Wyszukiwarka gier
Command & Conquer: Red Alert

Command & Conquer: Red Alert

PCPlayStation
po premierze

Data wydania: 9 listopada 1996

Strategiczne, II wojna światowa, RTS, Strategiczne wojenne, Multiplayer, Singleplayer, Internet, LAN

Kontynuacja entuzjastycznie przyjętej strategii czasu rzeczywistego Command & Conquer, opracowanej przez Westwood Studios. Tym razem autorzy przedstawiają alternatywną wersję świata, w którym II wojna światowa miała zupełnie inne strony konfliktu niż te znane z kart historii.

8.7

GRYOnline

8.6

Gracze

8.2

Steam

OCEŃ
Oceny

Przygotowana przez studio Westwood strategia czasu rzeczywistego, która stanowi kontynuację ciepło przyjętej Command & Conquer. Gra opowiada alternatywą historię świata w pierwszej połowie XX wieku i pozwala wcielić się w dowódcę jednej z dwóch frakcji.

Fabuła

Rok 1946. Albert Einstein odkrywa sposób przemieszczania się w czasie i postanawia nie dopuścić do wybuchu II wojny światowej. Trafia do 1924 roku i wymazuje Adolfa Hitlera z kart historii. Jego działania nie przynoszą jednak światu upragnionego pokoju. Józef Stalin wykorzystuje sprzyjającą sytuację geopolityczną, by zbudować potężne imperium. Po zajęciu Chin, rusza z atakiem na Europę. Państwa Starego Kontynentu łączą siły, próbując powstrzymać inwazję. Dochodzi do konfliktu na nieznaną do tej pory skalę. Autorzy przygotowali dwie osobne ścieżki fabularne, które gracze mogą poznać, wybierając jedną ze stron wojny.

Czytaj więcej

Gry z serii

Command & Conquer: Red Alert
Command & Conquer: Red Alert
Command & Conquer: Red Alert

18GIER

Gry z serii Command & Conquer

Osadzona w realiach science fiction seria strategii czasu rzeczywistego (RTS). Cykl został wykreowany przez ekipę Westwood Studios, jednak obecnie marka stanowi własność koncernu Electronic Arts, rozwijającego ją w oparciu o własne studia deweloperskie (m.in. Victory Games i EA Phenomic).

Gry z serii Command & Conquer

Publicystyka

Opinie

22 stycznia 2024

Lara i Duke wstrząśnięci, nie zmieszani - 10 najlepszych gier 1996 roku

Kontynuujemy naszą podróż w czasie po latach 90. Tym razem wracamy do roku 1996 – czasów, w których rządzili Quake, Lara Croft i Duke Nukem, a wszystkie te gry razem wzięte i tak rozstawiał po kątach Mario.

Lara i Duke wstrząśnięci, nie zmieszani - 10 najlepszych gier 1996 roku
Lara i Duke wstrząśnięci, nie zmieszani - 10 najlepszych gier 1996 roku
Opinie

1 września 2019

Gry, w których możesz zabić Hitlera – dlaczego ciągle marzymy o zemście?

Możemy śmiało założyć, że przynajmniej jeden gracz na trzech kiedyś zabił Hitlera, jak, kiedy, dlaczego i czy to naprawdę miałoby sens? Postaramy się odpowiedzieć na te pytania.

Gry, w których możesz zabić Hitlera – dlaczego ciągle marzymy o zemście?
Gry, w których możesz zabić Hitlera – dlaczego ciągle marzymy o zemście?
Opinie

23 października 2016

RetroStrefa #1 - co działo się w świecie gier w październiku 1986 i 1996 roku?

Dwadzieścia i trzydzieści lat temu to były gry! Nostalgia i zawodna pamięć podsuwa nam wyidealizowane obrazy przeszłości. Dlatego cofamy się w czasie i przypuszczamy retro atak!

RetroStrefa #1 - co działo się w świecie gier w październiku 1986 i 1996 roku?
RetroStrefa #1 - co działo się w świecie gier w październiku 1986 i 1996 roku?
Opinie

11 lipca 2016

Parszywa dwunastka - najlepsi żołnierze w grach komputerowych

Jeśli gramy w grę, to najczęściej do kogoś strzelamy. Jeśli strzelamy, to często jakimś żołnierzem lub wśród żołnierzy. Jacy więc są ci najlepsi w grach komputerowych?

Parszywa dwunastka - najlepsi żołnierze w grach komputerowych
Parszywa dwunastka - najlepsi żołnierze w grach komputerowych
Opinie

16 grudnia 2003

Od Dune II do Command & Conquer

Brett W. Sperry, jako twórca oprogramowania rozrywkowego, ale także gracz z krwi i kości, od dawna marzył o strategii, w której nudny schemat walki z podziałem na tury, zastąpiłaby możliwość dowodzenia oddziałami w czasie rzeczywistym...

Od Dune II do Command & Conquer

Wiadomości

Electronic Arts doceniło niestrudzoną społeczność Command & Conquer. Firma udostępniła kod źródłowy 4 gier i rozszerzyła wsparcie Steam Workshop

Electronic Arts doceniło niestrudzoną społeczność Command & Conquer. Firma udostępniła kod źródłowy 4 gier i rozszerzyła wsparcie Steam Workshop

Serię Command & Conquer czeka wkrótce druga młodość. Electronic Arts ogłosiło dwie inicjatywy, które znacząco mogą wpłynąć na rozwój klasycznych odsłon cyklu. Społeczność fanów otrzymała do rąk m.in. kod źródłowy kilku tytułów.

gry

Michał Harat

27 lutego 2025

Electronic Arts doceniło niestrudzoną społeczność Command & Conquer. Firma udostępniła kod źródłowy 4 gier i rozszerzyła wsparcie Steam Workshop
Darmowy RTS na bazie C&C: Red Alert z nową kampanią fabularną

Darmowy RTS na bazie C&C: Red Alert z nową kampanią fabularną

Ukazała się nowa wersja darmowego RTS-a The Dawn of the Tiberium Age. Dzięki aktualizacji gra zyskała nową kampanię singleplayer.

Pliki do gier

Adrian Werner

25 września 2024

Darmowy RTS na bazie C&C: Red Alert z nową kampanią fabularną
OpenHV z nową wersją. Darmowy RTS na fundamentach C&C Red Alert dostał dodatkowe mapy i jedną misję

OpenHV z nową wersją. Darmowy RTS na fundamentach C&C Red Alert dostał dodatkowe mapy i jedną misję

Wydano nową wersję gry OpenHV, czyli darmowego RTS-a zbudowanego na wywodzącym się z Command & Conquer: Red Alert projekcie OpenRA. Aktualizacja wprowadziła spory zestaw świeżych map i jedną dodatkową misję singleplayer.

Pliki do gier

Adrian Werner

15 września 2024

OpenHV z nową wersją. Darmowy RTS na fundamentach C&C Red Alert dostał dodatkowe mapy i jedną misję
Co knuje EA? Dlaczego 30-letnie gry trafiły na Steam?

Co knuje EA? Dlaczego 30-letnie gry trafiły na Steam?

Na Steam trafiło niedawno kilkanaście odsłon Command and Conquer (w tym Red Alert), Sim City 3000 Unlimited, wszystkie części Populous i Dungeon Keeper. Co stało się, że trzydzieści lat później EA przypomina sobie o swoich wielkich klasykach?

opinie

Maciej Pawlikowski

17 marca 2024

Co knuje EA? Dlaczego 30-letnie gry trafiły na Steam?
Darmowy RTS łączy uniwersa Command & Conquer i Red Alert [Aktualizacja: wersja 1.02 dodaje 72 nowe mapy]

Darmowy RTS łączy uniwersa Command & Conquer i Red Alert [Aktualizacja: wersja 1.02 dodaje 72 nowe mapy]

Ukazała się wersja 1.0 projektu Combined Arms. To darmowy RTS, w którym walczą ze sobą frakcje z pierwszych odsłon serii Command & Conquer oraz Red Alert.

Pliki do gier

Adrian Werner

8 kwietnia 2024

Darmowy RTS łączy uniwersa Command & Conquer i Red Alert [Aktualizacja: wersja 1.02 dodaje 72 nowe mapy]
Remake kultowego RTS-a, od lat rozwijany przez grupę oddanych fanów, jest wreszcie grywalny

Remake kultowego RTS-a, od lat rozwijany przez grupę oddanych fanów, jest wreszcie grywalny

Ukazała się pierwsza wersja ambitnej modyfikacji C&C Red Alert Redux, stanowiącej fanowski remake kultowego Command & Conquer: Red Alert.

gry

Adrian Werner

18 lipca 2023

Remake kultowego RTS-a, od lat rozwijany przez grupę oddanych fanów, jest wreszcie grywalny
Darmowy RTS na silniku C&C: Red Alert z nową wersją

Darmowy RTS na silniku C&C: Red Alert z nową wersją

The Dawn of the Tiberium Age, czyli darmowy RTS na silniku Red Alert, otrzymał aktualizację, a w niej m.in. nową misję kooperacyjną.

Pliki do gier

Adrian Werner

17 listopada 2022

Darmowy RTS na silniku C&C: Red Alert z nową wersją
OpenHV - darmowy RTS na bazie C&C Red Alert z nową wersją

OpenHV - darmowy RTS na bazie C&C Red Alert z nową wersją

Ukazała się nowa wersja bazującej na modelu open-source gry OpenHV, czyli darmowego RTS-a zbudowanego na wywodzącym się z Command & Conquer: Red Alert projekcie OpenRA.

Pliki do gier

Adrian Werner

24 września 2021

OpenHV - darmowy RTS na bazie C&C Red Alert z nową wersją
Petroglyph stworzy remastery Command & Conquer i C&C Red Alert

Petroglyph stworzy remastery Command & Conquer i C&C Red Alert

Nad remasterami dwóch pierwszych odsłon serii Command & Conquer pracować będzie studio Petroglyph Games. Wśród deweloperów znaleźli się także twórcy oryginalnych tytułów z cyklu. Zespół ma na koncie wiele dobrze przyjętych RTS-ów, takich jak Star Wars: Empire at War, Grey Goo oraz 8-bit Armies.

gry

Michał Kułakowski

14 listopada 2018

Petroglyph stworzy remastery Command & Conquer i C&C Red Alert

Command & Conquer, Red Alert i Tiberian Sun - pobierz trzy pierwsze odsłony cyklu z naszego FTP

Jako sposób na miłe spędzenie niedzielnego wieczoru chcemy Wam zaproponować powrót to korzeni gatunku RTS i pobranie pełnych wersji gier Command & Conquer, Command & Conquer: Red Alert i Command & Conquer: Tiberian Sun, czyli trzech pierwszych odsłon kultowego cyklu studia Westwood.

gry

Adrian Werner

16 lutego 2014

Command & Conquer, Red Alert i Tiberian Sun - pobierz trzy pierwsze odsłony cyklu z naszego FTP

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Command & Conquer: Red Alert.

Wszystkie pliki do pobrania

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Command & Conquer: Red Alert:

PC Windows

PC / Windows

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 166MHz, 32MB RAM.

Dodatki

Lista dodatków do gry Command & Conquer: Red Alert:

Command & Conquer: Red Alert - Counterstrike

Command & Conquer: Red Alert - Counterstrike

PC

Dodatek

2 sierpnia 1997

Strategiczne

Oficjalny dodatek do wydanej w listopadzie 1996 roku strategii czasu rzeczywistego Command & Conquer: Red Alert autorstwa Westwood Studios. Dodatek zatytułowany Counterstrike oferuje szesnaście nowych scenariuszy (po osiem dla każdej ze stron) o różnym stopniu trudności. W przeciwieństwie do gry macierzystej, nie zostały one jednak połączone w kampanię i mogą być rozgrywane w całkowicie dowolnej kolejności. Nie zapomniano także o zwolennikach rozgrywki wieloosobowej, dla których przygotowane zostało aż 100 nowych, zróżnicowanych map. Całość wzbogacają cztery nowe jednostki: Tesla Tank, Elite Super Soldier, Wonder Dog oraz Superjet. Minus stanowi jednak fakt, iż nie możemy tworzyć ich sami, a są one dostępne tylko w wybranych misjach. Swoistą ciekawostkę C&C: Red Alert – Counterstrike stanowi ukryta minikampania, w której stawiamy czoła… armii gigantycznych mrówek!

6.6

Gracze

Command & Conquer: Red Alert - Counterstrike
Command & Conquer: Red Alert - The Aftermath

Command & Conquer: Red Alert - The Aftermath

PC

Dodatek

2 sierpnia 1997

Strategiczne

Drugie rozszerzenie do bestsellerowej strategii RTS Command & Conquer: Red Alert, opracowanej pod koniec 1996 roku przez firmę Westwood Studios. Dodatek zatytułowany The Aftermath oferuje osiemnaście nowych scenariuszy dla jednego gracza (po dziewięć dla każdej ze stron), które podobnie jak w poprzednim rozszerzeniu nie zostały połączone w jedną całość. Fani zabawy wieloosobowej otrzymali zaś kolejną setkę nowych map do trybu multiplayer. Sporą atrakcję dodatku stanowi siedem nowych jednostek, które w odróżnieniu od tych z Counterstrike’a, możemy podczas gry swobodnie produkować. Alianci wzbogacili się o dysponujący zdolnością teleportacji czołg Chronotank, mechaników potrafiących naprawiać uszkodzone jednostki oraz ciężarówki wypełnione głowicami jądrowymi. Sowieci zyskali zaś kolejne wynalazki Tesli, takie jak piechotę oraz czołgi atakujące prądem, a także ulepszoną łódź podwodną, potrafiącą niszczyć cele naziemne. Obie strony otrzymały też czyniące ogromne spustoszenie czołgi MAD.

7.1

Gracze

Command & Conquer: Red Alert - The Aftermath

Oceny gry

Średnie Oceny:

8.7

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 3 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
8.6

Ocena Graczy

Średnia z 780 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

8.2

Ocena STEAM

"Bardzo pozytywne"

Średnia z 301 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

9.5
Mateusz Araszkiewicz
PC

Mateusz Araszkiewicz

GRYOnline.pl Team

2016.03.21

8.5
Grzegorz Bobrek
PC

Grzegorz Bobrek

GRYOnline.pl Team

2016.03.18

8.0
Tal_Rascha
PC

Tal_Rascha

Ekspert

2016.03.18

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2021-03-02
20:42

Arkajf Pretorianin

Arkajf

Świetna. Rok po wydaniu pierwszego C&C Westwood wydał grę, która klimatem i grywalnością przebiła nawet ten klasyk. Ocena: 9.0

Komentarz: Arkajf
2021-10-04
16:59

Weider_XBOX360 Pretorianin

Weider_XBOX360

Niedawno ograłem i szkoda że nie zrobiłem tego wcześniej świetna gra!! 9/10

Komentarz: Weider_XBOX360
2022-01-27
13:59

zxc73 Junior

👍

Gra jest dobra.

Komentarz: zxc73
2023-01-22
11:07

Edzio59 Junior

Nieśmiertelna!!! Gram do dzisiaj, ale już w "Generals"! :)

Komentarz: Edzio59
2024-11-08
12:00

Wiedźmin Legend

Wiedźmin
😊

Command & Conquer: Red Alert to wspaniała gra RTS wydana w 1996 roku. Opracowana przez Westwood Studios, których pionierska produkcja Dune II (1992) spopularyzowała strategię czasu rzeczywistego. Ta gra jest prequelem uznanej gry strategicznej czasu rzeczywistego Command & Conquer (1995), która szczegółowo ukazała formowanie sił GDI i NOD. Mamy alternatywną rzeczywistość w której Hitler nigdy nie doszedł do władzy, a pojawiła się bardziej złowroga siła, która maszeruje przez Europę. Jako Alianci bronimy się przed radzieckimi najeźdźcami, a jako Sowieci próbujemy dokonać inwazji i przejąć władzę. Sama idea stojąca za manipulowaniem kontinuum czasoprzestrzennym jest doskonałym pomysłem. W pewnym sensie ten rodzaj opowiadania historii był dość pionierski w swoich czasach. Red Alert przewyższa swojego poprzednika dzięki dodaniu ciekawszych wątków fabularnych w kampanii z wieloma fajnymi zwrotami akcji, bardziej dopieszczonym sekwencjom filmowym, a także pojawieniu się kilku interesujących jednostek powietrznych i morskich, które zwiększają miodność rozgrywki.
Gameplay. Kampania jest podzielona na misje Aliantów i Sowietów, gdzie każda ze stron ma inne mocne i słabe strony. Jednostki radzieckie są generalnie silniejsze, ale droższe i wolniejsze od jednostek Aliantów. Jednostki alianckie są szybsze i tańsze, ale nie mają takiej siły ognia jak jednostki radzieckie. Projekty jednostek są pomysłowe, a szczególnie radzieckie. Funkcjonalność jednostek jest jedna z najlepszych z wszystkich gier strategicznych czasu rzeczywistego z lat 90'. Różnorodność sił i struktur jest niezrównana zapewniając niemal nieograniczoną paletę za pomocą której możemy malować swoje strategiczne pociągnięcia. Jednostki obu przeciwnych stron nie są zwykłymi kopiami siebie nawzajem, ale zamiast tego utrzymują rodzaj równowagi karmicznej. Dla przykładu niszczyciel Aliantów, który może bezlitośnie atakować jednostki lądowe, morskie i powietrzne z dużych odległości jest kontrowany przez radzieckiego MiG-a, który ma potężną siłę rażenia i jest absolutnie dewastujący pod względem liczebności. Z kolei szpieg Aliantów może oszukać każdego wroga, by myślał, że jest po jego stronie z wyjątkiem psa atakującego, który jest tylko po stronie Sowietów i może wywęszyć każdego wrogiego szpiega i szybko się z nim rozprawić. Ta róznorodna, ale w jakiś sposób powiązana konstrukcja jednostek przenika całą grę i nadaje jej głębi i złożoności. Kolejnym ogromnym atutem jest projekt poziomów. Istnieją dosłownie dziesiątki sposobów na przejęcie dowolnego kawałka terytorium, a misje przeważnie nie wymagają posiadania przytłaczającej siły, aby wygrać. Dzięki odpowiedniej mieszance wojsk, właściwemu planowi i wyczuciu czasu czasem możemy wygrać bitwy, które wydają się niemożliwe do wygrania. Wszystkie te czynniki zachęcają do podejmowania ryzyka w każdym scenariuszu wnosząc poczucie nieprzewidywalności i przygody, których często brakuje w grach tego typu. Gra się w to bardzo wygodnie, a cały interfejs jest przejrzysty. Duża część pola bitwy jest widoczna na ekranie co umożliwia szybkie i łatwe monitorowanie oraz kontrolowanie jednostek na stosunkowo rozległych obszarach. Obie kampanie przechodziłem po kilka razy i za każdym razem dobrze się przy tym bawiłem.
Grafika i udźwiękowienie. Animowane przerywniki filmowe są po prostu niesamowite i wyglądają niemal fotorealistycznie. Sceny przerywnikowe są pięknie uzupełnione grafiką rozgrywki, która jest stale płynna i przekonująca. Duże wrażenie robią dym ciągnący się za pociskiem powietrze-powietrze, ognisty blask wybuchowej reakcji łańcuchowej czy roje śmigłowców bezlitośnie strzelające do celu naziemnego. Grze towarzyszą świetne efekty dźwiękowe i chrupiąca muzyka gitarowa, która jest absolutnie wspaniała kontynuując trend poprzednika.
Podsumowanie. Command & Conquer: Red Alert to po prostu jedna z najlepszych gier RTS jakie kiedykolwiek powstały. Dodatkowym bonusem dla mnie jest to, że przy kupnie pierwszego Pc na początku 1997 roku sprzedawca komputera wgrał mi sześć gier: Tomb Raider 1, Quake 1, Need For Speed 1, HoM&M II, Warcraft II, C&C: Red Alert więc początkowo moja uwaga była mocno skupiona tylko na nich. Gra jest wystarczająco wymagająca, by rzucić nam wyzwanie i zapewnić rozrywkę na wiele godzin nie będąc przy tym jakoś specjalnie trudna, gdy opanuje się mechanikę. Polecam fanom gier strategicznych zwłaszcza, że w 2020 został wydany bardzo udany remaster.
https://www.youtube.com/watch?v=-StXLpiiOYc&ab_channel=GamingIndex
https://www.youtube.com/watch?v=bND3F__sNwM&ab_channel=GamingIndex

Komentarz: Wiedźmin

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl