Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Ghost of Tsushima: Rodzaje sekretów Ghost of Tsushima poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika do gry Ghost of Tsushima znajdziesz zestawienie głównych rodzajów sekretów. Dowiesz się jakie są typy znajdziek w grze oraz jakie nagrody przewidziano za odnajdywanie poszczególnych sekretów. Niektóre z nich mogą pomóc w rozwoju postaci i udoskonaleniu jej wyposażenia.

Informacje o miejscach odnajdywania ważnych sekretów znajdziesz w osobnym rozdziale Znajdźki i sekrety.

Jak łatwiej odnajdywać sekrety?

1 - Ghost of Tsushima: Rodzaje sekretów - Ghost of Tsushima - poradnik do gry
W odnajdywaniu znajdziek bardzo pomocne jest Ubranie wędrowca (Travellers Attire), które za darmo możesz otrzymywać od pierwszego kupca (Merchant) napotkanego w świecie gry - Ghost of Tsushima: Rodzaje sekretów - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

W odnajdywaniu znajdziek bardzo pomocne jest Ubranie wędrowca (Traveller's Attire), które za darmo możesz otrzymywać od pierwszego kupca (Merchant) napotkanego w świecie gry. Strój ten warto mieć założony podczas swobodnej eksploracji świata gry ORAZ zakładać go po oczyszczeniu każdej lokacji z wrogów po to żeby na spokojnie się po niej przejść. Najważniejsze cechy ubrania wędrowca to:

  1. Przewodni wiatr (Guiding Wind) może naprowadzać cię na artefakty
  2. Gra może odsłaniać większą część mapy podczas podróżowania po świecie
  3. Kontroler może wibrować, gdy w okolicy są przedmioty-znajdźki.

Postaraj się ulepszyć to ubranie, w szczególności po to żeby zwiększyć skuteczność wibracji pada - docelowo może on pomagać w odnajdywaniu sekretów znajdujących się do 60 metrów od bohatera.

Wyzwolenie lokacji - Location Liberation

Typ znajdźki: lokacja - badaj pytajniki na mapie świata - Ghost of Tsushima: Rodzaje sekretów - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Typ znajdźki: lokacja - badaj pytajniki na mapie świata

Komentarz: Na mapie świata możesz odnajdywać lokacje okupowane przez Mongołów. Są to zarówno miejscówki, które wcześniej należały do mieszkańców Cuszimy (np. gospoda), jak również obozy skonstruowane przez Mongołów podczas inwazji.

Twoim nadrzędnym celem jest zawsze pozbycie się wszystkich Mongołów z danej lokacji i może być wśród nich silniejszy lider. Obejrzenie z daleka ćwiczącego lidera oraz zamordowanie go pozwoli ci zdobyć punkty postepów potrzebne do odblokowania nowych postaw - stylów walki Jina. Każda lokacja posiada też własne unikalne cele, dotyczące np. uratowania zakładników, dokonania sabotażu czy zabicia kilku wrogów pozostając niezauważonym. Są one oddzielnie premiowane.

Zaliczanie lokacji pozwala przede wszystkim na zwiększanie poziomu legendy Jina oraz na odblokowywanie nowych punktów szybkiej podróży. Oprócz tego możesz odbierać dodatkowe nagrody, np. punkty techniki, talizmany czy rzadkie odmiany materiałów do craftingu.

Gorące źródła - Hot Springs

Typ znajdźki: lokacja - badaj pytajniki na mapie świata - Ghost of Tsushima: Rodzaje sekretów - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Typ znajdźki: lokacja - badaj pytajniki na mapie świata

Komentarz: Jin może wykąpać się w każdym odnalezionym gorącym źródle i przy okazji coś lub kogoś powspominać (wybór ten nie jest istotny).

Każda unikalna kąpiel (tzn. w oddzielnym źródle) może minimalnie wydłużyć pasek zdrowia bohatera, przy czym jest to permanentny wzrost. Zdecydowanie warto rozglądać się za tymi lokacjami.

Przecinanie bambusa - Bamboo Strike

Typ znajdźki: lokacja - badaj pytajniki na mapie świata - Ghost of Tsushima: Rodzaje sekretów - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Typ znajdźki: lokacja - badaj pytajniki na mapie świata

Komentarz: Z każdą lokacją z bambusami powiązana jest mini-gra o prostych założeniach - musisz wciskać szybko widoczne na ekranie przyciski. Należy tego dokonać w odpowiedniej kolejności i zanim katana Jina dotknie pierwszego bambusa.

Poziom trudności mini-gry stopniowo zwiększa się - trzeba przeciąć kolejno 3, 5 i 7 bambusów. Na szczęście nawet jeśli pomylisz się w trakcie zaliczania mini-gry to nie przewidziano za to żadnej kary. Możesz powtórzyć tę samą próbę i kombinacja przycisków będzie identyczna.

Raz na kilka przecinań bambusów nagrodzony zostaniesz zwiększeniem ilości dostępnego hartu ducha (Resolve). Dla przypomnienia jest on reprezentowany żółtymi okręgami i wykorzystywany przede wszystkim do leczenia bohatera.

Lisia nora - Fox Den

Typ znajdźki: lokacja - badaj pytajniki na mapie świata - Ghost of Tsushima: Rodzaje sekretów - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Typ znajdźki: lokacja - badaj pytajniki na mapie świata

Komentarz: Przy każdej lisiej norze spotkasz przyjaźnie nastawionego lisa. Możesz zacząć podążać za nim po to żeby doprowadził on Jina do jednej z kapliczek Inari (lokacje te opisaliśmy poniżej). W trakcie śledzenia lisa staraj się unikać walk i innych niepotrzebnych czynności żeby go nie zgubić i nie powtarzać całej sekwencji od początku.

Kapliczka inari - Inari Shrine

Typ znajdźki: lokacja - badaj pytajniki na mapie świata - Ghost of Tsushima: Rodzaje sekretów - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Typ znajdźki: lokacja - badaj pytajniki na mapie świata

Komentarz: Do każdej kapliczki doprowadzi cię lis napotkany przy lisej norze (opis powyżej), przy czym teoretycznie możliwe jest też odnalezienie jej we własnym zakresie. Jest to jednak mało prawdopodobne, gdyż kapliczki nie są oznaczane na mapie i często są w dobrze ukrytych miejscach, np. na trudno dostępnych skalnych półkach.

Jin może pomodlić się przy każdej z odnalezionych kapliczek inari. Raz na kilka tego typu czynności odblokujesz w inwentarzu nowy slot na talizmany. Oznacza to, że będziesz mógł mieć w danym momencie aktywną większą liczbę talizmanów, a więc czerpać korzyści z większej liczby ich pasywnych bonusów. Premie przyznawane przez talizmany dotyczą przeróżnych rzeczy, np. wydłużenia paska zdrowia, zadawania większych obrażeń określonym typem broni czy opóźnionego wykrywania bohatera przez przeciwników.

Docelowo możesz odblokować 6 slotów na talizmany. Nie oznacza to jednak, że nie warto kontynuować poszukiwań kapliczek, bo od tego momentu zaczniesz być nagradzany właściwymi talizmanami.

Kapliczka shinto - Shinto Shrine

Typ znajdźki: lokacja - badaj pytajniki na mapie świata - Ghost of Tsushima: Rodzaje sekretów - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Typ znajdźki: lokacja - badaj pytajniki na mapie świata

Komentarz: Ta odmiana kapliczek wyróżnia się tym, że znajdują się w bardzo trudno dostępnych miejscach. W celu dotarcia do każdej z kapliczek trzeba zaliczyć dłuższą sekcję wspinaczkową. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że dotarcie do niektórych kapliczek shinto będzie możliwe dopiero po tym jak w ramach głównej fabuły zdobędziesz linę z hakiem.

Jin może pomodlić się po zaliczeniu przeprawy i dotarciu do kapliczki. Jest to nagradzane talizmanem oraz rzadkim materiałem do craftingu.

Filary honoru - Pillars of Honor

Typ znajdźki: lokacja - badaj pytajniki na mapie świata - Ghost of Tsushima: Rodzaje sekretów - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Typ znajdźki: lokacja - badaj pytajniki na mapie świata

Komentarz: Przy każdym z filarów Jin może odnaleźć zestaw mieczy - katanę oraz tanto. Nie są to jednak zupełnie nowe bronie do używania opisane innymi statystykami. Znaleziska traktowane są jako zestawy do ozdabiania mieczy (Sword Kits). Oznacza to po prostu, że możesz wyłącznie zmienić wygląd mieczy oraz pochw, w których są one przechowywane. Są to więc zmiany o charakterze czysto kosmetycznym.

Zmian wyglądu broni i pochw możesz dokonywać w dowolnym momencie z poziomu inwentarza. Widoczne będą wszystkie zestawy do ozdabania mieczy, także te, które zdobyłeś na inne sposoby (np. zaliczając questy).

Haiku

Typ znajdźki: lokacja - badaj pytajniki na mapie świata - Ghost of Tsushima: Rodzaje sekretów - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Typ znajdźki: lokacja - badaj pytajniki na mapie świata

Komentarz: W lokacjach z tej kategorii Jin może zajmować się medytacją oraz komponowaniem wierszy. Ten drugi ten element odbywa się na zasadzie wybierania kolejnych fragmentów wiersza poprzez zaznaczanie wybranych przez siebie elementów krajobrazu. Nie ma to wpływu na nagrodę za "zaliczenie" haiku, ale ciekawostką jest to, że Jin odczyta zawsze skomponowany wiersz.

Nagrodą za przygotowanie każdego wiersza jest opaska na głowę (headband). Są to przedmioty czysto kosmetyczne, dzięki którym możesz zmieniać wygląd bohatera.

Latarnia - Lighthouse

Typ znajdźki: lokacja - badaj pytajniki na mapie świata - Ghost of Tsushima: Rodzaje sekretów - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Typ znajdźki: lokacja - badaj pytajniki na mapie świata

Komentarz: Latarnie morskie odnajduje się w trakcie podróżowania wzdłuż linii brzegowej. Mogą to być opuszczone lokacje lub konstrukcje znajdujące się na terenach okupowanych przez Mongołów - w tym drugim przypadku wrogów trzeba się pozbyć lub ich ominąć.

W celu "zaliczenia" lokacji z latarnią Jin musi wspiąć się po drabinie na jej szczyt i rozpalić w niej ogień. Każda tego typu akcja nagradzana jest nieznacznym zwiększeniem poziomu legendy, a więc przybliża nieco bohatera do awansowania na wyższy poziom doświadczenia.

Pojedynek - Duel

Typ znajdźki: lokacja - badaj pytajniki na mapie świata - Ghost of Tsushima: Rodzaje sekretów - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Typ znajdźki: lokacja - badaj pytajniki na mapie świata

Komentarz: Każda tego typu lokacja jest areną, na której Jin może stoczyć honorowy pojedynek. Przeciwnik, z którym należy się zmierzyć, traktowany jest jako mini-boss. Oznacza to, że posiada długi pasek zdrowia, a także że jest znacznie trudniejszy do pokonania od zwykłych wrogów.

Wygranie wszystkich pojedynków (w tym także tych z niektórych questów) jest wymogiem do odblokowania jednego z trofeów w grze. Ponadto każde zwycięstwo na ringu nagradzane jest zwiększeniem poziomu legendy (czyli punktami doświadczenia).

Zapiski - Records

Typ znajdźki: przedmiot - rozglądaj się za interaktywnymi obiektami - Ghost of Tsushima: Rodzaje sekretów - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Typ znajdźki: przedmiot - rozglądaj się za interaktywnymi obiektami

Komentarz: Są to dokumenty, które możesz odnajdywać w różnych miejscach na mapie, przy czym największe szanse gwarantuje przeszukiwanie dużych lokacji, np. wiosek czy mongolskich obozów.

Odnalezienie 20 dowolnych zapisków (spośród 40 możliwych) nagradzane jest trofeum.

Mongolskie artefakty - Mongol Artifacts

Typ znajdźki: przedmiot - rozglądaj się za interaktywnymi obiektami - Ghost of Tsushima: Rodzaje sekretów - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Typ znajdźki: przedmiot - rozglądaj się za interaktywnymi obiektami

Komentarz: To sekrety, które odnajduje się przede wszystkim w lokacjach okupowanych przez Mongołów. Mogą to być miejsca, które w przeszłości należały do rodowitych mieszkańców Cuszimy, lub lokacje o charakterze militarnym, które zbudowano w ramach mongolskiej inwazji.

Odnalezienie 20 dowolnych artefaktów (spośród 50 możliwych) nagradzane jest trofeum.

Chorągwie Sashimono - Sashimono Banners

Typ znajdźki: przedmiot - rozglądaj się za interaktywnymi obiektami - Ghost of Tsushima: Rodzaje sekretów - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Typ znajdźki: przedmiot - rozglądaj się za interaktywnymi obiektami

Komentarz: Tak samo jak w przypadku opisanych powyżej artefaktów, za chorągwiami powinieneś rozglądać się w pierwszej kolejności w tych lokacjach, które zajęte zostały przez Mongołów. Z ich odnajdywaniem mogą być zresztą powiązane niektóre cele okupowanych lokacji.

Chorągwie znajdują swoje zastosowanie dopiero po wyzwoleniu Kuźni Komatsu w ramach głównego zadania Młot i kuźnia. Na terenie kuźni przebywa mianowicie NPC, do którego można docierać z chorągwiami. W zamian Jin może zdobywać nowe siodła dla swojego wierzchowca. Nie posiadają one niestety żadnych unikalnych właściwości, a różnią się jedynie wyglądem.

Świerszcze - Crickets

Typ znajdźki: przedmiot - rozglądaj się za interaktywnymi obiektami - Ghost of Tsushima: Rodzaje sekretów - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Typ znajdźki: przedmiot - rozglądaj się za interaktywnymi obiektami

Komentarz: Musisz konkretnie rozglądać się nie za samymi świerszczami, tylko za klatkami, w których są przetrzymywane. Klatki możesz odnajdywać w przeróżnych lokacjach, zarówno w tych, które są okupowane przez Mongołów, jak i w tych, których nie ma nawet oznaczonych na mapie świata.

Kolekcjonowanie klatek ze świerszczami pozwala na odblokowywanie nowych melodii do zagrania na flecie. Dla przypomnienia gra na flecie umożliwia zmianę aktualnie panujących warunków pogodowych. Nowa melodia jest odblokowywana raz na kilka odnalezionych klatek.