Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Publicystyka 5 kwietnia 2021, 11:45

autor: mikos

8 dobrych piesków, które zginęły w grach [SMUTNO]

Mówi się, że najlepszym przyjacielem człowieka jest pies. Czworonożni towarzysze dość często towarzyszą nam w grach, ale historia uczy, że nie powinniśmy się do nich przywiązywać. Dlaczego? Przekonacie się.

Sam – The Walking Dead: Season Two

  1. Rasa: kundelek
  2. Właściciel: brak
  3. Czy musi zginąć: tak

Świat The Walking Dead to świat przypadkowych spotkań i istot zwichrowanych przez przerażającą postapokaliptyczną rzeczywistość. Tak właśnie było z Clementine i pieskiem o imieniu Sam.

Dziewczyna spotyka go w opuszczonym i zrujnowanym obozie. Przez chwilę wydaje się, że zwierzę stanie się cennym przyjacielem i pomocnikiem, ale kiedy Clementine otwiera puszkę z jedzeniem… Możemy podzielić się nim z Samem albo mu odmówić. W obu przypadkach oszalałe z głodu zwierzę dostaje szału, chce zjeść wszystko samo i atakuje bohaterkę. Dziewczyna, broniąc się, kopie psiaka, który wpada na kolce. W tym momencie już nie możemy uratować skomlącego jak zwykły domowy Azorek pieska. Możemy go tylko dobić albo zostawić. Tak, ta seria umie grać na emocjach.

TWOIM ZDANIEM

Co jest ważniejsze w grach - związek z NPC czy zwierzęcy towarzysz?

Dlaczego nie mogę mieć obu? :(
60,5%
Zwierzę!
26,5%
Związek z NPC!
13%
Zobacz inne ankiety
The Elder Scrolls V: Skyrim

The Elder Scrolls V: Skyrim

Dark Souls

Dark Souls

Dragon Age: Początek

Dragon Age: Początek

Dark Souls: Remastered

Dark Souls: Remastered

The Walking Dead: A Telltale Games Series - Season Two

The Walking Dead: A Telltale Games Series - Season Two

Gry nauczyły mnie, że koty są lepsze od związków
Gry nauczyły mnie, że koty są lepsze od związków

Dziś Walentynki, nie ma więc lepszego tematu niż koty. A wydane w ciągu ostatnich miesięcy gry - Assassin’s Creed: Valhalla czy Spider-Man: Miles Morales - stanowią ostateczny argument za tym, że koty lepsze są również od związków.

Ellen Page kontra prostokąty – o emocjonalności i narracji w grach
Ellen Page kontra prostokąty – o emocjonalności i narracji w grach

W 2013 roku proste kwadraty budziły więcej emocji niż postać grana przez Ellen Page. Jak do tego doszło? To efekt burzliwego poszukiwania nowych form narracji w grach.