Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Ghost of Tsushima: Duchy przeszłości (Ghosts from the Past) solucja Ghost of Tsushima poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika do gry Ghost of Tsushima znajdziesz szczegółowy opis przejścia głównego zadania Duchy przeszłości. W ramach rozgrywania tego questu odwiedza się rodzinną posiadłość Jina oraz zdobywa aż 3 unikalne elementy ekwipunku - zbroję i maskę klanu Sakaiów, a także dmuchawkę m.in. na potrzeby zatruwania przeciwników specjalnymi strzałkami.

Powróć do domu w Wiosce Omi

To jedna z misji odblokowywanych po ukończeniu głównego zadania Nowy horyzont, czyli niedługo po przybyciu do regionu Toyotama - Ghost of Tsushima: Duchy przeszłości (Ghosts from the Past) solucja - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

To jedna z misji odblokowywanych po ukończeniu głównego zadania Nowy horyzont, czyli niedługo po przybyciu do regionu Toyotama.

Musisz powrócić w rodzinne strony Jina, czyli do Wioski Omi. Jest to opustoszała lokacja i nie musisz przygotowywać się już teraz do żadnych walk. Kieruj się w stronę Posiadłości Sakaiów (Sakai Estate) zlokalizowanej na wzgórzu sąsiadującym z główną częścią wioski. Po wejściu do posiadłości Jin spotka Yuriko.

Odwiedź grób ojca

Rozpocznij przemarsz wraz z Yuriko po terenach posiadłości - Ghost of Tsushima: Duchy przeszłości (Ghosts from the Past) solucja - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Rozpocznij przemarsz wraz z Yuriko po terenach posiadłości. Po drodze spotkasz również Taichiego. Wyrusz do dużego okrągłego obszaru, w którym znajduje się grób ojca Jina. Musisz ustawić się we wskazanym miejscu i skomponować haiku. Podobnie jak w przypadku innych haiku ze świata gry możesz dowolnie dobierać kolejne fragmenty wiersza (rozglądaj się za interaktywnymi punktami) i nie wpłynie to na "efekt końcowy".

Załóż pancerz ojca

Udaj się z powrotem do posiadłości Sakaiów - Ghost of Tsushima: Duchy przeszłości (Ghosts from the Past) solucja - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Udaj się z powrotem do posiadłości Sakaiów. Po wejściu do niej załączy się cut-scenka z założenia zbroi klanu Sakaiów (Sakai Clan Armor) oraz maski klanu Sakaiów (Sakai Mask). Maska nie ma żadnych specjalnych właściwości, ale pancerz opisany jest unikalnymi statystykami:

  1. Zwiększenie obrażeń zadawanych w walce wręcz.
  2. Zwiększenie żywotności bohatera.
  3. Zwiększenie "licznika" prowokacji o 1.
  4. Udana prowokacja może wywołać efekt przerażenia (Terror) u pozostałych przeciwników i nakłonić ich do rzucenia się do ucieczki.

Jest to doskonała zbroja przede wszystkim do oczyszczania lokacji, w których przebywają przeciwnicy. Możesz wykorzystać bonus do liczby ataków w ramach pojedynczej prowokacji, a po przystąpieniu do właściwych walk zadawać większe obrażenia i mieć więcej punktów zdrowia. Staraj się oczywiście na bieżąco ulepszać zbroję poświęcając materiały do craftingu u płatnerza.

Wyzwij Słomiane Kapelusze na pojedynek

Na terenie posiadłości pojawi się grupa Słomianych Kapeluszy i możesz od razu przetestować zbroję wyzywając ich na pojedynek - wciśnij górny kierunek na krzyżaku (zanim się zbliżą - Ghost of Tsushima: Duchy przeszłości (Ghosts from the Past) solucja - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Na terenie posiadłości pojawi się grupa Słomianych Kapeluszy i możesz od razu "przetestować" zbroję wyzywając ich na pojedynek - wciśnij górny kierunek na krzyżaku (zanim się zbliżą!) żeby rozpocząć prowokację (Stand-Off).

Zbroja klanu Sakaiów zwiększa o 1 liczbę możliwych ataków w trakcie pojedynczej prowokacji. Oznacza to, że możesz zabić o 1 przeciwnika więcej, oczywiście przy założeniu, że zareagujesz zanim jego atak dosięgnie Jina. Premię tę możesz łączyć z umiejętnościami, które również zwiększają liczbę ataków w ramach prowokacji. Co więcej, ulepszenie zbroi Sakaiów na najwyższy poziom doda jeszcze jeden atak (a więc całkowity bonus dla prowokacji wyniesie +2 dodatkowe ataki).

Dotrzyj do domu starego rybaka

Po rozprawieniu się z przeciwnikami (niezależnie od tego czy skorzystałeś z prowokacji czy też nie) porozmawiaj z Yuriko i następnie zacznij za nią podążać - Ghost of Tsushima: Duchy przeszłości (Ghosts from the Past) solucja - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Po rozprawieniu się z przeciwnikami (niezależnie od tego czy skorzystałeś z prowokacji czy też nie) porozmawiaj z Yuriko i następnie zacznij za nią podążać. Dowiesz się od kobiety o wymaganiach do skonstruowania dmuchawki.

Wyrusz do domu starego rybaka, który jest po drugiej stronie jeziora. Po dotarciu na miejsce musisz rozprawić się z grupą bandytów (możesz ponownie przetestować ulepszoną prowokację). Rozejrzyj się następnie na brzegu i zlokalizuj pokazaną na obrazku trzcinę (Reed). Powróć z tym składnikiem do Yuriko.

Zbierz kwiaty

Po wysłuchaniu nowej rozmowy z Yuriko wskocz na konia i zacznij za nią podążać - Ghost of Tsushima: Duchy przeszłości (Ghosts from the Past) solucja - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Po wysłuchaniu nowej rozmowy z Yuriko wskocz na konia i zacznij za nią podążać. Dotrzyj do nowej lokacji, w której otrzymasz zadanie pozyskania 3 kwiatów. Znajdują się one wszystkie w niewielkiej odległości od ogniska i rozpoznasz je po fioletowym kolorze.

Powróć z kwiatami do Yuriko - Ghost of Tsushima: Duchy przeszłości (Ghosts from the Past) solucja - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Powróć z kwiatami do Yuriko. Otrzymasz nowy gadżet - dmuchawkę. Jest to cicha broń do wyprowadzania pojedynczych ataków dystansowych. Na chwilę obecną możesz korzystać jedynie z zatrutych strzałek (Poison Dart), które zawierają śmiertelną truciznę.

Zatruj Słomianego kapelusza z użyciem dmuchawki

Dmuchawkę możesz wybrać z rozwijanego menu dla broni dystansowych - Ghost of Tsushima: Duchy przeszłości (Ghosts from the Past) solucja - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Dmuchawkę możesz wybrać z rozwijanego menu dla broni dystansowych. Użyj jej do wycelowania w jednego z dwóch stojących w pobliżu przeciwników. Trafiony przeciwnik umrze w męczarniach, zaś jego kolega przejdzie w stan przerażenia i rzuci się do ucieczki (możesz go dobić np. z użyciem łuku lub pozwolić mu na opuszczenie tego miejsca).

Po udanym przetestowaniu dmuchawki powróć do Yuriko. Rozmowa z nią zakończy quest.

Nagrody za ukończenie misji: Zwiększenie legendy (xp) - większa premia, zbroja klanu Sakaiów, maska klanu Sakaiów, dmuchawka, odblokowanie pobocznego zadania Duma przemija (dotyczy ono odblokowania kolejnego typu strzałek do dmuchawki).