Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Ghost of Tsushima: Skradanie się - styl Ducha Ghost of Tsushima poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2020

Na tej stronie poradnika do gry Ghost of Tsushima znajdziesz wszystkie najważniejsze informacje na temat skradania się, czyli o sposobie prowadzenia rozgrywki nazywanym stylem Ducha. Dowiesz się m.in. kiedy można się skradać, jak unikać wykrycia, jak skutecznie eliminować po cichu wrogów oraz jak odwracać uwagę strażników.

Skradanie się - opcjonalne czy obowiązkowe?

Jin może swobodnie skradać się przez większość gry - Ghost of Tsushima: Skradanie się - styl Ducha - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Jin może swobodnie skradać się przez większość gry. Wyjątkiem są aktywności i questy, w których przystępowanie do bezpośrednich walk staje się jednym z celów misji i jest przez to obowiązkowe.

W niektórych zadaniach pozostawanie w ukryciu jest jednym z wymogów i tego typu informacje możesz odczytywać na liście celów misji w lewym górnym rogu ekranu. Doprowadzenie do wszczęcia alarmu będzie w takiej sytuacji równoznaczne z zawaleniem questu i zostaniesz cofnięty do ostatniego punktu kontrolnego.

Podobnie wygląda to w przypadku lokacji z zakładnikami więzionymi przez Mongołów - Ghost of Tsushima: Skradanie się - styl Ducha - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Podobnie wygląda to w przypadku lokacji z zakładnikami więzionymi przez Mongołów. Doprowadzenie do wszczęcia alarmu może zaowocować tym, że wrogowie postanowią zamordować więźniów. Śmierć zakładnika również może doprowadzić do wyświetlenia ekranu o przegranej, aczkolwiek gra zazwyczaj daje trochę czasu żeby rozprawić się z przeciwnikami dążącymi do egzekucji więźniów - nad głowami tego typu wrogów pojawią się ikony czaszki i możesz spróbować ich dopaść.

Dosyć istotną informacją jest to, że nie musisz skradać się przez cały czas trwania misji czy odbijania danej lokacji z Mongołów. Nawet jeśli zostaniesz zauważony, to możesz pokonać najbliższych wrogów lub im uciec i postarać się powrócić do prowadzenia działań z ukrycia.

Unikanie wykrycia

W Ghost of Tsushima pojawiają się znaczniki informujące o możliwym wykryciu - Ghost of Tsushima: Skradanie się - styl Ducha - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

W Ghost of Tsushima pojawiają się znaczniki informujące o możliwym wykryciu. Zmieniają one kolejno swoje kolory w miarę narastania ryzyka wykrycia.

  1. Biały kolor (przykład na powyższym obrazku) niekoniecznie oznacza jeszcze kłopoty. Zapełnianie się tego paska przybliża cię jednak do sytuacji, w której Jin zostanie zauważony. Postaraj się szybko zabić przeciwnika, który spogląda w stronę bohatera, bądź też zniknąć mu z pola widzenia.
  2. Żółty kolor oznacza, że przeciwnik przeszedł w zaalarmowany stan. Wyruszy on do miejsca, w którym przebywa Jin. Niekoniecznie jest to równoznaczne z rozpoczęciem walk, bo możesz szybko zmienić swoje położenie i zaczekać w ukryciu aż przeciwnik powróci do "normalnego" stanu.
  3. Czerwony kolor oznacza, że Jin został wykryty i że zostanie zaatakowany przez danego przeciwnika lub grupę przeciwników.
Zanim wkroczysz do każdej większej lokacji okupowanej przez przeciwników warto wykonać rekonesans - Ghost of Tsushima: Skradanie się - styl Ducha - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Zanim wkroczysz do każdej większej lokacji okupowanej przez przeciwników warto wykonać rekonesans. Jest on obowiązkowy w niektórych z zaliczanych misji, aczkolwiek nawet jeśli dany quest go nie uwzględnia to nie powinieneś pomijać tego kroku. Zwracaj szczególną uwagę na wieże obserwacyjne oraz dachy budynków - mogą tam przebywać łucznicy i dysponują oni większym polem widzenia od standardowych przeciwników.

Nie infiltruj wrogiej lokacji wybierając jedno z głównych wejść do niej, gdyż miejsca te są zazwyczaj bardzo dobrze pilnowane - Ghost of Tsushima: Skradanie się - styl Ducha - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Nie infiltruj wrogiej lokacji wybierając jedno z głównych wejść do niej, gdyż miejsca te są zazwyczaj bardzo dobrze pilnowane. Zamiast tego rozglądaj się za miejscami, w których można np. przecisnąć się przez dziurę w palisadzie, przeskoczyć przez mur, czy wdrapać się na wielkie głazy.

W odnajdywaniu alternatywnych wejść do wrogich lokacji może ci pomagać lina z hakiem. Pozwala on np. wspiąć się po ścianie klifu, czy złapać się krawędzi dachu budynku. Po odblokowaniu tego gadżetu w ramach zaliczania głównej fabuły wiele lokacji będziesz mógł zinfiltrować wybierając ścieżki i metody, które nie były wcześniej dostępne.

W unikaniu wykrycia bardzo może pomagać Ubranie ronina (Ronin Attire), które możesz zdobyć zaliczając jeden z początkowych głównych questów kampanii - Krew na trawie - Ghost of Tsushima: Skradanie się - styl Ducha - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

W unikaniu wykrycia bardzo może pomagać Ubranie ronina (Ronin Attire), które możesz zdobyć zaliczając jeden z początkowych głównych questów kampanii - Krew na trawie. Strój ten zawiera pasywne bonusy pomagające w skradaniu się, a mianowicie opóźniające moment wykrycia bohatera. Masz więc dzięki temu większy margines błędu. Warto zaznaczyć, że nawet jeśli zostaniesz zauważony w trakcie skradania się, to możesz po spauzowaniu gry podmienić zbroję na taką, która pomoże w bezpośrednich starciach.

Podobne bonusy do skradania się mogą oferować niektóre talizmany (Charms), które można otrzymywać za postępy lub odnajdywać w świecie gry. Interesuj się tymi talizmanami, które dotyczą skradania się - Stealth Charm.

Podczas skradania się warto polegać na skupionym słuszeniu (Focused Hearing), czyli na skanowaniu otoczenia aktywowanym poprzez wciśnięcie touchpada - Ghost of Tsushima: Skradanie się - styl Ducha - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Podczas skradania się warto polegać na skupionym słuszeniu (Focused Hearing), czyli na skanowaniu otoczenia aktywowanym poprzez wciśnięcie touchpada. Jest to świetny sposób na odnajdywanie przeciwników, zarówno na potrzeby zmniejszenia ryzyka przypadkowego wykrycia, jak również zaplanowania zabójstwa z zaskoczenia. Skupione słyszenie domyślnie posiada niestety krótki zasięg, ale dzięki zakupionym dodatkowym umiejętnościom możesz go zwiększyć.

W pozostawaniu w ukryciu bardzo mogą pomagać elementy otoczenia - Ghost of Tsushima: Skradanie się - styl Ducha - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

W pozostawaniu w ukryciu bardzo mogą pomagać elementy otoczenia. Mowa tu przede wszystkim o:

  1. Wysokiej trawie - Pamiętaj o tym żeby znajdować się w przykucniętej pozycji.
  2. Dachach budynków - Na dachy możesz wdrapywać się po mniejszych obiektach lub pomagając sobie liną z hakiem.
  3. Dziurach pod budynkami - Jin możesz przeczołgiwać się pod budynkami. Podobnie to działa też np. w przypadku niektórych małych otworów w ścianach budynków.
Ghost of Tsushima posiada również mechanizmy odwracania uwagi przeciwników dzięki używaniu gadżetów - Ghost of Tsushima: Skradanie się - styl Ducha - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Ghost of Tsushima posiada również mechanizmy odwracania uwagi przeciwników dzięki używaniu gadżetów. W grze są dwa główne rodzaje tego typu gadżetów - dzwonki wietrzne (Wind Chimes) oraz petardy (Firecrackers). Dzwonki możesz odblokować po zwiększeniu poziomu legendy Jina (awansowaniu o kilka poziomów doświadczenia), zaś fajerwerki dzięki zakupieniu umiejętności.

Każdy z wymienionych gadżetów może być używany do różne sposoby, np. do prostszego omijania przeciwników, odciągania pojedynczych wrogów, czy wpędzania grup wrogów w zasadzki.

W pozostawaniu w ukryciu przeszkadzają psy obronne i sokoły - Ghost of Tsushima: Skradanie się - styl Ducha - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

W pozostawaniu w ukryciu przeszkadzają psy obronne i sokoły. Mogą one w niektórych lokacjach towarzyszyć Mongołom i są w stanie o wiele sprawniej wykrywać skradającego się Jina.

Najlepszym rozwiązaniem jest eliminowanie psów oraz sokołów z ukrycia z wykorzystaniem łuku. Znacząco zmniejszy to szanse, że Jin zostanie nagle wykryty. W przypadku atakowania sokołów z użyciem łuku radzimy zaopatrzyć się w umiejętność Koncentracja, która pozwoli załączyć na chwilę spowolnienie czasu i dokładniej wycelować w llecący cel.

Ciche zabójstwa

Jin może dokonać cichej eliminacji przede wszystkim po zakradnięciu się od tyłu do przeciwnika - Ghost of Tsushima: Skradanie się - styl Ducha - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Jin może dokonać cichej eliminacji przede wszystkim po zakradnięciu się od tyłu do przeciwnika. Do cichych zabójstw wykorzystywany jest sztylet Tanto, którym bohater dysponuje od samego początku rozgrywki. W grze nie zawarto niestety opcji przeciągania ciał zabitych wrogów. Staraj się unikać zabijania przeciwników stojących w dobrze widocznych miejscach, bo ich ciała mogą zauważyć inni strażnicy.

Domyślnie Jin jest w stanie zabić pojedynczego przeciwnika - Ghost of Tsushima: Skradanie się - styl Ducha - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Domyślnie Jin jest w stanie zabić pojedynczego przeciwnika. Zainteresuj się jednak umiejętnościami Seria skrytobójstw (Chain Assassination) oraz Mistrz serii skrytobójstw (Chain Assassination Master). Pozwalają one zabijać odpowiednio 2 lub 3 wrogów w serii. Wymogiem wspomnianych umiejętności jest to żeby przeciwnicy stali blisko siebie. Ich ogromną zaletą jest to, że po tym jak rozpoczniesz serię zabójstw kolejni wrogowie nie mogą jej przerwać.

Uwaga - Pamiętaj o tym, że serię cichych zabójstw aktywuje się wciskając Trójkąt zamiast Kwadratu.

Gra pozwala też na ciche zabójstwa na odległość - Ghost of Tsushima: Skradanie się - styl Ducha - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Gra pozwala też na ciche zabójstwa na odległość. Zdecydowanie najlepszymi elementami wyposażenia pozwalającymi na tego typu ataki są krótki łuk oraz długi łuk. Krótki łuk doskonale sprawdza się jeśli chcesz atakować przeciwników i jednocześnie ukrywać się w trawie. Długi łuk jest pomocny w eliminowaniu tych wrogów, którzy używają zbroi i nakryć głowy.

Warto zaznaczyć, że krótki łuk i długi łuk mogą zostać wyposażone odpowiednio w ogniste oraz wybuchowe strzały. Skorzystanie z tych odmian strzał nie pozwoli ci jednak pozostawać w ukryciu, gdyż eksplozja lub widok płonących przeciwników zaalarmują okolicę.

Ciekawym pomysłem na eliminowanie wrogów pozostając w ukryciu jest poleganie na zagrożeniach środowiskowych - Ghost of Tsushima: Skradanie się - styl Ducha - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Ciekawym pomysłem na eliminowanie wrogów pozostając w ukryciu jest poleganie na zagrożeniach środowiskowych. Warto rozglądać się za gniazdami szerszeni, wiszącymi lampami oraz wybuchowymi czerwonymi beczkami. Trafianie z łuku w tego typu obiekty może przyczyniać się do pokonywania rozstawionych w pobliżu przeciwników. Nawet jeśli tego typu działania zaalarmują okolicę, to jest duża szansa, że Jin nie zostanie wykryty.

Co się wydarzy po wykryciu bohatera?

Do wykrycia sterowanej postaci najłatwiej może dojść jeśli zostaniesz zauważony przez jakiegoś przeciwnika podczas skradania się lub podczas wykonywania cichego zabójstwa - Ghost of Tsushima: Skradanie się - styl Ducha - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Do wykrycia sterowanej postaci najłatwiej może dojść jeśli zostaniesz zauważony przez jakiegoś przeciwnika podczas skradania się lub podczas wykonywania cichego zabójstwa. Najlepszym rozwiązaniem w przypadku wykrycia jest ucieczka, szczególnie jeśli nie jesteś dobrze przygotowany do bezpośrednich walk.

Niektórzy wrogowie po zauważeniu Jina mogą próbować użyć rogu do zaalarmowania okolicy. Jeśli masz taką możliwość, to warto im w tym przeszkadzać i np. szybko ich dopadać w walce wręcz lub ostrzeliwać z wykorzystaniem łuku.

Jeśli nie mogłeś przygotować się do walki i np - Ghost of Tsushima: Skradanie się - styl Ducha - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Jeśli nie mogłeś przygotować się do walki i np. Jin otoczony został nagle przez grupę przeciwników, to w ułatwieniu ucieczki mogą pomóc bomby dymne (Smoke Bombs), które są w stanie oślepić przeciwników i uniemożliwić im przez krótki czas wykonywanie ataków.

Dobrym pomysłem po nagłym wykryciu Jina jest też skorzystanie z nożyków kunai. Są one w stanie ogłuszyć kilku najbliższych wrogów. Możesz wykorzystać to na potrzeby ucieczki lub zadania im ciosów podczas gdy są bezbronni.

Alternatywnym rozwiązaniem jest oczywiście przystąpienie do otwartych walk. Jeśli nie masz nic przeciwko otwartym konfrontacjom, to nie zapomnij szybko spauzować gry i wybrać dobrą zbroję do bezpośrednich walk. Wybierz też właściwą postawę w zależności od tego jacy przeciwnicy są do pokonania.