Misja 10 - The Mirror of Fate | Kampania - opis przejścia
Aktualizacja:
Misja 10 - The Mirror of Fate

Zostaniesz nagrodzony osiągnięciem Dissipated Storm i po kolejnej scenie odzyskasz kontrolę nad postacią. Zignoruj dziurę znajdującą się za tobą i wdrap się po drewnianych belkach, znajdujących się po prawej stronie pomieszczenia, na górę. Stamtąd powinieneś dostrzec Ołtarz Ofiarny po drugiej stronie komnaty - dostań się tam za pomocą swojego podwójnego skoku, by zebrać kolejny Gwóźdź Kleidos. Wróć na poprzednią kładkę i przedostań się na drugą stronę.

Zeskocz na dół, a następnie udaj się w lewo od miejsca twojego lądowania - przy jednej z kolumn znajdują się zwłoki żołnierza, a przy nich tradycyjnie Pamiętnik. Zbierz go i udaj się w stronę znacznika, by dotrzeć do Trevora i rozpocząć serię scen.

Gdy wyjdziesz z windy, podążaj w kierunku znacznika na mapie - nie masz w tym momencie nic do zebrania, więc skup się tylko na tym. Twoim zadaniem jest dotrzeć do tajemniczego pomieszczenia pod ziemią, w którym byłeś w jednej z misji, a w którym nie mogłeś niczego zrobić. Kieruj się cały czas w dół, aż wreszcie dotrzesz do upragnionej komnaty.

Aktywuj znajdujący się na środku pomieszczenia mechanizm, by użyć Lustra Przeznaczenia (Mirror of Fate), które stało się twoim nowym i ostatnim przedmiotem i niejednokrotnie jeszcze z niego skorzystasz. Czeka cię teraz zabawa w układanie fragmentów lustra - skorzystaj z wyświetlonej na ekranie pomocy, by operować kawałkami. By ułożyć fragment, musisz ustawić go w odpowiedni sposób i przysunąć do miejsca, w którym ma być - fragment automatycznie trafi na swoje miejsce. Gdy ułożysz całe lustro, przed tobą otworzą sie drzwi, przez które musisz przejść.

Pora na etap współpracy miedzy tobą a twoim sojusznikiem. Wskocz na linę znajdującą się tuż przed zerwanym mostem, by się jej chwycić i poczekaj aż porucznik Zobeka dobiegnie do panelu sterującego. Twoim zadaniem jest teraz przedostać się na drugą stronę (sterując ruchem liny za pomocą wyświetlonych na ekranie klawiszy), jednocześnie omijając ogni - jeśli zostaniesz trafiony, spadniesz na dół. Jeśli przeprawa sprawia ci problemy:
- Spróbuj obrócić kamerę w prawą stronę, by dokładnie widzieć gdzie znajduje się dysza z ogniem, a gdzie twoja postać.
- Obserwuj działanie dysz strzelających ogniem - działają one według schematu, a po tym, jak dobiegnie on końca, masz kilka sekund na to, zanim ogień znów zacznie wylatywać z dyszy.

Gdy dostaniesz się na druga stronę, podniesie się most, po którym towarzysz do ciebie dołączy. Czeka cię teraz kolejna zagadka logiczna, jednak zanim do niej przystąpisz, udaj się korytarzem w stronę zamkniętych drzwi i skręć w prawo - za kratami znajdziesz mechanizm wymagający Klucza Podziemi, który jak zwykle nagrodzi cię doświadczeniem. Zbierz skarb i wróć do miejsca, gdzie czeka na ciebie porucznik Zobeka.
Etap ten wydaje się na początku trudny, gdyż nie możesz doprowadzić do sytuacji, w której twój towarzysz zostanie trafiony kulą ognia - zostaniesz wtedy cofnięty do punktu kontrolnego. Kilka rad:
- By kładki były wysunięte, musisz stać na ziemi, na wybranej płytce - obie z nich aktywują inne kładki (sprawdź które i zaplanuj trasę), a gdy zejdziesz z płytki, wszystkie kładki (prócz tej, na której stoi już twój towarzysz) zostaną schowane.
- Kula ognia wylatuje w twoim kierunku - oznacza to, że jeśli stoisz na prawej płytce, a twój sojusznik znajduje się z lewej strony, to nie zostanie on trafiony. Jest to najważniejsza rzecz, o której musisz pamiętać. Dodatkowo, jeśli będziesz cały czas się ruszał, mechanizm nie zdąży wystrzelić kuli ognia, gdyż potrzebuje on kilku chwil na "przycelowanie".
- Kładki aktywujesz trafiając w nie za pomocą Sztyletu Cienia.
Kolejność, w jakiej musisz aktywować kładki i płytki, na których musisz stać, by mieć do nich dostęp jest następująca:
- stojąc na lewej płytce, rzuć sztyletem w prawą, najbliższą kładkę
- przejdź na prawą płytkę, poczekaj aż mechanizm wystrzeli kulę ognia i rzuć sztyletem w lewą, najbliższą kładkę (twój sojusznik przeskoczy po prostu w bok)
- szybko przejdź na lewą płytkę i rzuć sztyletem w lewą kładkę
- wróć na prawą płytkę i rzuć sztyletem w lewą, znajdującą się przez twoim sojusznikiem kładkę
- poczekaj (stojąc na prawej płytce) aż mechanizm wystrzeli kule ognia, a następnie szybko przejdź na lewą płytkę i rzuć sztyletem w najdalszą kładkę, znajdującą się po prawej stronie

Po tym twój sojusznik dotrze na drugą stronę, a drzwi zostaną otwarte. Po przejściu przez drzwi zeskocz na dół, by wywołać scenę, po której czeka cię walka z nowymi przeciwnikami - Dark Monk.
Mnisi są jednymi z najtrudniejszych przeciwników, z jakimi przyjdzie ci walczyć. Większość z ich ataków jest niemożliwa do zablokowania, a jakby tego było mało są bardzo mobilni i często stosują atak dystansowy, za pomocą promieni energii. Najważniejszą zdolnością Mnichów jest jednak możliwość otwarcia specjalnego portalu, przez który wysypują się wrogowie. Nad portalem lewitują zielone kule, które musisz zniszczyć, by zamknąć portal - jeśli są 3 kule i w ciągu krótkiego czasu ich nie zniszczysz, przygotuj się na nadejście kolejnego wroga, jakim jest Dark Apostle.
Paradoksalnie, walka z tym przeciwnikiem jest banalnie prosta - praktycznie jedyny atak, który wróg stosuje, to podmuch ognia. Atak ten jest bardzo łatwy do uniknięcia (nie próbuj go jednak blokować), gdyż wróg długo "się zbiera" zanim go użyje, co daje ci mnóstwo czasu na oddalenie się od niego. Nawet jak zostaniesz zaskoczony i w momencie ataku jesteś blisko niego, odskocz po prostu w bok, by uniknąć otrzymania obrażeń. Zamknij portal, rozpraw się z Apostołem i wybij wszystkich Mnichów, by zakończyć walkę. Po niej udaj się w stronę znacznika i aktywuj mechanizm (na prawo od niego znajduje się statuetka, gdzie znajdziesz serce, by zregenerować zdrowie), by przedostać się na druga stronę.
Po krótkiej scenie wrócisz do pomieszczenia z mechanizmem obsługującym Lustro Przeznaczenia. Kolejny raz czeka cię układanka, po której musisz dojść do sali tronowej. Czeka cię teraz seria scen i retrospekcji, podczas których wrócisz do odwiedzonych miejsc i stoczysz kilka krótkich pojedynków. Po wszystkim czeka cie chyba najtrudniejsza jak dotąd walka z bossem.
Boss - Zobek

Większość ataków tego bossa opiera sie na użyciu jego łańcucha. Wszystkie te ataki, prócz jednego, którego boss stosuje najrzadziej, są niemożliwe do zablokowania, a w dodatku koszmarnie ciężko jest je uniknąć - Zobek wymachuje swoja bronią na wszystkie strony, co oznacza, że jeśli w momencie ataku jesteś blisko niego, prawie na pewno zostaniesz trafiony.
Jest jeden sposób, by uniknąć tych ataków - musisz atakować bossa z doskoku. Zbliż się do niego, zaatakuj kilka razy i natychmiast się oddal - jeśli wróg rozpocznie swój nieblokowalny atak to po prostu cię nim nie dosięgnie. Być może w ogóle nie zaatakuje i po prostu za tobą pójdzie - w takiej sytuacji powtórz cały zabieg. Jest to irytujący sposób, gdyż zabiera masę czasu, lecz pozwoli ci on w większości na omijanie ataków Zobeka.
Prócz ataków za pomocą broni, Zobek stosuje jeszcze jeden - przywołuje promień energii, który będzie za tobą podążał (na szczęście porusza się dość wolno i łatwo przed nim uciec). Jeśli cię dosięgnie, rozpocznie się sekwencja QTE - jeśli trafisz klawiszem w odpowiednim momencie, nie otrzymasz żadnych obrażeń. Wróg stosuje ten atak, gdy nie jesteś w zasięgu jego łańcucha.
Gdy zbijesz jego zdrowie do 2/3 wartości, Zobek zejdzie z pola walki, a jego miejsce zajmą ożywione trupy. Same ożywieńce nie stanowią wielkiego zagrożenia, gdyż są dość słabe, lecz musisz uważać na ich chwyt. Gdy ujrzysz biegnącego w twoim kierunku trupa, postaraj się go przeskoczyć i nie dać się złapać - jeśli ci się nie uda, czeka cię mordęga podczas sekwencji QTE, która pozbawi cię ogromnej ilości życia, jeśli nie uda ci sie szybko odtrącić od siebie wroga.

By pozbyć się ożywieńców i wrócić do walki z Zobekiem, musisz zniszczyć duchy przywołane przez bossa, które ożywiają trupy - znajdują się one powyżej areny walki i możesz ich dosięgnąć wyłącznie za pomocą Sztyletów Cienia (potrzeba ich kilka) bądź Bomb Chaosu (każda niszczy ducha jednym ciosem). Gdy zniszczysz wszystkie 4 duchy, trupy po paru sekundach znikną i powróci Zobek.
Z etapem z trupami wiąże się kilka rzeczy:
- Możesz tutaj nabić masę doświadczenia - trupy pojawiają się w nieskończoność, pod warunkiem że nie zniszczysz wszystkich przywołujących je duchów. Wykorzystaj relikwię Stolas' Clock, by zwiększyć przyrost doświadczenia jeszcze bardziej.
- Jest to skuteczna metoda na przywrócenie sobie mocy - wrogów jest cała masa i pasek Focus rośnie w bardzo szybkim tempie, a każdy z wrogów rzuca kilka Kul Krwi, nawet jak twój pasek skupienia nie był pełny.
Gdy etap z trupami się skończy i wróci Zobek, walka wygląda tak samo jak przedtem, a ty znów musisz zbić życie wroga (tym razem do 1/3 wartości) by wezwał on kolejną fale trupów. Ponownie zniszcz przywołujące je duchy, by zmusić bossa do powrotu. Gdy jego zdrowie spadnie blisko zera, wróci on do swojej ludzkiej postaci, by zregenerować zdrowie, a jego broń będzie go chronić, byś nie mógł mu w tym przerwać. Wykorzystaj moc Mgły, by przeniknąć przez łańcuch i się do niego dostać, co aktywuje scenę, która zakończy walkę, a ty dostaniesz osiągnięcie Death is not enough.
0
- Castlevania: Lords of Shadow 2 - poradnik do gry
- Castlevania: Lords of Shadow 2 - poradnik do gry
- Kampania - opis przejścia
- Prolog - Castle Siege | Kampania - opis przejścia
- Misja 1 - Bioquimek Corporation | Kampania - opis przejścia
- Misja 2 - The Three Gorgons | Kampania - opis przejścia
- Misja 3 - The Antidote | Kampania - opis przejścia
- Misja 4 - Next Stop - Castlevania | Kampania - opis przejścia
- Misja 5 - The Blood Curse | Kampania - opis przejścia
- Misja 6 - The Antidote II | Kampania - opis przejścia
- Misja 7 - Pieces of a Mirror | Kampania - opis przejścia
- Misja 8 - The Hooded Man | Kampania - opis przejścia
- Misja 9 - The Second Acolyte | Kampania - opis przejścia
- Misja 10 - The Mirror of Fate | Kampania - opis przejścia
- Misja 11 - Revelations | Kampania - opis przejścia
- Kampania - opis przejścia
- Castlevania: Lords of Shadow 2 - poradnik do gry
Komentarze czytelników
A.l.e.X Legend
Gra jest bardzo dobra, aczkolwiek trochę gorsza od części pierwszej. W sumie nawet można się na chwilę zaciąć więc poradnik jak najbardziej wskazany.
Kuba aka Zbyszek Chorąży
Jeśli ktoś się zastanawia, dlaczego opis sterowania dla PC jest taki krótki / biedny, już tłumaczę - nie miałem i w tym momencie jeszcze dalej nie mam dostępu do pełnej wersji na PC (poradnik robiłem z X360), a to co tam opisałem jest z dema i tylko tyle klawiszy znalazłem w konfiguracji. Gdy dostanę w łapy pełniaka na PC, albo skombinuje w jakiś inny sposób klawiszologię, to uzupełnię te rozdział.
IzI008 Legionista
W misji 7 podczas wystawiania teatru z Toy Makerem brakuje jednej rzeczy a mianowicie aby zakończyć przedstawienie musimy umieścić teatr a tak że chłopca na scenie bo inaczej nie idzie zakończyć tej sekwencji ( tak przynajmniej było u mnie ).
Kuba aka Zbyszek Chorąży
IzI008 -> Fakt, sam pamiętam że musiałem w ostatnim etapie umieścić chłopca i teatr, nie mam pojęcia czego tego nie napisałem... Poprawimy to jak najszybciej, dzięki za info :)
Dan2510 Pretorianin
@Snake Solid
Miałem podobnie, ale użyłem relikwi, tej ze smokiem, nie pamiętam nazwy. Po tem walka była już po tarczach, działanie smoka pozbawiłą ją osłon. Dalej jest już łatwa.
Kuba aka Zbyszek Chorąży
@Snake Solid opisałem walkę z Carmillą w poradniku i przedstawiłem "sposób" jak rozbić jej tarczę - to, że uderzysz w nią nawet tysiąc razy, nie oznacza, iż ją rozbijesz, jeśli nie będziesz atakował CAŁY CZAS. Jej tarcza regeneruje się, jeśli nie bijesz jej nawet kilka sekund i całą "zabawę" trzeba powtarzać. Sposób na nią? Mieć duży zapasy mocy chaosu (najlepiej odpalić sobie relikwię Ensnared Demon) i prać nieprzerwanie przez kilka sekund, a tarzca się rozleci. Przy drugim razie jej tarcza jest chyba (bo nie jestem w sumie pewny) minimalnie wytrzymalsza i wytrzyma więcej ataków, ale metoda jest ta sama.
@Dan2510 "Talisman of the Dragon" tak się zwie ta relikwia :P No ja przyznam, że nie próbowałem jej tu używać (swoją drogą zacząłem jej używać jak pojawiły się Riot Mechy) ale nie ukrywam, dobry pomysł ;)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
