Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 14 stycznia 2015, 14:20

autor: Luc

Co chcemy zobaczyć w grze Mafia III? Lista życzeń równie śmiałych, co napad w biały dzień - Strona 2

Lata oczekiwania na nową odsłonę najlepszej, gangsterskiej serii niedługo mogą dobiec końca. Nasilające się plotki dotyczące trzeciej Mafii mają dość solidne podstawy, więc zastanawiamy się, co chcielibyśmy w niej zobaczyć.

Otwarte, większe i tętniące życiem miasto, które możemy swobodnie przemierzać

Czy nam się to podoba czy nie, sandboksowa formuła pojawiać będzie się w coraz większej liczbie produkcji. Zyskiwana w ten sposób swoboda nie tylko znacznie wydłuża zabawę z danym tytułem, ale i daje graczowi możliwość lepszego i dokładniejszego poznania świata, w którym spędzi najbliższe kilkanaście lub kilkadziesiąt godzin. Choć nie wszystkim produkcjom taki zabieg służy, druga Mafia pokazała, że swobodna gangsterka faktycznie może się sprawdzić. Niestety, zamiast pójść tą drogą do końca, zdecydowano się na dziwne ograniczenia, zamykające gracza w obrębie pojedynczych misji. Jeżdżenie po mieście oczywiście wciąż było możliwe, ale rozkrok pomiędzy otwartym światem a formułą z pierwszej Mafii nie wyszedł „dwójce” na dobre i ciężko było się oprzeć wrażeniu, że kompletnie zaprzepaszczono szansę na stworzenie czegoś wybitnego. W „trójce” twórcy mogą jednak pozbyć się wszelkich hamulców i całkowicie otworzyć przed nami dostępne lokacje. Kilka dodatkowych kilometrów do przemierzania również z pewnością nikogo by nie uraziło.

Żyjące miasto nie tylko lepiej się prezentuje, ale pozwala także bardziej wczuć się w klimat. - 2015-01-14
Żyjące miasto nie tylko lepiej się prezentuje, ale pozwala także bardziej wczuć się w klimat.

Co równie istotne, miasto nie powinno składać się jedynie z pięknych widoczków. Jazda obok imponujących budynków oraz przeciskanie się przez eleganckie tłumy ma swoje uroki, ale nowa odsłona to doskonała okazja, aby dodatkowo zwiększyć interakcję bohatera z otoczeniem. Niech miasto żyje własnym życiem! Sporadyczne, specjalne eventy pojawiały się już poprzednio, ale twórcy powinni pójść za ciosem i co pewien czas zafundować nam np. wypadki powodujące korkowanie się ulic czy napady innych grup przestępczych na konkretne miejscówki. Równie miłym dodatkiem byłyby aktywne reakcje mieszkańców na nasze poczynania – toczące się w barach czy na antenie radia dyskusje na temat niedawno zamordowanego przez nas polityka z pewnością wzmocniłyby klimat rozgrywki.

TWOIM ZDANIEM

Co chciałbyś zobaczyć w nowej Mafii?

Otwarte, większe i tętniące życiem miasto, które możemy swobodnie przemierzać.
50,4%
Opcjonalny tryb multiplayer.
2,1%
Kontynuację linii fabularnej z poprzedniej odsłony, powrót starych znajomych.
21,9%
Ulepszanie i modyfikowanie broni oraz system licencji.
1,6%
Modyfikowanie pojazdów i możliwość ich legalnego kupna.
2,5%
Domy i apartamenty, które możemy samodzielnie kupić.
3,1%
Mnóstwo zadań pobocznych o dużym zróżnicowaniu.
3,8%
Więcej sposobów na zarabianie kasy i system łapówek.
1,4%
Cykl dnia i nocy, wpływający na przebieg misji.
1,5%
Więcej stacji radiowych z utworami pasującymi do epoki.
1,3%
Własny, kilkuosobowy gang.
6,6%
Więcej przerywników filmowych oraz opcji modyfikacji bohatera.
1,5%
Wszystko jedno, niech po prostu wyjdzie.
2,3%
Zobacz inne ankiety
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.