Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 7 czerwca 2020, 11:29

Sable. Piękne i nietypowe – gry, które zaskoczyły grafiką

„Liczy się grywalność, a nie grafika”. Tak często tłumaczy się słabszą jakość oprawy wizualnej. Grafika jednak nie musi być tylko albo dobra, albo słaba. Może być też ciekawa, pomysłowa, intrygująca, niezwykła i takie właśnie przykłady wyszukaliśmy.

Sable

  1. Rok wydania: 2020
  2. Producent: Shedworks
  3. Gatunek: przygodówka TPP w otwartym świecie

Dla tytułowej Sable swoisty egzamin dojrzałości, czy też wkroczenie w etap dorosłości, oznacza samotne przemierzanie pełnego tajemnic pustynnego świata. Nie ma w tym nic dziwnego, jeśli weźmiemy pod uwagę, że mieszka ona na innej planecie, gdzie najlepiej poruszać się unoszącym się nad ziemią skuterem. Sable zaoferuje mnóstwo eksploracji w otwartym świecie, sporo zagadek środowiskowych oraz interakcji ze spotykanymi po drodze nomadami.

Oprawą graficzną pozycja ta pozornie przypomina tradycyjną kreskówkę, niemniej jest parę szczegółów, które czynią ją bardziej wyjątkową. Na pierwszy rzut oka to prostu bardzo oszczędna paleta kolorów i lekki cel-shading, które dodają tej produkcji klimatu. Przy dalszym zgłębianiu tematu okazuje się jeszcze, że twórcy mocno inspirowali się pracami, a zwłaszcza komiksami, francuskiego rysownika Jeana Girauda, znanego bardziej jako Moebius. Uznaje się go za jednego z najbardziej wpływowych artystów. Jego projekty wykorzystywano w takich filmach jak Piąty element, Willow, Tron, Obcy czy Otchłań. W komiksach znany był z częstej zmiany stylów, a przy science fiction zwykle trzymał się nieco dziwnych, surrealistycznych kreacji.

  1. Więcej o grze Sable

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

Cuphead

Cuphead

Inkulinati

Inkulinati

Gris

Gris

Apotheon

Apotheon

Lumino City

Lumino City

11-11: Memories Retold

11-11: Memories Retold

Sable

Sable

The Unfinished Swan

The Unfinished Swan

10 pięknych gier, w których wieje nudą
10 pięknych gier, w których wieje nudą

Grając w gry, trudno nie zwracać uwagi na grafikę. Bywa jednak tak, że przysłania ona to, co w elektronicznej rozrywce najważniejsze – gameplay. Przez to czasami powstają produkcje piękne, lecz potwornie nudne.

PlayWay, skończyły się wam pomysły? Mamy dla Was kilka nowych
PlayWay, skończyły się wam pomysły? Mamy dla Was kilka nowych

Słyszeliście o symulatorze kuriera, bezdomnego, Jezusa Chrystusa i mechanika broni pancernej? Mamy pomysły na kolejne gry, które mogłyby podbić rynek.

7 lat pracy, 45 000 rysunków i jeden hit – oto kulisy sukcesu Cuphead
7 lat pracy, 45 000 rysunków i jeden hit – oto kulisy sukcesu Cuphead

Cuphead okazał się jedną z najbardziej niezwykłych produkcji ostatnich lat. Styl lat 30., ręcznie rysowane animacje i wysoki poziom trudności przyciągnęły miliony graczy. Jedną z autorek sukcesu jest Tina Nawrocki, urodzona w Polsce.