Assassins Creed Valhalla: Zakon Starożytnych - podstawowe informacje Assassin's Creed Valhalla poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika do Assassin's Creed Valhalla znajdziesz najważniejsze informacje na temat Zakonu Starożytnych - wrogiego ugrupowania ze świata gry. Dowiesz się m.in. jak odblokować drzewko członków zakonu, jak identyfikować i zabijać osoby z zakonu, a także jakie nagrody przewidziano za eliminowanie członków zakonu.

Zakon Starożytnych - kim są?

Zakon Starożytnych to jedno z dwóch sekretnych ugrupowań w grze Assassins Creed Valhalla - Assassins Creed Valhalla: Zakon Starożytnych - podstawowe informacje - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Zakon Starożytnych to jedno z dwóch sekretnych ugrupowań w grze Assassin's Creed Valhalla. Najprościej można ich określić mianem przodków Templariuszy. Członkowie Zakonu są poganami i dążą do sekretnego kontrolowania ludzkości poprzez umieszczanie swoich członków na wpływowych stanowiskach. Zakon Templariuszy ma ściśle ustalioną hierarchię w swoich szeregacj. Każdy magister ma pod sobą kilku podwładnych- kapłanów i palatynów. Na czele Zakonu Starożytnych stoi jedna osoba- Wielki Mistrz. Jego tożsamość jest oczywiście początkowo ukryta.

Z Zakonem Starożytnych walczy w grze ugrupowanie o nazwie Ukryci (Hidden Ones), którzy dla odmiany są przodkami Zakonu Asasynów. Eivor i inni Wikingowie będą pomagali w trakcie gry Ukrytym w zwalczaniu Zakonu Starożytnych.

Assassin's Creed Valhalla: Lista wszystkich członków Zakonu Starożytnych

W AC Valhalla do wyeliminowania jest w sumie 45 osób powiązanych z Zakonem Starożytnych - jest to 15 zelotów (najemników), 29 członków zakonu oraz 1 przywódca zakonu - wielki mistrz:

  1. Magister 1 - Motyka
  2. Magister 2 - Lira
  3. Magister 3 - Narzędzie
  4. Magister 4 - Imadło
  5. Magister 5 - Kil
  6. Zeloci / Fanatycy
  7. Wielki Mistrz Zakonu Starożytnych - Ojciec

Informacje na temat personaliów osób z Zakonu Starożytnych oraz ich miejsc pobytu znajdziesz na kolejnych stronach tego rozdziału poradnika. Podzieliliśmy je według magistrów, czyli członków zakonu średniego poziomu - większości z nich podlega kilka osób. Na osobnych stronach są informacje o wszystkich zelotach / fanatykach oraz o przywódcy / liderze tego ugrupowania, którego zamordowanie ostatecznie zakończy wątek Zakonu Starożytnych.

Zwalczanie Zakonu Starożytnych - jak zacząć?

Eivor nie jest początkowo świadomy istnienia Zakonu Starożytnych i nie wie też o ich odwiecznym konflikcie z Ukrytymi / asasynami - Assassins Creed Valhalla: Zakon Starożytnych - podstawowe informacje - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Eivor nie jest początkowo świadomy istnienia Zakonu Starożytnych i nie wie też o ich "odwiecznym" konflikcie z Ukrytymi / asasynami. Możesz to odmienić dzięki postawieniu w osadzie Krucza Przystań biura Ukrytych. Kosztuje ono 400 materiałów budowlanych i 30 surowców - materiały te możesz pozyskać organizując najazdy / rajdy na opactwa znajdujące się w świecie gry.

Od asasyna Hythama dowiesz się, że Zakon Starożytnych rozprzestrzenił się po całej Anglii i że konieczne będzie zwalczanie jego działalności poprzez eliminowanie członków tego ugrupowania - Assassins Creed Valhalla: Zakon Starożytnych - podstawowe informacje - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Od asasyna Hythama dowiesz się, że Zakon Starożytnych rozprzestrzenił się po całej Anglii i że konieczne będzie zwalczanie jego działalności poprzez eliminowanie członków tego ugrupowania.

Identyfikowanie i eliminowanie członków Zakonu Starożytnych

Gra doda do menu pauzy zakładkę o Zakonie Starożytnych - Assassins Creed Valhalla: Zakon Starożytnych - podstawowe informacje - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Gra doda do menu pauzy zakładkę o Zakonie Starożytnych. Jest ona zbudowana na zasadzie drzewka - każde pole na tym drzewku to członek zakonu i początkowo będziesz znał tożsamość tylko kilku z nich.

Mechanika zwalczania Zakonu Starożytnych jest bardzo zbliżona do mechaniki zwalczania Czcicieli Kosmosa z gry Assassin's Creed Odyssey. Twoim zadaniem jest wspinanie się po szczeblach hierarchii zakonu. Eliminowanie niżej postawionych członków zakonu (kapłani i palatyni) pozwoli ci poznawać tożsamość wyżej postawionych członków - magistrów. Na samym końcu czeka cię natomiast zidentyfikowanie i wyeliminowanie pojedynczego przywódcy Zakonu Starożytnych - Wielkiego Mistrza (Grand Maegester).

Identyfikowanie członków Zakonu Starożytnych przebiega na trzy główne sposoby - Assassins Creed Valhalla: Zakon Starożytnych - podstawowe informacje - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Identyfikowanie członków Zakonu Starożytnych przebiega na trzy główne sposoby. Pierwsza metoda to zaliczanie zadań głównej fabuły. Może to doprowadzać do automatycznego odkrywania niektórych osób z Zakonu i z eliminowaniem ich również powiązane będą główne questy. W ten sposób wyeliminujesz aż 13 różnych osob z Zakonu Starożytnych.

Nie próbuj zabijać członków zakonu powiązanych z questami podczas zwykłej eksploracji świata gry. Gra teoretycznie powinna to całkowicie uniemożliwiać, ale w wyniku pojawiania się różnorakich błędów i bugów może stać się to możliwe. Jeśli zabijesz przez przypadek kogoś zanim rozpoczniesz powiązany z nim/nią quest zabójstwa, to może dojść do uszkodzenia sejwów. Uniemożliwi to rozgrywkę na tych sejwach i trzeba będzie cofnąć się do jednego ze wcześniejszych rozdziałów gry.

Najbezpieczniej jest ukończyć w pierwszej kolejności całą główną fabułę i dopiero wtedy wyruszyć na poszukiwania pozostałych członków Zakonu. Wyeliminuje to ryzyko uszkodzenia jakiegoś zadania.

Druga metoda to odnajdywanie podróżujących po świecie gry zelotów - Assassins Creed Valhalla: Zakon Starożytnych - podstawowe informacje - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Druga metoda to odnajdywanie podróżujących po świecie gry zelotów. Przebywają oni na mapie od samego początku zabawy, przy czym z racji na wysoki poziom Mocy staczanie walk z nimi jest początkowo niemożliwe. Warto tu zaznaczyć, że wielu zelotów patroluje jakąś okolicę, a nie stoi w miejscu. Możesz zostać zmuszony do zbadania całego regionu lub nawet kilku sąsiednich regionów żeby odnaleźć niektórych z nich.

Po dostatecznym zbliżeniu się do zelota pojawi się informacja, że został zidentyfikowany i od tego momentu będzie już widoczny na drzewku Zakonu Starożytnych. Nie musisz od razu walczyć z zidentyfikowanym zelotem i możesz uciec po tym jak dojdzie do ujawnienia go.

Trzecia metoda dotyczy odblokowywania śladów na temat członków Zakonu, których tożsamość nie jest początkowo znana - Assassins Creed Valhalla: Zakon Starożytnych - podstawowe informacje - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Trzecia metoda dotyczy odblokowywania śladów na temat członków Zakonu, których tożsamość nie jest początkowo znana. Pozyskanie wszystkich śladów pozwoli na odsłonięcie karty postaci oraz na wyjawienie jej aktualnego miejsca pobytu. W przypadku członków zakonu niższego poziomu do pozyskania są 2-3 ślady, ale już dla większości magistrów jest to 6 śladów.

Jeżeli przy ikonie postaci na drzewku Zakonu widzisz ikonę celownika to może to oznaczać, że dostępna jest podpowiedź w jakich okolicznościach można odblokować kolejny ślad. W przykładzie z obrazka możesz dowiedzieć się, że trzeba odwiedzić rzymskie ruiny w mieście Ledecestre i wygrać turniej pijacki.

Ślady możesz pozyskiwać na kilka sposobów - Assassins Creed Valhalla: Zakon Starożytnych - podstawowe informacje - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Ślady możesz pozyskiwać na kilka sposobów:

  1. Zdobywać je dzięki zabijaniu zelotów - silnych najemników podróżujących po mapie świata. Na drzewku są oni widoczni po bokach.
  2. Otrzymywać je dzięki eliminowaniu członków Zakonu - Wyeliminowana osoba może pozostawić po sobie ślad na temat swojego "przełożonego", czyli osoby znajdującej się wyżej w hierarchii zakonu, jak również na temat innej postaci z tego samego poziomu.
  3. Odnajdywać je w świecie gry - Mogą to być dokumenty leżące na widoku, pozostawiane przez pokonanych "zwykłych" wrogów lub pozyskiwane dzięki zaliczaniu opcjonalnych aktywności (np. wygrana w orloga czy w pijackich zawodach) i pomaganiu mieszkańcom krainy.
  4. Otrzymywać je dzięki zawiązywaniu sojuszy, tzn. dzięki zaliczaniu linii fabularnych związanych z pozyskiwanim nowych sojuszników w Anglii.
Z tropieniem członków Zakonu, w przypadku których odblokowuje się kolejne ślady, powiązane są niestety dwa utrudnienia - Assassins Creed Valhalla: Zakon Starożytnych - podstawowe informacje - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Z tropieniem członków Zakonu, w przypadku których odblokowuje się kolejne ślady, powiązane są niestety dwa utrudnienia:

  1. Nie możesz zabić członka zakonu jeśli nie odkryłeś jeszcze żadnych śladów na jego temat. Nawet jeśli dotrzesz do lokacji pokazanej w naszym poradniku, to osoby tej może tam w ogóle nie być. Postaraj się zdobyć co najmniej pierwszy ślad (zazwyczaj dzięki zamordowaniu odpowiedniego zelota).
  2. Jeśli nie zdobędziesz 100% śladów na temat danego członka Zakonu, to gra go w żaden sposób nie oznaczy. Możesz dotrzeć do lokacji z naszego opisu przejścia, ale będziesz miał problem ze zlokalizowaniem tej osoby. Problem może się nasilić jeśli poszukiwana osoba jest cywilem i wtedy nie zostanie nawet oznaczona na czerwono po użyciu Wzroku Odyna.

Polecamy dążyć do odnajdywania 100% śladów, dzięki czemu po odsłonięciu pełnej karty będziesz mógł zaznaczyć poszukiwaną postać do śledzenia i jej żółta ikona pojawi się na mapie oraz na ekranie.

Jeśli udało ci się mimo wszystko wytropić członka Zakonu Starożytnych przed zebraniem 100% śladów na temat tej postaci, to pominięte ślady możesz oczywiście zignorować, bo będą ci już niepotrzebne.

Po dotarciu do lokacji z członkiem Zakonu możesz skupić się wyłącznie na wyeliminowaniu celu lub po prostu przystąpić do walk i pozbyć się tej osoby niejako przy okazji - Assassins Creed Valhalla: Zakon Starożytnych - podstawowe informacje - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Po dotarciu do lokacji z członkiem Zakonu możesz skupić się wyłącznie na wyeliminowaniu celu lub po prostu przystąpić do walk i pozbyć się tej osoby niejako przy okazji.

Członkowie Zakonu w większości przypadków są "zwykłymi" przeciwnikami, a więc można ich zabijać z wykorzystaniem cichego ostrza. nie użyłeś ostrza do zabicia osoby z Zakonu, to zabójstwo trzeba dodatkowo potwierdzić, tzn. ustawić się nad zwłokami i przytrzymać Trójkąt / Y.

Jeśli poprawnie wykonałeś wszystkie kroki, to otrzymasz potwierdzenie o pozbyciu się członka Zakonu (powyższy obrazek) - Assassins Creed Valhalla: Zakon Starożytnych - podstawowe informacje - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Jeśli poprawnie wykonałeś wszystkie kroki, to otrzymasz potwierdzenie o pozbyciu się członka Zakonu (powyższy obrazek).

Nagrody za zabijanie członków Zakonu Starożytnych

Pokonywanie członków zakonu pozwala oczywiście pozyskiwać punkty doświadczenia, przy czym każda pokonana postać pozostawia też po sobie unikalny loot - medalion Zakonu Starożytnych - Assassins Creed Valhalla: Zakon Starożytnych - podstawowe informacje - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Pokonywanie członków zakonu pozwala oczywiście pozyskiwać punkty doświadczenia, przy czym każda pokonana postać pozostawia też po sobie unikalny loot - medalion Zakonu Starożytnych.

Z medalionami możesz powracać do Hythama w biurze Ukrytych w osadzie - Assassins Creed Valhalla: Zakon Starożytnych - podstawowe informacje - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Z medalionami możesz powracać do Hythama w biurze Ukrytych w osadzie.

Pierwsza nagroda za przekazanie asasynowi 4 pozyskanych medalionów to zdolności Poison Strike i Ranged Poison Strike, dzięki którym można zatruwać przeciwników (w walce wręcz lub zatrutymi strzałami).

Druga nagroda za przekazanie asasynowi 6 kolejnych pozyskanych medalionów to zdolności Fire Strike i Ranged Fire Strike. Możesz dzięki nim podpalać broń białą oraz strzelać strzałami ogniowymi.

Kolejne nagrody to ulepszenia zdolności Poison i Fire Strike (do drugich poziomów). Sprawią one, że zwiększy się skuteczność i siła rażenia znanych ci już zdolności.

Są dwie nagrody za ostateczne rozprawienie się z całym Zakonem w Anglii - Assassins Creed Valhalla: Zakon Starożytnych - podstawowe informacje - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Są dwie nagrody za ostateczne rozprawienie się z całym Zakonem w Anglii:

  1. Złote trofeum Kasata Zakonu
  2. Kaptur Thora - Thor's Cape - Kaptur otrzymuje się od Hythama po dostarczeniu mu ostatniego zestawu medalionów (w tym medalionu od Wielkiego Mistrza Zakonu). To jeden z 5 przedmiotów z zestawu Thora wymaganego do zdobycia młota Mjolnir. Dokładniej opisaliśmy to na stronie Młot Thora - Mjolnir - jak zdobyć?.