„Celem jest zapewnienie graczom uczucia dumy i spełnienia z odblokowywania różnych bohaterów”. O jedno zdanie za dużo. 8 wpadek twórców gier
Krzysiek Kalwasiński
- O jedno zdanie za dużo. 8 wpadek twórców gier
- „To koniec modelu gier dla jednego gracza”
- „Myślicie, że chcecie, ale nie chcecie”
- „Nie macie telefonów!?”
- „To po prostu działa”
- „Celem jest zapewnienie graczom uczucia dumy i spełnienia z odblokowywania różnych bohaterów”
- „Nie nazywamy ich lootboxami. To mechanizm niespodzianki”
- „Gracze to najgorszy, k***a, gatunek ludzi”
„Celem jest zapewnienie graczom uczucia dumy i spełnienia z odblokowywania różnych bohaterów”

- Kto to powiedział? Przedstawiciel Electronic Arts.
- Gdzie i kiedy? Reddit we wrześniu 2019 roku.
- Jak to było po angielsku? „The intent is to provide players with sense of pride and accomplishment for unlocking different heroes”.
EA nie ma lekko. To zdecydowanie jedna z najbardziej znienawidzonych wśród graczy firm wydających gry. Mocno nasiliło się to po premierze Star Wars Battlefront 2, które obfitowało w natarczywe mikrotransakcje wpływające na jakość zabawy. Sieciowe potyczki można było sobie ułatwić, wydając prawdziwą gotówkę. I tym samym szybciej otrzymać to, na co długo musieli pracować ci, którzy dodatkowych pieniędzy nie chcieli wydawać. Tyczy się to chociażby ikonicznych bohaterów z uniwersum Gwiezdnych Wojen.

Odbiorcom nie spodobało się to wszystko ani odrobinę. Sytuację pogorszył komentarz jednego z przedstawicieli EA umieszczony na Reddicie. Możemy w nim przeczytać, że celem twórców było „zapewnienie uczucia satysfakcji i osiągnięcia” za sprawą odblokowywania kolejnych bohaterów. Tłumaczenie iście absurdalne, bo przecież herosów można było kupić, co najpewniej dla wielu było kuszące. Nie dziwi ani trochę, że wypowiedź dostała tak dużo łapek w dół. Obecnie jest to rekordowa ilość blisko 668 tysięcy negatywnych ocen.
To niechlubne wyróżnienie jest tym większe, bo zostało upamiętnione w księdze rekordów Guinnessa w edycji z 2020 roku. Tyle w tym wszystkim dobrego, że wydawca ostatecznie poszedł po rozum do głowy i zmienił charakter lootboxów. W ostatecznej ich wersji można zdobywać za ich pośrednictwem jedynie przedmioty kosmetyczne, bez wpływania na balans rozgrywki.