Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Publicystyka

Publicystyka 30 września 2017, 11:24

autor: Maciej Pawlikowski

Poza grami zajmuje się krytyką literacką, czasami trochę życiem, czasami trochę przeżyciem.

Postapo ma Fallout na imię – 20 skojarzeń na 20. urodziny serii

Vault-Boy, maskotka serii, już za rok będzie mogła legalnie upić się w Ameryce. Minęło 20 lat od wydania pierwszej części Fallouta, a my przedstawiamy 20 elementów, które najbardziej przypominają nam o wielkości serii!

We wtorek 30 września 1997 roku w amerykańskich sklepach pojawiła się gra Fallout. Dokładnie 20 lat temu rozpoczęła się historia jednej z najważniejszych marek w dziejach naszej branży. Ponoć melancholia zwiastuje proces starzenia się człowieka. Gdy parę miesięcy później zainstalowałem Fallouta wyprodukowanego przez Interplay, średnia ocen na moim świadectwie zaczęła przypominać krzywą budżetu Grecji. Wybierałem perki Mysterious Stranger, Ghost i Sniper, wyszedłem z Krypty numer 13 i zabiłem pierwszego szczura. To było coś.

Fallout to kamień milowy w historii gier komputerowych, jedna z najważniejszych serii, która wpłynęła nie tylko na branżę, ale na popkulturę w ogóle. Nie bez powodu – wiele z motywów, o których przeczytacie na kolejnych stronach, przetrwało do czwartej części gry, a i jestem pewien że pojawią się w następnych. Zapraszam Was zatem na mój „Post Nuclear Role Playing Text” i 20 kultowych motywów na 20 urodziny Fallouta.

Zachęcamy Was również do podawania własnych motywów, które kojarzycie z Fallouta – wypiszcie te rzeczy, które wspominacie najcieplej, a bez których Fallout nie byłby najlepszą grą postapo w historii gatunku.

TWOIM ZDANIEM

Która odsłona serii Fallout jest Twoim zdaniem najlepsza?

Fallout: New Vegas
39,6%
Fallout 2
34,7%
Fallout 4
10,2%
Fallout 1
6,7%
Fallout 3
5,9%
Fallout Tactics: Brotherhood of Steel
3%
Zobacz inne ankiety
Fallout 4

Fallout 4

Fallout: New Vegas

Fallout: New Vegas

Fallout 3

Fallout 3

Fallout 2

Fallout 2

Fallout

Fallout

Dzień, w którym zatrzyma się Ziemia. Jak może wyglądać upadek cywilizacji?
Dzień, w którym zatrzyma się Ziemia. Jak może wyglądać upadek cywilizacji?

Trudno zliczyć gry, których autorzy snują własne wizje apokaliptycznych zdarzeń stawiających ludzkość na krawędzi zagłady. Ale koniec świata to nie tylko pożywka dla fikcji, ale i szereg mrożących krew w żyłach, wcale nie nieprawdopodobnych scenariuszy…

Życie po bombie - wszystko, co musisz wiedzieć o uniwersum Fallouta - część I
Życie po bombie - wszystko, co musisz wiedzieć o uniwersum Fallouta - część I

23 października 2077 roku na całym świecie zawyły syreny alarmowe zwiastujące nadciągającą nuklearną apokalipsę. Z okazji tej szczęśliwie fikcyjnej rocznicy przyglądamy się bliżej uniwersum Fallouta, szykując się na nadchodzącą premierę nowej odsłony.

Postapokalipsa niczyja - jak Bethesda kupiła za bezcen markę Fallout
Postapokalipsa niczyja - jak Bethesda kupiła za bezcen markę Fallout

12 lipca 2004 roku, czyli dokładnie jedenaście lat temu, Bethesda poinformowała świat, że to ona stworzy długo oczekiwaną grę Fallout 3. Twórcy serii The Elder Scrolls uzyskali niezbędną do tego celu licencję, ale marzył im się cały pakiet.