Assassins Creed Valhalla: Zdrajca Somy - kto nim jest? Assassin's Creed Valhalla poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika do gry Assassin's Creed Valhalla dowiesz się kto jest zdrajcą w głównej linii questowej Somy. To jeden z ważnych wyborów dokonywanych podczas przechodzenia kampanii. Nieprawidłowy wybór zdrajcy może mieć negatywne konsekwencje w dalszej części gry.

Poniższy opis zawiera spojlery na temat wydarzeń i wyborów z głównej kampanii, a konkretnie linii questowej regionu Grantebridgescire.

Z tematem zdrajcy po raz pierwszy spotkasz się podczas wykonywania sagi (serii questów) w regionie Grantebridgescire - Assassins Creed Valhalla: Zdrajca Somy - kto nim jest? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Z tematem zdrajcy po raz pierwszy spotkasz się podczas wykonywania sagi (serii questów) w regionie Grantebridgescire. W krainie tej Eivor spotyka się z przywódczynią Somą i m.in. pomaga jej w odzyskaniu kontroli nad osadą Grantebridge.

W skład zaufanego kręgu doradców / kapitanów Somy wchodzą Birna, Galinni i Lif - Assassins Creed Valhalla: Zdrajca Somy - kto nim jest? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

W skład zaufanego kręgu doradców / kapitanów Somy wchodzą Birna, Galinni i Lif. W trakcie zaliczania linii fabularnej dowiesz się od Somy, że jedna z tych osób jest zdrajcą, tzn. współpracowała z Wigimundem i ułatwiła mu zdobycie Grantebridge podstępem.

Eivor otrzyma zadania przeprowadzenia śledztwa, którego celem jest ustalenie tożsamości zdrajcy - możesz m - Assassins Creed Valhalla: Zdrajca Somy - kto nim jest? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Eivor otrzyma zadania przeprowadzenia śledztwa, którego celem jest ustalenie tożsamości zdrajcy - możesz m.in. zbadać tunel pod głównym budynkiem osady, przepytać osoby z Grantebridge i poszukać łodzi. Eivor może też spotkać się z każdym z kapitanów Somy i wykonać powiązane z nimi mniejsze zadania.

Śledztwo to dokładnie omówiliśmy w naszej solucji, a konkretnie w podrozdziale o głównych zadaniach regionu Grantebridgescire.

Jeśli masz problemy z odnalezieniem łodzi na potrzeby przeprowadzenia pełnego śledztwa, to zajrzyj na osobną stronę Żółty statek - gdzie go szukać?.

1 - Assassins Creed Valhalla: Zdrajca Somy - kto nim jest? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry
Na koniec powrócisz do Somy - Assassins Creed Valhalla: Zdrajca Somy - kto nim jest? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Na koniec powrócisz do Somy. Możesz przedstawić jej wszystkie odnalezione ślady i informacje na temat jej doradców, oraz wydać werdykt.

Zdrajca to Galinn. Gra może cię zmylić tym, że Lin był w posiadaniu żółtej farby, lecz została ona skradziona i wykorzystana do umożliwienia wrogom zinfiltrowanie osady. Galinn zostanie od razu stracony.

Prawidłowe wytypowanie zdrajcy ma dwie zalety:

  1. Nastawienie Somy do Eivora pozostanie pozytywne.
  2. Birna zostanie automatycznie zrekrutowana i stanie się jednym z Jomswikingów (będziesz mógł umieszczać ją na pokładzie Drakkara i podróżować z nią po świecie gry).

Jeśli wytypujesz złego zdrajcę, to docelowo zginie dwóch pozostałych kapitanów - jeden od razu (po straceniu przez Somę), a drugi później z rąk Galinna. Będzie cię też później czekała dodatkowa konfrontacja / walka z bossem z Galinnem. Niewłaściwy wybór doprowadzi oczywiście do znacznego pogorszenia relacji z Somą.