Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 18 czerwca 2022, 11:30

autor: Krzysiek Kalwasiński

O jedno zdanie za dużo. 8 wpadek twórców gier

Twórcy gier to oczywiście też ludzie. Dlatego i im zdarzają się dziwne wypowiedzi i wszelakie wpadki. Zwłaszcza gdy próbują się bronić. Przygotowaliśmy dla Was zestawienie dość specyficznych tekstów wybrzmiałych z ich ust.

Wszyscy czasami tracimy głowę. Powodem może być stres czy zmieszanie, powodowane przez niespotykane sytuacje, a nawet niespodziewane pytania. W takich sytuacjach do głowy mogą przyjść dziwne pomysły, zwłaszcza gdy znajdujemy się w świetle reflektorów. Czasami jest też zbyt duża pewność siebie i przekonanie, że to co uważamy za słuszne, takie po prostu jest. I tak było z niektórymi deweloperami, których wypowiedzi na zawsze zapisały się w historii. Również w formie piosenki.

„Gra wyjdzie wtedy, gdy będzie gotowa”

  1. Kto zaliczył wpadkę? CD Projekt RED.
  2. Gdzie i kiedy? Na Twitterze w grudniu 2018 roku.
  3. Jak to było po angielsku? „Coming when it’s ready”. Był też inny wariant: „Ready when it's done”.

Cyberpunk 2077 to gra, która najpewniej przejdzie do historii i niestety nie z powodów, których wielu by chciało. Nasi rodzimi deweloperzy z CD Projekt RED porwali się z motyką na słońce obiecując coś, czego nie byli w stanie dostarczyć. W efekcie dostaliśmy zaledwie cień tego, czym ta wielka gra miała być. A wszystko w towarzystwie kilku przesunięć premiery. To przecież gra, którą pierwotnie zapowiedziano już w 2012 roku.

Cieszył fakt, że „Redzi” nie śpieszą się z premierą i pracują w pocie czoła nad dopieszczeniem swojego dzieła. Wydawanie niedokończonej gry i łatanie jej chwilę po premierze nigdy nie było czymś, czego chcieli gracze. Podobne sytuacje zdarzały się niestety nader często. Jasne, z każdym przesunięciem premiery dało się słyszeć jęk zawiedzionych fanów niemogących doczekać się premiery, ale nikt nie chce przecież kupować czegoś wadliwego.

Życzenia z okazji świąt Bożego Narodzenia, opublikowane na twitterowym profilu firmy w 2018 roku, były bez wątpienia miłym gestem. Gorzej z przekazem dodatkowym, w którym padła informacja, że Cyberpunk 2077 „wyjdzie, kiedy będzie gotowy”. Pomijając już sam fakt wykładania oczywistości, szkoda że jednak firma nie dotrzymała słowa i nie poczekała, aż ich gra będzie w pełni gotowa na premierę. Zarząd CD Projektu przyznał się do błędu i przeprosił, ale „co się stało, to się już nie odstanie”. Tym bardziej, że jak wynikało z wypowiedzi pracowników studia, wszyscy byli świadomi, że gra nie jest jeszcze ukończona.

TWOIM ZDANIEM

Która firma w Twojej opinii najbardziej kompromituje się swoimi działaniami i wypowiedziami?

Bethesda
5,7%
EA
54,6%
Activision Blizzard
28,8%
CD Projekt Red
10,9%
Zobacz inne ankiety
Twórcy, którzy oskarżali widzów o porażkę swoich filmów
Twórcy, którzy oskarżali widzów o porażkę swoich filmów

Załóżmy, że coś, nad czym pracujemy przez długie miesiące, nie zostaje przyjęte dobrze. Czy to nasza wina? Czy może odbiorców? Sporo filmowych twórców obstawia, że to drugie, i bez ogródek publicznie o tym opowiada.

Twórcy nie zawsze wiedzą, co jest najlepsze dla ich gier
Twórcy nie zawsze wiedzą, co jest najlepsze dla ich gier

Przekazanie lubianej serii gier w nowe ręce często wzbudza w nas niepokój i nieufność. Tymczasem świeże spojrzenie potrafi być zbawienne dla danego cyklu, co udowodniła premiera nowego Life is Strange.