Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 14 stycznia 2015, 14:20

autor: Luc

Co chcemy zobaczyć w grze Mafia III? Lista życzeń równie śmiałych, co napad w biały dzień - Strona 10

Lata oczekiwania na nową odsłonę najlepszej, gangsterskiej serii niedługo mogą dobiec końca. Nasilające się plotki dotyczące trzeciej Mafii mają dość solidne podstawy, więc zastanawiamy się, co chcielibyśmy w niej zobaczyć.

Cykl dnia i nocy, wpływający na przebieg misji

Dynamiczny cykl dobowy żadnym novum w grach nie jest, ale w przypadku Mafii zastosowanie tego zabiegu mogłoby się łączyć z kolejnymi modyfikacjami. Oprócz zmieniającego się wyglądu miasta oraz natężenia ruchu na ulicach, z chęcią ujrzelibyśmy wpływ pory dnia na sposób wykonywania poszczególnych misji. Napad na bank wczesnym popołudniem? Oczywiście to możliwe, ale musimy liczyć się z tym, że w środku znajdziemy dziesiątki ludzi, spośród których ktoś może zawiadomić stróżów prawa. Morderstwo w biały dzień także do najłatwiejszych należeć nie powinno, choć już po zapadnięciu mroku oddanie śmiertelnego strzału i ucieczka, powinny przebiegać znacznie sprawniej. Aktywność sił policyjnych także mogłaby dostosowywać się do godziny – przykładowo, im na ulicach ciemniej, tym mniej funkcjonariuszy na chodnikach i patrolujących okolicę aut z kogutami.

Aktywność policji po zmroku mogłaby spadać, ale nie oznacza to, że prawo przestaje obowiązywać. - 2015-01-14
Aktywność policji po zmroku mogłaby spadać, ale nie oznacza to, że prawo przestaje obowiązywać.

Z technicznego punktu widzenia niektóre z tych elementów są dosyć trudne do zrealizowania, jednak przy specyfikacjach współczesnych konsol oraz pecetów nie jest to niemożliwe... choć wymagałoby „odrobinę” więcej pracy ze strony twórców. Z drugiej strony – wydaje się być to gra warta świeczki, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę jak mocno zyskałby na tym realizm rozgrywki. Odgórnie narzucona pora dnia czy też nocy może i pozwala lepiej modelować kształt opowiadanej historii, ale jednocześnie odbiera graczom swobodę, na którą Mafia naszym zdaniem powinna mimo wszystko w nowej odsłonie postawić. Oczywiście w przypadku misji o ogromnym znaczeniu fabularnym, zabieg ten wciąż może być obecny, ale w pozostałych okolicznościach wypadałoby pozwolić, aby czas płynął samoistnie.

TWOIM ZDANIEM

Co chciałbyś zobaczyć w nowej Mafii?

Otwarte, większe i tętniące życiem miasto, które możemy swobodnie przemierzać.
50,4%
Opcjonalny tryb multiplayer.
2,1%
Kontynuację linii fabularnej z poprzedniej odsłony, powrót starych znajomych.
21,9%
Ulepszanie i modyfikowanie broni oraz system licencji.
1,6%
Modyfikowanie pojazdów i możliwość ich legalnego kupna.
2,5%
Domy i apartamenty, które możemy samodzielnie kupić.
3,1%
Mnóstwo zadań pobocznych o dużym zróżnicowaniu.
3,8%
Więcej sposobów na zarabianie kasy i system łapówek.
1,4%
Cykl dnia i nocy, wpływający na przebieg misji.
1,5%
Więcej stacji radiowych z utworami pasującymi do epoki.
1,3%
Własny, kilkuosobowy gang.
6,6%
Więcej przerywników filmowych oraz opcji modyfikacji bohatera.
1,5%
Wszystko jedno, niech po prostu wyjdzie.
2,3%
Zobacz inne ankiety
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.