodawaniem nowych rzeczy jak i ulepszaniem już dostępnych. Poniżej przedstawiam listę paru wybranych:
*System Expa i Perkow
*Zaawansowany system medyczny
*Łowcy głów
*Ochrona
Oraz wiele innych. Po więcej szczegółów zapraszam na: narco-life.com
Wszystkie opcje zostały dodane w taki sposób aby gracz mógł dołączyć bez pobierania żadnych dodatkowych modyfikacji.
IP: 80.241.208.201:2302
Witam
Waham się nad zakupem głównie z 1 powodu....
Jak tam wygląda szukanie gry? W sensie w 2 znajomych chcemy to kupić ale nie wiemy czy będzie z kim i gdzie grać:) widziałem jak kilka gildii gra razem vs botom ale są jakieś większe grupy pvp?
Nie ma już sił do tego gry, ilość bugów przytłaczająca. Mam przegrane 1091 godzin (!), działałem jako beta tester i mogę powiedzieć, że gra powróciła do bety. Powód - problem z ilością programistów w Bohemii - silnik fizyki (Physx) leży i kwiczy i nikt nie potrafi tego naprawić - ultra ciężko posłać pluton czołgów z punktu A do punktu B, bo połowa albo i wszystkie nie dojadą - skończą przewrócone gąsienicami do góry - przewrócą się, wystrzeli je 500M do góry na krzaku, znaku drogowym czy innym zniszczalnym obiekcie (albo i nawet niezniszczalnym). Boty (AI) to totalna porażka - pomijam fakt, że widzą przez trawę (zgłaszane przed pełną wersją gry - twórcy doskonale wiedzą o tym i nie są w stanie tego naprawić) i mogą nas zastrzelić gdy nawet ich nie widzimy, ale samouleczanie (używanie apteczek), dozbrajanie (rozkaz dozbrojenia), wsiadanie do pojazdów i szukanie punktu wejścia (piechota obiega pojazd promieniem 200M przenikając ogrodzenia i budynki), czasem w ogóle nie wsiada tylko prowadzi w pojedynkę ostrzał grupy 8 osobowej, ruchome chmury, które zmieniają kształt przy ruchu myszką, nowe oświetlenie (APEX 2016), które zrójnowało oświetlenie w modach (Klasyczne tereny z poprzednich części) i nadal zero obiecanej dokumentacji odnośnie tego oświetlenia (programista się zmył?), optymalizacja..... Ludzie, to wszystko było jeszcze w Alfie (poza nowym oświetleniem). Twórcy usilnie próbują wypuszczać updaty, ale kasa pompowana jest w marketing. Nic tej gry już nie naprawi, ODRADZAM KUPNO KOMUKOLWIEK. Jeśli lubicie współczesne wojsko, są do tej gry 2 mody - RHS i CUP - CUP jest totalnie arcadowy, RHS zbyt mocno symulacyjny - aroganccy twórcy moda mają oddzielne pojęcie realizmu (Bradleya nie może zniszczyć 5 plutonów czołgów Rosyjskich strzelając APFSDS, HEAT-FS, ATGM - kończy im się amunicja!), i tak, bez modów mamy jakichś fikcyjnych persów, z hełmami obcych, z wymyślonym czołgiem T-100, z resztą uzbrojenia jakiego by sobie niejedno mocarstwo zażyczyło, i wszyscy (łącznie ze sojusznikami) poza USA to debile w kampanii.
Bardzo słabo, zainstalowałem z ciekawości Armę 2 z modami ACE + Blastcore + JSRS i gra się o niebo lepiej. Tereny są nawet lepiej wyglądające - unoszący się kurz na mapach pustynnych, czy mgłą na ternach Rosji....
Jak oni chcą robić Arme 4, niech lepiej doinwestują w pracowników, niż KUPUJĄ AUTENTYCZNE T-72 i stawiają je sobie przed biurem.
Pograłem troche w darmową alphe i teraz darmowy week. To zdecydowanie za krótko by wystawić tej grze ocenę, ale mogę wystawić opinię na podstawie tego co wygrałem, dłużej niestety nie chce mi się w to grać.
To tak... grafika już się troche zestarzała, nie kłuje w oczy, ale też nie zachwyca. Roślinność z daleka i bardzo bliska wygląda brzydko, gdy się na nią nie zwraca uwagi jest po prostu poprawna. Udźwiękowienie może być, fajne smaczki typu powiewy wiatru, miło też posłuchać opóźnionych odgłosów wybuchów z bardzo daleka, ale to też tyle co można rzec bo jakość tych odgłosów jest średnia. Gameplay: jak Tbone wcześniej potwierdził, gra nadaje się tylko do gry kilku graczy (TYLKO Kumpli) przeciw botom w coopie. Kampania mało efektowna, z nudów można pograć. Granie przez internet z losowymi graczami nie ma sensu bo sie nie zgracie. Tak naprawdę fun w tej grze dają różne sytuacje typu: objeżdżanie z kolegami mapki w cięzarówce, strategiczne podchodzenie do budynku w którym jest cel z kolegami, wybieranie wyposażenia i roli w misji z kumplami. Tutaj nie ma efektownych akcji, ani super realistycznego gameplaya zapomnijcie o tym. Gra jest super sandboxem stworzony do grania w coopie dla tych klimatycznych chwil... z kumplami.
W porówaniu do Arma 2: Arma 3 to bardziej przystępna Arma 2 (pewne rzeczy lepiej ogarneli) w innych klimatach i właśnie w tym tkwi problem. Zmienili klimaty gry i wyposażenie. Mamy tutaj jakieś półpustynne, pół wyspiarskie mapy mnie się to w ogóle nie spodobało. Wyposażenie z kosmosu, czołgi i inne pojazdy obleśne. Arma 2 miała super klimatyczne czeskie wsie, normalną broń stonowane barwy. W tej walce Arma 2 wygrywa klimatem bo Arma 3 nie robi nic co przemawiałoby na jej korzyść. Bez kumpli nawet nie myśl o graniu w Arme 3, zresztą arme 2 też.
Takie trochę Call of duty MW4 stara grafika i trochę trudne jak na weteranie
Z jednej strony Arma III jest rozbudowana, znacznie bardziej realistyczna od większości głupich nawalanek i stanowi wyzwanie. Z drugiej strony koszmarna optymalizacja, płynność gry kiepska przy procesorze Intel Core i7-8750H i 32 giga RAM-u i średnich ustawieniach grafiki, do tego powtarzający się błąd zawieszeniem przy otwieraniu mapy, jeszcze pół biedy jak wyjdzie do pulpitu i wyrzuci komunikat o błędzie, częściej wiesza się tak, że trzeba resetować komputer. Czuję się jakbym wrócił do epoki Windows 98. Jeśli ktoś trafi na grubą promocję typu -80%, to można kupić, ale po normalnej cenie szczerze nie polecam.
.pcgamer.com/tencent-buys-a-piece-of-arma-developer-bohemia-interactive/?utm_campaign=socialflow&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&fbclid=IwAR3a7hgQVUSb-WrmzxEY-7t2Pu7IhBfoTEerHMxZfbSG-IXAkmEahRtYA44 Była sobie kiedyś Arma...już jej nie będzie....
Niestety problemy z programistami, bo wolą być testerami w jakiejś firmie. Gier już takich jak kiedyś to nie będzie bo ludzie którzy je tworzyli byli pasjonatami, nie robili tego czysto dla kasy tylko dla przyjemności i żeby ktoś cieszył się z tego. Zna programistów i wiem jakimi kryteriami się teraz kierują. Zrobić swoje i zgarnąć jak najwyższy szmal. Niestety pasjonaci z tamtych lat już sie wypalili ,a reszta siedzi gdzieś w zarządach i trzymają prawa autorskie. Nie ma już w zasadzie w co grać, kiedyś w jednym roku wychodziło po kilkanaście tytułów ,gier strategicznych , strzelanek itd. Brakowało czasu żeby zagrać w to wszystko, a dziś ??? jest super grafika ale brakuje tym grom zwykłej grywalności i tej aury fun'u jak kiedyś.
Kupiłem na ostatniej promocji razem z podstawowym pakietem DLC, zachęcony niską ceną i ocenami na Steamie przekraczającymi 90% Zawiodłem się potwornie. Ale po kolei.
Pierwszych kilka godzin mimo wszystko wypadło bardzo dobrze. W młodości dużo grałem w Operation Flashpoint, ArmA 3 zrobiła na mnie ogromne wrażenie nowymi mechanikami i rozwojem tego, co dobrze znałem - spodobał mi się w szczególności ekwipunek i system wyboru uzbrojenia przed misją. Poza tym - to nadal jest ten sam świetny symulator wojska, gdzie zginąć jest bardzo łatwo.
Potem jednak zaczęły się zgrzyty.
Sztuczna inteligencja woła o pomstę do nieba. Nasi żołnierze oraz wrogowie zachowują się w sposób tak absurdalnie głupi, że głowa mała. Idą gdzie chcą, robią co chcą - czasem potrafią skorzystać z osłony albo drzewa, ale chyba tylko tam gdzie scenarzyści to oskryptowali. W walkach miejskich gubią się zupełnie i można ich niemal całkowicie bezkarnie wystrzelać. W budynkach totalnie głupieją - w misji gdzie trzeba było przeszukać i wyczyścić kilka budynków wrogowie po prostu stali i gapili się w ściany (te bez okien) dając się zabić. Ale nie to jest najgorsze. Oni widzą nas przez trawę i niektóre drzewa. Co gorsza - nie mają oporów posłać stamtąd celnej kulki. Na szczęście znalazłem na to sposób: redukcja detali terenu do minimum - wtedy trawa znika i walka staje się bardziej wyrównana. Ew. można wgrać moda na usunięcie trawy.
Trochę dziwnie się gra na początku - jesteśmy jedynym kapralem wśród całego stada sierżantów i poruczników. Wszystko po to, żeby za żadną cenę nie pozwolić graczowi czymkolwiek dowodzić. Ktoś tu chyba nie zna realiów wojskowych albo ta wojna jest jakaś specyficzna.
Ale prawdziwa katorga zaczyna się w momencie gdy dostajemy dowodzenie. Oczywiście nadal jesteśmy kapralem, z tym że wszyscy inni są szeregowcami. W końcu powiew normalności :) Nie o to jednak chodzi, a o koszmarną głupotę podwładnych. Jakakolwiek bardziej skomplikowana akcja przekracza ich możliwości. Nie możesz np. człowiekowi z RPG kazać czekać w gotowości i rozwalić transporter opancerzony gdy wyjedzie zza zakrętu. A najgorzej jest wtedy, gdy coś im odwali. Np. jeden z podwładnych będzie stał na środku bazy, nie zamierzając się nigdzie ruszyć i ignorując wszystkie rozkazy. Albo gdy odmówi wejścia do pojazdu, mimo że jest jeszcze miejsce. O standardowym pobiegnięciu w diabły to już nawet nie wspominam. Po pewnym czasie zacząłem podwładnych po prostu olewać - niech się plączą jeśli chcą, może nawet coś ustrzelą.
Inteligencja strategiczna wrogów też woła o pomstę do nieba. A właściwie brak tej inteligencji - ona nie istnieje, jest w pełni oskryptowana. Taki przykład: omijam miasto w którym jest garnizon wroga i wchodzę do pobliskiej bazy w celu zdobycia zasobów. Tak normalnie musiałbym się stamtąd natychmiast zwijać, bo z garnizonu przyleciałyby posiłki wsparte wozami pancernymi. A tu? Pies z kulawą nogą się nie zainteresował.
Skopany system wydawania rozkazów - to praktycznie to samo co w Operation Flashpoint z 2001. Kule świszczą, sytuacja się wali - a ty musisz klikać po menusach w celu wyklikania akcji która i tak zostanie zignorowana.
Nowy system wytrzymałości jest dziwny. Nawet biorąc minimum ekwipunku i posiadając długo pasek wytrzymałości nie byłem w stanie nadążyć za swoimi kolegami - zasuwają jakby mieli motorki w du... Przez to po każdym dobiegnięciu na strzelaninę musiałem sobie chwilę poleżeć, pogapić się w mapę lub telefon - i tak nie da się w nic trafić gdy celownik lata jak głupi.
Fatalna optymalizacja. Na i5-13600K, RTX 4090 i 64GB RAMu ledwo dobija do 100 klatek na sekundę w 3840x1600. Przypominam, że mówimy o grze z 2013 roku, po wielu latach łatania i patchowania.
Główna kampania jest całkiem OK i ma niezłe momenty. Tylko co z tego, skoro skutecznie psują ją wyżej wymienione wady.
Wygląda, że ArmA 4 właśnie wyleciała z listy gier na które czekam.