Koboldy i Katakumby - dodatek w Hearthstone
Podziemne wyprawy, kamienie mocy, legendarne bronie i rekrutacja.
Aktualizacja:
W tym rozdziale znajdziesz dokładny opis nowości wprowadzonych w dodatku Koboldy i Katakumby.
Kamienie Mocy

Kamienie Mocy pozwalają na uzyskanie dodatkowych, bardzo ciekawych efektów. Przykładowo, Czarnoksiężnik może zadać 3 punkty obrażeń i uleczyć się o taką samą wartość punktów. Kapłan natomiast jest w stanie wskrzesić 2 różne jednostki.
Porady:
- Kamienie Mocy mogą zostać wzmocnione po wykonaniu odpowiednich akcji, jak np. zagrania odpowiedniej ilości czarów.
- Kamienie Mocy mogą zostać zniwelowane poprzez sekret Kontr-zaklęcie - uważaj na sekrety w starciu z Magami.
Legendarne bronie

Legendarne bronie pozwalają na wyposarzenie każdego Bohatera w broń, a więc takie klasy, jak np. Mag lub Druid także mogą dzierżyć oręż w swojej dłoni. Należy tutaj zaznaczyć fakt, że Legendarne bronie dla takich klas, jak Czarnoksiężnik, Mag i Kapłan nie posiadają punktów ataku. Bronie, które posiadają dodatkową zdolność, jak np. w przypadku Czarnoksiężnika, nie będą tracić wytrzymałości po aktywacji swojej zdolności.
Porady:
- Nie staraj się na siłę umieszczać Legendarnych broni w każdej talii. Twój wybór musi być przemyślany, a karty odpowiednio dobrane.
- Gdy Legendarne bronie staną się popularnym dodatkiem w większości talii na pewno można spodziewać się kontry w postaci takich kart, jak Żrący Bagienny Szlam lub Harrison Jones.
Podziemne Wyprawy

Podziemne Wyprawy to w pełni darmowy tryb do którego Gracz może przystąpić z menu Przygód dla jednego gracza. Przed przystąpieniem do rozgrywki Gracz musi wybrać klasę Bohatera, którym będzie starał się wygrać 8 pojedynków z rzędu. Raz wybranej klasy nie można zmienić przez całą Podziemną Wyprawę także dobrze się zastanów przed dokonaniem wyboru. Po wybraniu Bohatera Gracz otrzyma talię składającą się z 10 kart, którą będzie w stanie rozbudowywać po wygraniu pojedynków z Bossami.

Po pokonaniu 1,3,5 i 7 Bossa, Gracz ma do wyboru jeden z 3 potężnych Skarbów. Skarby zapewniają dodatkową umiejętność pasywną, np. Zwiększają pulę many z którą Bohater zaczyna pojedynek bądź sprawiają, że moc specjalna Bohatera kosztuje zaledwie 1 punkt many. Innym przykładem Skarbu może być potężna karta, którą Gracz będzie w stanie zagrać z ręki.

Po każdym Bossie, Gracz ma także możliwość wyboru dodatkowych 3 kart do swojego decka. W ten sposób rozwijasz talię i dostosowujesz ją do własnych potrzeb. Dodatkowe karty zawsze występują w określonych zestawieniach, a daną paczkę możesz otrzymać tylko jeden raz.

Celem Podziemnej Wyprawy jest pokonanie 8 losowych Bossów każdym dostępnym Bohaterem, aby otrzymać dodatkowy rewers kart. Należy także zaznaczyć fakt, że o ile 1 Boss nie sprawi żadnych problemów to ostatni potrafi nieźle narozrabiać.
Porady:
- Dobierając Skarby i dodatkowe karty do swojej talii zawsze staraj się wybrać najbardziej optymalne zestawienie z którego Twoja talia będzie czerpać korzyści.
- Pamiętaj, że gdy wybierzesz permanentne ukrycie dla swoich stronników, zdolności takie jak Prowokacja przestaną spełniać swoje zadanie.
- Staraj się zbalansować ilość zaklęć i stronników we własnej talii.
- Występowanie Bossów w Podziemnej Wyprawie jest losowe więc za każdym razem gdy przystąpisz do rozgrywki możesz walczyć z innymi przeciwnikami.
- Wraz ze wzrostem trudności Bossów wzrasta także pula zdrowia Twojego Bohatera.
- Niektóre Skarby mogą okazać się bardzo pomocne, jak np. Gloves of Mugging. Dzięki karcie za 1 punkt many możesz od razu ukraść przeciwnikowi 3 karty z ręki i znacznie opóźnić jego start w danym pojedynku.
- Przed przystąpieniem do pojedynku zawsze sprawdź z jakim przeciwnikiem przyjdzie Ci walczyć i jaką mocą specjalną dysponuje. Swoją taktykę dostosowuj do aktualnej sytuacji na planszy.
Rekrutacja

Karty posiadające zdolność Rekrutacji sprawią, że po ich zagraniu Gracz będzie mógł uzyskać dwa efekty. Przykładowo, karta druida zapewni 6 punktów Pancerza i dodatkowo sprawi, że Gracz będzie miał możliwość zrekrutowania z Twojej talii dodatkowego stronnika o koszcie many 4 lub mniejszym.
Porady:
- Karty z Rekrutacją mogą być wielce pomocne w wielu taliach. Najsilniejsze są te, które po zagraniu stronnika pozwalają na przyzwanie kolejnego, a nawet dodatkowych dwóch stronników.
- Pamiętaj, że Rekrutacja odbywa się z Twojej talii, a nie z losowych stronników.
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany794081 Generał
Poradnik do gry Hearthstone : wybierz priest-a i wygrywaj 90% pojedynków byle jakim podstawowym deckeim. Opcjonalnie możesz też wybrać Huntera, Maga albo Warlock-a jeśli chcesz po prostu większość wygrywać. Jeżeli chcesz przegrywać i tracić czas wybierz, którąkolwiek z pozostałych postaci (dla masochistów i fanów np. Dark Souls polecam znerfionego Rogala). Tak właśnie wygląda balans w tej grze. :D
Bart2233 Senator
<--Widać że się znasz
Gram przeciwko priestowi? Uuuu na pewno wygram jak wystawie tego stronnika 8/8 z którym nie będę miał sobie poradzić po mind control.
Minas Morgul Legend
Poradnik do gry Hearthstone : wybierz priest-a i wygrywaj 90% pojedynków byle jakim podstawowym deckeim.
No tak, Priest to najbardziej nieprzewidywalna klasa w grze. Wcale ci nie ukradnie miniona z 7-8 hp, wcale nie podwoi mu życia w następnej turze, wcale nie zrówna mu ataku z hp... wcale nie dostanie hexa na twarz po takim zabiegu :).
P.S. a podstawowe decki wszystkich klas są zaskakująco dobrze zrobione. Początkującemu wystarczy grać podstawowymi deckami i powolutku zdobywać karty.
Gonsiur Legend
[1]
Szkoda tylko, ze priest i z wymienionych dalej przez ciebie hunter to jedne z najgorszych klas w grze.
dzid3c Pretorianin
@GimbusomNIE to może mały meczyk? Pokaże Ci na co stać znerfionego rogala xD btw niema obawy że wyskocze z deckiem pełen legend bo takich u mnie brak ;p
zanonimizowany794081 Generał
@Gonsiur - jeżeli to nie jest jakieś trollowanie to widzę, że nie grałeś w HS nigdy i tyle - szkoda to dalej komentować
dnetsky Junior
Żaden z Was geniuszy nie wpadł jeszcze na to że to Blizzard z Wami pogrywa a nie Wy w HertStona ... za każdym razem jak siadacie pograć Blizard ma darmowych pracowników i jeszcze często gęsto mu za to płacą :) ... Dalczego tak ...
1. Karty wybiera algorytm nie Ty
2. Algorytm zawsze dąży do zbalansowania rozgrywki, wyraźnie widać to przy wypasionych taliach jak dobrze zagrasz co robi algorytm u przeciwnika ... normalne cuda się dzieją i to pod rząd
3. Powinno grać się pełną partią i samemu wybierać karty z 30tu, a nie algorytm układa i ładnie opowiada bajki Blizardowe,
4. Z prawdopodobieństwem 85% kartę którą odrzucę na początku ona zaraz do mnie wróci ...
5. Algorytm Blizarda chce żebym grał tak jak on zaplanował i to jak najdłużej
Eeuh ... co się będę rozpisywał idę pograć :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
