Star Wars Jedi Upadły zakon: Rozdział 3 Kashyyyk - solucja
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Star Wars Jedi: Upadły Zakon znajduje się opis przejścia z wizyty na planecie Kashyyyk w trzecim rozdziale kampanii. W trakcie rozgrywania tego rozdziału nadrzędnym celem misji jest uratowanie więzionych Wookieech, aczkolwiek Cala czeka też trochę eksploracji, zaliczania zagadek oraz walk z różnorakimi przeciwnikami, wśród których znajdą się główni oraz podrzędni bossowie.
- Statek drużyny
- Przejęcie kontroli nad AT-AT
- Podróż na pokładzie AT-AT
- Przejście przez pierwszą część dżungli
- Dotarcie do pierwszej grupy Wookiees
- Pojedynek z bossem - Security Droid
- Uwolnienie reszty Wookiees
- Spotkanie się z Sawem na dachu
Statek drużyny

Wybierz planetę Kashyyyk po wejściu w interakcję z mapą galaktyki na pokładzie Modliszki. Nie zapomnij o tym żeby przejść na mostek kapitański i usiąść na fotelu po otrzymaniu stosownego polecenia. Cal wyskoczy z Modliszki i właściwy rozdział rozpoczniesz będąc w wodzie.
Przejęcie kontroli nad AT-AT

Zacznij płynąć w stronę najbliższej maszyny AT-AT. Twoim zadaniem będzie wspięcie się na jej szczyt i dokonasz tego gdy AT-AT będzie cały czas w ruchu. Zainteresuj się lewą przednią kończyną AT-AT, która porośnięta jest winoroślami. Możesz się jej złapać i rozpocząć w tym miejscu wspinaczkę.
Trasa wspinaczki jest bardzo liniowa. Przeskakuj na sąsiednie winorośla jeśli zachodzi taka potrzeba. Najpierw przemieszczaj się w stronę tylnej części AT-AT, następnie po jego prawym pancerzu, pod frontowymi działami i po górnej części lewego pancerza.

Docelowo Calowi uda się wdrapać na dach wielkiej kroczącej maszyny. Znajduje się tu interaktywny właz, który pozwoli przedostać się na pokład AT-AT. Przeciśnij się przez lewy otwór i dotrzyj do pomieszczenia z kilkoma Szturmowcami nadającymi się do wyeliminowania.
Po zneutralizowaniu zagrożenia przejdź do kabiny pilotów. Wciśnij przycisk odwrócenia uwagi przeciwników (dolny kierunek na padzie) żeby ich wyeliminować i przejąć kontrolę nad AT-AT.
Podróż na pokładzie AT-AT

Scena z pilotowania AT-AT jest liniowa i stosunkowo prosta. Podróżuje się odgórnie narzuconą trasą i twoim zadaniem jest jedynie ostrzeliwanie pojawiających się przeciwników. Do tego celu możesz używać blasterów (uwaga - przegrzewają się w wyniku ciągłego ostrzału) oraz dział. Broni tych najlepiej jest używać naprzemiennie.
Rozpocznij od zniszczenia innego AT-AT. Po wkroczeniu do ścieżki w dżungli nakierowuj celownik na kolejne grupy Szturmowców oraz na obiekty nadające się do zniszczenia (np. most). W razie potrzeby możesz się na chwilę zatrzymać i ostrzelać z pozycji stojącej. Na twojej drodze pojawi się AT-ST, ale nie ma szans w starciu z AT-AT. W końcowej części tej sekwencji zacznij ostrzeliwać wrogą maszynę latającą. Końcówka jest odgórnie narzucona - AT-AT ulegnie zniszczeniu i Cal będzie musiał kontynuować podróż o własnych siłach.
Przejście przez pierwszą część dżungli

Po obejrzeniu spotkania z Sawem Gerrerą możesz przystąpić do właściwej eksploracji Kashyyyk. Wybierz jedyne dostępne wyjście z lądowiska. Główna ścieżka przez dżungla zakłada przebiegnięcie po jedjnej ze ścian. Dotrzesz do nieaktywnej maszyny, którą trzeba przeskanować i dowiedzieć się dzięki temu, że BD-1 będzie potrzebował ulepszenia.
Wróc się trochę i wybierz boczną ścieżkę ukrytą za kablami. W nowej lokacji zeskocz na niższy poziom i podejdź do pokazanego na obrazku stołu warsztatowego. Skorzystanie z niego odblokuje nową umiejętność BD-1 - Przeciążenie (Overcharge). Umożliwia ona podłączanie się do wybranych paneli po to żeby je włączać lub wyłączać.

Tuż po zdobyciu ulepszenia Cal zostanie zaatakowany z zaskoczenia przez pająka Wyyyschokk. Zacznij od szybkiego wciskania wskazanego przycisku żeby się oswobodzić i przystąpić do właściwej walki. W trakcie starcia unikaj pajęczyn wystrzeliwanych przez potwora, gdyż Cal może zostać owinięty w kokon i chwilowo unieruchomiony. Możesz próbować parować zwykłe ataki potwora, ale bezpieczniej jest uskakiwać na bok i przystępować do działania dopiero po nieudanym ataku pająka.
Po wygranym pojedynku użyj ściany do wspinaczki żeby dotrzeć na wyższą platformę. Wciśnij przycisk poproszenia BD-1 o podłączenie się do panelu i skorzystanie po raz pierwszy z przeciążenia. Celem tej akcji jest sprowadzenie w to miejsce konstrukcji z liną. Po wyłączeniu panelu możesz złapać się liny i opuścić to miejsce.

Powróć do centralnej części dżungli i raz jeszcze udaj się do panelu, który wcześniej był niedostępny. Teraz może się do niego podczepić BD-1. Okoliczna konstrukcja zostanie wprawiona w ruch. Zaczekaj aż znajdzie się w położeniu z powyższego obrazka, użyj spowolnienia i przebiegnij po powstałej w ten sposób ścianie. Pozwoli ci to ominąć przepaść.
W kolejnym obszarze po raz pierwszy spotkasz ogniste żuki (Flame Beetle). Są one bardzo słabe, ale eksplodują w momencie śmierci, tak więc nie zapomnij odskakiwać od nich. Doskocz do liny, przebiegnij po kilku okolicznych ścianach i wdrap się po pionowej ścianie.
Dotarcie do pierwszej grupy Wookiees

Po obejrzeniu cut-scenki z Sawem otrzymasz cel misji dotyczący uratowania Wookieech. Dotrzyj do barykady i zniszcz ją z użyciem pchnięcia Mocy. Dotrzesz do Imperialnej rafinerii (Imperial Refinery) i znajdziesz punkt medytacji. Kontynuuj przemarsz i ponownie użyj pchnięcia żeby pozbyć się przeszkody. Zaatakuj nowych Szturmowców. W trakcie walk uważaj na granaty podrzucane przez jednego z dowodców. Wyrusz dalej i zaatakuj następną grupę Szturmowców.
Jeśli potrzebujesz odpoczynku, to po pokonaniu drugiej grupy Szturmowców możesz skręcić w prawo i po spowolnieniu pracującej maszyny dotrzeć do punktu medytacji. Po otwarciu kolejnych drzwi po raz pierwszy spotkasz silniejszego przeciwnika Electrostaff Purge Trooper. Używa on kija z dwoma naelektryzowanymi zakończeniami. Przeciwnik ten dobrze radzi sobie z parowaniem ciosów mogąc wyprowadzać własne kontrataki. Bądź na to gotowy. Generalnie dobrze jest polegać na licznych unikach i atakować Purge Troopera gdy ten zakończy sekwencję swoich ataków.

Przeciśnij się i dotrzyj do lokacji z żukami i Szturmowcami. Najlepiej początkowo nie ingerować i zająć się jedynie pozbyciem niedobitków. Pilnuj się, bo po raz pierwszy spotkasz tu szturmowców z miotaczami ognia (Flametrooper). Możesz zeskakiwać na nich lub szybko się do nich zbliżać gdy wyczerpią zapasy paliwa i będą przeładowywali miotacze.
Doskocz do ściany wspinaczkowej i przemieść się do prawego górnego narożnika. Znajduje się tam panel, z którym BD-1 może wejść w interakcję. Po obejrzeniu efektów załączenia maszyny skorzystaj z nowo odblokowanego przejścia do kolejnej lokacji.

W nowej lokacji znajduje się punkt medytacji. Zauważysz tu też Szturmowców walczących z wielkimi pająkami. Najlepiej jest im początkowo nie przeszkadzać i pozwolić na to żeby jedna ze stron (prawdopodobnie pająki) wygrała. Pozwoli ci to o wiele łatwiej rozprawić się z osłabionymi lub mniej licznymi przeciwnikami / potworami.
Zbadanie okolicznej jaskini nie jest obowiązkowe. Jest tam legowisko mini-bossa - pająka Albino Wyyyschokk. W celu kontynuowania głównej misji udaj się w prawo (powyższy obrazek). Możesz tu przebiec po ścianie i następnie po obrotowym mechaniźmie zatrzymanym dzięki skorzystaniu z mocy spowolnienia.

Przebiegnij po kolejnej ścianie i złap się ściany wspinaczkowej pod pomieszczeniem ze Szturmowcami. Przemieszczaj się w pozycji wiszącej w lewo, wdrap się i pozbądź przeciwników po ataku z zaskoczenia. Znajdziesz się obok dużej pracującej maszyny. Użyj na niej spowolnienia żeby powstał otwór, przez który można przeskoczyć (powyższy obrazek).
Zalicz kolejną wspinaczkę i dotrzyj do punktu medytacji. Przejdź po belce, wdrap się i zaatakuj nowych wrogów. To dobre miejsca do zrzucenia części z nich w przepaść dzięki pchnięciu Mocy. Najlepiej tak postąpić w przypadku "elitarnego" Purge Troopera (przeciwnika z kijem z fioletowymi końcami). Winda jest niestety chwilowo nieaktywna i musisz skorzystać z bocznego przejścia.
Pojedynek z bossem - Security Droid

Na końcu korytarza znajduje się terminal i główny bohater odnajdzie niektórych spośród więzionych Wookiees. Wejście w interakcję z panelem doprowadzi do pojawienia sie bossa Security Droid. Jest to na szczęście jeden z najprostszych bossów gry:
- Droid jest bardzo powolny i możesz dzięki temu z łatwością szukać okazji do uszkadzania go po każdym jego nieudanym ataku, którego bohater uniknął.
- Zwykłe ataki droida możesz parować lub korzystać z uników. Boss dysponuje też silniejszymi czerwonymi atakami (przykładowy na powyższym obrazku) - w tym przypadku wykonaj przewrót w bok żeby nie dać się złapać (Cal odniósłby większe obrażenia).
Uwolnienie reszty Wookiees

Kontynuuj eksplorację placówki. Dotrzyj do ściany wspinaczkowej na przeciwległej ścianie i po złapaniu się jej przemieszczaj się w prawo. Wdrap się na górę i wyrusz prosto. W lokacji tej przebywają szturmowcy. Warto odbijać ich pociski oraz wrzucać ich do zbiornika dzięki używaniu pchnięcia Mocy.
W lokacji tej rozwiązuje się zagadkę z obrotowym mechanizmem. Zacznij od dotarcia wraz z BD-1 do pokazanego na obrazku panelu, na którym należy użyć przeciążenia.

Podejdź do obracającego się mechanizmu i użyj spowolnienia w momencie gdy znajdzie się w położeniu umożliwiającym przebiegnięcie prosto (powyższy obrazek).

Skręć w lewo i skacz po kolejnych platformach znajdujących się nad trującym zbiornikiem.

Podobnie dotrzesz do obracającego się mechanizmu, ale tym razem z innej strony. Użyj na nim raz jeszcze spowolnienia gdy platforma ustawi się w linii prostej.

Podejdź do ściany i doskocz do krat przy klatkach, w których więzieni są wookiee. Kieruj się w stronę pokazanego na obrazku otworu po prawej stronie. Przejście przez niego pozwoli ci zaliczyć zagadkę.
W nowym korytarzu użyj pchnięcia na barykadzie i pokonaj szturmowca. Kolejni wrogowie przebywają w lewym pomieszczeniu. Najpierw pokonaj szturmowców i dopiero gdy się z nimi uporasz zajmij się nowym security droidem. Dysponuje on na szczęście identycznymi atakami do wcześniej spotkanej maszyny. Po wygranej walce skorzystaj z terminalu żeby uwolnić wookiee.
Spotkanie się z Sawem na dachu

Wejdź do małej windy w tym samym pomieszczeniu i zaczekaj aż zawiezie cię na inne piętro. W nowym pomieszczeniu pozwól na to żeby BD-1 przyczepił się do panelu i dokonał przeciążenia (powyższy obrazek).
Możesz już ponownie przejść do odwiedzanego wcześniej pomieszczenia z dużą windą. Raz jeszcze pozbądź się szturmowców (pamiętaj o dobrej metodzie spychania ich w przepaść) i użyj dużej windy żeby zaliczyć przejazd na dach.

Na dachu do rozegrania jest duża bitwa:
- Nie wszyscy przeciwnicy znajdują się na dachu od samego początku bitwy. Niektórzy dotrą w to miejsce dopiero w trakcie jej trwania.
- W pierwszej kolejności zajmuj się zawsze eliminowaniem Szturmowców, bo będą najszybciej ginęli. Uważaj na Szturmowców z miotaczami ognia - atakuj ich gdy są zajęci walką z kimś innym lub przeładowują broń.
- W walkach będą brały udział Security Droidy. Pamiętaj o blokowaniu kamery na aktualnie atakowanym droidzie oraz o tym żeby rozprawiać się z nimi po kolei.
- W końcowej części bitwy na dachu pojawi się także AT-ST. Możesz stosować te same sztuczki, co w trakcie wcześniejszej konfrontacji, a więc odbijać jego ataki (blastery, granaty, rakiety) i/lub atakować mieczem jego dolne kończyny.

Po wygranej bitwie odszukaj nowy terminal nadający się do przeciążenia BD-1. Uaktywni on dużą windę podróżującą w stronę lądowiska gdzie rozpoczynałeś eksplorację planety. Skorzystaj z niej, bo chwilowo na Kashyyyk nie masz do wykonania innych zadań. Po powrocie na lądowisko wsiądź na pokład Modliszki żeby odlecieć z planety.
0
- Star Wars Jedi Fallen Order - poradnik do gry
- Star Wars Jedi Upadły zakon: Opis przejścia
- Star Wars Jedi Upadły zakon: Główna kampania
- Star Wars Jedi Upadły zakon: Lista wszystkich misji
- Star Wars Jedi Upadły zakon: Prolog (Wysypisko) - solucja
- Star Wars Jedi Upadły zakon: Rozdział 1 Bogano - solucja
- Star Wars Jedi Upadły zakon: Rozdział 2 Zeffo - solucja
- Star Wars Jedi Upadły zakon: Rozdział 2 Grobowiec Eilram - solucja
- Star Wars Jedi Upadły zakon: Rozdział 3 Kashyyyk - solucja
- Star Wars Jedi Upadły zakon: Rozdział 3 Powrót na Zeffo - solucja
- Star Wars Jedi Upadły zakon: Rozdział 3 Grobowiec Miktrulla - solucja
- Star Wars Jedi Upadły zakon: Rozdział 4 Więzienie - solucja
- Star Wars Jedi Upadły zakon: Rozdział 4 Powrót na Kashyyyk - solucja
- Star Wars Jedi Upadły zakon: Rozdział 4 Dziewiąta Siostra i opuszczenie Kashyyyk - solucja
- Star Wars Jedi Upadły zakon: Rozdział 5 Dathomir - solucja
- Star Wars Jedi Upadły zakon: Rozdział 5 Gorgara i Grobowiec Kujeta - solucja
- Star Wars Jedi Upadły zakon: Rozdział 5 Ilum - solucja
- Star Wars Jedi Upadły zakon: Rozdział 5 Powrót na Dathomir i walka z Malicosem - solucja
- Star Wars Jedi Upadły zakon: Rozdział 6 Powrót na Bogano - solucja
- Star Wars Jedi Upadły zakon: Rozdział 6 Fortress Inquisitorius - finał - solucja
- Star Wars Jedi Upadły zakon: Główna kampania
- Star Wars Jedi Upadły zakon: Opis przejścia
Komentarze czytelników
tomekz258 Junior
Help co zrobić na początku w pociągu przy tym kole? Moc spowalniania nie działa...
user38071778b0 Junior
Pomocy nie umiem wrócić do podziemnej jaskini na datomirze czy jest taka możliwość ponieważ zapomniałem odblokować skrótu i nie mam jedenj skrzyni proszeee
gilug351379320b Junior
Czy jak ukończe grę to nadal mogę grać na tym zapisie by zebrać wszysyko na 100%?
Bulaj10 Junior
Witam.
Nie mogę pokonać Dziewiątej Siostry i przejść dalej, mimo tego, że doprowadzam walkę do końca. Za każdym razem po końcowym "siłowaniu się" na miecze jestem pokonany i odbiera mi Siostra całe życie. Proszę o podpowiedź: Co trzeba robić w trakcie zwarcia mieczy ?
Pozdrawiam
Bulaj
radoslaww2 Junior
Super poradnik od razu przeszedłem po jego przeczytaniu walkę z dziewiąta siostra dzięki
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.