Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Ghost of Tsushima: Zakończenia gry Ghost of Tsushima poradnik, solucja

Na tej stronie opisujemy wszystkie możliwe warianty zakończenia gry Ghost of Tsushima.

Na tej stronie poradnika znajduje się zestawienie wszystkich głównych zakończeń gry Ghost of Tsushima. Z naszego opisu przejścia dowiesz się kiedy podejmuje się decyzję w sprawie zakończenia, jakie są dostępne warianty zakończenia oraz czy wybory podejmowane w trakcie przechodzenia gry mają znaczenie.

Uwaga - Z oczywistych względów na stronie znajdują się duże spojlery fabularne na temat najważniejszego wyboru oraz wydarzeń ze ścisłego finału kampanii.

Czy w grze są ważne wybory?

Przez prawie całą grę nie pojawiają się żadne realne wybory - Ghost of Tsushima: Zakończenia gry - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Przez prawie całą grę nie pojawiają się żadne "realne" wybory. W trakcie niektórych spotkań oraz wspólnych podróży z ważnymi postaciami niezależnymi mogą pojawiać się różne opcje dialogowe, aczkolwiek nie mają one wpływu na dalszy przebieg rozgrywki. Jedyną różnicą będzie to jak dalej będzie przebiegała dana rozmowa.

Zajmowanie się pobocznymi questami nie wpływa na główną fabułę. Nie musisz więc przykładowo pomagać ważnym sojusznikom w ramach powiązanych z nimi opcjonalnych zadań. Nawet jeśli zignorujesz te dodatkowe questy, to i tak uzyskasz wsparcie sojuszników w zaplanowanych momentach głównej fabuły.

Jedyny ważny wybór czeka cię w ostatnim głównym queście i dokładniej opisaliśmy go poniżej.

Moment wyboru zakończenia gry

Zakończenie gry wybiera się dopiero w ostatnim głównym queście kampanii - Opowieść Pana Shimury - Ghost of Tsushima: Zakończenia gry - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Zakończenie gry wybiera się dopiero w ostatnim głównym queście kampanii - Opowieść Pana Shimury. Wybierane wcześniej opcje dialogowe oraz zaliczane opcjonalne questy nie mają żadnego wpływu na dostępność zakończeń.

W ramach zadania Opowieść Pana Shimury musisz pokonać finałowego bossa, czyli tytułowego Pana Shimurę. Jin postawiony zostanie przed wyborem - czy zabić swojego wujka, czy go oszczędzić.

Dodatkowa uwaga: Możliwe jest obejrzenie obu zakończeń w ramach pojedynczego przejścia gry. Zaczekaj aż po pokonaniu Shimury załączy się ekran wyboru z powyższego obrazka. Spauzuj w tym miejscu grę i utwórz manualny sejw. Po obejrzeniu pierwszego zakończenia możesz wczytać wcześniejszą grę i zachować się w inny sposób po to żeby obejrzeć także drugie zakończenie.

Wariant 1 - Zabicie Shimury

Jeśli chcesz uszanować życzenie Shimury i zabić go (Kill) po wygranym honorowym pojedynku, to musisz wcisnąć L2 i następnie potwierdzić ten wybór wciskając X - Ghost of Tsushima: Zakończenia gry - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Jeśli chcesz uszanować życzenie Shimury i zabić go (Kill) po wygranym honorowym pojedynku, to musisz wcisnąć L2 i następnie potwierdzić ten wybór wciskając X.

Jin użyje tanto do pozbawienia życia swojego wujka - Ghost of Tsushima: Zakończenia gry - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Jin użyje tanto do pozbawienia życia swojego wujka.

Wariant 2 - Oszczędzenie Shimury

Jeśli chcesz oszczędzić Shimurę i odejść pozostawiając go żywym (Spare), to musisz wcisnąć R2 i następnie potwierdzić ten wybór wciskając X - Ghost of Tsushima: Zakończenia gry - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Jeśli chcesz oszczędzić Shimurę i odejść pozostawiając go żywym (Spare), to musisz wcisnąć R2 i następnie potwierdzić ten wybór wciskając X.

Jin nie będzie w stanie odebrać życia swojemu wujkowi i opuści arenę - Ghost of Tsushima: Zakończenia gry - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Jin nie będzie w stanie odebrać życia swojemu wujkowi i opuści arenę.

Endgame

Niezależnie od wybranego zakończenia załączy się faza endgame, czyli dalsza eksploracja świata gry już po skończeniu głównej fabuły - Ghost of Tsushima: Zakończenia gry - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Niezależnie od wybranego zakończenia załączy się faza endgame, czyli dalsza eksploracja świata gry już po skończeniu głównej fabuły. Gra nie zablokuje żadnych opcjonalnych aktywności. Będziesz mógł zajmować się m.in. zaliczaniem pominiętych pobocznych questów, odkrywaniem pytajników i odnajdywaniem sekretów.

Wybór zakończenia nie wpływa na odblokowanie trofeum Mono No Aware przyznawanego za zaliczenie głównego wątku fabularnego gry. Otrzymasz je niezależnie jak się zachowasz.

Warto zaznaczyć, że wybrane zakończenie wpłynie na odblokowanie jednej z dwóch odmian kolorystycznych pancerza Ducha:

  1. Jeśli zabiłeś Shimurę, to Zbroja Ducha będzie biało-czarna.
  2. Jeśli oszczędziłeś Shimurę, to Zbroja Ducha będzie czerwona.