Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 14 stycznia 2015, 14:20

autor: Luc

Co chcemy zobaczyć w grze Mafia III? Lista życzeń równie śmiałych, co napad w biały dzień - Strona 5

Lata oczekiwania na nową odsłonę najlepszej, gangsterskiej serii niedługo mogą dobiec końca. Nasilające się plotki dotyczące trzeciej Mafii mają dość solidne podstawy, więc zastanawiamy się, co chcielibyśmy w niej zobaczyć.

Ulepszanie i modyfikowanie broni oraz system licencji

Złoty wiek organizacji przestępczych być może nie był czasem, w którym brylowały ekscentryczne modyfikacje dostępnych na rynku pistoletów, ale udostępnienie drobnych ulepszeń z pewnością nie gryzłoby się z duchem epoki. Zamontowanie tłumika w naszym ulubionym Colcie czy też zwiększony magazynek do Thompsona, mogłyby odgrywać w powodzeniu misji znacznie większą rolę niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Zamiast szukać kolejnej pukawki, idealnej do wykonania cichego zabójstwa, moglibyśmy po prostu zmodyfikować posiadany pistolet i to przy jego pomocy dokonać krwawej zemsty w imieniu naszej rodziny. Pewnym rozwiązaniem byłoby oczywiście automatyczne przypisywanie bohaterowi rodzaju broni przy każdej misji, ale biorąc pod uwagę (miejmy nadzieję) bardziej otwartą formułę kolejnej części, nie miałoby to prawa się sprawdzić.

Nieposiadanie licencji na noszony pistolet mogłoby się kończyć w taki oto sposób. - 2015-01-14
Nieposiadanie licencji na noszony pistolet mogłoby się kończyć w taki oto sposób.

Bardzo ciekawym urozmaiceniem byłoby także wprowadzenie systemu licencjonowania broni. Czeskie studio prowadziło na tym polu eksperymenty w Mafii II, ostatecznie rozwiązanie to nie znalazło się jednak w finalnej wersji. Na jednym z materiałów, prezentowanych podczas Gamescomu w 2009 roku, Vito mógł swobodnie paradować z pukawką w ręku, nawet w towarzystwie policji. Na wyciągnięty z kabury pistolet stróże prawa reagowali jednak żądaniem okazania odpowiedniej dokumentu – gracz miał wówczas do wyboru albo okazać papiery, albo rozpętać małe piekło. Koncept zapowiadał się fantastycznie i dodawał rozgrywce realizmu, miejmy więc nadzieję, że tym razem twórcy zdecydują się go zaimplementować. Można by także pójść o krok dalej i wprowadzić system licencjonowania różnych rodzajów broni czy też pozwolenia jedynie na konkretne egzemplarze bądź nawet połączyć całość z możliwością podrabiania papierów. W końcu gangsterzy przed niczym się nie cofają, prawda?

TWOIM ZDANIEM

Co chciałbyś zobaczyć w nowej Mafii?

Otwarte, większe i tętniące życiem miasto, które możemy swobodnie przemierzać.
50,4%
Opcjonalny tryb multiplayer.
2,1%
Kontynuację linii fabularnej z poprzedniej odsłony, powrót starych znajomych.
21,9%
Ulepszanie i modyfikowanie broni oraz system licencji.
1,6%
Modyfikowanie pojazdów i możliwość ich legalnego kupna.
2,5%
Domy i apartamenty, które możemy samodzielnie kupić.
3,1%
Mnóstwo zadań pobocznych o dużym zróżnicowaniu.
3,8%
Więcej sposobów na zarabianie kasy i system łapówek.
1,4%
Cykl dnia i nocy, wpływający na przebieg misji.
1,5%
Więcej stacji radiowych z utworami pasującymi do epoki.
1,3%
Własny, kilkuosobowy gang.
6,6%
Więcej przerywników filmowych oraz opcji modyfikacji bohatera.
1,5%
Wszystko jedno, niech po prostu wyjdzie.
2,3%
Zobacz inne ankiety
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.