Sable. Piękne i nietypowe – gry, które zaskoczyły grafiką
„Liczy się grywalność, a nie grafika”. Tak często tłumaczy się słabszą jakość oprawy wizualnej. Grafika jednak nie musi być tylko albo dobra, albo słaba. Może być też ciekawa, pomysłowa, intrygująca, niezwykła i takie właśnie przykłady wyszukaliśmy.
Sable
- Rok wydania: 2020
- Producent: Shedworks
- Gatunek: przygodówka TPP w otwartym świecie
Dla tytułowej Sable swoisty egzamin dojrzałości, czy też wkroczenie w etap dorosłości, oznacza samotne przemierzanie pełnego tajemnic pustynnego świata. Nie ma w tym nic dziwnego, jeśli weźmiemy pod uwagę, że mieszka ona na innej planecie, gdzie najlepiej poruszać się unoszącym się nad ziemią skuterem. Sable zaoferuje mnóstwo eksploracji w otwartym świecie, sporo zagadek środowiskowych oraz interakcji ze spotykanymi po drodze nomadami.
Oprawą graficzną pozycja ta pozornie przypomina tradycyjną kreskówkę, niemniej jest parę szczegółów, które czynią ją bardziej wyjątkową. Na pierwszy rzut oka to prostu bardzo oszczędna paleta kolorów i lekki cel-shading, które dodają tej produkcji klimatu. Przy dalszym zgłębianiu tematu okazuje się jeszcze, że twórcy mocno inspirowali się pracami, a zwłaszcza komiksami, francuskiego rysownika Jeana Girauda, znanego bardziej jako Moebius. Uznaje się go za jednego z najbardziej wpływowych artystów. Jego projekty wykorzystywano w takich filmach jak Piąty element, Willow, Tron, Obcy czy Otchłań. W komiksach znany był z częstej zmiany stylów, a przy science fiction zwykle trzymał się nieco dziwnych, surrealistycznych kreacji.