Assassins Creed Valhalla: Zeloci/Fanatycy (Zealots) | Zakon Starożytnych Assassin's Creed Valhalla poradnik, solucja

Ta strona poradnika do gry Assassin's Creed Valhalla zawiera zestawienie wszystkich zelotów (Zealots) powiązanych z Zakonem Starożytnych. Dowiesz się po jakich obszarach świata podróżują poszczególni fanatycy, jaką Moc posiada każdy z zelotów i o co zadbać przed przystąpieniem do pojedynku z zelotem.

Porady i informacje wstępne

Zelotów możesz identyfikować odnajdując ich w trakcie eksploracji świata gry - Assassins Creed Valhalla: Zeloci/Fanatycy (Zealots) | Zakon Starożytnych - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Zelotów możesz identyfikować odnajdując ich w trakcie eksploracji świata gry. Po tym jak dostatecznie zbliżysz się do najemnika (zdecydowana większość z nich pozostaje w ciągłym ruchu) na mapie pojawi się ikona. Jest to niewystarczające. Musisz na tyle zbliżyć się do tego elitarnego przeciwnika, by pojawiła się informacja o jego zidentyfikowaniu (przykład takiego komunikatu na dołączonym obrazku). Dopiero wtedy informacje na temat zelota dodane zostaną do zakładki Zakonu Starożytnych.

Możesz mieć niestety problemy z odnalezieniem wielu zelotów, gdyż ich ikony pojawiają się na mapie dopiero gdy będziesz kilkaset metrów od nich. Staraj się podróżować głównymi traktami w obrębie regionu, w którym ma przebywać dany zelot. Zwiększy to twoje szanse wpadnięcia na poszukiwaną osobę. Radzimy również reagować na bieżąco na wszystkie znaleziska. Nawet jeśli nie planujesz od razu atakować zelota, to po zidentyfikowaniu go jego ikona pozostanie już na mapie świata na stałe.

Każdy fanatyk ma swój własny poziom Mocy i nie musi on pokrywać się z poziomem regionu, w którym przebywa - Assassins Creed Valhalla: Zeloci/Fanatycy (Zealots) | Zakon Starożytnych - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Każdy fanatyk ma swój własny poziom Mocy i nie musi on pokrywać się z poziomem regionu, w którym przebywa. Jako że wrogowie ci dysponują wieloma silnymi i unikalnymi atakami nie radzimy próbować zabijać zelotów o wyższym poziomie mocy od Eivora, bo możesz mieć spore problemy. Zdecydowanie trzymaj się z dala od fanatyków oznaczonych na czerwono, a więc tych, których poziom Mocy jest wyższy o ponad 30 punktów od Mocy głównego bohatera.

Do każdego pojedynku z zelotem warto się odpowiednio przygotować - wylecz w pełni bohatera, postaraj się zabrać ze sobą jak najwięcej prowiantu, naładuj adrenalinę i zaopatrz się w zapas strzał (przydadzą się one do celowania w słabe punkty na ciele przeciwnika). Dodatkowo tuż przed rozpoczęciem pojedynku warto zapisać stan gry (może to być np. szybki zapis) żeby w razie porażki móc w łatwy sposób powtórzyć walkę.

Przebieg walk z poszczególnymi zelotami jest zbliżony, choć każdy z nich może zaskoczyć cię jakimiś unikalnymi atakami, umiejętnościami lub pomocnikami (np - Assassins Creed Valhalla: Zeloci/Fanatycy (Zealots) | Zakon Starożytnych - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Przebieg walk z poszczególnymi zelotami jest zbliżony, choć każdy z nich może zaskoczyć cię jakimiś unikalnymi atakami, umiejętnościami lub pomocnikami (np. w postaci oswojonego zwierzęcia). Bądź przede wszystkim gotowy do tego, że fanatycy są w stanie skutecznie walczyć zarówno w zwarciu, jak i dystans.

Uważaj też na częste czerwone ataki zelotów oraz na rozrzucane przez wielu z nich różnorakie pułapki - po znalezieniu się w zasięgu rozstawionej na ziemi pułapki Eivor może otrzymać obrażenia albo zostać podpalony czy ogłuszony. Najlepiej oddalać się od lokacji z pułapkami i pozwalać na to żeby mini-boss podążył za Eivorem.

Zelotów staraj się atakować w odludnych lokacjach - Assassins Creed Valhalla: Zeloci/Fanatycy (Zealots) | Zakon Starożytnych - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Zelotów staraj się atakować w odludnych lokacjach. W przeciwnym razie do walk mogą dołączyć "zwykli" przeciwnicy z okolicy i może to być sporym problemem, zwłaszcza jeśli posiadają oni wyższy poziom mocy od Eivora. Pamiętaj, że nie musisz nigdy śpieszyć się z zaatakowaniem zelota, gdyż żaden z nich bezpowrotnie nie "ucieknie". Śledź zelota do momentu znalezienia dobrego miejsca do ataku.

Staraj się nie oddalać zbytnio od zelota w trakcie walk, bo jego pasek zdrowia może się zresetować. Oznacza to po prostu, że zelot odzyska pełnię zdrowia i całą walkę trzeba będzie rozpocząć od zera.

Każdego pokonanego zelota musisz dobić na potrzeby "potwierdzenia" zabójstwa i zabrania medalionu. Nie zapominaj o tym i nie oddalaj się przedwcześnie od miejsca, w którym pokonałeś mini-bossa. Za zabicie fanatyka otrzymasz 1800XP.

Jak łatwiej odnajdywać zelotów?

W grze istnieje sztuczka, która pozwala znacząco uprościć proces odnajdywania zelotów - Assassins Creed Valhalla: Zeloci/Fanatycy (Zealots) | Zakon Starożytnych - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

W grze istnieje "sztuczka", która pozwala znacząco uprościć proces odnajdywania zelotów. Odbywa się to niestety kosztem zwiększenia poziomu trudności rozgrywki.

W trakcie zaliczania linii fabularnej w regionie Ledecestrescire zostaniesz zmuszony do stoczenia pojedynku z bossem Leofrithem w ramach głównego questu Heavy is the Head. Po wygranej walce zostaniesz postawiony przed wyborem - zabić czy oszczędzić Leofritha.

Zeloci z całej mapy Anglii mogą zacząć polować na Eivora - Assassins Creed Valhalla: Zeloci/Fanatycy (Zealots) | Zakon Starożytnych - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Zeloci z całej mapy Anglii mogą zacząć polować na Eivora. Stanie się tak jeśli:

  1. Zamordujesz Leofritha.
  2. Oszczędzisz Leofritha i zignorujesz nowo odblokowany poboczny quest Hunted. Dotyczy on powstrzymania rozkazu przystąpienia do polowania na Eivora. Jeśli zdołasz dotrzeć na czas do kapliczki w Venonis i spalić pergamin z rozkazem zabójstwa, to zeloci nie wyruszą na polowanie.

Pozwolenie na to żeby zeloci polowali na Eivora może mieć niestety dodatkowe negatywne konsekwencje. Musisz mieć świadomość tego, że któryś z zelotów może wytropić Eivora w niekorzystnym dla ciebie momencie, np. gdy zajmujesz się jakimś questem albo gdy bohater jest mocno osłabiony. Staczanie walk z zelotami na szczęście nigdy nie jest obowiązkowe. Jeśli nie chcesz walczyć lub przeczuwasz, że dany fanatyk będzie zbyt wymagający dla Eivora, to możesz po prostu rzucić się do ucieczki. Ikona zelota pozostanie już jednak na zawsze widoczna na mapie i ułatwi ci to powrócenie do pojedynku w dalszej części gry.

Wotan - Woden

1 - Assassins Creed Valhalla: Zeloci/Fanatycy (Zealots) | Zakon Starożytnych - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry
Sugerowana moc: 220 - Assassins Creed Valhalla: Zeloci/Fanatycy (Zealots) | Zakon Starożytnych - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Sugerowana moc: 220

Fanatyk podróżuje po regionie Cent. Zajmuj się badaniem głównych traktów w obrębie tej krainy.

Heike

Sugerowana moc: 250 - Assassins Creed Valhalla: Zeloci/Fanatycy (Zealots) | Zakon Starożytnych - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Sugerowana moc: 250

Fanatyk podróżuje po regionie Essexe. Zajmuj się badaniem głównych traktów w obrębie tej krainy.

Bercthun

2 - Assassins Creed Valhalla: Zeloci/Fanatycy (Zealots) | Zakon Starożytnych - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry
Sugerowana moc: 340 - Assassins Creed Valhalla: Zeloci/Fanatycy (Zealots) | Zakon Starożytnych - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Sugerowana moc: 340

Fanatyk podróżuje po regionie Hamtunscire. Zajmuj się badaniem głównych traktów w obrębie tej krainy. W naszym przypadku zelot pojawił się na drodze na wschód od Wincestre, niedaleko wioski Fearnhamme.

Hrothgar

3 - Assassins Creed Valhalla: Zeloci/Fanatycy (Zealots) | Zakon Starożytnych - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry
Sugerowana moc: 280 - Assassins Creed Valhalla: Zeloci/Fanatycy (Zealots) | Zakon Starożytnych - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Sugerowana moc: 280

Fanatyk przebywa w regionie Suthsexe. Hrothgar może stać w lesie w miejscu pokazanym na dołączonych obrazkach lub podróżować po krainie (zajmuj się badaniem głównych traktów).

Cudberct

4 - Assassins Creed Valhalla: Zeloci/Fanatycy (Zealots) | Zakon Starożytnych - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry
Sugerowana moc: 160 - Assassins Creed Valhalla: Zeloci/Fanatycy (Zealots) | Zakon Starożytnych - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Sugerowana moc: 160

Fanatyk podróżuje po regionie Oxenefordscire. Zajmuj się badaniem głównych traktów w obrębie tej krainy.

Horsa

5 - Assassins Creed Valhalla: Zeloci/Fanatycy (Zealots) | Zakon Starożytnych - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry
Sugerowana moc: 130 - Assassins Creed Valhalla: Zeloci/Fanatycy (Zealots) | Zakon Starożytnych - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Sugerowana moc: 130

Możesz go spotkać na granicy regionów Oxenefordscire oraz Grantebridgescire.

Osgar

6 - Assassins Creed Valhalla: Zeloci/Fanatycy (Zealots) | Zakon Starożytnych - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry
Sugerowana moc: 220 - Assassins Creed Valhalla: Zeloci/Fanatycy (Zealots) | Zakon Starożytnych - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Sugerowana moc: 220

Fanatyk podróżuje po regionie Lincolnscire. Możesz zajmować się badaniem głównych traktów w obrębie tej krainy, choć w naszym przypadku zelot pojawił się podczas najazdu na klasztor w Lincolnscire.

Kendall

7 - Assassins Creed Valhalla: Zeloci/Fanatycy (Zealots) | Zakon Starożytnych - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry
Sugerowana moc: 90 - Assassins Creed Valhalla: Zeloci/Fanatycy (Zealots) | Zakon Starożytnych - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Sugerowana moc: 90

Podróżuje ona po południowej części regionu Grantebridgescire.

Beorhtsige

8 - Assassins Creed Valhalla: Zeloci/Fanatycy (Zealots) | Zakon Starożytnych - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry
Sugerowana moc: 280 - Assassins Creed Valhalla: Zeloci/Fanatycy (Zealots) | Zakon Starożytnych - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Sugerowana moc: 280

Fanatyk podróżuje po regionie Glowecestrescire. W pierwszej kolejności zbadaj las z zachodniej części regionu, a w razie niepowodzenie zacznij podróżować głównymi traktami.

Wealdmaer

Sugerowana moc: 160 - Assassins Creed Valhalla: Zeloci/Fanatycy (Zealots) | Zakon Starożytnych - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Sugerowana moc: 160

Fanatyk podróżuje po regionie Sciropescire. Zajmuj się badaniem głównych traktów w obrębie tej krainy.

Cola

9 - Assassins Creed Valhalla: Zeloci/Fanatycy (Zealots) | Zakon Starożytnych - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry
Sugerowana moc: 90 - Assassins Creed Valhalla: Zeloci/Fanatycy (Zealots) | Zakon Starożytnych - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Sugerowana moc: 90

Podróżuje on po kilku regionach, także tych, które znacząco przewyższają jego Moc. Cola może pojawić się na całym obszarze uwiecznionym na powyższym obrazku - są to granice regionów Lincolnscire, Eurviscire i Snotinghamscire gdzie Cola podróżuje głównie wzdłuż linii brzegowej, a także region Ledecestrescire. Zaatakuj Colę gdy będzie znajdował się z dala od innych wrogów lub zaczekaj aż powróci do Ledecestrescire gdzie moc zwykłych przeciwników wynosi zaledwie 20.

Callin

10 - Assassins Creed Valhalla: Zeloci/Fanatycy (Zealots) | Zakon Starożytnych - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry
Sugerowana moc: 280 - Assassins Creed Valhalla: Zeloci/Fanatycy (Zealots) | Zakon Starożytnych - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Sugerowana moc: 280

Fanatyk podróżuje po regionie Eurvicscire. Zajmuj się badaniem głównych traktów w obrębie tej krainy. W naszym przypadku zelota spotkaliśmy na wschód od Jorvik.

Eorforwine

11 - Assassins Creed Valhalla: Zeloci/Fanatycy (Zealots) | Zakon Starożytnych - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry
Sugerowana moc: 90 - Assassins Creed Valhalla: Zeloci/Fanatycy (Zealots) | Zakon Starożytnych - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Sugerowana moc: 90

Fanatyk podróżuje po regionie Grantebridgescire. Zajmuj się badaniem głównych traktów w obrębie tej krainy. W naszym przypadku zelot pojawił się blisko moczar na północ od osady Grantebridge.

Redwalda

12 - Assassins Creed Valhalla: Zeloci/Fanatycy (Zealots) | Zakon Starożytnych - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry
Sugerowana moc: 90 - Assassins Creed Valhalla: Zeloci/Fanatycy (Zealots) | Zakon Starożytnych - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Sugerowana moc: 90

Pojawia się ona w pobliżu ruin Venonis zlokalizowanych w regionie Ledecestrescire.

Wuffa

Sugerowana moc: 160 - Assassins Creed Valhalla: Zeloci/Fanatycy (Zealots) | Zakon Starożytnych - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Sugerowana moc: 160

Fanatyk podróżuje po regionie Wschodnia Anglia (East Anglia). Zajmuj się badaniem głównych traktów w obrębie tej krainy.