Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Ghost of Tsushima: Ryuzo - boss, jak pokonać Ghost of Tsushima poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika do gry Ghost of Tsushima znajdziesz opis przejścia pojedynku z bossem Ryuzo. Dowiesz się kiedy dochodzi do konfrontacji z Ryuzo, jakimi atakami dysponuje boss i jak ich unikać, a także jak skutecznie osłabiać Ryuzo celem wygrania pojedynku.

Pojedynek z bossem Ryuzo ma miejsce podczas rozwiązywania questu Cień samuraja - Ghost of Tsushima: Ryuzo - boss, jak pokonać - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Pojedynek z bossem Ryuzo ma miejsce podczas rozwiązywania questu Cień samuraja. Jest to finałowa główna misja dla pierwszego regionu Cuszimy - Izuhara. Do konfrontacji z Ryuzo dojdzie niedługo po wyruszeniu w stronę głównego dziedzińca zamku Kaneda.

Ryuzo trzeba pokonać w walce na katany. Nie możesz korzystać z innych broni ani z gadżetów.

Ryuzo może wyprowadzać standardowe ataki kataną, przy czym najbardziej problematyczne są jego czerwone i niebieskie ataki - Ghost of Tsushima: Ryuzo - boss, jak pokonać - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Ryuzo może wyprowadzać standardowe ataki kataną, przy czym najbardziej problematyczne są jego czerwone i niebieskie ataki.

Czerwonych ataków musisz unikać, najlepiej polegając na unikach. Boss stosuje kilka wariacji tych ataków, przy czym największe kłopoty sprawia seria 2 ataków, do których dochodzi po tym jak Ryuzo schowa na chwilę katanę (przykład takiej sytuacji pokazuje obrazek). Nie wciśnij przycisku uniku (Kółka) bardzo szybko dwa razy po sobie, tylko w pewnym odstępie. Tylko wtedy uda ci się bezbłędnie uniknąć obu ataków i nie odnieść obrażeń.

Niebieskie ataki bossa można parować, ale tylko jeśli zakupiłeś umiejętność Nieustępliwe parowanie miecza (Unyielding Sword Parry) z drzewka Parowanie (Delection) - Ghost of Tsushima: Ryuzo - boss, jak pokonać - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Niebieskie ataki bossa można parować, ale tylko jeśli zakupiłeś umiejętność Nieustępliwe parowanie miecza (Unyielding Sword Parry) z drzewka Parowanie (Delection). W przypadku braku tej umiejętności musiałbyś całkowicie unikać niebieskich ataków razem z czerwonymi.

Ryuzo "odpala" swoje niebieskie ataki na kilka sposobów, przy czym najbardziej niebezpieczny jest wariant użycia niebieskiego ataku tuż po jednym z czerwonych. Musisz być gotowy do sparowania ciosu po wykonanym uniku na potrzeby czerwonego ataku.

Bossa możesz osłabiać seriami 2-3 ciosów kataną wyprowadzanymi po uniknięciu lub sparowaniu jego ataków - Ghost of Tsushima: Ryuzo - boss, jak pokonać - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Bossa możesz osłabiać seriami 2-3 ciosów kataną wyprowadzanymi po uniknięciu lub sparowaniu jego ataków.

Największe obrażenia pozwalają zadawać perfekcyjne parowania. Musisz mieć w tym celu odblokowaną umiejętność Perfekcyjne parowanie (Perfect Parry) oraz wcisnąć L1 w ostatnim możliwym momencie. Jest to oczywiście bardzo ryzykowne, gdyż spóźnienie się z parowaniem będzie oznaczało odniesienie dużych obrażeń.

Jeśli straciłeś dużo punktów zdrowia to oddalaj się od bossa i aktywuj opcję leczenia (dolny kierunek na krzyżaku) - Ghost of Tsushima: Ryuzo - boss, jak pokonać - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Jeśli straciłeś dużo punktów zdrowia to oddalaj się od bossa i aktywuj opcję leczenia (dolny kierunek na krzyżaku).

Pomimo pokonania Ryuzo nie uda ci się go zabić, gdyż zdrajca ucieknie z "areny", na której stoczyłeś pojedynek. Zdobędziesz natomiast pozostawiony przez niego słomiany kapelusz (jest to przedmiot o charakterze kosmetycznym).