Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Ranga I - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata poradnik Eador: Władcy rozdartego świata

Ranga I - jednostki

Militiaman [Milicja]

Koszt rekrutacji - Ranga I - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Koszt rekrutacji

10 złota

Utrzymanie

2 złota na turę

Miejsce/sposób rekrutacji

Recruiting Station [Stacja rekrutacyjna] 50 złota

Charakter

Neutralny

Zdolności

Brak

Milicja to najgorszy oddział w grze - słabszy nawet od goblinów. Jako taka składa się głównie z chłopów wyposażonych w widły i odzianych w obdarte łachmany. Jedyną zaletą tej formacji jest to, że jej rekrutację można rozpocząć już w pierwszej turze, a koszt pozostaje minimalny.

Nawet milicja potrafi być przydatna - chociażby dla nekromantów, którzy na ciałach martwych chłopów mogą stworzyć wielką, nieumarłą armię. Warto przy tym wspomnieć, że podczas awansu na wyższy poziom niektórzy członkowie milicji mogą przekwalifikować się na włóczników [Spearmen], którzy są już znacznie bardziej opłacalni.

Slinger [Procarz]

Koszt rekrutacji - Ranga I - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Koszt rekrutacji

15 złota

Utrzymanie

3 złota na turę

Miejsce/sposób rekrutacji

Slinger School [Szkoła procarzy] 80 złota

Charakter

Neutralny

Zdolności

Collect Ammo [zbierz pociski] - pozwala na zebranie kilku pocisków w zamian za poświęcenie tury

Procarze to najsłabsze oddziały strzelające w grze. Zadają niewielkie obrażenia, mają ograniczony zasięg i łatwo ich zabić. Zdecydowanie nie warto w nich inwestować. Jeśli jednak znaleźli się już w armii, to można wykorzystać ich jako pożywkę dla nekromantów albo wsparcie ogniowe dla lepszych jednostek.

Spearman [Włócznik]

Koszt rekrutacji - Ranga I - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Koszt rekrutacji

25 złota

Utrzymanie

5 złota na turę

Miejsce/sposób rekrutacji

Spearman School [Szkoła włóczników] 80 złota

Wymaga Warsztatu [Workshop]

Charakter

Neutralny

Zdolności

Heavy Ammo [ciężka amunicja] - w czasie ostrzału obniża obronę dystansową trafionego celu o 1. Działa przez 3 tury

Włócznicy są odczuwalnie lepsi od milicji, ale również nie stanowią zbyt dużego zagrożenia dla wrogów. Ich zaletą jest to, że jednorazowo mogą rzucić specjalnym oszczepem w pobliskich przeciwników, w ten sposób zadając im całkiem spore obrażenia. To daje im pewną przewagę podczas bezpośredniego starcia, w którym nie sprawdzają się jednak szczególnie dobrze. Na wyższych poziomach doświadczenia mogą zyskać zdolność forsownego marszu, która nieco zwiększa ich przydatność.

Bowman [Łucznik]

Koszt rekrutacji - Ranga I - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Koszt rekrutacji

60 złota, 1 drewno

Utrzymanie

12 złota na turę

Miejsce/sposób rekrutacji

Schooting Ground [Tor strzelecki] 150 złota, 3 drewna

Wymaga Warsztatu [Workshop]

Charakter

Neutralny

Zdolności

Brak

Największą zaletą tej jednostki jest jej zasięg - zaskakująco duży jak na tak niską rangę. Nie oznacza to jednak, że łucznicy są szczególnie opłacalni: w rzeczywistości zadają niezbyt duże obrażenia i stanowią banalnie łatwy cel dla przeciwników (giną błyskawicznie). Na wyższych poziomach stają się całkiem przydatni, ale konkurencyjne istoty są znacznie silniejsze. Sporym minusem łuczników jest również ich koszt - na tyle wysoki, że podważający sensowność całej inwestycji.

Swordsman [Miecznik]

Koszt rekrutacji - Ranga I - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Koszt rekrutacji

45 złota, 1 żelazo

Utrzymanie

9 złota na turę

Miejsce/sposób rekrutacji

Swordsman School [Szkoła mieczników] 120 złota, 2 żelaza

Wymaga Kuźni [Forge]

Charakter

Dobry

Zdolności

Parry [parowanie] - jeśli ta jednostka została zaatakowana wręcz po raz pierwszy w tej turze, to jej obrona zostaje tymczasowo podniesiona o 2

Dużą zaletą tej jednostki jest jej wysoka obrona, zwiększana dodatkowo przez parowanie. Atak i kontratak również nie pozostawiają wiele do życzenia, a koszt wynajęcia oraz żołd ustanowiono na całkiem rozsądnym poziomie. Jedyną wadą mieczników jest więc niewielka szybkość, znacznie ograniczająca zasięg ich ruchu. Mimo to, nadal pozostają szalenie przydatną i stosunkowo efektywną jednostką. Można wykorzystywać ich zarówno w defensywie, jak i bardziej agresywnej grze, ponieważ na wyższych poziomach doświadczenia zdarza im się otrzymać zdolność forsowny marsz, tymczasowo zwiększającą szybkość.

Pikeman [Pikinier]

Koszt rekrutacji - Ranga I - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Koszt rekrutacji

35 złota, 1 żelazo

Utrzymanie

7 złota na turę

Miejsce/sposób rekrutacji

Pikeman School [Szkoła pikinierów] 110 złota, 2 żelaza

Wymaga Kuźni [Forge]

Charakter

Dobry

Zdolności

First strike [pierwsze uderzenie] - kiedy dochodzi do walki wręcz, ta jednostka zadaje obrażenia jako pierwsza (jeśli się broni, kontratakuje przed wrogim atakiem). Zasada ta nie działa, jeśli wróg również posiada taką umiejętność.

Na tej jednostce można stworzyć cały build armii. Wysoka wartość kontrataku i szalenie przydatna zdolność pierwsze uderzenie pozwalają na zatrzymanie wrogiej nawały i zadanie przeciwnikom dotkliwych strat jeszcze przed rozpoczęciem właściwej walki. Istotne jest jedynie to, aby za pikinierami stała odpowiednia ilość jednostek leczących - właściwie osłaniani, stanowią zaporę niemal nie do pokonania. Jedynie zaawansowane potwory są w stanie pokonać ścianę pikinierów wspieranych przez uzdrawiaczy (gorzej, że wrodzy strzelcy mogą łatwo wyeliminować tych ostatnich). Podczas awansowania na wyższe poziomy warto dodatkowo wzmocnić kontratak oraz obronę tych jednostek - dwa najważniejsze dla nich współczynniki.

Największą wadą tej istoty jest jej defensywny charakter - nie nadaje się zbytnio do atakowania formacji wroga. Jest jednak na tyle tania, że ewentualne straty można szybko nadrobić.

Crossbowman [Kusznik]

Koszt rekrutacji - Ranga I - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Koszt rekrutacji

60 złota, 1 żelazo, 1 drewno

Utrzymanie

12 złota na turę

Miejsce/sposób rekrutacji

Crossbowman School [Szkoła kuszników] 150 złota, 1 żelaza, 1 drewna

Wymaga Kuźni [Forge] oraz Warsztatu [Workshop]

Charakter

Dobry

Zdolności

Armorpiercing Shot [Strzał przebijający] - strzały tej jednostki ignorują połowę obrony dystansowej przeciwnika

Jak na tak wysoką cenę i wymagania, ta jednostka nie jest zbyt opłacalna. Dysponuje dość ograniczonym zasięgiem strzału i zadaje niewielkie obrażenia, a jej zdolność specjalna staje się przydatna jedynie w starciu z zaawansowanymi przeciwnikami (z którymi na wczesnym etapie gry nie należy w ogóle walczyć). W ogólnym rozrachunku kusznik nie jest więc zbyt sensownym wyborem i to nawet mimo dość wysokiej obrony i niezłych współczynników walki wręcz.

Healer [Uzdrowiciel]

Koszt rekrutacji - Ranga I - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Koszt rekrutacji

30 złota, 5 kryształów, 1 mandragora

Utrzymanie

6 złota i 1 kryształ na turę

Miejsce/sposób rekrutacji

Brotherhood of Light [Bractwo światła] 90 złota, 5 kryształów, 1 drewna

Wymaga Ołtarza [Altar]

Charakter

Dobry

Zdolności

Healing [Leczenie] - leczy około 4 punktów życia sojuszniczej jednostki, o ile ta znajduje się w zasięgu. Użycie tej zdolności zmniejsza ilość posiadanej amunicji. Obecność uzdrawiacza w armii przyspiesza leczenie oddziałów po bitwie.

Jedna z najprzydatniejszych jednostek na początkowym etapie gry. Potrafi leczyć wybrane przylegające jednostki oraz zwiększa tempo ich regeneracji poza bitwą (co przyspiesza tempo naszych interakcji na mapie świata). Jest przy tym umiarkowanie tania i przydaje się do wspierania pozostałych oddziałów. Uzdrowicielom należy jednak zapewnić stosowną osłonę przed wrogami, ponieważ łatwo padają ofiarami strzelców.

Kiedy nasze miasto rozrośnie się na tyle, że uzyskamy dostęp do mnichów [Monk], uzdrowiciele stracą na przydatności - ich droższe odpowiedniki są znacznie lepsze. Wówczas można ich zdymisjonować i zastąpić innymi istotami.

Barbarian [Barbarzyńca]

Koszt rekrutacji - Ranga I - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Koszt rekrutacji

30 złota

Utrzymanie

6 złota na turę

Miejsce/sposób rekrutacji

Barbarian Camp [Obóz barbarzyńców] 140 złota

Wymaga Tawerny [Tavern]

Charakter

Zły

Zdolności

Berserk [Berserk] - kiedy ta jednostka otrzyma silny cios, niski poziom zdrowia przestanie wpływać na ilość zadawanych przez nią obrażeń, a jej atak wzrośnie o 2. Istot w tym stanie nie da się przestraszyć (ich morale nigdy nie spada).

Barbarzyńca to najlepsza ofensywna jednostka pierwszej rangi. Posiada sporo punktów życia, bardzo wysoki współczynnik ataku, zadowalającą szybkość a w dodatku może jednorazowo rzucić toporkiem w pobliskiego wroga. Gdyby tego było mało, zdolność berserk dodatkowo pozwala na zwiększenie zadawanych obrażeń i to pomimo odniesionych ran. Taka kombinacja jest doprawdy doskonała, a jedyną wadą jednostki pozostaje jej nikła obrona. Ubytek zdrowia można jednak nadrobić dzięki jednostkom i czarom leczącym, w związku z czym nie stanowi to aż takiego problemu. W ogólnym rozrachunku barbarzyńcy stanowią więc podstawową siłę w każdej ofensywnej armii.

Thief [Złodziej]

Koszt rekrutacji - Ranga I - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Koszt rekrutacji

15 złota

Utrzymanie

3 złota na turę

Miejsce/sposób rekrutacji

Den of Thieves [Złodziejska dziupla] 70 złota

Wymaga Tawerny [Tavern]

Charakter

Zły

Zdolności

Agility [Zwinność] - ta jednostka unika kontrataku wroga

Marauder [Maruder] - ta jednostka redukuje ilość łupów zdobytych w czasie bitwy o 15%

Z początku zalety złodzieja wydają się być całkiem zachęcające. Jego podstawowy koszt jest dość niewielki, zadawane obrażenia nienajgorsze, a zdolność unikania kontrataków, duża szybkość oraz możliwość jednorazowego rzucenia w przeciwnika to tylko dodatkowe plusy. Niestety w dalszej perspektywie wady są znacznie dotkliwsze. Złodzieje mają to do siebie, że kradną wszystko co wpadnie w ich ręce - a ubytek zdobywanych przez nas łupów potrafi być całkiem bolesny. Co gorsza, jednostka posiada niewiele punktów życia, symboliczną obronę i bardzo mało morale, przez co łatwo ją wyeliminować. Co prawda na wyższych poziomach doświadczenia potrafi zyskać przydatne zdolności (takie jak Poison Attack), ale wówczas dostępne są już lepsze oddziały.

Jako jednostka ofensywna złodziej nie jest zły, ale trzeba bardzo uważać na poziom jego zdrowia. Większość jednostek tego typu ginie na długo przed tym, zanim osiągnie level wystarczający do osiągnięcia dodatkowych korzyści.

Brigand [Bandyta]

Koszt rekrutacji - Ranga I - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Koszt rekrutacji

10 złota

Utrzymanie

2 złota na turę

Miejsce/sposób rekrutacji

Brigand Lair [Kryjówka bandytów] 60 złota

Wymaga Tawerny [Tavern]

Charakter

Zły

Zdolności

Plunderer [Plądrowanie] - ten oddział obniża przychód z obecnie zajmowanej prowincji o 10%

Marauder [Maruder] - ta jednostka redukuje ilość łupów zdobytych w czasie bitwy o 10%

Bandyci są przeciętni dosłownie we wszystkim. Posiadają średni atak i obronę, zupełnie normalną ilość punktów życia i żadnych przydatnych umiejętności. Cechują ich za to poważne wady - zmniejszają ilość złota pozyskiwanego z podatków oraz zdobywanego w czasie bitwy. Chociaż więc do bandytów można uzyskać łatwy dostęp, to jednak zawieranie z nimi jakichkolwiek umów nie kończy się zbyt dobrze. Słowem: jak w życiu.

Shaman [Szaman]

Koszt rekrutacji - Ranga I - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Koszt rekrutacji

25 złota, 10 kryształów, 1 mandragora

Utrzymanie

5 złota i 1 kryształ na turę

Miejsce/sposób rekrutacji

Totem [Totem] 100 złota, 5 kryształów, 1 mandragora

Wymaga Ołtarza [Altar]

Charakter

Zły

Zdolności

Magic Shot [Magiczny strzał] - zadaje obrażenia magiczne wybranemu celowi

Curse Spell [Klątwa] - zmniejsza atak i obronę celu o 1. Użycie tej zdolności zmniejsza ilość amunicji

Szamani zadają całkiem spore obrażenia magiczne - a niewiele jednostek pierwszego poziomu posiada dużą odporność, która mogłaby ich przed tym ochronić. Niestety niewielka ilość amunicji znacznie ogranicza wartość tej jednostki. Kiedy naboje się wyczerpią, szamani stają się praktycznie bezużyteczni. Dlatego to właśnie ten współczynnik należy rozwinąć podczas awansu na wyższy poziom doświadczenia. Należy przy tym zwrócić uwagę na niewielką ilość punktów zdrowia u szamanów oraz ograniczony zasięg ich strzału - dlatego nigdy nie należy dopuścić wrogów do bezpośredniego starcia. Bywa to dość problematyczne w przypadku doświadczonych strzelców, którzy mogą zabić tę jednostkę z bezpiecznej odległości.

Goblin [Goblin]

Koszt rekrutacji - Ranga I - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Koszt rekrutacji

5 złota

Utrzymanie

1 złota na turę

Miejsce/sposób rekrutacji

Czasem pojawiają się jako najemnicy w tawernie

Można ich przyłączyć dzięki sojuszowi na mapie świata

Charakter

Zły

Zdolności

Swamp Knowledge [Znajomość bagien] - jednostka nie traci dodatkowej staminy podczas przemarszu przez bagna i może się po nich poruszać jak po równinach. Dodatkowo otrzymuje premię do obrony kiedy przebywa na terenie bagiennym

Gobliny to niepozorne i niezbyt silne, ale za to szalenie irytujące stworzenia. Same w sobie nie stanowią większego zagrożenia, ale na wyższych poziomach i podczas walki na bagnach potrafią napsuć krwi niejednemu bohaterowi. Ich największy atut stanowi wysoka obrona dystansowa, przez którą trudno je wyeliminować. Oznacza to, że czasem udaje im się dojść do sojuszniczych oddziałów i (jeśli są w dużym zgrupowaniu) zabić jedną z naszych istot. Nie jest to co prawda zbyt duża strata, ale potrafi być denerwująca.

Aby zawrzeć sojusz z goblinami i móc je rekrutować, trzeba wykonać dla nich zadanie polegające na zabiciu pewnej liczby elfów (ich ilość bywa zmienna). Aby rozpocząć pertraktacje, należy posiadać dużą armię i negatywną karmę. Alternatywnym rozwiązaniem jest przekupienie maszkar przy pomocy zwiadowcy z wysoką dyplomacją. To wymaga jednak sporych nakładów finansowych - sięgających zwykle około 1500 sztuk złota. Ostatnią opcją jest wynajęcie goblinów jako najemników w tawernie: szansa na ich pojawienie się jest jednak losowa.

Orc [Ork]

Koszt rekrutacji - Ranga I - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Koszt rekrutacji

15 złota, 1 żelazo

Utrzymanie

3 złota na turę

Miejsce/sposób rekrutacji

Czasem pojawiają się jako najemnicy w tawernie

Można ich przyłączyć dzięki sojuszowi na mapie świata

Charakter

Zły

Zdolności

Damage Armor [Uszkodzenie zbroi] - kiedy ta jednostka zadaje obrażenia w walce wręcz, obniża obronę celu o 1. Efekt utrzymuje się przez 3 tury

Orkowie to dość silne istoty pierwszej rangi, sprawdzające się dobrze w walce wręcz, ale dysponujące niewielką obroną oraz szybkością. Ogranicza to ich wartość ofensywną, chociaż warto zauważyć, że z racji swoich zdolności nadają się wyśmienicie do walki z ciężko opancerzonymi przeciwnikami. Przy awansie na wyższe poziomy zdarza im się zyskać umiejętność forsownego marszu, która czyni z nich znacznie przydatniejsze jednostki.

Aby zawrzeć sojusz z orkami i móc je rekrutować, trzeba wykonać dla nich zadanie polegające na splądrowaniu jakiejś prowincji. Aby rozpocząć tę misję trzeba posiadać silne wojsko i negatywną karmę. Można też pozyskać ich jako najemników w tawernie, ale szansa na ich pojawienie się jest zawsze losowa.

Elf [Elf]

Koszt rekrutacji - Ranga I - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Koszt rekrutacji

100 złota, 5 kryształów, 1 drewno

Utrzymanie

20 złota i 1 kryształ na turę

Miejsce/sposób rekrutacji

Czasem pojawiają się jako najemnicy w tawernie

Można ich przyłączyć dzięki sojuszowi na mapie świata

Charakter

Dobry

Zdolności

Forest Knowledge [Wiedza o lasach] - jednostka nie traci dodatkowej staminy podczas przemarszu przez lasy i może się po nich poruszać jak po równinach. Dodatkowo otrzymuje premię do obrony kiedy przebywa na terenie lesistym

Precise Shot [Precyzyjny strzał] - atak dystansowy tej jednostki ignoruje maksymalnie 2 punkty obrony dystansowej przeciwnika

Elfy to najlepsi strzelcy pierwszej rangi. Posiadają duży zasięg, zadają spore obrażenia i dysponują przydatnymi zdolnościami. W razie zagrożenia mogą się też wycofać dzięki dwóm punktom szybkości. Takie zestawienie oznacza, że jedyną ich wadą jest niewielka ilość punktów życia - oznacza to, że elfy wymagają nieustannej osłony ze strony jednostek walczących wręcz. Przy awansie na wyższy poziom doświadczenia potrafią zyskać dodatkowy strzał, co znacznie zwiększa ich skuteczność. Jeśli więc dysponujemy odpowiednim kapitałem, zdecydowanie powinniśmy zainwestować w jednostki tego typu.

Aby zawrzeć sojusz z elfami i móc je rekrutować, trzeba wykonać dla nich zadanie polegające na uwolnieniu kilku dziewic z wież magów. Aby rozpocząć tę misję trzeba posiadać silne wojsko i pozytywną karmę. Jednostki można też pozyskać jako najemników w tawernie, ale szansa na ich pojawienie się jest zawsze losowa.

Dwarf [Krasnolud]

Koszt rekrutacji - Ranga I - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Koszt rekrutacji

80 złota, 1 żelazo

Utrzymanie

17 złota na turę

Miejsce/sposób rekrutacji

Czasem pojawiają się jako najemnicy w tawernie

Można ich przyłączyć dzięki sojuszowi na mapie świata

Charakter

Dobry

Zdolności

Hills Knowledge [Wiedza o wzgórzach] - jednostka nie traci dodatkowej staminy podczas przemarszu przez wzgórza i może się po nich poruszać jak po równinach. Dodatkowo otrzymuje premię do obrony kiedy przebywa na wzgórzach

Krasnoludy to bardzo dobre jednostki defensywne, dysponujące wysokimi współczynnikami obrony i zabójczym kontratakiem. Posiadają przy tym sporo staminy oraz punktów życia, przez co potrafią wytrzymać starcie z silniejszymi od siebie przeciwnikami. Nie ma jednak róży bez kolców. Największą wadą tej istoty jest jej szybkość, ograniczająca ilość przebywanych pól do zaledwie jednego. Na wyższych poziomach doświadczenia krasnoludom zdarza się jednak zyskać zdolność forsownego marszu, która częściowo neutralizuje ten problem.

Aby zawrzeć sojusz z krasnoludami i móc ich rekrutować, trzeba wykonać dla nich zadanie polegające na wydobyciu pewnego przedmiotu ze skrytki bandytów. Aby rozpocząć tę misję należy posiadać silne wojsko i pozytywną karmę. Alternatywnie można też przekupić ich przy pomocy bardzo dużej ilości złota i zwiadowcy z rozwiniętą dyplomacją. W ostateczności krasnoludy można też pozyskać jako najemników w tawernie, ale szansa na ich pojawienie się jest zawsze losowa.

Fairy [Wróżka]

Koszt rekrutacji - Ranga I - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Koszt rekrutacji

20 złota, 15 kryształów

Utrzymanie

4 złota i 3 kryształy na turę

Miejsce/sposób rekrutacji

Czasem pojawiają się jako najemnicy w tawernie

Można je przyłączyć podczas odwiedzin w specjalnych miejscach na mapie świata

Charakter

Dobry

Zdolności

Floating [Unoszenie się] - ta jednostka może przelatywać nad dowolnym rodzajem terenu, zużywając przy tym punkty ruchu ale nie staminę

Magic Shot [Magiczny strzał] - zadaje obrażenia magiczne wybranemu celowi

Forest Knowledge [Wiedza o lasach] - jednostka nie traci dodatkowej staminy podczas przemarszu przez lasy i może się po nich poruszać jak po równinach. Dodatkowo otrzymuje premię do obrony kiedy przebywa na terenie lesistym

Haste Spell [Czar szybkości] - tymczasowo zwiększa szybkość wybranego sojusznika i regeneruje część jego staminy

Wróżki mogą pełnić w armii wiele różnych ról. Nieźle sprawdzają się jako strzelcy używający magii oraz uzdrawiacze (przy awansie mogą zyskać taką zdolność), ale ich główną zaletą jest możliwość przyspieszenia sojuszniczych oddziałów. To znacznie zwiększa możliwości taktyczne całej armii - niemrawe i powolne jednostki mogą znienacka dosięgnąć wrogów i zadać im dotkliwe obrażenia. W ten sposób nawet armia nastawiona na defensywę zyskuje pewien potencjał ofensywny, co jest zaskakująco przydatne. Warto przy tym wspomnieć, że zasięg 3 pól pozwala wróżkom na czarowanie na dość dużym obszarze.

Wróżki można wynająć jako najemników w tawernie (o ile mamy szczęście) lub pozyskać w jednej z prowincji podczas specjalnego wydarzenia. Aby je aktywować, trzeba pojawić się w zagajniku wróżek i tam przystąpić do uczty z wesołymi biesiadnikami. O tym, czy bohater uzyska możliwość rekrutacji tych jednostek, decyduje jednak ukryty rzut kością.

Halfling [Niziołek]

Koszt rekrutacji - Ranga I - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Koszt rekrutacji

25 złota

Utrzymanie

5 złota na turę

Miejsce/sposób rekrutacji

Czasem pojawiają się jako najemnicy w tawernie

Można ich przyłączyć dzięki sojuszowi na mapie świata

Charakter

Dobry

Zdolności

Collect Ammo [zbierz pociski] - pozwala na zebranie kilku pocisków w zamian za poświęcenie tury

Agility [Zwinność] - ta jednostka unika kontrataku wroga

Niziołki to niezbyt silne jednostki strzeleckie - i to w zasadzie wszystko, co można o nich powiedzieć. Nie należy wykorzystywać ich w walce wręcz, ponieważ niewielka ilość punktów życia w oczywisty sposób wiąże się z dużą śmiertelnością na polu bitwy (i to nawet mimo wrodzonej zwinności). Jednostki tego typu nie są w niczym naprawdę dobre, ale równocześnie nie stanowią też zbyt dużego obciążenia dla budżetu. Innymi słowy: niziołki po prostu nieco lepsi procarze.

Aby zawrzeć sojusz z niziołkami i móc je rekrutować, trzeba wykonać dla nich zadanie polegające na zabiciu kilkunastu bandytów. Innym sposobem jest wynajęcie ich w tawernie, ale szansa na to jest losowa.

Skeleton [Szkielet]

Koszt rekrutacji - Ranga I - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Koszt rekrutacji

Brak

Utrzymanie

1 kryształ na turę

Miejsce/sposób rekrutacji

Można go przywołać dzięki czarowi Raise Skeleton [Przyzwij szkielet] albo rytuałowi Walking Dead [Chodząca śmierć]

Charakter

Zły

Zdolności

Feels No Pain [Nie czuje bólu] - odniesione rany nie zmniejszają ilości obrażeń zadawanych przez tę istotę

Tireless [Niezmordowany] - jednostka nie traci staminy podczas wykonywania akcji

Intrepid [Nieustraszony] - morale tej istoty pozostaje zawsze na tym samym poziomie

Poison Immunity [Niewrażliwość na truciznę] - jednostka jest niewrażliwa na efekty działania trucizny

Szkielety to podstawowe jednostki w armii każdego nekromanty. Dysponują zaskakująco wysokim atakiem, dużą szybkością, przydatnymi zdolnościami i - co szczególnie ważne - z racji swojej kościstej budowy pozostają bardzo trudnym celem dla wrogich strzelców. Ich największą zaletą jest to, że wysoki współczynnik ataku pozostaje niezmienny mimo odniesionych obrażeń - co pozwala na zabicie znacznie silniejszych przeciwników. Należy mieć przy tym na uwadze to, że jako takie szkielety są przede wszystkim siłą ofensywną, nie radzącą sobie zbyt dobrze podczas obrony. To nie stanowi jednak większego problemu, ponieważ maszkary można stworzyć z dowolnych zwłok na polu bitwy (a w chwili powstania istota zyskuje darmową akcję). Dzięki temu możliwe jest osaczenie wrogich strzelców i szybkie ich wyeliminowanie - czasami wystarcza nawet jeden rajd.

Szkielety można zachować w armii, jeśli bohater posiada umiejętność nekromancja na co najmniej I poziomie. Koszt tej operacji liczony jest w kryształach i zależy od poziomu samej istoty.

Zombie [Zombie]

Koszt rekrutacji - Ranga I - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Koszt rekrutacji

Brak

Utrzymanie

2 kryształy na turę

Miejsce/sposób rekrutacji

Można go przywołać dzięki czarowi Raise Zombie [Przyzwij zombie] albo rytuałowi Walking Dead [Chodząca śmierć]

Charakter

Zły

Zdolności

Feels No Pain [Nie czuje bólu] - odniesione rany nie zmniejszają ilości obrażeń zadawanych przez tę istotę

Tireless [Niezmordowany] - jednostka nie traci staminy podczas wykonywania akcji

Intrepid [Nieustraszony] - morale tej istoty pozostaje zawsze na tym samym poziomie

Poison Immunity [Niewrażliwość na truciznę] - jednostka jest niewrażliwa na efekty działania trucizny

O ile szkielety są podstawową siłą ofensywną w armii każdego nekromanty, o tyle zombie pełnią role defensywne. Nie posiadają co prawda zbyt wysokich współczynników obronnych, ale duża ilość punktów życia i zadowalający atak oraz kontratak pozwalają na stworzenie z nich ruchomej tarczy (i to dotkliwie raniącej przeciwnika). Warto osłonić przy ich pomocy nekromantę albo wspomóc wojujące szkielety - w końcu przyzwać je można z dowolnych zwłok leżących na polu bitwy.

Zombie można zachować w armii, jeśli bohater posiada umiejętność nekromancja na co najmniej II poziomie. Koszt tej operacji liczony jest w kryształach i zależy od poziomu samej istoty.

Imp [Chochlik]

Koszt rekrutacji - Ranga I - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Koszt rekrutacji

Brak

Utrzymanie

1 kryształ na turę

Miejsce/sposób rekrutacji

Można ich przywołać dzięki czarom Sumon Imp [Przyzwij chochlika], Dark Pact [Mroczny pakt] albo rytuałowi Chaos spawn [Pomiot chaosu]

Charakter

Zły

Zdolności

Floating [Unoszenie się] - ta jednostka może przelatywać nad dowolnym rodzajem terenu, tracąc przy tym punkty ruchu ale nie staminę

Magic Shot [Magiczny strzał] - zadaje obrażenia magiczne wybranemu celowi.

Deadlands Knowledge [Wiedza o pustkowiach] - jednostka nie traci morale podczas przemarszu przez pustkowia. Dodatkowo otrzymuje premię do obrony i kontrataku kiedy przebywa na tym terenie.

Chochliki to dość nietypowe istoty, zawierające w sobie wiele sprzeczności. Przykłady? Proszę bardzo: potrafią strzelać, ale wyłącznie na niewielkim zasięgu; zadają silne ciosy, ale posiadają mało punktów życia; potrafią się bronić, ale kiepsko kontratakują. To wszystko czyni z nich bardzo przeciętne jednostki, które wydają się być dość uniwersalne, ale w większości przypadków nie nadają się do zbyt wielu rzeczy. Ich atutem jest co prawda możliwość szybkiej zmiany pozycji i wystrzelenia magicznego pocisku, ale problem polega na tym, ze chochliki same dość łatwo giną w starciu z wrogiem. Dlatego walka przy ich użyciu ogranicza się do sprytnego manewrowania po całej mapie i zadawaniu jak największych obrażeń dystansowych.

Aby zachować tę jednostkę w armii po zakończeniu bitwy, należy wykorzystać rytuał Chaos spawn [Pomiot chaosu] lub zaklęcie Dark Pact [Mroczny pakt].

Lizardman [Jaszczuroczłowiek]

Koszt rekrutacji - Ranga I - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Koszt rekrutacji

30 złota

Utrzymanie

6 złota na turę

Miejsce/sposób rekrutacji

Czasem pojawiają się jako najemnicy w tawernie

Można ich przyłączyć dzięki sojuszowi na mapie świata

Charakter

Neutralny

Zdolności

Swamp Knowledge [Znajomość bagien] - jednostka nie traci dodatkowej staminy podczas przemarszu przez bagna i może się po nich poruszać jak po równinach. Dodatkowo otrzymuje premię do obrony kiedy przebywa na terenie bagiennym.

Regeneration [Regeneracja] - jednostka odzyskuje 1 punkt życia co turę. Ta zdolność przyspiesza też tempo leczenia poza bitwą.

Na początkowym etapie rozgrywki jaszczuroludzie potrafią być naprawdę interesującymi jednostkami - ich statystyki są co najmniej zadowalające, zdolność regeneracji nadzwyczaj przydatna, a potencjał ofensywny nie pozostawia wiele do życzenia. Dopiero w dalszych stadiach zabawy tracą na znaczeniu, ponieważ nie wytrzymują starcia z silniejszymi jednostkami. Mimo to, przez dużą część rozgrywki warto w nich inwestować, ponieważ zwracają się z nawiązką - tym bardziej, że ich koszt jest zaskakująco niewielki.

Aby zawrzeć sojusz z jaszczuroludźmi i móc ich rekrutować, trzeba wykonać dla nich zadanie polegające na zabiciu kilku gigantycznych ślimaków [Giant Slug]. Alternatywnie można ich też pozyskać jako najemników w tawernie, ale szansa na to jest losowa.