Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Ghost of Tsushima: Najlepsze pancerze na start Ghost of Tsushima poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika do gry Ghost of Tsushima znajdziesz zestawienie najlepszych pancerzy na start. Przygotowaliśmy informacje o trzech strojach do odblokowania na wczesnym stadium gry oraz o dwóch świetnych pancerzach z dalszej części kampanii. Każdy z nich ma inne praktyczne zastosowanie.

Strój wędrowca

Strój wędrowca jest jednym startowym ubraniem z naszego zestawienia, który może ci się przydać przez całą grę, a nie tylko głównie w początkowych godzinach kampanii - Ghost of Tsushima: Najlepsze pancerze na start - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Strój wędrowca jest jednym "startowym" ubraniem z naszego zestawienia, który może ci się przydać przez całą grę, a nie tylko głównie w początkowych godzinach kampanii. Idealne zastosowanie dla tego stroju to eksploracja świata gry - korzystaj z niego podczas podróżowania po nieznanych terenach oraz zakładaj go po każdej wygranej bitwie we wrogiej lokacji.

Najważniejsze cechy tego stroju to:

  1. Używanie przewodniego wiatru (Guiding Wind) do śledzenia artefaktów.
  2. Odkrywanie większych obszarów mapy podczas podróżowania. Pozwoli ci to sprawniej odnajdywać pytajniki będące unikalnymi lokacjami na mapie.
  3. Wibrowanie kontrolera w pobliżu sekretów. Możesz dzięki tej funkcji znacznie łatwiej odnajdywać zapiski, mongolskie artefakty, sztandary i inne znajdźki.
Strój wędrowca możesz otrzymać w prezencie od pierwszego kupca (Merchant) napotkanego w świecie gry - Ghost of Tsushima: Najlepsze pancerze na start - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Strój wędrowca możesz otrzymać w prezencie od pierwszego kupca (Merchant) napotkanego w świecie gry. Przykładową lokacją, w której przebywa kupiec, jest wioska Hiyoshi odwiedzana na początkowym stadium gry.

Zbroja samurajskiego klanu

Zbroja samurajskiego klanu przydaje się w wygrywaniu bezpośrednich walk - Ghost of Tsushima: Najlepsze pancerze na start - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Zbroja samurajskiego klanu przydaje się w wygrywaniu bezpośrednich walk. Odbywa się to przede wszystkim poprzez zmniejszenie ryzyka nagłego odniesienia poważnych, potencjalnie śmiertelnych obrażeń. Dobrym pomysłem jest zakładanie tej zbroi przed rozpoczęciem walk lub już po ich rozpoczęciu (jeśli np. Jin został nagle wykryty przez przeciwników).

Najważniejsze cechy tego stroju to:

  1. Otrzymywanie mniejszych obrażeń w wyniku pomyślnych ataków ze strony przeciwników. Warto zaznaczyć, że cecha ta dotyczy też ataków dystansowych.
  2. Wydłużenie paska zdrowia bohatera. Jest to dość oczywisty sposób na zmniejszenia ryzyka nagłego zgonu.
  3. Odzyskiwanie hartu ducha podczas otrzymywania obrażeń. Jest to pomocna premia, gdyż hart ducha jest używany m.in. do leczenia Jina.
Zbroję samurajskiego klanu możesz otrzymać podczas zaliczania głównego zadania Opowieść Pani Masako - Ghost of Tsushima: Najlepsze pancerze na start - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Zbroję samurajskiego klanu możesz otrzymać podczas zaliczania głównego zadania Opowieść Pani Masako. To jeden z początkowych głównych questów z pierwszego regionu Cuszimy. Jinowi zbroję podaruje płatnerz ze Złotej Świątyni.

Ubranie ronina

Ubranie ronina jest idealnym wyborem na potrzeby skradania się w lokacjach, w których przebywają Mongołowie - Ghost of Tsushima: Najlepsze pancerze na start - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Ubranie ronina jest idealnym wyborem na potrzeby skradania się w lokacjach, w których przebywają Mongołowie. Wrogom trudniej będzie wykryć Jina, a on sam będzie mógł wyprowadzać silniejsze ataki z zaskoczenia. Dobrym pomysłem jest zakradania tego ubrania przed wkroczeniem do wrogiej lokacji oraz podczas rozgrywania każdej misji premiującej lub wymuszającej skradanie się.

Najważniejsze cechy tego stroju to:

  1. Wrogowie wolniej wykrywają Jina. Nie musisz się dzięki tak bardzo śpieszyć ze znalezieniem kolejnego miejsca do ukrycia.
  2. Zwiększają się zadawane obrażenia w walce wręcz. Możesz to wykorzystywać w atakach z zaskoczenia, ale też już po wykryciu.
  3. Wolniej dochodzi do wykrycia Jina po wyjściu z wysokiej trawy. Jest to podobna cecha do pierwszej i również ułatwia skradanie się.
Ubranie ronina możesz otrzymać w końcowej części głównego zadania Krew na trawie - Ghost of Tsushima: Najlepsze pancerze na start - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Ubranie ronina możesz otrzymać w końcowej części głównego zadania Krew na trawie. To jeden z początkowych głównych questów z pierwszego regionu Cuszimy. Otrzymasz je od Ryuzo po dotarciu do obozowiska Słomianych Kapeluszy.

Świetne zbroje z dalszej części kampanii

Poniżej znajdziesz dwa przykładowe bardzo dobre stroje z dalszej części gry. Nie musisz z nich oczywiście korzystać i możesz też znaleźć swoich faworytów. Nowe zbroje w grze zdobywa się m.in. dzięki zaliczaniu pobocznych i mistycznych opowieści.

Pierwszą doskonałą zbroją z dalszej części gry jest zbroja Ducha - Ghost of Tsushima: Najlepsze pancerze na start - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Pierwszą doskonałą zbroją z dalszej części gry jest zbroja Ducha. Zdobywa się ją w drugim regionie Cuszimy (Toyotama). Nie możesz tego przegapić, bo przekaże ci ją Yuna w ramach zaliczania głównego questu Z ciemności.

Najważniejsze cechy zbroi Ducha to:

  1. Znaczne opóźnienie wykrycia Jina. Efekt jest silniejszy, niż w przypadku ubrania ronina.
  2. Zmniejszenie o 1 liczby czynności zabójstw do aktywacji postawy ducha. Dla przypomnienia postawa ducha jest potężnym atakiem pozwalającym na błyskawiczne pozbywanie się do 3 przeciwników na raz bez ryzyka kontrataku z ich strony.
  3. Szansa na wywoływanie efektu przerażenia wśród przeciwników. Jest to przydatna premia, gdyż przerażony oponent zaprzestanie chwilowo atakowania Jina.
Drugą doskonałą zbroją, tym razem z trzeciego regionu mapy (Kamiagata), jest zbroja mongolskiego dowódcy - Ghost of Tsushima: Najlepsze pancerze na start - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Drugą doskonałą zbroją, tym razem z trzeciego regionu mapy (Kamiagata), jest zbroja mongolskiego dowódcy. Przedmiot ten jest nagrodą za ukończenie pobocznego questu Godna Chana, który można rozpocząć przy świątyni Jogaku. Zadanie to zakłada pozyskanie fragmentów pancerza z kilku lokacji okupowanych przez Mongołów.

Najważniejsze cechy zbroi mongolskiego dowódcy to:

  1. Duża premia do paska zdrowia. Znacznie poprawia się żywotność głównego bohatera.
  2. Otrzymywanie znacznie mniejszych obrażeń. To kolejna premia, która pozwoli ci pozostać przy życiu. Dotyczy ona także ataków dystansowych.
  3. Działanie w przebraniu, które przekłada się na opóźnione wykrywanie Jina przez napotykanych przeciwników. Może to być bardzo pomocna premia jeśli nie lubisz zbyt często walczyć oraz nie lubisz non stop przełączać się pomiędzy pancerzami do skradania się i walki.

Ulepszanie pancerzy

Wymienione przez nas startowe zbroje możesz ulepszać odwiedzając płatnerzy i zdecydowanie nie powinieneś pomijać tego kroku - Ghost of Tsushima: Najlepsze pancerze na start - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Wymienione przez nas "startowe" zbroje możesz ulepszać odwiedzając płatnerzy i zdecydowanie nie powinieneś pomijać tego kroku. Wszystkie wymienione ich cechy ulegną poprawie i przykładowo Jin będzie miał jeszcze większą premię do zdrowia albo przeciwnikom jeszcze trudniej będzie go wykrywać. Staraj się w pierwszej kolejności ulepszać te stroje, których najczęściej używasz, bo każdy upgrade zużywa sporo materiałów do craftingu.

Wymieniona na samym końcu naszego zestawienia zbroja mongolskiego dowódcy jest jedyną z rekomendowanych przez nas zbroi, której nie można dalej ulepszać. Jej "startowe" statystyki są na szczęście bardzo dobre i brak opcji ulepszeń nie należy więc traktować jako poważnej jej wady.

Zmiana pancerza

Ghost of Tsushima pozwala na zmianę stroju w każdym momencie rozgrywki i zdecydowanie radzimy polegać na tej opcji po to żeby dopasowywać pasywne premie danego pancerza do aktualnych potrzeb - Ghost of Tsushima: Najlepsze pancerze na start - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Ghost of Tsushima pozwala na zmianę stroju w każdym momencie rozgrywki i zdecydowanie radzimy polegać na tej opcji po to żeby dopasowywać pasywne premie danego pancerza do aktualnych potrzeb. Strój możesz zmienić nawet w trakcie rozgrywania walk. Zamiana jest ponadto dokonywana w menu pauzy, tak więc nie zostaniesz zaatakowany podczas wybierania innego stroju z listy.