Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Ghost of Tsushima: Wyspa Cuszima - czy gra ma duży świat? Ghost of Tsushima poradnik, solucja

Ta strona poradnika do Ghost of Tsushima zawiera informacje na temat świata gry. Dowiesz się przede wszystkim jak duża jest wyspa Cuszima. Oprócz tego informujemy na jakich zasadach odbywa się podróżowanie po mapie oraz odwiedzanie jej kolejnych regionów.

Niniejsza strona nie zawiera żadnych spojlerów fabularych. Informacje na temat przemierzania świata gry znajdziesz również w rozdziale Eksploracja.

Miejscem akcji gry jest prawdziwa japońska wyspa Cuszima, która znajduje się w Cieśninie Koreańskiej i która obecnie należy do Japonii - Ghost of Tsushima: Wyspa Cuszima - czy gra ma duży świat? - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Miejscem akcji gry jest prawdziwa japońska wyspa Cuszima, która znajduje się w Cieśninie Koreańskiej i która obecnie należy do Japonii. Wyspa w grze nie została oczywiście odwzorowana w skali 1:1, choć jej ogólny kształt w grze bazuje na jej rzeczywistym odpowiedniku.

Cuszima w świecie gry składa się z trzech głównych regionów - Ghost of Tsushima: Wyspa Cuszima - czy gra ma duży świat? - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Cuszima w świecie gry składa się z trzech głównych regionów. Są to Izuhara, Toyotama oraz Kamiagata. Każdy z tych regionów jest bardzo rozległy i na jego terenie znajduje się kilkadziesiąt różnych lokacji. Oprócz większych miejscówek (wiosek, świątyń, czy mongolskich obozów), mogą to też być liczne mniejsze lokacje (gospodarstwa, obozowiska uchodźców, czy legowiska zwierząt).

Nie możesz od samego początku gry podróżować po całej wyspie - Ghost of Tsushima: Wyspa Cuszima - czy gra ma duży świat? - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Nie możesz od samego początku gry podróżować po całej wyspie. Regiony Toyotama oraz Kamiagata są początkowo zablokowane. Pierwsze godziny spędzisz na eksploracji regionu Izuhara.

Na potrzeby odblokowania dostępu do kolejnych regionów musisz awansować dostatecznie w głównej fabule. W grze na szczęście (poza pewnymi wyjątkami podyktowanymi fabułą i mającymi charakter tymczasowy) można powracać do wcześniejszych regionów. Może być to zresztą niekiedy wymagane np. na potrzeby zajęcia się jakąś poboczną misją.

W Ghost of Tsushima jest dostępna szybka podróż i dokładnie opisaliśmy ją na osobnej stronie poradnika. Szybka podróż jest darmowa i dotyczy wszystkich lokacji, które odkryłeś i ewentualnie odbiłeś z rąk Mongołów.

Wyspę najszybciej przemierza się na grzbiecie konia - Ghost of Tsushima: Wyspa Cuszima - czy gra ma duży świat? - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Wyspę najszybciej przemierza się na grzbiecie konia. Nie ma obowiązku pozostawania na głównych drogach, bo możesz (a nawet powinieneś) zbaczać z wytyczonych traktów i odkrywać nowe sekretne lokacje.

W grze nie ma mini-mapy, ale dostępne są opcje wspomagające nawigację. Są to przede wszystkim:

  1. Przewodni wiatr (Guiding Wind) - Może cię on prowadzić do ustawionej lokacji z mapy świata.
  2. Dym widoczny na horyzoncie - Może on sygnalizować ważniejsze lokacje nadające się do odwiedzenia.
  3. Żółte ptaki - Mogą one "doprowadzać" Jina do sekretów i innych lokacji z cennymi skarbami.
Środowisko gry jest dość zróżnicowane - Ghost of Tsushima: Wyspa Cuszima - czy gra ma duży świat? - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Środowisko gry jest dość zróżnicowane. Z uwagi na to, że wyspa Cuszima znajduje się w klimacie podzwrotnikowym musisz spodziewać się częstych opadów deszczu oraz równie częstych burz. W grze nie można na szczęście zostać trafionym piorunem.

W trakcie rozgrywania gry możesz przemierzać m.in. lasy, polany, mokradła, jak również tereny górzyste. Ciekawy jest trzeci region Kamiagata, w którym pojawiają się również obszary pokryte śniegiem. Jedna z unikalnych mechanik w tej krainie dotyczy zresztą walki z wychłodzeniem organizmu i dokładniej omówiliśmy to na osobnej stronie rozdziału FAQ.