Wyszukiwarka gier
Arma III

Arma III

PC
po premierze

Data wydania: 12 września 2013

Akcji, FPP, Współczesne konflikty, FPS, Kooperacja, Strzelanki, Multiplayer, Singleplayer, Internet

Trzecia część cyklu pierwszoosobowych strzelanin (FPS), realistycznie przedstawiających współczesne pole walki. Akcja ArmA III osadzona została w niedalekiej przyszłości. Konflikt na Bliskim Wschodzie mocno osłabił siły NATO. Kluczowe znaczenie dla stabilizacji w tej części świata odgrywa niewielka wysepka na Morzu Śródziemnym, gdzie toczą się wydarzenia przedstawione w fabularyzowanej kampanii trybu jednoosobowego.

6.1

GRYOnline

8.5

Gracze

9.1

Steam

OCEŃ
Oceny

Studio Bohemia Interactive wyspecjalizowało się w produkcji taktycznych FPS-ów, odznaczających się dużym realizmem w przedstawieniu współczesnego pola walki. ArmA III to kolejna odsłona cyklu zapoczątkowanego w 2006 roku. Twórcy gry pozostali wierni platformie PC, jednocześnie wprowadzając szereg innowacji technologicznych, w tym następną generację silnika graficznego Real Virtuality.

Akcja ArmA III osadzona została w niedalekiej przyszłości. Po latach intensywnych działań wojennych na Bliskim Wschodzie, Europa staje się ostatnim bastionem dla osłabionych sił wojskowych NATO. Dowództwo Paktu upatruje szansy na zmianę sytuacji w desperackiej misji daleko na tyłach wroga. Niewielka wyspa na Morzu Śródziemnym skrywa militarny sekret, który może mieć kluczowe znaczenie dla losów toczącego się konfliktu. Na miejsce wysłani zostają żołnierze jednostki specjalnej oraz badacze. Rozpoczyna się operacja o kryptonimie „Magnitude”. Czescy deweloperzy nie zapomnieli też o miłośnikach starć multiplayer. Dedykowane serwery (odrębnie dla systemów Windows i Linux) umożliwiają zabawę zarówno w trybie rywalizacji jak i kooperacji.

Czytaj więcej

Gry z serii

Arma III
Arma III
Arma III

9GIER

Gry z serii ArmA

Seria taktycznych strzelanek TPP/FPP, z wyraźnie zarysowanymi elementami symulacyjnymi. Marka rozwijana jest przez czeskie studio Bohemia Interactive.

Gry z serii ArmA

Publicystyka

6.5
przeciętna

Recenzja GRYOnline

Arma III

Trzecia ArmA zajmowała mi ostatnie miesiące, a wersja finalna wzbudziła we mnie skrajne emocje. Z jedne strony zachwyt „skokiem cywilizacyjnym”, jaki wykonała nowa odsłona serii w wielu kwestiach techniczno-gameplayowych, z drugiej rozczarowanie ubogą zawartością. ArmA III nie jest jednak typową strzelanką, w której brak kampanii jest dyskwalifikujący, bowiem to byt żyjący dzięki społeczności. Szkoda jednak, że gracze dostali tak mało do dyspozycji przy tworzeniu misji i modów. Miało być rewelacyjnie, wyszło tylko obiecująco.

Recenzja gry ArmA III - wizualnie piękna, ale pozbawiona treści
Recenzujący:
Platforma:
PC Windows PC Windows
Data recenzji:
12 września 2013
Arma III - poradnik do gry
Poradnik

Aktualizacja: 13 września 2019

Arma III - poradnik do gry

Poradnik do gry Arma III stanowi rozbudowane kompendium wiedzy na temat tego trudnego i wymagającego tytułu. Znajdziesz w nim wszystkie najważniejsze informacje na temat mechaniki rozgrywki oraz szczegółowy opis dostępnych w grze misji.

Arma III - poradnik do gry
Opinie

14 lipca 2025

Knedliczki i smażony ser to niejedyne skarby Czechów. Te 5 gier naszych południowych sąsiadów trzeba koniecznie poznać

Pyszna kuchnia, dobre piwo i kultowe kreskówki to nie wszystko, co mają do zaoferowania nasi południowi sąsiedzi. Czesi od wielu lat tworzą gry, którymi zachwycają się miliony osób. Poznajcie najlepsze czeskie produkcje.

Knedliczki i smażony ser to niejedyne skarby Czechów. Te 5 gier naszych południowych sąsiadów trzeba koniecznie poznać
Knedliczki i smażony ser to niejedyne skarby Czechów. Te 5 gier naszych południowych sąsiadów trzeba koniecznie poznać
Opinie

15 czerwca 2025

Najlepsze taktyczne strzelanki. TOP 10 realistycznych gier, które uczą współpracy i nie wybaczają błędów

Realistyczne shootery nie wybaczają błędów i dostarczają emocji, jakich nie można znaleźć w innych rodzajach strzelanek. Dlatego łapcie za broń, wkroczcie na pole walki i sprawdźcie, czy potraficie myśleć jak prawdziwy taktyk.

Najlepsze taktyczne strzelanki. TOP 10 realistycznych gier, które uczą współpracy i nie wybaczają błędów
Najlepsze taktyczne strzelanki. TOP 10 realistycznych gier, które uczą współpracy i nie wybaczają błędów
Opinie

20 października 2021

Tego nie da ci Battlefield - najlepsze strzelanki dla hardkorów

Trudne, realistyczne strzelanki są nieco niszowym gatunkiem gier, ale w porównaniu do najpopularniejszych tytułów AAA, oferują nieporównywalnie więcej różnorodności i doświadczeń. Może warto się przekonać i dać im szansę?

Tego nie da ci Battlefield - najlepsze strzelanki dla hardkorów
Tego nie da ci Battlefield - najlepsze strzelanki dla hardkorów
Opinie

3 października 2021

Najlepsze gry snajperskie: jeden klik - jeden frag!

Snajperski karabin z lunetą znajdziemy niemal w każdej strzelance. Poczuć się jak snajper można jednak tylko w niewielu tytułach. Oto 7 gier wykorzystujących wspomnianą broń w najciekawszy i najbardziej satysfakcjonujący sposób.

Najlepsze gry snajperskie: jeden klik - jeden frag!
Najlepsze gry snajperskie: jeden klik - jeden frag!
Opinie

8 maja 2021

6 mitów o broni palnej, które utrwalają gry komputerowe

Strzelać każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej - zwłaszcza na ekranie komputera, bo o „brońkach” w grach wiemy niemal wszystko. Ile z tej wiedzy ma jednak oparcie w rzeczywistości? Rozprawiamy się z najpopularniejszymi mitami o broni palnej w grach!

6 mitów o broni palnej, które utrwalają gry komputerowe
6 mitów o broni palnej, które utrwalają gry komputerowe

Wiadomości

Po prawie 12 latach król realistycznych strzelanek zyskał lepszą wydajność. Patch 2.20 do Arma 3 to mała rewolucja

Po prawie 12 latach król realistycznych strzelanek zyskał lepszą wydajność. Patch 2.20 do Arma 3 to mała rewolucja

Ukazała się aktualizacja 2.20 do taktycznej strzelanki Arma 3. Patch koncentruje się na poprawieniu optymalizacji gry.

gry

Adrian Werner

20 czerwca 2025

Po prawie 12 latach król realistycznych strzelanek zyskał lepszą wydajność. Patch 2.20 do Arma 3 to mała rewolucja
Ultrarealistyczna wojenna strzelanka nareszcie bez problemu, który trapił ją przez ponad 11 lat. Granie w Arma 3 to teraz niemalże nowe, lepsze doświadczenie

Ultrarealistyczna wojenna strzelanka nareszcie bez problemu, który trapił ją przez ponad 11 lat. Granie w Arma 3 to teraz niemalże nowe, lepsze doświadczenie

Nastał moment na który fani Arma 3 czekali ponad 11 lat. Wersja beta nowej aktualizacji wprowadziła obsługę wielu wątków procesora, co znacznie usprawnia wydajność gry.

gry

Marcin Bukowski

6 stycznia 2025

Ultrarealistyczna wojenna strzelanka nareszcie bez problemu, który trapił ją przez ponad 11 lat. Granie w Arma 3 to teraz niemalże nowe, lepsze doświadczenie
Pierwszego dnia na Steam sprzedali 174 egzemplarzy Arma 2. 15 lat później Czesi z Bohemia Interactive mówią o „potędze cyfrowej dystrybucji”

Pierwszego dnia na Steam sprzedali 174 egzemplarzy Arma 2. 15 lat później Czesi z Bohemia Interactive mówią o „potędze cyfrowej dystrybucji”

Prezes Bohemia Interactive ujawnił statystyki sprzedaży gier studia na Steamie. Zwrócił przy tym uwagę na to, jak silna jest cyfrowa dystrybucja.

gry

Marcin Bukowski

21 października 2024

Pierwszego dnia na Steam sprzedali 174 egzemplarzy Arma 2. 15 lat później Czesi z Bohemia Interactive mówią o „potędze cyfrowej dystrybucji”
Jak nie naruszać praw autorskich, ale mieć w grze prawdziwe bronie? Deweloper hitu Steama tłumaczy proces

Jak nie naruszać praw autorskich, ale mieć w grze prawdziwe bronie? Deweloper hitu Steama tłumaczy proces

Karel Mořicky z Bohemia Interactive wskazuje na niezbyt chwalebny, ale bardzo istotny problem przy produkcji gier wideo: kwestię praw autorskich i autentyczności.

gry

Jakub Błażewicz

30 sierpnia 2024

Jak nie naruszać praw autorskich, ale mieć w grze prawdziwe bronie? Deweloper hitu Steama tłumaczy proces
Jak zagrać w Operation Flashpoint na silniku Arma 3? W prosty sposób dostajemy właściwie remaster kultowej strzelanki

Jak zagrać w Operation Flashpoint na silniku Arma 3? W prosty sposób dostajemy właściwie remaster kultowej strzelanki

Obecnie grę Arma 3 na Steamie można kupić za niecałe 12 złotych. Warto to zrobić chociażby dla fanowskich projektów, pozwalających rozegrać na silniku tej produkcji kampanię z pierwszego Operation Flashpoint.

gry

Adrian Werner

10 lipca 2024

Jak zagrać w Operation Flashpoint na silniku Arma 3? W prosty sposób dostajemy właściwie remaster kultowej strzelanki
Arma 3 znalazła setki tysięcy nowych nabywców. Realistycznej strzelance pomogła m.in. duża promocja z okazji Steam Summer Sale

Arma 3 znalazła setki tysięcy nowych nabywców. Realistycznej strzelance pomogła m.in. duża promocja z okazji Steam Summer Sale

Jednym ze zwycięzców Steam Summer Sale 2024 i kolejnych dni po wyprzedaży okazała się strzelanka Arma 3. Studio Bohemia Interactive pochwaliło się sprzedażą gry na swoich kanałach socialowych.

gry

Maciej Gaffke

22 lipca 2024

Arma 3 znalazła setki tysięcy nowych nabywców. Realistycznej strzelance pomogła m.in. duża promocja z okazji Steam Summer Sale
Arma 3 znów użyta do siania dezinformacji, tym razem o wojnie Izraela z Palestyną

Arma 3 znów użyta do siania dezinformacji, tym razem o wojnie Izraela z Palestyną

Arma 3 znów posłużyła do rozsiewania fałszywych informacji. Tym razem filmy z gry wykorzystano do „pokazania” konfliktu Izraela z Palestyną.

gry

Agnieszka Adamus

13 października 2023

Arma 3 znów użyta do siania dezinformacji, tym razem o wojnie Izraela z Palestyną
Ultrarealistyczna militarna strzelanka z otwartym polem walki za rekordowe 24 zł na Steam

Ultrarealistyczna militarna strzelanka z otwartym polem walki za rekordowe 24 zł na Steam

Szukając realistycznej pierwszoosobowej strzelanki, warto sięgnąć po grę Arma 3. Na Steamie ma ona ocenę 91/100, a co więcej, jest dostępna w historycznie niskiej cenie.

gry

Hubert Śledziewski

13 września 2023

Ultrarealistyczna militarna strzelanka z otwartym polem walki za rekordowe 24 zł na Steam
Zadebiutowało ogromne, drugowojenne DLC do gry Arma 3

Zadebiutowało ogromne, drugowojenne DLC do gry Arma 3

Na platformie Steam zadebiutował nowy dodatek do gry Arma 3, stworzony w ramach programu Creator DLC. Spearhead 1944 przenosi graczy w czasy II wojny światowej.

gry

Krystian Pieniążek

26 lipca 2023

Zadebiutowało ogromne, drugowojenne DLC do gry Arma 3
Arma 3 otrzyma olbrzymi dodatek w realiach II wojny światowej

Arma 3 otrzyma olbrzymi dodatek w realiach II wojny światowej

Taktyczna strzelanka Arma 3 wkrótce otrzyma dodatek Spearhead 1944, który pozwoli na zabawę w realiach II wojny światowej.

gry

Adrian Werner

8 lipca 2023

Arma 3 otrzyma olbrzymi dodatek w realiach II wojny światowej

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Arma III.

Wszystkie pliki do pobrania

Kody i triki

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Arma III:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Dual Core 2.4 GHz / AMD Dual Core 2.5 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 9800 GT / Radeon HD 5670 lub lepsza, 20 GB HDD, Windows 7 SP1 64-bit.

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-4460 3.2 GHz / AMD FX-4300 3.8 GHz, 6 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660 / Radeon HD 7850 lub lepsza, 25 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit.

Dodatki

Lista dodatków do gry Arma III:

Arma 3 Creator DLC: Spearhead 1944

Arma 3 Creator DLC: Spearhead 1944

PC

Dodatek

25 lipca 2023

Akcji

Arma 3 Creator DLC: Spearhead 1944 to potężny dodatek do taktycznego FPS-a, który przenosi jego akcję w realia II wojny światowej, oferując nową mapę oraz niedostępne wcześniej frakcje, bronie, pojazdy, misje i scenariusze.

2.5

Gracze

Arma 3 Creator DLC: Spearhead 1944
Arma III Creator DLC: S.O.G. Prairie Fire

Arma III Creator DLC: S.O.G. Prairie Fire

PC

Dodatek

6 maja 2021

Akcji

DLC do realistycznej strzelanki pod tytułem Arma III, które przenosi nas na Półwysep Indochiński, ogarnięty wojną w latach 1955-1975. Arma III Creator DLC: S.O.G. Prairie Fire powstało w ramach programu Creator DLC, a za jego opracowaniem stoi studio Savage Game Design.

8.1

Gracze

Arma III Creator DLC: S.O.G. Prairie Fire
Arma III: Contact

Arma III: Contact

PC

Dodatek

25 lipca 2019

Akcji

Duży dodatek do taktycznej strzelanki Arma III, który wzbogaca ją o nową kampanię w klimatach science fiction. Jej fabuła obraca się wokół pierwszego kontaktu z obcą cywilizacją, do którego dochodzi w fikcyjnym kraju inspirowanym Polską - Liwonii. Rozszerzenie oferuje wspomniane nowe terytorium, dodatkowe pojazdy oraz niedostępne wcześniej uzbrojenie i sprzęt. Nie zabrakło również świeżych scenariuszy multiplayer.

6.9

Gracze

Arma III: Contact
Arma III Creator DLC: Global Mobilization - Cold War Germany

Arma III Creator DLC: Global Mobilization - Cold War Germany

PC

Dodatek

29 kwietnia 2019

Akcji

Global Mobilization - Cold War Germany to rozszerzenie do wydanego w 2013 roku militarnego symulatora Arma III. W przeciwieństwie do podstawowej wersji gry za wydanie odpowiada nie Bohemia Interactive, lecz studio Vertexmacht.

9.3

Gracze

Arma III Creator DLC: Global Mobilization - Cold War Germany
Arma III: Laws of War

Arma III: Laws of War

PC

Dodatek

7 września 2017

Akcji

Przygotowane przez holenderski oddział Bohemia Interactice we współpracy z Międzynarodowym Komitetem Czerwonego Krzyża duże rozszerzenie DLC do popularnego symulatora militarnego Arma III z 2013 roku. Głównym elementem dodatku zatytułowanego Laws of War jest nowa, choć stosunkowo krótka kampania fabularna, w której wcielamy się w postać Nathana MacDade’a – specjalisty od rozbrajania ładunków wybuchowych pracującego dla organizacji humanitarnej IDAP (International Development & Aid Project). Jego głównym zadaniem jest zaś rozbrajanie min oraz niewybuchów, będących pozostałością po wojnie dwóch fikcyjnych mocarstw. W czasie misji Dade zgadza się również na wywiad z dziennikarzem śledczym, co stanowi ramę fabularną dla kolejnych misji. Wraz z opisywanym DLC otrzymujemy do dyspozycji zupełnie nową frakcję IDAP, korzystającą ze specjalistycznego sprzętu i rozmaitych gadżetów (np. drona). Dysponuje ona również specjalnym pojazdem, którego wyposażenie może być dostosowywane do naszych potrzeb i celów zadania.

6.5

Gracze

Arma III: Laws of War
Arma III: Apex

Arma III: Apex

PC

Dodatek

11 lipca 2016

Akcji

Pierwszy duży dodatek DLC do wydanej w 2013 roku gry Arma III studia Bohemia Interactive. Głównym elementem rozszerzenia jest zupełnie nowa mapa, obejmująca położony na Pacyfiku archipelag wysp Tanoa o powierzchni 100 km kwadratowych. Wraz z nią otrzymujemy też nową, przeznaczoną do zabawy w trybie kooperacji kampanię, koncentrującą się wokół tematu konfliktów zbrojnych w niezbyt odległej przyszłości. Zestaw nowości uzupełniają niedostępne wcześniej typy broni i pojazdów, w tym nieco bardziej futurystyczne wyposażenie w postaci lekkich pojazdów bojowych oraz samolotów pionowego startu VTOL. Integralną częścią dodatku Arma III Apex jest także masywna aktualizacja gry, wyraźnie poprawiająca szatę graficzną pierwowzoru i wprowadzająca szereg poprawek w mechanice oraz interfejsie, kładąc jednocześnie podwaliny pod jej dalszy rozwój – zarówno jeśli chodzi o zawartość oficjalną, jak i tę tworzoną przez graczy.

8.0

GRYOnline

8.1

Gracze

Arma III: Apex

Małe dodatki

Lista małych dodatków do gry Arma III:

Oceny gry

Średnie Oceny:

6.1

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 4 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
8.5

Ocena Graczy

Średnia z 1384 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

9.1

Ocena STEAM

"Bardzo pozytywne"

Średnia z 219624 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

6.5
Adam Kusiak
PC

Adam Kusiak

Recenzent GRYOnline.pl

2013.09.12

ArmA III serwuje wielką grecką wyspę, piękną grafikę i najlepsze w historii serii animacje – pod tymi urokliwymi elementami kryje się jednak produkt nie do końca znający swoją tożsamość.

4.0
PC

stud3nciq

Ekspert

2024.06.06

Kupiłem na ostatniej promocji razem z podstawowym pakietem DLC, zachęcony niską ceną i ocenami na Steamie przekraczającymi 90% Zawiodłem się potwornie. Ale po kolei.Pierwszych kilka godzin mimo wszystko wypadło bardzo dobrze. W młodości dużo grałem w Operation Flashpoint, ArmA 3 zrobiła na mnie ogromne wrażenie nowymi mechanikami i rozwojem tego, co dobrze znałem - spodobał mi się w szczególności ekwipunek i system wyboru uzbrojenia przed misją. Poza tym - to nadal jest ten sam świetny symulator wojska, gdzie zginąć jest bardzo łatwo.Potem jednak zaczęły się zgrzyty.Sztuczna inteligencja woła o pomstę do nieba. Nasi żołnierze oraz wrogowie zachowują się w sposób tak absurdalnie głupi, że głowa mała. Idą gdzie chcą, robią co chcą - czasem potrafią skorzystać z osłony albo drzewa, ale chyba tylko tam gdzie scenarzyści to oskryptowali. W walkach miejskich gubią się zupełnie i można ich niemal całkowicie bezkarnie wystrzelać. W budynkach totalnie głupieją - w misji gdzie trzeba było przeszukać i wyczyścić kilka budynków wrogowie po prostu stali i gapili się w ściany (te bez okien) dając się zabić. Ale nie to jest najgorsze. Oni widzą nas przez trawę i niektóre drzewa. Co gorsza - nie mają oporów posłać stamtąd celnej kulki. Na szczęście znalazłem na to sposób: redukcja detali terenu do minimum - wtedy trawa znika i walka staje się bardziej wyrównana. Ew. można wgrać moda na usunięcie trawy.Trochę dziwnie się gra na początku - jesteśmy jedynym kapralem wśród całego stada sierżantów i poruczników. Wszystko po to, żeby za żadną cenę nie pozwolić graczowi czymkolwiek dowodzić. Ktoś tu chyba nie zna realiów wojskowych albo ta wojna jest jakaś specyficzna.Ale prawdziwa katorga zaczyna się w momencie gdy dostajemy dowodzenie. Oczywiście nadal jesteśmy kapralem, z tym że wszyscy inni są szeregowcami. W końcu powiew normalności :) Nie o to jednak chodzi, a o koszmarną głupotę podwładnych. Jakakolwiek bardziej skomplikowana akcja przekracza ich możliwości. Nie możesz np. człowiekowi z RPG kazać czekać w gotowości i rozwalić transporter opancerzony gdy wyjedzie zza zakrętu. A najgorzej jest wtedy, gdy coś im odwali. Np. jeden z podwładnych będzie stał na środku bazy, nie zamierzając się nigdzie ruszyć i ignorując wszystkie rozkazy. Albo gdy odmówi wejścia do pojazdu, mimo że jest jeszcze miejsce. O standardowym pobiegnięciu w diabły to już nawet nie wspominam. Po pewnym czasie zacząłem podwładnych po prostu olewać - niech się plączą jeśli chcą, może nawet coś ustrzelą.Inteligencja strategiczna wrogów też woła o pomstę do nieba. A właściwie brak tej inteligencji - ona nie istnieje, jest w pełni oskryptowana. Taki przykład: omijam miasto w którym jest garnizon wroga i wchodzę do pobliskiej bazy w celu zdobycia zasobów. Tak normalnie musiałbym się stamtąd natychmiast zwijać, bo z garnizonu przyleciałyby posiłki wsparte wozami pancernymi. A tu? Pies z kulawą nogą się nie zainteresował.Skopany system wydawania rozkazów - to praktycznie to samo co w Operation Flashpoint z 2001. Kule świszczą, sytuacja się wali - a ty musisz klikać po menusach w celu wyklikania akcji która i tak zostanie zignorowana.Nowy system wytrzymałości jest dziwny. Nawet biorąc minimum ekwipunku i posiadając długo pasek wytrzymałości nie byłem w stanie nadążyć za swoimi kolegami - zasuwają jakby mieli motorki w du... Przez to po każdym dobiegnięciu na strzelaninę musiałem sobie chwilę poleżeć, pogapić się w mapę lub telefon - i tak nie da się w nic trafić gdy celownik lata jak głupi.Fatalna optymalizacja. Na i5-13600K, RTX 4090 i 64GB RAMu ledwo dobija do 100 klatek na sekundę w 3840x1600. Przypominam, że mówimy o grze z 2013 roku, po wielu latach łatania i patchowania.Główna kampania jest całkiem OK i ma niezłe momenty. Tylko co z tego, skoro skutecznie psują ją wyżej wymienione wady.Wygląda, że ArmA 4 właśnie wyleciała z listy gier na które czekam.

9.0
PC

wwad

Ekspert

2016.05.16

Na + zasługują na pewno tryb taktyczny rozgrywki i ogromny świat. Klimat konfliktu jest odczuwalny więc to też bardzo ważny +. Kampania głównie skupiająca się na piechocie jest dla mnie idealna nie gustuję w czołgach a tym bardziej lotnictwie :)Niestety jakość techniczna gry szybko uczy że konflikty zbrojne zwykle idą nie tak jakby się chciało i jakość programowania gier arma również.Tragicznie dostosowane ustawienia graficzne w ogóle nie adekwatnie do prezentowanej wydajności i jakości nawet low. Bez ręcznej konfiguracji grałbym w 30-40FPS zamiast w 50-70 przy praktycznie nie zauważalnym spadku jakości na prawie ultra w większości przypadków. Co do samej jakości grafiki jest bardzo ładna ja nie mam jej nic do zarzucenia.Ogólne wrażenia po przejściu kampani jestem zadowolony jak każdy pewno kto ukończył tą grę bo lekko nie było nawet na łatwym czołgi wroga dawały w kość nieziemsko :) Na + też jest stabilność gry crushy u mnie nie było na szczęście bo darmowy weekend skończył się 6h temu a by mi czasu brakło na dokończenie finalnych scen zwycięstwa na szczęście gra śmigała dalej bo jej nie wyłączyłem :) Przez listę poniżej dał bym ocenę 7 gdyby tego nie było było by 10. Ale że pograłem 30h za freeko zdobyłem w kampani 8 osiągnięć steama i mam uśmiech na twarzy to będzie 9 :)Pomijając bagi gra jest lepsza niż nie jeden CoD pod względem akcji.Natomiast mimo tylu lat rozwoju tej gry nie mogę pojąć jak może być tyle licznych błędów w kampani do tej pory ( wersja steam na darmowym weekendzie v1.58 ) : - gra okazyjnie wypluwa jakieś błędy o braku plików przy mapie misji i jakiegoś koloru ale nie wpływa to na rozgrywkę - od schodzenia z górki rośnie zmęczenie a na prostej drodze nie no ciekawe :)- po zapisie noktowizor robi się biały i jest efekt jak bym dopiero go ubrał wkurzający efekt- bot nurkowie zawieszający się zamiast płynąć w jednej misji- mam przygotować zasadzkę na konwój który często przemierza daną trasę w opisie pięknie wszystko brzmi znajdź dobry punkt, przygotuj zasadzkę, schowaj się w zaroślach tylko jest jedno ale kiedy jak misja na to czasu nie przewiduje bo konwój jedzie od razu i nie ma czasu na nic a o szukaniu dobrego punktu grając pierwszy raz nie ma nawet mowy.- podczas misji obrony transportu wrogi pojazd atakował go non stop nie robiąc mu nic dosłownie nic z odległości wyciągniętej ręki co najśmieszniejsze niszcząc bazuką ten wrogi pojazd powodowałem nieudanie misji mimo że ładunkowi nic nie było- moi żołnierze to totalne bot lamusy nie potrafiące nie raz nawet wykonać rozkazu idź do za to przeciwnicy to wyskilowane boty na aimie :) tak że zginąć idzie nie wiadomo skąd nawet od najsłabszych ustawień wrogów i to niestety problem w armie od części 1 gdyby nie było trawy to by było ok ale tak oni wszystko widzą przez nią a nim ja dostrzegę w niej bota to mam ekran wczytywania.- puste skrzynie na wyposażenie w kampani adaptacja( tej na dużej wyspie po nie udanym odwrocie ) przez co amunicje muszę pozyskiwać na wrogach w czasie walki a natomiast jak bym chciał wziąć domyślny zestaw broni to nagle wszystko się znajdzie w bazie smutne bo w prologu i pierwszej kampani działało to fajnie i się przyzwyczaiłem- misja się rozpoczyna dowieziono mnie quadem na miejsce wysadzono i co słucham sobie komunikatu radiowego a bot kierujący quadem mnie rozjechał takie niedoróbki psują całą serię arma niestety boleśnie.- mam dotrzeć nie zauważony do łodzi to około 1.5km spacerku w opisie pisze korzystać z lasów domów itd. no to idę po drodze są czołgi itd to obchodzę je pięknie 200m do celu mam komunikat nie możemy czekać dłużej misja nieudana. Jakby nie można podać jakiegoś czasu albo komunikatu wcześniej żeby się pospieszyć bo za xmin odpływają skąd ja mam wiedzieć ile mam czasu na dotarcie. Takich głupich sytuacji psujących dobrą zabawę jest znacznie więcej. - kolejna misja mam się spotkać z dowódca po dojechaniu do celu przez baga botów dowódca był sporo z przodu a samochód mój nie dojeżdża do celu tylko staje 100m bliżej bo kierowca jest jakiś lewy i komunikat misja nieudana ( obszedłem baga zapisując i wczytując grę co zakręt wtedy kierowca jedzie normalnie )

5.0
Dariusz Matusiak
PC

Dariusz Matusiak

GRYOnline.pl Team

2014.05.03

Przy okazji recenzji kampanii East Wind do gry ARMA III - mały rzut okiem na błędy jakie robi Bohemia Interactive Studio w swoich fabularnych opowieściach.

Ocena STEAM

9.1

Bardzo pozytywne (219 624)

[title]

Główne zalety gry

  • Realistyczna symulacja wojskowa: Gracze doceniają autentyczne doświadczenie walki i taktyczną rozgrywkę, jaką oferuje Arma 3, co czyni ją wyróżniającym się symulatorem wojskowym.
  • Rozbudowana społeczność moderska: Gra ma bardzo aktywną społeczność moderską, która dostarcza szeroką gamę modów, wzbogacających rozgrywkę i pozwalających na różnorodne doświadczenia, od historycznych po sci-fi.
  • Nieskończona powtarzalność: Użytkownicy zauważają, że piaskownicowa natura gry oraz możliwość tworzenia i dzielenia się własnymi scenariuszami sprawiają, że doświadczenie pozostaje świeże i angażujące.
  • Silna społeczność: Wielu graczy podkreśla koleżeństwo i przyjaźnie nawiązywane w społeczności gry, co wzbogaca doświadczenie wieloosobowe.
  • Różnorodność trybów gry: Gra oferuje liczne tryby, w tym tryb jednoosobowy, kooperacyjny oraz operacje na dużą skalę, dostosowując się do różnych preferencji graczy.

Główne wady gry

  • Model DLC: Znaczna liczba recenzji wyraża frustrację z powodu polegania gry na płatnych DLC, które są postrzegane jako niezbędne do uzyskania dostępu do znacznej części treści. Tworzy to wrażenie "paywalla", który ogranicza doświadczenie podstawowej gry.
  • Stroma krzywa uczenia się: Nowi gracze często uważają, że gra jest trudna do nauczenia, z skomplikowanymi kontrolami i mechaniką, które mogą być przytłaczające na początku.
  • Problemy techniczne: Niektórzy użytkownicy zgłaszają problemy z wydajnością, w tym błędy, awarie i problemy z silnikiem gry, co może wpływać na ogólne doświadczenie.
  • Niespójne doświadczenie wieloosobowe: Gracze zauważyli trudności w łączeniu się z serwerami wieloosobowymi, w tym problemy z oprogramowaniem antycheatowym BattleEye i dostępnością serwerów.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Ulepszony interfejs użytkownika: Wielu użytkowników wspomina o potrzebie bardziej intuicyjnej nawigacji w menu i lepszego wsparcia dla kontrolerów, ponieważ obecny układ może być niewygodny.
  • Darmowy dostęp do podstawowej zawartości: Gracze pragną, aby więcej treści z podstawowej gry było dostępnych bez potrzeby dokonywania dodatkowych zakupów, ponieważ wiele doświadczeń z gry jest zablokowanych za DLC.
  • Ulepszone doświadczenie w trybie jednoosobowym: Niektóre recenzje sugerują, że kampania jednoosobowa wydaje się ograniczona i mogłaby skorzystać z większej ilości treści i funkcji, które są zazwyczaj dostępne w trybie wieloosobowym.
  • Lepsza optymalizacja: Użytkownicy wzywają do poprawy wydajności i optymalizacji, aby wzbogacić rozgrywkę, szczególnie dla tych z niższej klasy sprzętem.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, chociaż Arma 3 jest chwalona za swoją głębię, realizm i treści tworzone przez społeczność, spotyka się z krytyką za swoją strategię monetyzacji oraz problemy techniczne, które mogą utrudniać doświadczenie nowym graczom.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2024-12-20
09:43

madmec Generał

madmec

Ale przecież wiesz, że piszesz o grze sprzed 11 lat.
Więc czego tu wymagać jeśli idzie o zachowanie wrogów.

Ale Arma to raj dla tych co lubią gunporn, scenariusze historyczne albo randomowe scenariusze typu dynamic recon/war ops.

Komentarz: madmec
2024-12-20
00:37

Lepekun Legionista

Lepekun

Powiadasz , że grałeś w Operation Flashpoint ja też po sieci z chłopakami pod nickiem BOSS w klanie PZU , a później EC toczyliśmy ligowe rozgrywki w EFL i PFL itd. tak od 2003 do 2005, grało się wyśmienicie, został tylko wspomnień czar tych pięknych dni minionych. A co do ARMAIII mam podobne odczucia, zobaczymy jak na nowym naprawdę kozackim PieCu będzie to działać, czekam na premierę nowych kart graficznych itd. bo CPU mam już konkretny a I/O podsystemów i dysków m2 na poziomie 14000 itd. więc będzie można potestować. Do tej gry tylko w sposób siłowy można podejść....

Pozdrawiam dawnych graczy i fanów Operation Flashpoint, z 8BZ, Groom, PZU, EC, 25DKP itd . ech to były czasu i ludzie :)

Komentarz: Lepekun
2024-06-06
10:24

Admin Senator

Admin

Arma III - recenzje graczy

Komentarz: Admin
2024-06-06
10:23

stud3nciq Pretorianin

Kupiłem na ostatniej promocji razem z podstawowym pakietem DLC, zachęcony niską ceną i ocenami na Steamie przekraczającymi 90% Zawiodłem się potwornie. Ale po kolei.

Pierwszych kilka godzin mimo wszystko wypadło bardzo dobrze. W młodości dużo grałem w Operation Flashpoint, ArmA 3 zrobiła na mnie ogromne wrażenie nowymi mechanikami i rozwojem tego, co dobrze znałem - spodobał mi się w szczególności ekwipunek i system wyboru uzbrojenia przed misją. Poza tym - to nadal jest ten sam świetny symulator wojska, gdzie zginąć jest bardzo łatwo.

Potem jednak zaczęły się zgrzyty.
Sztuczna inteligencja woła o pomstę do nieba. Nasi żołnierze oraz wrogowie zachowują się w sposób tak absurdalnie głupi, że głowa mała. Idą gdzie chcą, robią co chcą - czasem potrafią skorzystać z osłony albo drzewa, ale chyba tylko tam gdzie scenarzyści to oskryptowali. W walkach miejskich gubią się zupełnie i można ich niemal całkowicie bezkarnie wystrzelać. W budynkach totalnie głupieją - w misji gdzie trzeba było przeszukać i wyczyścić kilka budynków wrogowie po prostu stali i gapili się w ściany (te bez okien) dając się zabić. Ale nie to jest najgorsze. Oni widzą nas przez trawę i niektóre drzewa. Co gorsza - nie mają oporów posłać stamtąd celnej kulki. Na szczęście znalazłem na to sposób: redukcja detali terenu do minimum - wtedy trawa znika i walka staje się bardziej wyrównana. Ew. można wgrać moda na usunięcie trawy.
Trochę dziwnie się gra na początku - jesteśmy jedynym kapralem wśród całego stada sierżantów i poruczników. Wszystko po to, żeby za żadną cenę nie pozwolić graczowi czymkolwiek dowodzić. Ktoś tu chyba nie zna realiów wojskowych albo ta wojna jest jakaś specyficzna.
Ale prawdziwa katorga zaczyna się w momencie gdy dostajemy dowodzenie. Oczywiście nadal jesteśmy kapralem, z tym że wszyscy inni są szeregowcami. W końcu powiew normalności :) Nie o to jednak chodzi, a o koszmarną głupotę podwładnych. Jakakolwiek bardziej skomplikowana akcja przekracza ich możliwości. Nie możesz np. człowiekowi z RPG kazać czekać w gotowości i rozwalić transporter opancerzony gdy wyjedzie zza zakrętu. A najgorzej jest wtedy, gdy coś im odwali. Np. jeden z podwładnych będzie stał na środku bazy, nie zamierzając się nigdzie ruszyć i ignorując wszystkie rozkazy. Albo gdy odmówi wejścia do pojazdu, mimo że jest jeszcze miejsce. O standardowym pobiegnięciu w diabły to już nawet nie wspominam. Po pewnym czasie zacząłem podwładnych po prostu olewać - niech się plączą jeśli chcą, może nawet coś ustrzelą.
Inteligencja strategiczna wrogów też woła o pomstę do nieba. A właściwie brak tej inteligencji - ona nie istnieje, jest w pełni oskryptowana. Taki przykład: omijam miasto w którym jest garnizon wroga i wchodzę do pobliskiej bazy w celu zdobycia zasobów. Tak normalnie musiałbym się stamtąd natychmiast zwijać, bo z garnizonu przyleciałyby posiłki wsparte wozami pancernymi. A tu? Pies z kulawą nogą się nie zainteresował.
Skopany system wydawania rozkazów - to praktycznie to samo co w Operation Flashpoint z 2001. Kule świszczą, sytuacja się wali - a ty musisz klikać po menusach w celu wyklikania akcji która i tak zostanie zignorowana.
Nowy system wytrzymałości jest dziwny. Nawet biorąc minimum ekwipunku i posiadając długo pasek wytrzymałości nie byłem w stanie nadążyć za swoimi kolegami - zasuwają jakby mieli motorki w du... Przez to po każdym dobiegnięciu na strzelaninę musiałem sobie chwilę poleżeć, pogapić się w mapę lub telefon - i tak nie da się w nic trafić gdy celownik lata jak głupi.
Fatalna optymalizacja. Na i5-13600K, RTX 4090 i 64GB RAMu ledwo dobija do 100 klatek na sekundę w 3840x1600. Przypominam, że mówimy o grze z 2013 roku, po wielu latach łatania i patchowania.

Główna kampania jest całkiem OK i ma niezłe momenty. Tylko co z tego, skoro skutecznie psują ją wyżej wymienione wady.
Wygląda, że ArmA 4 właśnie wyleciała z listy gier na które czekam.

Komentarz: stud3nciq
2023-09-21
09:23

schabsky Legionista

nie zamierzam wchodzic kiedy ze startu nazywasz ludzi lamusami. Cham.

Komentarz: schabsky

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl