Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Król Lisz | Mroźny Tron w Hearthstone Jak pokonać Króla Lisza każdą klasą?

W tym rozdziale znajdziesz dokładny opis walki z Królem Liszem oraz propozycje talii dla każdej klasy.

Na samym szczycie Cytadeli czeka Cię pojedynek z Królem Liszem. Pamiętaj, że nie przestrzega on reguły fair play więc nie daj się zaskoczyć. Poniżej znajdziesz informacje, a także gotowe talie, które mogą pomóc w przejściu ostatniego poziomu przygody.

Król Lisz znany jest z nieczystej gry także stając do pojedynku z tym przeciwnikiem musisz być przygotowany na wszystko. W zależności od tego, jakiego Bohatera wybierzesz do pojedynku, Król Lisz zyska dodatkową kartę, którą zagra w 1 turze.

  1. Druid - "Purge the Weak" - Przeciwnik natychmiast niszczy wszystkie jednostki, które kosztują 3 lub mniej punktów Many.
  2. Łowca - "The Hunted" - Twój Bohater otrzymuje 2 punkty obrażeń za każdego stronnika znajdującego się w Talii.
  3. Mag - "The True Lich" - Zdrowie Twojego Bohatera spada do 1 punktu.
  4. Paladyn - "Fallen Champions" - Przeciwnik przejmuje kontrolę nad każdym Twoim stronnikiem, który poległ w walce.
  5. Kapłan - "Shut up, Priest" - Twój Bohater nie może korzystać z krótkich komentarzy w trakcie walki.
  6. Czarnoksiężnik - "Soul Reaper" - Twój Bohater otrzymuje 2 punkty obrażeń za każdy duplikat karty znajdujący się w Twojej talii.
  7. Łotrzyk - "The Price of Power" - Przeciwnik natychmiast niszczy wszystkie czary, które znajdują się na ręce lub w Twojej talii.
  8. Szaman - "Necrotic Plague" - Wszyscy stronnicy znajdujący się w talii, na planszy lub na ręce posiadają statystyki 1/1.
  9. Wojownik - "The True King" - Przeciwnik otrzymuje 100 punktów pancerza.

Proponowane talie

Paladyn

Karty neutralne (22) - Król Lisz | Mroźny Tron w Hearthstone - Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Karty neutralne (22)

Karty Paladyna (8)

Głodny Krab (1) x2

Kumoter Burych Łusek (1) x2

Poskramiacz Fal (1) x2

Podpłetwy Inkwizytor (1) x2

Sir Płetwin Mrrgglton (1)

Hydrolożka (2) x2

Wyrocznia Burych Łusek (1) x2

Dar Królów (4) x2

Łowca z Wodnoskałców (2) x2

 

Murlok Brzegowiec (2) x2

 

Wojownik Błękitnoskrzelich (2) x2

 

Dowódca Murloków (3) x2

 

Prorok Światłozimnych (3) x2

 

Wyrocznia Światłozimnych (3) x2

 

Łagodny Megazaur (4) x2

 

Stary Mętnooki (4) x1

 

Wybierając Paladyna musisz liczyć się z tym, że za każdym razem gdy zginie któryś z Twoich stronników przeciwnik zyska nad nim kontrolę przez co pojawi się on automatycznie po przeciwnej stronie planszy. Staraj się unikać niekorzystnych wymian, aby przeciwnik nie miał do dyspozycji dodatkowego stronnika podczas swojej tury. W trakcie fazy Mulligan szukasz takich jednostek, jak: Poskramiacz Fal (1), Kumoter Burych Łusek (1), Łowca z Wodnoskałców (2), Dowódca Murloków (3). Najlepszym otwarciem pojedynku jest zagranie Poskramiacza Fal (1), aby w następnej turze wzmocnić go Łowcą z Wodnoskałców (2), a w 3 turze wprowadzić do gry Dowódcę Murloków (3). Twoim celem jest zakończenie pojedynku przed 7 turą ponieważ wtedy Król Lisz zyska dodatkową broń i stronników o statystykach 2/6. Dopóki te jednostki nie zostaną zniszczone, Król Lisz będzie niewrażliwy na ataki z Twojej strony.

Druid

Karty neutralne (3) - Król Lisz | Mroźny Tron w Hearthstone - Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Karty neutralne (3)

Karty Druida (27)

Prorok Zagłady (2) x2*

Orzeźwienie (0) x2

Aya Czarny Pazur (6) x1

Naturalizacja (1) x1

 

Nefrytowy Idol (2) x2

 

Gniew (2) x2

 

Gwałtowny Wzrost (2) x2

 

Nefrytowy Pąk (3) x2

 

Fandral Jeleniorogi (4) x1

 

Nefrytowy Duch (4) x2

 

Opiekun Bagna (4) x1

 

Zamaszysty Cios (4) x2

 

Nasycenie (5) x2

 

Posiew Zarazy (5) x2

 

Nefrytowy Behemot (6) x2

 

Malfurion, Zaraza Wcielona (7) x1

 

Kun, Zapomniany Król (10) x1

 

Wielki Pomór (10) x2

*Prorok Zagłady może zostać zamieniony na jakąkolwiek inną kartę ponieważ i tak zostanie zniszczony na początku pojedynku. Został umieszczony w talii żeby ją skrócić.

Talia Druida została stworzona do długiego pojedynku. Idealny rozpoczęciem będzie wylosowanie Nefrytowego Idola (2), Gwałtownego Wzrostu (2) i Nefrytowego Pąku (3), ale nawet z powolniejszym startem będziesz w stanie wygrać ten pojedynek. Postaraj się zbudować przewagę na planszy przed 7 turą, aby mieć możliwość zlikwidowania stronników przyzwanych przez przeciwnika. Na tę okoliczność warto zachować Posiew Zarazy (5) ponieważ zanim Król Lisz przebije się przez taunty będziesz mieć sporo czasu, aby wyczyścić planszę. Po tym etapie zacznie się wyścig z czasem ponieważ co turę będziesz otrzymywać obrażenia, zaczynając od 1 punktu. Staraj się kontrolować sytuację na planszy i atakować portret przeciwnika. Pamiętaj, aby tworzyć dodatkowe Nefrytowe Golemy, które będą nieocenioną pomocą w trakcie walki o wygraną.

Wojownik

Karty neutralne (20) - Król Lisz | Mroźny Tron w Hearthstone - Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Karty neutralne (20)

Karty Wojownika (10)

Piechur ze Złotych Włości (1) x2

Znam Pewnego Typa (1) x2

Tarczownik (1) x2

Egzekucja (2) x2

Geomantka Zmierzchu (2) x2

Ognisty Wojenny Topór (2) x2

Obrońca z Urzędu (2) x2

Blok Tarczą (3) x2

Wkurzotron (2) x2

Bójka (4) x2

Akolita Bólu (3) x2

 

Dowódca Skałkogórza (3) x1

 

Piechota Gnomoreganu (3) x2

 

Wódz Srebrnogrzbietych (3) x1

 

Stróż Mogu'szanu (4) x2

 

Łuskowaty Koszmar (6) x2

 

W trakcie tego starcia przed 7 turą musisz posiadać na ręce Bójkę (4) oraz Łuskowaty Koszmar (6). Bez tych 2 kart wygranie pojedynku będzie niestety niemożliwe, ale nie ma co się martwić na zapas ponieważ będziesz mieć sporo czasu na dobranie wymaganych kart. W początkowych turach staraj się dobierać jak najwięcej kart i zaopatrzyć się w broń za pomocą której będziesz w stanie niszczyć taunty przeciwnika. Gdy rozgrywka przejdzie do 2 fazy natychmiast zagraj Bójkę (4). Na planszy zostanie tylko 1 stronnik 2/6, a Król Lisz wciąż będzie dysponował bronią z 5 punktami ataku. Teraz musisz wprowadzić na planszę Łuskowaty Koszmar (6) i ochraniać go stronnikami z Prowokacją dopóki smok nie będzie dysponować odpowiednią ilością punktów ataku, aby wykończyć przeciwnika. Bardzo ważne jest, aby jednostka przeciwnika nie popełniła samobójstwa na którymś z Twoich stronników dlatego w talii znalazły się jednostki, które dysponują Prowokacją, ale posiadają mały współczynnik Siły. Gdy smok osiągnie wymagane punkty ataku wykończ stronnika przeciwnika i upewnij się, że będziesz w stanie wyeliminować stronników z Prowokacją, którzy ewentualnie mogą pojawić się na stole.

Czarnoksiężnik

Karty neutralne (21) - Król Lisz | Mroźny Tron w Hearthstone - Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Karty neutralne (21)

Karty Czarnoksiężnika (9)

Poskramiacz Fal (1) x2

Ogień Duszy (1) x2

Wyrocznia Burych Łusek (1) x2

Opętany Kmieć (1) x2

Łowca z Wodnoskałców (2) x2

Wędrowiec Pustki (1) x1

Murlok Brzegowiec (2) x2

Cienisty Płomień (4) x1

Nożownik (2) x2

Drapieżny Pterrordaks (4) x1

Snajper Dymoskrzelich (2) x2

Strażnik Zagłady (5) x2

Wilkor Alfa (2) x2

 

Wojownik Błękitnoskrzelich (2) x1

 

Agresywne Piskle (3) x2

 

Dowódca Murloków (3) x2

 

Łagodny Megazaur (4) x2

 

Grając tą talią należy szukać rozpoczęcia z Poskramiaczem Fal (1). Najlepszą możliwą opcją jest posiadanie także Łowcy z Wodnoskałców (2) i Dowódcy Murloków (3) na kolejne dwie tury. Jednak również dobrze mogą spisać się inne Murloki, które będą w stanie zagrozić jednostkom przeciwnika i stworzyć przewagę na planszy. Cała sztuka polega na tym, aby wykończyć Króla Lisza przed 7 turą. Jeśli się to nie uda i przeciwnik przyzwie dodatkowe jednostki trzeba będzie je zlikwidować wykorzystując jednego z własnych stronników i zaklęcia Cienisty Płomień (4). W talii znajdziesz także Łagodnego Megazaura (4), który jest niezwykle silnym zagraniem w 5 turze gdy dysponujesz kilkoma Murlokami na planszy.

Łowca

Karty neutralne (2) - Król Lisz | Mroźny Tron w Hearthstone - Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Karty neutralne (2)

Karty Łowcy (28)

Agresywne Pisklę (3) x2

Dachowiec (1) x2

 

Leśny Wilk (1) x2

 

Ognisty Nietoperz (1) x2

 

Skrzynia Przemytnika (1) x2

 

Tajemny Strzał (1) x2

 

Znak Łowcy (1) x2

 

Bolesne Ukąszenie (2) x2

 

Iskrzący Brzytwoszczęk (1) x2

 

Padlinożerna Hiena (2) x2

 

Zamrażająca Pułapka (2) x1

 

Rozkaz Zabicia (3) x2

 

Spuścić Psy (3) x2

 

Zabójczy Strzał (3) x1

 

Zwierzęcy Towarzysz (3) x2

 

Treser Ogarów (4) x2

Talia Łowcy została skonstruowana w taki sposób, aby wykończyć przeciwnika przed 7 turą. Idealnym rozpoczęciem jest posiadanie następujących jednostek: Dachowiec (1), Padlinożerna Hiena (2), Agresywne Pisklę (3) lub Zwierzęcy Towarzysz (3). Cała sztuka polega na tym, aby wyprowadzać tylko korzystne wymiany ze stronnikami przeciwnika, aby wzmacniać Hienę. Jeśli uda Ci się ją Adaptować przy pomocy Iskrzącego Brzytwoszczęka (1) to świetnie jednak i bez takiego wzmocnienia można sobie poradzić. Jeśli uda Ci się wprowadzić do gry Agresywne Pisklę (3) upewnij się, że zawsze będzie w stanie uderzyć w portret przeciwnika.

Łotrzyk

Karty neutralne (*) - Król Lisz | Mroźny Tron w Hearthstone - Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Karty neutralne (*)

Karty Łotrzyka (*)

Uparty Brzuchonóg (2) x2

 

Alarmobot (3) x2

 

Barnes (4) x1

 

*

 

*W talii muszą znaleźć się podane karty, a resztę można uzupełnić poprzez wybranie największych jednostek, jakimi dysponujesz.

Talia Łotrzyka wymaga w startowej ręce posiadanie po jednej kopii Upartego Brzuchonoga (2) i Alarmobota (3). Reszta talii składa się z jednostek o bardzo wysokich statystykach i dużym koszcie Many. W 2 turze wprowadzać do gry Upartego Brzuchonoga (2), a w 3 Alarmobota (3), który na starcie każdej Twojej tury będzie wrzucał na planszę jednostkę z Twojej ręki. Upewnij się, że za każdym razem karta wróci na stół, aby dysponować dodatkowym stronnikiem w turze kolejnej. W ten sposób do 7 tury zbudujesz sporą przewagę na planszy i będziesz w stanie poradzić sobie z 6 jednostkami 2/6, które przyzwie Król Lisz. Dalsza część pojedynku polega na kontrolowaniu sytuacji na planszy i bezustannym atakowaniu portretu przeciwnika.

Szaman

Karty neutralne (9) - Król Lisz | Mroźny Tron w Hearthstone - Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Karty neutralne (9)

Karty Szamana (21)

Kaprawe Oczko (1) x1

Przekształcenie (1) x2

Korsarz Krwawych Żagli (1) x2

Degeneracja (1) x1

Świetlik (1) x2

Nefrytowe Pazury (2) x2

Skazani na Saronit (4) x1

Portal Malstromu (2) x2

Doppelgangster (5) x2

Totem Ognistego Języka (2) x2

Aya Czarny Pazur (6) x1

Totem Pierwopłetwów (2) x2

 

Burza z Piorunami (3) x2

 

Totem Przypływu Many (3) x2

 

Zły Urok (3) x1

 

Nefrytowa Błyskawica (4) x2

 

Thrall, Prorok Śmierci (5) x1

 

Żądza Krwi (5) x2

Grając talią Szamana musisz liczyć się z tym, że Król Lisz zamieni statystyki wszystkich Twoich jednostek na 1/1. Na początek szukasz jak najbardziej agresywnego otwarcia, aby wprowadzić do gry sporo jednostek, które później będziesz w stanie przekształcić za pomocą czaru Przekształcenie (1) lub specjalnej umiejętności Thralla, Proroka Śmierci (5). Bardzo ważne jest także dobieranie dodatkowych kart do czego służą Totemy Przypływu Many (3). Gdy rozgrywka dojdzie do 7 tury najlepszym rozwiązaniem jest użycie Degeneracji (1) i wyczyszczenie planszy przy pomocy Burzy z Piorunami (3). Po zniszczeniu broni przeciwnika staraj się kontrolować sytuację na planszy i bezustannie atakować przeciwnika ponieważ co turę będziesz otrzymywać dodatkowe obrażenia, zaczynając od 1 punktu.

Kapłan

Karty neutralne (3) - Król Lisz | Mroźny Tron w Hearthstone - Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Karty neutralne (3)

Karty Kapłana (27)

Tajemny Olbrzym (12) x2

Krąg Uzdrawiania (0) x2

Strażnik Medivh (8) x1

Gorliwa Kapłanka (1) x2

 

Mikstura Szaleństwa (1) x2

 

Słowo Mocy: Tarcza (1) x2

 

Wizja Umysłu (1) x1

 

Wyrocznia Kryształu (1) x2

 

Duchowy Bicz (2) x1

 

Słowo Cienia: Ból (2) x2

 

Wizja Cieni (2) x1

 

Kradzież Myśli (3) x1

 

Słowo Cienia: Śmierć (3) x2

 

Kapłanka Auchenaiów (4) x1

 

Słowo Cienia: Groza (4) x2

 

Rozbłysk Świętości (5) x2

 

Lyra, Okruch Słońca (5) x1

 

Kabalistka Cieni (6) x1

 

Kontrola Umysłu (10) x2

Pojedynek Kapłana z Królem Liszem polega jedynie na kontroli planszy ponieważ przeciwnik nie będzie dysponował żadnym dodatkowym nieczystym zagraniem w 1 turze. Szukaj otwarcia z Gorliwą Kapłanką (1) na ręce, aby móc zacząć dobierać dodatkowe karty. Bardzo ważne jest, aby przed 7 turą posiadać na ręce Słowo Cienia: Groza (4) w celu natychmiastowego wyczyszczenia planszy z wrogich jednostek. Gdy przeciwnik zagra jakąś potężną jednostkę zawsze możesz przechwycić ją przy pomocy Kontroli Umysłu (10).

Mag

Karty neutralne (4) - Król Lisz | Mroźny Tron w Hearthstone - Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Karty neutralne (4)

Karty Maga (26)

Protektorka Słonecznej Furii (2) x2

Klakier Konfraterni (1) x2

Ognisty Olbrzym (25) x2

Arkanolożka (2) x2

 

Pierwotny Glif (2) x2

 

Pocisk Lodu (2) x1

 

Uczennica Czarownika (2) x2

 

Duplikacja (3) x2

 

Kontr-zaklęcie (3) x2

 

Lodowa Bariera (3) x1

 

Lodowy Blok (3) x2

 

Rozbłysk Mrozu (3) x2

 

Spętanie Many (3) x1

 

Zapomniana Pochodnia (3) x2

 

Żarzyciel (3) x2

 

Echo Medivha (4) x1

 

Stopione Odbicie (4) x2

Pojedynek Maga z Królem Liszem jest chyba najtrudniejszy ponieważ przeciwnik zmniejszy zdrowie Twojego Bohatera do zaledwie 1 punktu. Wykorzystując tę talię masz możliwość następującego otwarcia pojedynku:

  1. Klakier Konfraterni (1) w połączeniu z Sekretem Spętanie Many (3). Gdy zagrasz tę kombinację w 1 turze zyskasz czar, który zmniejszy życie przeciwnika do zaledwie 1 punktu, ale wciąż będzie dysponował 30 punktami Pancerza.
  2. Ognisty Olbrzym (25) w połączeniu z Protektorką Słonecznej Furii (2). W ten sposób w 2 turze będziesz w stanie wprowadzić na planszę jednostkę 8/8 i dodatkowo przydzielić jej Prowokację.

Obydwie opcje mogą przyczynić się do Twojej wygranej. W trakcie całego pojedynku bardzo ważne jest, aby osłaniać własnego Bohatera stronnikami z Prowokacją lub wykorzystywać sekrety, aby utrzymać się przy życiu. Kontr-zaklęcie (3) może być przydatne przed 6 turą przeciwnika ponieważ w tym czasie Król Lisz prawie zawsze zagrywa Zamieć i zamraża Twoich stronników.