Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Cyberpunk 2077 Publicystyka

Publicystyka 18 grudnia 2020, 18:14

autor: Karol Laska

Neohusaria i cyber polo - oto Cyberpunk 2077 w Polsce

A co gdyby CD Projekt RED nie ulokowałby Cyberpunka 2077 w Night City, tylko w dowolnym polskim mieście przyszłości? Trochę nad tym pogłówkowaliśmy i wyszło nam, że Żabki oraz husaria przeżyją w 2077 roku prawdziwy renesans.

Spis treści

Gangi biało-czerwone

Kosiarze -> Złomiarze

Śmieciarze byli dekady temu piętnowani przez społeczeństwo – spali na przystankach autobusowych, zawsze żebrali o pieniądze, a sami zarabiali na siebie, grzebiąc w pobliskich kontenerach i sprzedając znalezione w nich metale w pobliskich punktach skupu. Dziś jednak śmiało można powiedzieć, że stali się beneficjentami postępu technologicznego i z elektroniki znajdywanej na wysypiskach śmieci zaczęli tworzyć lewe wszczepy, które albo sprzedają na czarnym rynku, albo implementują w nieprzyjemny sposób naprzykrzającym się przechodniom.

KWESTIA BEZDOMNOŚCI

Night City znajduje się w Kalifornii, a tam jest ciepło. Dlatego bezdomni, zupełnie jak ci z Los Angeles i San Francisco, mogą spać na chodniku i choć ich los wciąż pozostaje niezwykle smutny, nie grozi im zamarznięcie. W Krakowie 2077 roku to nie zadziała. Spanie na ławce może się skończyć źle w październiku, nie mówiąc już o lutym.

Dlatego Polacy przyszłości są za pan brat z wszelkimi bezdomnymi żebrakami. Regularnie wspierają ich gotówką, chlebem bądź ciepłym kocykiem oraz ucinają sobie z nimi nocą życiowe pogawędki na temat pechowej przeszłości, kiedy to jeszcze się „wszystko” miało. Dlatego – w przeciwieństwie do Night City – w Krakowie przyszłości istnieją liczne przytułki, a jeśli z różnych powodów bezdomni nie chcą w nich przebywać, to spotkamy ich nie na chodnikach, a w bramach i na klatkach schodowych. Zresztą wielu bezdomnych rozpoczyna szybko działalność dla Złomiarzy, co rozwiązuje część ich problemu.

Zostało jeszcze 55% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Karol Laska

Karol Laska

Swoją żurnalistyczną przygodę rozpoczął na osobistym blogu, którego nazwy już nie warto przytaczać. Następnie interpretował irańskie dramaty i Jokera, pisząc dla świętej pamięci Fali Kina. Dziennikarskie kompetencje uzasadnia ukończeniem filmoznawstwa na UJ, ale pracę dyplomową napisał stricte groznawczą. W GOL-u działa od marca 2020 roku, na początku skrobał na potęgę o kinematografii, następnie wbił do newsroomu, a w pewnym momencie stał się człowiekiem od wszystkiego. Aktualnie redaguje i tworzy treści w dziale publicystyki. Od lat męczy najdziwniejsze „indyki” i ogląda arthouse’owe filmy – ubóstwia surrealizm i postmodernizm. Docenia siłę absurdu. Pewnie dlatego zdecydował się przez 2 lata biegać na B-klasowych boiskach jako sędzia piłkarski (z marnym skutkiem). Przesadnie filozofuje, więc uważajcie na jego teksty.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Kim podbijesz Kraków 2077?

Słoikiem - tylko ktoś z dystansem i jedzeniem od rodziców może podołać temu chaosowi
29,1%
Dresiarz - Kraków 2077 potrzebuje sążnistego łomotu!
46,3%
Korposzczur - po prostu wykupisz Kraków 2077, jak przepracujesz nadgodziny
24,5%
Zobacz inne ankiety
Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

Cyberpunk to przyszłość? Nie, to już nasza codzienność
Cyberpunk to przyszłość? Nie, to już nasza codzienność

Cyberpunk to wizja przyszłości? Nie, to już nasza codzienność. Jeśli myślicie, że futurystyczne technologie, które pojawiły się najpierw w Cyberpunku 2020, a niedługo zobaczymy je w Cyberpunku 2077, to kwestia przyszłości, to się mylicie.

Cyberpunk 2077 – co przeczytać, co obejrzeć i w co zagrać przed premierą
Cyberpunk 2077 – co przeczytać, co obejrzeć i w co zagrać przed premierą

Na kilka miesięcy przed planowaną premierą nowej produkcji CD Projekt RED zapraszamy Was do zestawienia, które ułatwi Wam jak najbliższe zapoznanie się z estetyką cyberpunku w filmie, literaturze, grach i muzyce.