Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 14 stycznia 2015, 14:20

autor: Luc

Co chcemy zobaczyć w grze Mafia III? Lista życzeń równie śmiałych, co napad w biały dzień - Strona 12

Lata oczekiwania na nową odsłonę najlepszej, gangsterskiej serii niedługo mogą dobiec końca. Nasilające się plotki dotyczące trzeciej Mafii mają dość solidne podstawy, więc zastanawiamy się, co chcielibyśmy w niej zobaczyć.

Własny, kilkuosobowy gang

Przynależność do mafijnej rodziny to jedno, ale co powiedzielibyście na własną, gangsterską „drużynę”? Pomniejsze szajki oraz zespoły to w końcu sól każdej przestępczej struktury i w trosce o jak najlepsze oddanie jej charakterystyki, także i ten aspekt chętnie ujrzelibyśmy w Mafii III. Nie chodzi tu bynajmniej o towarzyszących nam podczas misji bandziorów, lecz bardziej o możliwość własnoręcznego stworzenia zespołu, który dałoby się przykładowo wykorzystywać do kontrolowania naszego małego imperium. Wysłanie zaufanego człowieka, aby odebrał w naszym imieniu haracz od lokalnego sklepikarza nie tylko ułatwiłoby samą rozgrywkę, ale również pomogło budować wrażenie autentycznego wspinania się po szczeblach hierarchii. Będąc na początku kariery oczywiście trzeba się pofatygować do każdego, pojedynczego lokalu, ale Donowi nie wypada już zajmować się tak trywialnymi sprawami osobiście.

Nie każdym zleceniem trzeba się zajmować osobiście – można przecież do tego wysłać odpowiednich ludzi. - 2015-01-14
Nie każdym zleceniem trzeba się zajmować osobiście – można przecież do tego wysłać odpowiednich ludzi.

Ciekawym urozmaiceniem takiego systemu byłaby także możliwość personalizacji poszczególnych gangsterów. Nie mówimy tu tylko o nadawaniu imion nowym rekrutom, ale także decydowaniu o ich dalszym rozwoju, specjalizacji, a także wyglądzie. Nowy garnitur i bardziej elegancki kapelusz dla faworyzowanego kompana, w teorii jest tylko nieistotnym szczegółem, choć jak pokazuje doświadczenie, na podobnych zabawach jesteśmy w stanie spędzić nieprzyzwoicie dużo czasu. Wszystko to zabiegi raczej kosmetyczne, które zapewne nie wpłynęłyby zbyt mocno na samą rozgrywkę, ale wizja tego, że oprócz swobodnej gangsterki zmuszeni jesteśmy także pozarządzać kilkuosobowym oddziałem przemówiłaby zapewne do większości graczy. Dlaczego by więc nie spróbować?

TWOIM ZDANIEM

Co chciałbyś zobaczyć w nowej Mafii?

Otwarte, większe i tętniące życiem miasto, które możemy swobodnie przemierzać.
50,4%
Opcjonalny tryb multiplayer.
2,1%
Kontynuację linii fabularnej z poprzedniej odsłony, powrót starych znajomych.
21,9%
Ulepszanie i modyfikowanie broni oraz system licencji.
1,6%
Modyfikowanie pojazdów i możliwość ich legalnego kupna.
2,5%
Domy i apartamenty, które możemy samodzielnie kupić.
3,1%
Mnóstwo zadań pobocznych o dużym zróżnicowaniu.
3,8%
Więcej sposobów na zarabianie kasy i system łapówek.
1,4%
Cykl dnia i nocy, wpływający na przebieg misji.
1,5%
Więcej stacji radiowych z utworami pasującymi do epoki.
1,3%
Własny, kilkuosobowy gang.
6,6%
Więcej przerywników filmowych oraz opcji modyfikacji bohatera.
1,5%
Wszystko jedno, niech po prostu wyjdzie.
2,3%
Zobacz inne ankiety
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.