Assassins Creed Valhalla: Rozprawa ze Sternikiem - solucja, opis przejścia Assassin's Creed Valhalla poradnik, solucja

Smashing the Compass – solucja, opis przejścia

Na tej stronie poradnika do gry Assassin's Creed Valhalla znajdziesz dokładny opis przejścia misji Rozprawa ze Sternikiem (Smashing the Compass).

Po pokonaniu Strzały i Pijawki Eivor, Stowe i Erke są gotowi, by wywabić z kryjówki Sternika i pozbyć się go na dobre.

Nagroda za wykonanie misji: 3 400 XP.

1 - Assassins Creed Valhalla: Rozprawa ze Sternikiem - solucja, opis przejścia - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Spotkaj się ze Stowem i Erkem (Meet Stowe and Erke)

Udaj się do Katedry Świętego Pawła (Saint Pauls Cathedral), by porozmawiać ze Stowem i Erkem - Assassins Creed Valhalla: Rozprawa ze Sternikiem - solucja, opis przejścia - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Udaj się do Katedry Świętego Pawła (Saint Paul's Cathedral), by porozmawiać ze Stowem i Erkem. Na ulicach Lundenu panuje spore poruszenie, ponieważ ludzie nie są zadowoleni z faktu, że Avgos (Strzała) i Siostra Frideswida (Pijawka) zostali zamordowani i obwiniają o to szeryfów.

Ucieknij z kościoła Świętego Pawła (Escape Saint Paul's)

W trakcie narady Eivora z szeryfami ktoś podkłada ogień w katedrze. Jedna z dróg ewakuacyjnych prowadzi przez okno w dachu.

Wskocz na rusztowanie, a następnie przeskocz po belkach do pomieszczenia widocznego na powyższym obrazku - Assassins Creed Valhalla: Rozprawa ze Sternikiem - solucja, opis przejścia - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Wskocz na rusztowanie, a następnie przeskocz po belkach do pomieszczenia widocznego na powyższym obrazku. Nie schodź w dół.

Wespnij się na samą górę wieży, a następnie rozbij deski blokujące wyjście na zewnątrz i wydostań się z płonącego budynku - Assassins Creed Valhalla: Rozprawa ze Sternikiem - solucja, opis przejścia - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Wespnij się na samą górę wieży, a następnie rozbij deski blokujące wyjście na zewnątrz i wydostań się z płonącego budynku.

Uratuj Stowego i Erkego z płomieni (Rescue Stowe and Erke from the blaze)

Ktoś zabarykadował drzwi wyjściowe z kościoła i musisz je odblokować, by wypuścić szeryfów z płonącej pułapki.

Pod drzwiami natkniesz się na cały oddział strażników - Assassins Creed Valhalla: Rozprawa ze Sternikiem - solucja, opis przejścia - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Pod drzwiami natkniesz się na cały oddział strażników. Możesz wyeliminować wszystkich wrogów i dopiero wypuścić szeryfów z kościoła lub od razu ich uwolnić, by pomogli Ci w walce.

Po skończonej walce porozmawiaj z mężczyznami - Assassins Creed Valhalla: Rozprawa ze Sternikiem - solucja, opis przejścia - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Po skończonej walce porozmawiaj z mężczyznami. Eivor powie, że z dachu budynku widział jak do portu wpłynęła flotylla nowych statków - to z całą pewnością Sternik przybył do miasta. Stowe chce przejąć balisty Avgosa i zasypać najeźdźców deszczem strzał. Erke z drugiej strony wolałby obejść ich ze skrzydła i w taki sposób dostać się do łodzi. Musisz wybrać jeden plan działania i masz na to ograniczony czas.

  1. Balisty ze Stowe (Springalds with Stowe): popierasz pomysł z balistami i wspinasz się ze Stowem na mury obronne. Atakowanie wroga przy użyciu broni zasięgowej to najłatwiejszy sposób na zakończenie misji;
  2. Atak z flanki z Erke (Flanking with Erke): jeśli dobrze czujesz się w roli cichego zabójcy warto przychylić się do planu Erkego jednak misja potrwa nieco dłużej;
  3. Pójdę sam (i'll go alone): wybierasz swoją własną drogę do celu, a szeryfowie wykonują swoją własną robotę. Wasz cel jest taki sam - zabić człowieka o pseudonimie Sternik.

Znajdź i zabij Sternika (Find and assassinate The Compass)

Bez względu na to, którą opcję wybrałeś Twoim celem jest Sternik. Poniżej opisujemy dalszy przebieg tej misji z wykorzystaniem balist, ponieważ jest najprostszym sposobem na wykonanie tego zadania.

Po zajęciu pozycji strzeleckiej zacznij eliminować oddziały wroga - Assassins Creed Valhalla: Rozprawa ze Sternikiem - solucja, opis przejścia - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Po zajęciu pozycji strzeleckiej zacznij eliminować oddziały wroga. Zamiast strzelać bezpośrednio w wojowników celuj w dzbany wypełnione olejem. Wybuch będzie na tyle duży, że zabije żołnierzy. Gdy pozbędziesz się żołnierzy na łodziach przeskakuj pomiędzy Drakkarami do ostatniego statku - to właśnie tam znajdziesz Sternika.

Vicelin (Sternik) to potężny mężczyzna, który w walce posługuje się dwuręcznym korbaczem - Assassins Creed Valhalla: Rozprawa ze Sternikiem - solucja, opis przejścia - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Vicelin (Sternik) to potężny mężczyzna, który w walce posługuje się dwuręcznym korbaczem. Zanim rozpoczniesz bezpośredni pojedynek z bossem warto skorzystać z pobliskich balist i wystrzelić w kierunku bossa kilka pocisków. Masz do oddania tylko 3 strzały zanim przeciwnik zniszczy broń więc celuj w czułe punkty: lewy łokieć, prawy łokieć i lewe kolano.

Jeśli nie uda Ci się to za pierwszym podejściem skorzystaj z umiejętności spowolnienia czasu (Focus of the Nornir) lub po prostu dobrze wyceluj i traf we wrażliwe punkty bossa - Assassins Creed Valhalla: Rozprawa ze Sternikiem - solucja, opis przejścia - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Jeśli nie uda Ci się to za pierwszym podejściem skorzystaj z umiejętności spowolnienia czasu (Focus of the Nornir) lub po prostu dobrze wyceluj i traf we wrażliwe punkty bossa.

To powali przeciwnika na kolana i odsłoni go na potężny atak, który pozbawi go mniej więcej pół paska zdrowia - Assassins Creed Valhalla: Rozprawa ze Sternikiem - solucja, opis przejścia - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

To powali przeciwnika na kolana i odsłoni go na potężny atak, który pozbawi go mniej więcej pół paska zdrowia.

Większość ataków Sternika jest sygnalizowane przez żółty rozbłysk runy - te możesz spokojnie parować - Assassins Creed Valhalla: Rozprawa ze Sternikiem - solucja, opis przejścia - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Większość ataków Sternika jest sygnalizowane przez żółty rozbłysk runy - te możesz spokojnie parować.

Uważaj na czerwony rozbłysk, który zapowiada atak niemożliwy do zablokowania więc trzeba będzie go uniknąć - Assassins Creed Valhalla: Rozprawa ze Sternikiem - solucja, opis przejścia - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Uważaj na czerwony rozbłysk, który zapowiada atak niemożliwy do zablokowania więc trzeba będzie go uniknąć. Sternik może np. złapać Eivora i rzucić nim do morza lub zamachnąć się potężną bronią i uderzyć z biodra.

Specjalną umiejętnością Sternika jest możliwość wezwania posiłków i rozkazu zaatakowania pokładu na którym toczy się walka - Assassins Creed Valhalla: Rozprawa ze Sternikiem - solucja, opis przejścia - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Specjalną umiejętnością Sternika jest możliwość wezwania posiłków i rozkazu zaatakowania pokładu na którym toczy się walka. Pobliskie balisty wystrzelą wtedy deszcz strzał, który spadnie w oznaczonym miejscu. Gdy strzały będą nadlatywać możesz ich uniknąć lub zablokować tarczą.

Gdy przeciwnik zostanie pokonany pamiętaj, by potwierdzić zabójstwo, a walka dobiegnie końca - Assassins Creed Valhalla: Rozprawa ze Sternikiem - solucja, opis przejścia - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Gdy przeciwnik zostanie pokonany pamiętaj, by potwierdzić zabójstwo, a walka dobiegnie końca.

Porozmawiaj ze Stowem i Erkem (Speak to Stowe and Erk)

Gdy Vicelin (Sternik) zostanie wyeliminowany wróć do portu, by porozmawiać z szeryfami i zakończyć tę misję - Assassins Creed Valhalla: Rozprawa ze Sternikiem - solucja, opis przejścia - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Gdy Vicelin (Sternik) zostanie wyeliminowany wróć do portu, by porozmawiać z szeryfami i zakończyć tę misję. Sojusz z Lunden został podpisany, a w ramach nagrody otrzymasz 3 400 XP.