Data wydania: 14 maja 2019
Druga część serii postapokaliptycznych gier FPS, zapoczątkowanej przez zespół id Software. RAGE 2 powstało w dużej mierze w studiu Avalanche, a w rozgrywce dynamiczne strzelanie łączy się z przemierzaniem dużego otwartego świata za kierownicą pojazdów. Gracze ponownie trafiają na Ziemię zrujnowaną w wyniku uderzenia asteroidy i wcielają się w strażnika Walkera, który próbuje pokrzyżować plany złej Władzy.
GRYOnline
Gracze
Steam
RAGE 2 to kontynuacja postapokaliptycznego FPS-a opracowanego przez zespół id Software i wydanego przez firmę Bethesda Softworks w 2011 roku. W przypadku „dwójki” większość prac wykonała ekipa Avalanche Studios (znana przede wszystkim dzięki serii Just Cause oraz grze Mad Max), a studio id Software głównie sprawowało nad nią nadzór i czasami podsuwało własne rozwiązania. Wydawcą pozostała spółka Bethesda Softworks.
Podobnie jak poprzednia odsłona cyklu, RAGE 2 zabiera nas w podróż na postapokaliptyczną Ziemię zrujnowaną w wyniku uderzenia asteroidy. Sequel rozpoczyna się 30 lat po wydarzeniach ukazanych w pierwszej części i bezpośrednio je kontynuuje. Powstanie przeciwko Władzy zakończyło się sukcesem, ale złowroga dyktatura, zepchnięta do podziemia, w ciągu kilku dekad odbudowała dawną potęgę i znów szykuje się do opanowania całych pustkowi pod wodzą generała Crossa.
Gracz wciela się w Walkera (lub Walker – można wybrać płeć postaci), tj. ostatniego przedstawiciela frakcji Strażników z Vineland, której zadaniem jest ochrona wolnych ludzi przed mutantami, bandytami i innymi zagrożeniami. Korzystając z technologii pochodzącej z Ark – kapsuł, w których zahibernowano ludzi specjalnie wyszkolonych na rzecz odbudowy cywilizacji po apokalipsie – bohater(ka) staje do kolejnej walki z Władzą, podejmując próbę zniszczenia jej raz na zawsze.
RAGE 2 oddaje do naszej dyspozycji rozległy otwarty świat, na który składają się nie tylko charakterystyczne dla pierwszej części skaliste kaniony i piaszczyste bezdroża usiane szczątkami ludzkiej cywilizacji, ale również m.in. obszary porośnięte dżunglą i bagienne. Podobnie jak poprzednio, po mapie przemieszczamy się głównie uzbrojonymi pojazdami, odwiedzając m.in. miasta handlowe, posterunki bandytów, leża mutantów, areny czy tory wyścigowe, gdzie na gracza czeka szeroki wachlarz opcjonalnych atrakcji.
W gruncie rzeczy eksploracja stanowi tylko dodatek do mechaniki pierwszoosobowej strzelanki, która przypomina nieco serię Doom – jest bardzo dynamiczna, efektowna i krwawa. W walce korzystamy z kilku zróżnicowanych odmian broni (m.in. strzelba, wyrzutnia rakiet, hiperdziałko, miotacz grawistrzałek; wszystkie nosimy ze sobą i stopniowo ulepszamy w toku rozgrywki), a ich uzupełnienie stanowią gadżety – przede wszystkim znany z pierwszego RAGE śmiglik (ang. wingstick) – oraz nanotrytowe moce. Te ostatnie pozwalają graczowi wykonywać takie sztuczki jak podwójny skok, telekinetyczne pchnięcie, tworzenie wiru obezwładniającego wrogów czy błyskawiczny odskok (ang. dash).
Istotną rolę w zabawie odgrywa stopniowe ulepszanie umiejętności i ekwipunku bohatera. Służą temu rozmaite punkty i zasoby zdobywane w toku przetrząsania lokacji rozsianych po otwartym świecie. Dzięki temu gruntownie zwiększamy możliwości postaci, czyniąc z niej niepowstrzymaną maszynę do zabijania. Modyfikacjom podlegają również pojazdy, choć mają one w rozgrywce drugorzędne znaczenie w stosunku do „pieszych” strzelanin.
RAGE 2 zawiera wyłącznie tryb dla pojedynczego gracza – nie ma możliwości przechodzenia kampanii w trybie coop. Został w nim jednak umieszczony komponent sieciowy, pozwalający np. walczyć z innymi graczami o miejsca w internetowych rankingach w ramach rozmaitych konkurencji. Ponadto gra była po premierze regularnie aktualizowana, otrzymując zmieniające się co tydzień wyzwania.
RAGE 2 działa w oparciu o technologię Apex Engine, którą studio Avalanche wykorzystało w swoich wcześniejszych projektach, z grami z serii Just Cause na czele. Zdecydowano się na ten silnik zamiast id Tech (który napędzał pierwsze RAGE) z racji jego przystosowania do generowania rozległych i szczegółowych otwartych światów.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
PC Windows
PlayStation 4
Xbox One
Producent: Avalanche Studios / id Software (PC) / id Software (PS4) / id Software (XONE)
Wydawca: Bethesda Softworks
Gry podobne:
Recenzja GRYOnline
Rage 2 to świetna strzelanka – i tyle. Jeśli szukasz angażującej opowieści – to nie ten adres. Jeśli szukasz oryginalnego, autentycznego świata do eksploracji – to też nie ten adres. Ale jeśli w grze szukasz przede wszystkim okazji, by być niepowstrzymanym motorem każdej, piekielnie efektownej strzelaniny, to nowy Rage jest dla Ciebie.
Aktualizacja: 13 maja 2019
Poradnik do gry Rage 2 stanowi kompendium wiedzy na temat tej dynamicznej strzelanki fps. Dowiesz się tutaj, co dają umiejętności nanotrytowe, , jak rozwinąć swój pojazd i gdzie znaleźć wszystkie Wieże władzy i arki. Nie zabrakło też dokładnej solucji.
22 lipca 2019
Nie tylko Metro dokonało exodusu ze Steama. Przyglądamy się grom, których próżno szukać na platformie Valve, mimo że z różnych względów spodziewalibyśmy się je tam znaleźć.
29 kwietnia 2019
RAGE 2 to już druga gra w tym roku, która lada moment spróbuje udowodnić nam, że apokalipsa może być różowa. W maju zagramy także w nową odsłonę cyklu Total War, kolejną przygodówkę twórców Dreamfall i intrygujące A Plague Tale.
10 marca 2019
Trudno zliczyć gry, których autorzy snują własne wizje apokaliptycznych zdarzeń stawiających ludzkość na krawędzi zagłady. Ale koniec świata to nie tylko pożywka dla fikcji, ale i szereg mrożących krew w żyłach, wcale nie nieprawdopodobnych scenariuszy…
18 stycznia 2019
Od jakiegoś czasu normą stało się zapowiadanie DLC do gier jeszcze przed premierą danej produkcji. Twórcy robią to, żeby więcej i szybciej zarobić, ale wielu graczy reaguje na takie informacje alergicznie i trudno się dziwić.
2 stycznia 2019
Nie znamy jeszcze tytułów wszystkich gier, które zadebiutują w tym roku, ale już teraz możemy stworzyć listę tych najbardziej wyczekiwanych. Znalazły się na niej zarówno sequele dużych hitów, jak i całkiem nowe, ciekawe marki.
W listopadzie abonenci usługi Amazon Prime Gaming będą mogli odebrać dziewięć gier, w tym legendarne RPG Star Wars: Knights of the Old Republic oraz strzelankę RAGE 2.
gry
Zuzanna Domeradzka
26 października 2023 17:20
Dziś o godzinie 17:00 na platformie Epic Games Store pojawi się opcja odebrania darmowego egzemplarza dwóch gier – RAGE 2 oraz Absolute Drift: Zen Edition. Oferta będzie ważna do 25 lutego.
promocje
Miłosz Szubert
18 lutego 2021 17:05
Poznaliśmy gry, które w przyszłym tygodniu zostaną udostępnione za darmo na platformie Epic Games Store. Jedną z nich będzie RAGE 2, czyli kontynuacja strzelanki FPP od studia id Software z 2011 roku.
promocje
Miłosz Szubert
11 lutego 2021 17:40
Dziś piszemy o premierach karcianki Magic: The Gathering Arena oraz dodatku The Rise of the Ghosts do RAGE 2, wczesnym dostępie Infinity: Battlescape i dacie debiutu dema The Black Masses. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Miłosz Szubert
27 września 2019 15:00
Dziś piszemy o nowych sterownikach graficznych od AMD, aktualizacjach do Dauntless i Rage 2, Resident Evil 5 i Resident Evil 6 zmierzających na Nintendo Switch oraz fabularnym DLC do Ace Combat 7: Skies Unknown. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Miłosz Szubert
17 lipca 2019 15:40
Jeszcze w tym roku RAGE 2 otrzyma DLC zatytułowane Rise of the Ghosts. Poza tym zespoły id Software i Avalanche Studios przygotowują szereg nowości, które trafią do gry w ramach darmowych aktualizacji.
gry
Krystian Pieniążek
10 czerwca 2019 03:29
W sieci pojawiły się pierwsze recenzje gry RAGE 2. Według krytyków, studiom Avalanche i id Software udało się stworzyć przyjemną i szaloną strzelankę FPP. Niestety, zabawa jest dość krótka, a otwartemu światu brak życia.
gry
Miłosz Szubert
13 maja 2019 16:05
Firma Bethesda oraz studia id Software i Avalanche ujawniły plany rozwoju gry RAGE 2 po premierze. Obejmują one regularne aktualizacje z nową zawartością oraz dwa duże płatne dodatki DLC.
gry
Adrian Werner
11 maja 2019 08:58
Firma Bethesda Softworks poinformowała o przyznaniu RAGE 2 złotego statusu. Tym samym możemy być pewni, że gra zadebiutuje zgodnie z planem.
gry
Jakub Błażewicz
3 maja 2019 18:30
Bethesda ujawniła wymagania sprzętowe mającej zadebiutować 14 maja tego roku produkcji RAGE 2 – kontynuacji postapokaliptycznego shootera z 2011 roku.
gry
Agnieszka Adamus
2 maja 2019 11:23
Popularne pliki do pobrania do gry RAGE 2.
trainer RAGE 2 - v1.0 +20 Trainer - 20 maja 2019
trainer RAGE 2 - 2021.02.19 +20 Trainer - 26 lutego 2021
trainer RAGE 2 - 2019.11.14 +20 Trainer - 18 listopada 2019
trainer RAGE 2 - +16 Trainer (promo) - 14 maja 2019
trainer RAGE 2 - v1.01 +11 Trainer - 27 maja 2019
trainer RAGE 2 - 2019.07.25 +20 Trainer - 28 lipca 2019
trainer RAGE 2 - 2019.09.26 +20 Trainer - 1 października 2019
trainer RAGE 2 - 11.15.2019 +16 Trainer (promo) - 15 listopada 2019
trainer RAGE 2 - 06.18.2019 +16 Trainer (promo) - 19 czerwca 2019
trainer RAGE 2 - 05.27.2019 +16 Trainer (promo) - 27 maja 2019
Wymagania sprzętowe gry RAGE 2:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3-3570 3.4 GHz / AMD Ryzen 3 1300X 3.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 3 GB GeForce GTX 780 / Radeon R9 280 lub lepsza, 50 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-4770 3.4 GHz / AMD Ryzen 5 1600X 3.6 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 8 GB GeForce GTX 1070 / Radeon RX Vega 56 lub lepsza, 50 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit.
Lista dodatków do gry RAGE 2:
Dodatek
14 listopada 2019
Akcji
TerrorMania to drugi duży dodatek fabularny do gry RAGE 2. W add-onie będącym dziełem zespołów Avalanche Studios oraz id Software naszym zadaniem jest zamknięcie portalu łączącego postapokaliptyczne pustkowia z ich upiorną wersją znaną jako Kraina Umarłych.
Gracze
Dodatek
26 września 2019
Akcji
Pierwszy dodatek fabularny do RAGE 2, czyli pierwszoosobowej strzelanki autorstwa Avalanche Studios i id Software, która pojawiła się na rynku w maju 2019 roku. Rozszerzenie wzbogaca produkcję o nową lokację, wątek fabularny oraz frakcję znaną z pierwszej części gry. Otrzymujemy też dostęp do kolejnej broni, mocy oraz pojazdu.
OpenCritic
Gracze
Średnie Oceny:
Średnia z 20 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 1100 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Mieszane"
Średnia z 13700 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Krzysztof Mysiak
Recenzent GRYOnline.pl
2019.05.16
RAGE 2 może rozczarowywać fabułą, otwartym światem czy rolą pojazdów. Ale to jest nade wszystko oldskulowy FPS od id Software – i jako taki nie ma sobie równych, zmiata prawie całą konkurencję wydaną od czasu Dooma. Rzeźnia nad rzeźnie!
Janczes
Ekspert
2025.06.25
Jak masz przed sobą gniazdo mutantów, naładowaną strzelbę i włączasz przester to już wiesz czemu ta gra nazywa się "furia" . Takiego rozpierdolu nie ma w painkiller i serious sam jednocześnie. Wszystko wybucha, wszędzie beczki z benzyną, które dodatkowo nadają smaczku, wrogowie zachowują się jak beczki z czerwoną farbą.Gra jest absolutnie genialna piękna i niesamowicie wciągająca. To takie połączenie far cry, ponieważ masz otwarty świat biegasz po całej mapie wykonujesz zadania główne oraz poboczne oraz czyścisz posterunki i w zasadzie robisz co chcesz. Możesz korzystać z pojazdów możesz chodzić pieszo zaglądać w każdy zakamarek wszystko to jest w klimacie mad maxa a sama rozwałka kojarzy mi się z wspaniałym bulletstorm. Rage 2, bierze z tych gier wszystko co najlepsze i łączy ze sobą. Plusy:Klimat, dialogi, wielki świat, walki są niesamowicie przyjemne i soczyste , aż chce się więcej, wybuchy, ładnie przetłumaczona polska wersja, niesamowity klimat, wystrój że tak powiem tych baz bandytów: manekiny z monitorami zamiast głowy, graffiti, ledowe odcienie fioletu i niebieskiego w wielu miejscach co daje poczucie jakby gra była sama w sobie gamingowa, jak na taki ogromny świat nie ma błędów i w dodatku jest on interesujący, aż chce się wykonać każde zadanie poboczne, zajrzeć w każdy kąt. Wrogowie się odradzają ale nie ciągle w tych samych posterunkach, tylko przypadkowo gdzieś na mapie co daje duże zróżnicowanie, do tego często różne frakcję prowadzą między sobą walki więc już z daleka widzimy rozpierdol i wybuchy, od nas zależy czy dołączamy do tej potyczki czy ją mijamy. Każdą nową broń można przetestować i nauczyć się jej obsługi podczas specjalnych sesji szkoleniowych. Piękny świat (powtórzę to) są bagna, pustynię, lasy. Może trochę brakuje jeszcze jakiegoś większego miasta post Apo ale i tak jest kosmicznie.minusy:Trochę zacina menu z mapą i zadaniami i ekwipunkiem i umiejętnościami. Fabuła też nie jest tak rozwinięta i długa jak z wiedźmina 3 i nie zawsze mozna swobodnie poruszać kamerą siedzac w pojezdzie jak w GTA, ale przy tym całym rozpierdolu nikt się tym nie przejmuje.
ereboss
Ekspert
2024.05.06
Rage 2 kupiłem na premierę w wersji na PS4. Pamiętam że byłem mocno zahajpowany na tą grę. Jedyna była dla mnie grą 10/10. Dwójkę kupiłem bez zastanowienia. W grudniu 2023 ograłem sobie jedynkę po latach więc może dobrze byłoby wrócić do dwójki. Kupiłem wersie na XSX (znów ten absurd taniej kupić grę + dodatek niż sam dodatek ehh...).Zacznę od najbardziej krytykowanego elementu w tej grze czyli o "cukierkowości". Tak, w grze dominuje róż, ale czy to przeszkadza? Rage 2 to nie jest poważne post-apo, dla tych którzy nie wiedzą a gadają. Tak jedynka też nie była super poważna. Tutaj jest ta otoczka różu, w jedynce jej nie było. Czemu? Bo były inne czasy, wtedy dominowała w grach brązowa paleta barw. Gra nie kryje się z tym. Ma być komicznie, szalenie i kolorowo. Mi ta otoczka nie przeszkadzała, Rage 2 wyróżnia się na tle innych post-apo swoim klimatem. Czasem wpadnie jakiś żart. Dziwne nazwy postaci typu: "Korek pod worek", "Pała", "Czaruś" itp.... Jak pisałem w grudniu 2023 "RAGE 2 dał nam ogromną mapę, która była pustawa. RAGE 1 ma liniowy świat ale wypchany detalami. I uważam że RAGE z 2011 ma najlepszy świat post-apo jaki widziałem w grach." Tak świat w Rage 2 jest olbrzymi i pustawy. Nie ma tyle detali co w jedynce, ale to nie jest tak że jest całkiem pusto. Ogólnie jest to wrażenie pustkowi. Przemierzamy długie odległości, po drodze mijamy pełno powyginanych autostrad i w tle widać jakąś norę zbirów (i ta nazwa zbiry, to nie są bandyci to zbiry hehe). Plusem takiej mapy jest że nie ma takiego zagęszczenia jak w Fallout 4, gdzie pustkowia były tylko z nazwy. Same pustkowia w Rage 2 tętnią życiem. A to mijają nas jacyś cywile w samochodach, a to jakiś starcie po drodze, a to zbity kogoś atakują. Po całej mapie przemierzają konwoje które się generują w nieskończoność (w premierowej wersji chyba była ich ograniczona ilość, ale nie pamiętam). Ogólnie widać że ten świat w Rage 2 żyje. W jedynce nie było czegoś takiego. Jak wyjeżdżało się na otwarty świat to atakowały nas tylko wrogie pojazdy. Ale do walk w pojazdach jeszcze wrócę.Rage 2 jest tak zwaną grą co czyści się znaczniki. Tylko że tutaj czyści się te znaczniki z przyjemnością bo system strzelania jest miody. Nie ma co się oszukiwać Rage 2 stoi strzelaniem i twórcy dobrze o tym wiedzą. Dlatego 99% aktywności jest z udziałem strzelania. Czyszczenie mapy ze zbirów, mutantów wciąga jak bagno. Jest to chyba jedyna gra która robi to dobrze. Co tu więcej pisać.... Jedno z lepszych systemów strzelania w grach. W Rage 2 w końcu jest jakaś fabuła. Bardzo krótka, ale jest. Ta fabuła jest tylko pretekstem do czyszczenia mapy. Jesteśmy "strażnikiem pustkowi". Główny bohater Walker jest okej. Nie jest to najlepsza postać w grach, ale gada i do duży plus (Jezu żeby w 2024 dawać plus za to że główny bohater mówi...). W sumie nie trzeba znać pierwszej części aby zagrać w dwójkę bo tam nie było fabuły :D . No postacie w sumie tylko z jedynki się pojawiają. Rage 2 posiada dwa DLC. Zagrałem w tę co dodaje nową mapę i przyznam że jest ok. DLC dodaje miasto które można sobie zwiedzać i czyścić ze zbirów, mutantów. Robimy to co w podstawce tylko że w mieście i tyle. Samo miasto jest okej dużo dróg, autostrad wysokich budynków. Może przejdę teraz do wad które moim zdaniem sprawią że jest to gorsza część niż jedynka. Zacznę od pojazdów. Nie są one fajne. Może to kwestia gustu ale pojazdy z pierwszej części wyglądały lepiej niż w drugiej. Jakoś nie widzi mi się jeździć autkiem co ma manekiny na bagażniku, motorami, czy czołgami. Jeździłem głównie podstawowym pojazdem który, no nie wygląda... Jak by można było zmieniać karoserie to już by to coś dało. Brak aktywności też jest widoczny. W sumie to możemy iść tylko do MBTV (plus taki że są 2 w grze) i rozegrać 1 wyścig. Serio jest tylko jedna trasa i tyle. Można ścigać się z jakimś typem na pustkowiach ale to nie jest ciekawe. Rage 1 miał masę wyścigów i różnych trybów a tutaj tylko 1 trasa, 1 tryb i tyle. W jedynce była masa innych aktywności, gra w karty, loteria itp... tutaj nic. Ja wiem że gra stoi strzelanie ale jest to uwstecznienie względem pierwszej części. Kolejną porażką jest menu. Jakim cudem w 2019 może wyjść gra w której menu naszego EQ się tnie. To naprawdę jest irytujące. W 2024 na XSX dalej się to menu tnie. Walka w pojazdach mogłaby być lepsza w sumie oprócz atakowania konwojów to w sumie jest nie potrzeba. Rzadko kiedy wrogowie jeżdżą sobie po pustkowiach i nas atakują. W późniejszym etapie fabuły pojawiają się czołgi władzy ale to za mało. Brakuje takich starć jak w jedynce. Dobrze że chociaż były te konwoje. Reasumując Rage 2 to dobra gra. Nie tak dobra jak jedynka. Ma swoje wady ale system strzelania robi robotę. W sumie dla samego strzelania warto zagrać bo naprawdę fajnie czyści się mapę. Co do różu to taki klimat i albo ktoś to łyka albo nie. Grałem na XSX w 60 FPS i ukończyłem na 100% w 32H. Jak na sandbox z dzisiejszych czasów to nie dużo. Jak bym nie grał w DLC to wyciągnąłbym około 25h. Gra się w to bardzo szybko. Ogólnie polecam, chciałbym zobaczyć Rage 3 kiedyś. Marka ma potencjał, ale trzeba go dobrze wykorzystać. Gra nie posiada większych błędów. Tylko te menu i dwa znaczniki na mapie nie chciały się odhaczyć że zostały ukończone.
Bigos-86
Ekspert
2023.11.19
W jedynkę grałem wiele lat temu, ale pamiętam, że miała fajny abstrakcyjno-post apokaliptyczny klimat i wtedy było to coś świeżego. Dwójka chce to powtórzyć, ale niestety trochę na siłę, i to widać. Rage 2 nie jest zły, ale świetne i mięsiste momenty walki przeplata z monotonnymi podróżami po pustych mapach czy wizytach w mało ciekawych miastach. Poniżej wyłapane przeze mnie zalety i wady tej gry:Zalety- bardzo satysfakcjonujący gunplay- wysokie tempo i emocjonująca, mięsista walka- ciekawe bronie i różne ich tryby, które znacząco zmieniają ich zastosowanie- jest niepoważnie i kolorowo! (jeśli to lubicie)- Ikar, czyli dron, którym latamy - dzięki temu dużo szybciej możemy się przemieszczać- posterunki przeciwników i inne miejsca do wyczyszczenia ze złoli nie są przesadnie duże, dzięki czemu w krótkim czasie możemy zwiedzić wiele różnych miejsc co sprawia, że nie dopadnie nas znużenie- możliwość zmiany poziomy trudności w trakcie gry- można przewijać rozmowy i przerywniki filmowe - rozbudowany i ciekawy system rozwoju...Wady- ...bardzo niejasny, zwłaszcza na początku gry- tandetna fabuła i bohaterowie, o których zapominamy, jak tylko znikają nam z oczu- graficznie bardzo nierówno - bywa bardzo ładnie, ale w większości przypadków nie powala- błędy graficzne i glicze- trochę zbyt rozbuchana klawiszologia w wersji na pc, przez którą ciężko używa się np. umiejętności specjalnych- jest niepoważnie i kolorowo... (jeśli tego nie lubicie)- chyba jednak formuła sandboxu zaszkodziła - mapa jest pusta i nudna a miasta, które możemy odwiedzić, całkowicie zbędne i niewiele oferujące- bardzo łatwo wpaść w wir robienia dziesiątek słabych i generowanych misji pobocznych, przez co łatwo o nudę- opancerzeni przeciwnicy to gąbki na pociski - czasem władowanie całego magazynka nie wystarcza, by padli - trochę przesada i mocno irytującePodsumowując - podczas grania w RAGE 2 miałem sporo momentów zwątpienia, ale wystarczyło znów rzucić się w wir walki i zapominałem o mankamentach gry. Walka jest naprawdę satysfakcjonująca, tempo szybkie a bronie ciekawe, więc prze się dalej mimo, że fabuła zupełnie do tego nie zachęca. To dobra gra jako odskocznia od poważniejszych tytułów. Trochę naciągane 7/10.
Adrian Werner
GRYOnline.pl Team
2022.11.30
Okropna fabuła, nudny świat i mała różnorodność misji. Do tego zaskakująco paskudna grafika, znacznie brzydsza niż w starym pierwszym Rage. Mimo to gra się bardzo fajnie z powody wyśmienitego systemu walki. Potyczki są szalenie miodne, a w końcu w FPS-ach to jest najważniejsze.
MadtPL
Ekspert
2021.06.05
Świetny rozwój postaci i wciągająca dynamiczna walka. Dobrze zaprojektowany klimatyczny i zwariowany świat pełen ciekawych lokacji, który niestety cierpi przez powtarzalne aktywności poboczne.
Harry M
Ekspert
2021.06.05
Gra oferująca masę radochy, która jednocześnie szybko się nudzi i bardzo szybko się o niej zapomina.Klimat gry żaden, fabuła to dno, a postaci nudne albo zbyt przerysowane.Gra ma też słaby początek - wolno się rozwija i wręcz zniechęca do dalszego grania - na szczęście szeroki możliwość rozwoju postaci wszystko rekompensują i czuć rosnąca potęgę naszej postaci.Samo strzelanie moim zdaniem nie dorasta po piet temu z części pierwszej - większość broni jest bezużyteczna, ale ich ulepszanie przynajmniej cześć problemów załatwia.Sama rozgrywka jest bardzo mięsista i wciągająca - strzelanie i używanie umiejętności jest bardzo dobrze zrealizowane, ale mimo wszystko nie wystarcza i wszelkie (ciągle powtarzające się) aktywności bardzo szybko się nudzą.Moim zdaniem w grę warto zagrać - typowa nawalanka na kilka wieczorów do przejścia i szybkiego zapomnienia.
KORZYCH
Ekspert
2021.03.23
Mniej surowy klimat niż w jedynce, ale rekompensuje ogromnie przyjemną strzelaniną, masą różnorodnych rzeczy do wykonywania na mapie. Grafika bardzo dobra, udźwiękowienie też.Niestety słaby jest polski dubbing, przerysowany, za dużo krzyczenia, no i fabuła dość płytka. Taki rozbudowany Doom w innym klimacie i z lepszymi gadżetami, czy pojazdami. Niezłe, naprawdę, warto pograć.
MarcinB323
Ekspert
2021.01.24
Przecudna strzelanka, poprawna samochodówka. Strzelanie jest bardzo przyjemne szybkie i satysfakcjonujące. Podczas podróżowania po świecie podobnie jak w Mad Max masz ochotę zajrzeć i odwiedzić każda osadę i odnaleźć wszystkie skrzynie, notatki i inne znajdzki. Kolorowa grafika pasuje do całej gry. Szczerze polecam.
m4tekt
Ekspert
2020.05.21
Brak pomysłu na siebieRage 2: 6/10Czas ukończenia: ok 10-12hPlatforma: Xbox One XRage 2 to mieszanina Dooma z Mad Maxem co w efekcie przypomina Ubisoftowego Far Cry, tyle, że jeszcze nudniejszego, brzydszego i okrojonego. Otwarty świat, choć całkiem sporych rozmiarów, straszy pustkami i brakiem ciekawych aktywności. Wszelkie misje są nudne jak flaki z olejem i głównie sprowadzają się do eksterminacji pewnych wyznaczonych grup lub odnalezieniem jakiegoś przedmiotu. Grafika jest bardzo przeciętna i na mocniejszych konsolach działa w 1080p oraz 60fps. Postawienie na 60 fps jest dobrym wyborem ale przy tej jakości oprawy, gra powinna działać w 4k/60fps. Jedynym wyróżniającym się elementem w grze jest walka która została wykonana całkiem przyzwoicie i przypomina tą z Dooma. Strzelaniny oraz umiejętności dają satysfakcję a rzeźnia jest tu całkiem mięsista i ten aspekt potrafi wytrwać w produkcji, chociaż do końca fabuły. Na uwagę zasługują również walki za pomocą pojazdów, gdzie niszczenie konwojów potrafi wywołać uśmiech na twarzy.Warto wspomnieć o pełnym Polskim dubbingu, który jest całkiem ok.Podsumowując, gra to typowy średniak i typowy odmóżdżacz.
Szugob
Ekspert
2020.02.27
Ma przyjemny 'game feel' zbudowany na satysfakcjonującym strzelaniu (brawo, id Software!). Ale co z tego, skoro cała reszta to orka na ugorze (open world).
mastarops
Ekspert
2019.12.07
Pograłem parę godzin, ale gdy do niej wróciłem nie mogłem się zmusić, żeby w to grać. Duża mapa, pusto, grind i nie zachęcająca fabuła.
SULIK
Ekspert
2019.12.03
Gra wygląda i brzmi świetnie, strzelanie jest super miodne a klimat łączący cyberpunk z mad maxem mi się strasznie podoba, niestety nie ukończyłem tego tytułu ze względu na buga który blokuje mi możliwość rozpoczęcia ostatniej misji (a nawet zastanawiałem się nad zakupem DLC fabularnych).Szkoda, bawiłem się przednio, a niestety na koniec zawód z niemożliwością ukończenia :(Dodatkowo kilka razy grę mi zawiesiło i wywaliło do menu konsoli (ale to bym olał).Daje 6,5. Gdyby nie bug na koniec dałbym 8.0
pieterkov
Ekspert
2019.06.19
Gra przez pierwsze 3-5 godzin wciąga. Otwarty świat, dużo aktywności do zabawy. Błyskawicznie się jednak nudzi. Mało broni, mało sensu w rozwijaniu postaci, pojazdu, czy broni. Surowców jest za dużo i czasem trudno się połapać co leci z kogo i jaką aktywność wykonać żeby dostać 1 z 3 surowców wymaganych do ulepszenia.... zdrowia, co powinno być podstawą gry, a jest chyba najtrudniejsze do zrealizowania.Jedyne ulepszenia warte kupienia to te bardzo podstawowe, które powinny być w grze od początku np. automatyczne zbieranie pobliskiego feltrytu lub wskazywanie pobliskich skrzynek (niestety system ten jest bardzo nieprecyzyjny, wolałbym żeby działał na zasadzie kompasu, pokazując gdzie jest skrzynka. Zamiast tego mamy tylko „pasek wypełnienia wifi”, który maksymalny zasięg ma kilka metrów od obiektu, więc czasem okazuje się, że jest on za ścianą. Ponadto wskaźnik ten nie pokazuje co dokładnie namierza, więc nie wiadomo czy patrzeć w dół szukając skrzynek na stole, na ściany szukając zawieszonych kryształów feltrytu, czy może na sufit szukając dronów szpiegowskich). Inne ulepszenia np. zdrowia czy zadawanych obrażeń praktycznie nic nie dają, bo zdrowie i tak ciągle skacze od 0 do 100 (regeneruje się samo do pewnego poziomu, można to ulepszyć) dzięki feltrytowi, a zwiększenie obrażeń nic nie daje – nadal potrzeba 2-3 strzałów ze strzelby na opancerzonego przeciwnika.Model jazdy jest okropny. Mam wrażenie, że pojazd przy mniejszej prędkości staje się mniej zwrotny, a przy większej – bardziej zwrotny. W każdym razie zachowuje się niezgodnie z oczekiwaniami, co jest bolesne szczególnie podczas wyścigów. Prowadzi to do ciągłego wypadania z prostej drogi po użyciu nitro, lub bez nitro na zwykłych ostrych zakrętach. Do tego szwankujący gps, który czasem gubi trasę jak zetniemy zakręt i trzeba ją wytyczać od nowa bo nie potrafi jej przeliczyć, albo pokazuje nam starą trasę do celu jeżeli wykonamy szybką podróż do jakiejś miejscówki. Aha – i gra zapomina pokazać nam znacznikiem gdzie jest pojazd inny niż podstawowy. A ten podstawowy czasem znika jak pójdziemy wyczyścić lokację krok dalej i trzeba płacić za ponowne przyzwanie go... Bawi również, że dron/latający pojazd potrafi spaść w przepaść bo gra ma idiotyczny system max wysokości od podłoża, a że przepaść ma podłoże nieskończenie nisko to pojazd w nią spada, zamiast utrzymywać wysokość z poziomu drogi. Ponadto dolatując do wysokiej góry musimy lecieć z nią na czołówkę, trzymając shifta i licząc na to, że pojazd zdąży w ostatniej chwili poderwać się do góry, gdy na pionowej ścianie wykryje, że wysokość podłoża wzrosła, więc można wzlecieć wyżej w powietrze.Gra jest też po prostu za duża. Setki takich samych powtarzalnych aktywności, oddalonych o kilkaset metrów. Po 5 godzinach szlag mnie trafił i skupiłem się na questach głównych – musiałem latać po kilka kilometrów od jednego do drugiego, dobrze, że już wtedy posiadałem latający pojazd.Systemu craftingu po prostu nie używałem bo był mi zbędny. Przeciwnicy padali do 5 poziomu od pistoletu, potem używałem zwykłego karabinu maszynowego i strzelby. Można by oczywiście powiedzieć, że to moja wina bo trzeba było nie grać na normalu tylko na hardzie, ale nie oszukujmy się – skończyłoby się to tylko frustrującymi częstymi zgonami, a przeciwnicy i tak padaliby na raz. Dopiero na wieżyczkę na poziomie 10 (maksymalnym) wziąłem rakietnicę, żeby zabawa trwała nieco krócej.Ponadto system namierzania podczas jazdy doprowadzał mnie do białej gorączki przez brak klawisza do zmiany celu lub zablokowania go. Zamiast tego cel zmieniał się sam od ruchu myszką. Jak była grupka przeciwników to celownik skakał jak szalony między nimi, nie mogąc skupić się i zabić chociaż jednego z nich. To samo podczas pseudo mad maxowych pościgów za konwojami pojazdów.Kolejna wada to beznadziejnie zrobione miasta. Jest jedno główne miasto, w którym możemy robić wszystko. Tylko tam dostępne są niektóre rodzaje „sklepów” np. cyberdoktor ulepszający postać. Ogólnie miasta są jednak okropnie wykonane. Chaotyczne labirynty bez minimapy lub jakiegokolwiek innego sposobu nawigacji (duża mapa z gry też nie pomaga w miastach, bo są one przedstawione jako kropka, a to co się dzieje wewnątrz to zagadka). Wszystkie miasta poza głównym są praktycznie bezużyteczne bo są tam 3 sklepy na krzyż i i tak nic tam nie zrobimy – trzeba wracać się do głównego miasta żeby ulepszyć postać albo coś kupić. A rozmowy z npcami zlecającymi misje to kolejna katorga – albo słuchasz całości i przysypiasz, albo pomijasz najbardziej istotne części, bo przycisk „pomiń” ma tendencję do pomijania kilku linijek dialogu na raz. Więc jak chcemy pominąć tylko nudny wstęp to kończy się pominięciem 2-3 linijek, a potem 2-3 kolejnych. I tak cały dialog na 6 linijek pomijamy w 2 ruchach. Co za gamoń to projektował?Miasta mogłyby chociaż służyć jako punkty szybkiej podróży, ale są tak rzadko rozmieszczone, że i tak za każdym razem trzeba nawet ponad kilometr przejeżdżać samemu. Są tam niby jakieś zlecenia na tablicy ogłoszeń, ale exp za nie jest po prostu żałosny, więc lepiej skupić się na głównych aktywnościach „pobocznych” typu rozwalenie bazy bandytów, wysadzenie zbiorników z paliwem czy oczyszczenie leża mutantów (ew. zabicie super mutka).System overdrive też nieco ssie bo trwa krótko i nie daje praktycznie nic poza regeneracją hp i minimalnie lepszym dmg. Podczas ostrej jatki włączał mi się co chwile, bo zabijałem tak szybko, że latałem z mnożnikiem 10x, więc zabicie 2-3 przeciwników ładowało mi pasek od nowa.Zaleta gry? System walki. No i grafika. Ogólnie przyjemnie się walczy, tylko, że jest to krótka rzeźnia, gdzie strzelamy, wszystko wybucha, rozrywamy przeciwników ciosem grawitacyjnym itp. a potem i tak trzeba na spokojnie przejść całą bazę 2 raz, pozbierać skrzynki, amunicję itp. Nuda... Przeciwnicy są w stylu dooma, poziomy najpierw pustynne, a potem futurystyczne, są też lasy i „miasto” na pustyni.Jeżeli ktoś chce grać 2 godziny dziennie przez... miesiąc? To polecam. Mi się znudziła i skończyłem ją mocno na siłę. Aczkolwiek krótkie segmenty walk podobały mi się do samego końca. Ale czym jest 5 minut walki, w porównaniu z kolejnymi 10 minutami zbierania skrzynek i jazdy po pustkowiach?Tak jak wspominałem zadania są nudne i powtarzalne. Jest ich za dużo, ponadto gra nie podaje warunków niezbędnych do odblokowania kolejnego questa głównego. Musimy więc robić misje poboczne aż coś zatrybi i nagle dostaniemy questa głównego. System odkrywania kolejnych lokacji też działa tak sobie (trzeba szukać datapadów, gadać z npcami lub płacić za lokalizacje miejscówek), więc grę skończyłbym mając ledwie połowę odkrytych arek. A wydawało mi się, że gram dość dokładnie. Niewiele bym jednak stracił bo „zaawansowane” bronie są gorsze od zwykłej strzelby czy ulepszonego pistoletu.Równie nudne było samo badanie arek – przydługie animacje, symulacje, czekanie na ich zakończenie itp. Wszystko w grze jest strasznie śmalazarne. Nudzą również powtarzalne teksty „nie jest tu już tak bezpiecznie jak kiedyś” przy każdym posterunku bandytów. Ktoś gdzieś pisał, że gra ma za mało zawartości, że jest pusta. Dla mnie ma jej aż za dużo... tylko, że jest to jedno wielkie kopiuj-wklej. Najgorsze jest to, że trzeba praktycznie wjechać w niektóre pytajniki, żeby się „rozkodowały” i pokazały nam co to wgl za aktywność, żebyśmy mogli ocenić, czy jesteśmy nią zainteresowani.Czy warto zagrać? Tak – za 50zł lub mniej. P.S. Zapomniałbym o idiotycznym oświetleniu w grze, które ciągle się rozjaśnia i ściemnia, zależnie od tego na co patrzymy. Przez to w ciemnych pomieszczeniach oświetlonych 1 żarówką (czyli 90% gry) nic nie widać po ciemku. Wygląda mi to na wymuszanie zakupu monitora hdr, chociaż nie wiem czy to pomoże. W grze nie ma nawet suwaka jasności ani gammy, ani nawet kontrastu, co jest po prostu śmieszne. Ponadto wspomniane światła nas po prostu oślepiają i gra się bardzo nieprzyjemnie.Przedstawiam kadr z gry obrazujący jasność :)Brakuje też minimapy – zamiast tego dostajemy „kompas” zawalony setką ikonek dot. aktywności pobocznych i brak możliwości dostosowania UI. A finalna walka to żart. Wiele minibossów pokroju wież Władzy czy Mutantów było trudniejszych :D
Butryk89
Ekspert
2019.05.26
Idealna na odstresowanie. Miło się młóci przeciwników, ale zawodzi w fabule i misjach pobocznych. Miało być ultra różowo i szybko, ale w wielu miejscach to nie wyszło. Niezła grafika i dźwięk.
Przemysław Dygas
GRYOnline.pl Team
2025.10.15
xKoweKx [stalker.pl]
Ekspert
2023.03.06
Mikołaj Łaszkiewicz
GRYOnline.pl Team
2020.03.27
ereboss
Ekspert
2019.05.29
Dariusz Matusiak
GRYOnline.pl Team
2019.05.16
BloodPrince Senator
Lokalne pliki podpowiadają mi, że zainstalowałem grę pierwszego listopada 2021 roku, także po takim czasie Rage 2 jak najbardziej zasługuje na pożegnalnego screena oraz moją krótką opinię.
O fabule naprawdę nie ma co się rozpisywać, bo była ona jedynie pretekstem do siania mordu na pustkowiach.
Za to na pewno trzeba pochwalić bardzo dobry gunplay. Czuć potęgę broni, zwłaszcza gdy widzimy fruwające kończyny naszych wrogów po ich odstrzeleniu ze strzelby. Same bronie są dość różnorodne, ale ja i tak przez większość czasu biegałem wyłącznie z karabinem i strzelbą, jednak wierzę, że każdy znalazłby swoje preferowane narzędzie mordu.
Do oprawy audiowizualnej nie idzie się przyczepić, bo grafika pomimo lat jest nadal wciąż bardzo ładna, zaś muzyka (w szczególności walki) pompuje w nas adrenalinę, może nie aż tak dobrze jak robiła to ścieżka dźwiękowa w nowych Doomach, jednak na tyle wystarczająco, że chciało się brutalnie eksterminować wrogów.
https://youtu.be/CSDIx8539MY?si=nJPWCuut5gXqDUvT
Rage 2 na pewno pozwala spełnić power fantasy o byciu super żołnierzem, ale moim zdaniem jest to największą wadą gry, bo niestety więcej czasu spędza się tu na podróżowaniu między lokacjami gdzie można znaleźć wrogów, niż na samej walce. Szkoda, że twórcy zamiast zaszaleć i zalać nas ogromną ilością przeciwników, postanowili zrobić z nich lekkie gąbki na pociski za sprawą zbroi w późniejszych etapach.
Pierwsze 20 godzin gry było naprawdę fantastyczne, jednak później nużyła przy dłuższych i częstszych posiedzeniach, stąd też taki długi okres przechodzenia tej produkcji z mojej strony, dlatego moją ostateczną oceną będzie 7/10 czyli gra po prostu dobra.
Mam nadzieję, że kiedyś przyjdzie nam zobaczyć część trzecią, która naprawiłaby bolączki dwójki.
Janczes Legend
Jak masz przed sobą gniazdo mutantów, naładowaną strzelbę i włączasz przester to już wiesz czemu ta gra nazywa się "furia" . Takiego rozpierdolu nie ma w painkiller i serious sam jednocześnie. Wszystko wybucha, wszędzie beczki z benzyną, które dodatkowo nadają smaczku, wrogowie zachowują się jak beczki z czerwoną farbą.
Gra jest absolutnie genialna piękna i niesamowicie wciągająca. To takie połączenie far cry, ponieważ masz otwarty świat biegasz po całej mapie wykonujesz zadania główne oraz poboczne oraz czyścisz posterunki i w zasadzie robisz co chcesz. Możesz korzystać z pojazdów możesz chodzić pieszo zaglądać w każdy zakamarek wszystko to jest w klimacie mad maxa a sama rozwałka kojarzy mi się z wspaniałym bulletstorm. Rage 2, bierze z tych gier wszystko co najlepsze i łączy ze sobą.
Plusy:
Klimat, dialogi, wielki świat, walki są niesamowicie przyjemne i soczyste , aż chce się więcej, wybuchy, ładnie przetłumaczona polska wersja, niesamowity klimat, wystrój że tak powiem tych baz bandytów: manekiny z monitorami zamiast głowy, graffiti, ledowe odcienie fioletu i niebieskiego w wielu miejscach co daje poczucie jakby gra była sama w sobie gamingowa, jak na taki ogromny świat nie ma błędów i w dodatku jest on interesujący, aż chce się wykonać każde zadanie poboczne, zajrzeć w każdy kąt. Wrogowie się odradzają ale nie ciągle w tych samych posterunkach, tylko przypadkowo gdzieś na mapie co daje duże zróżnicowanie, do tego często różne frakcję prowadzą między sobą walki więc już z daleka widzimy rozpierdol i wybuchy, od nas zależy czy dołączamy do tej potyczki czy ją mijamy. Każdą nową broń można przetestować i nauczyć się jej obsługi podczas specjalnych sesji szkoleniowych. Piękny świat (powtórzę to) są bagna, pustynię, lasy. Może trochę brakuje jeszcze jakiegoś większego miasta post Apo ale i tak jest kosmicznie.
minusy:
Trochę zacina menu z mapą i zadaniami i ekwipunkiem i umiejętnościami. Fabuła też nie jest tak rozwinięta i długa jak z wiedźmina 3 i nie zawsze mozna swobodnie poruszać kamerą siedzac w pojezdzie jak w GTA, ale przy tym całym rozpierdolu nikt się tym nie przejmuje.
SpoconaZofia Legend
Dzisiaj jest dobry dzień. Po akcji z EA. Avalanche Studios Group redukuje zespół i zamyka studio w Liverpoolu, a także szykuje się do zwolnień w Malmö i Sztokholmie. Wcześniej studio zamknęło oddziały w Nowym Jorku i Montrealu. Czy kogoś to jeszcze dziwi? Jakość studia spadła po współpracy z tęczowymi śnieżkami. Oraz złym zarządzaniem. Gdzie 80% budżetu gry pochłaniała inkluzywność. https://x.com/SmashJT/status/1973132667844698567