Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Shadow of the Tomb Raider PS4

Kolejna część bestsellerowej serii przygodowych gier akcji, a zarazem trzecia odsłona opowieści o początkach kariery Lary Croft, zapoczątkowanej w 2013 roku.

Akcji, mitologia, przygodowe gry akcji, TPP.

Shadow of the Tomb Raider - screen - 2018-08-13 - 380146Shadow of the Tomb Raider - screen - 2018-08-13 - 380145Shadow of the Tomb Raider - screen - 2018-08-13 - 380144Shadow of the Tomb Raider - screen - 2018-08-13 - 380143Shadow of the Tomb Raider - screen - 2018-08-13 - 380142Shadow of the Tomb Raider - screen - 2018-08-13 - 380141Shadow of the Tomb Raider - screen - 2018-08-13 - 380140Shadow of the Tomb Raider - screen - 2018-08-13 - 380139Shadow of the Tomb Raider - screen - 2018-06-11 - 375521

wersja językowa:
PL napisy i dialogi, EN napisy i dialogi

Data premiery gry Shadow of the Tomb Raider | PS4

12września2018

wczesny dostęp

14września201829dni

14września2018

premiera PL

14września2018

PSN

Sony PlayStation 4
Okładka Shadow of the Tomb Raider (PS4)
Shadow of the Tomb Raider

Shadow of the Tomb Raider to kolejna część jednej z najsłynniejszych serii przygodowych gier akcji. Jednocześnie jest to trzecia odsłona przygód młodej Lary Croft, zapoczątkowanych w 2013 roku. Konsolowa wersja tego tytułu została opracowana przez studio Eidos Montreal, podczas gdy konwersja na pecety jest dziełem zespołu Nixxes Software. Nad procesem produkcji czuwała ekipa Crystal Dynamics, znana nie tylko z gier z panią archeolog w roli głównej, ale też wielu innych projektów, w tym chociażby cyklu Legacy of Kain. Tytuł pojawił się między innymi na platformie PC, PS4 i XONE, a jego wydawcą była – tak jak w przypadku poprzednich wcześniejszych części – firma Square Enix.

Fabuła

Akcja Shadow of the Tomb Raider toczy się po wydarzeniach przedstawionych w Rise of the Tomb Raider. Tym razem panna Croft trafia do Ameryki Łacińskiej, a jej zadania to nie tylko przemierzenie ruin tamtejszych cywilizacji (na czele z piramidami Majów i Azteków), lecz także odkrycie tajemnic zakonu Trójcy i badań prowadzonych przez jej ojca. Historia jest dojrzalsza niż w poprzednich częściach serii; chcąc w przekonujący sposób przedstawić Larę jako coraz bardziej doświadczoną podróżniczkę, twórcy zmuszają ją między innymi do zmierzenia się z konsekwencjami podjętych decyzji.

Mechanika

Shadow of the Tomb Raider nie wprowadza rewolucyjnych zmian w mechanice zabawy. Akcję po raz kolejny obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby (TPP), niemniej autorzy postanowili nieco zmienić proporcje pomiędzy elementami rozgrywki i choć walka nadal odgrywa tu ważną rolę, zabawa kładzie nacisk na eksplorację grobowców, ruin i zapomnianych świątyń oraz na rozwiązywanie zagadek środowiskowych. W trakcie plądrowania takich miejsc naturalnie warto mieć się na baczności, gdyż roi się w nich od śmiercionośnych pułapek. Ponadto warto odnotować, że Lara doskonale radzi sobie nie tylko ze wspinaczką i wykonywaniem iście kaskaderskich sztuczek (przeskoki nad przepaściami to dla niej chleb powszedni), lecz także potrafi nurkować, dzięki czemu może też zwiedzać zatopione ruiny.

Z uwagi na miejsce, w którym toczy się akcja, ważną rolę w opowieści odgrywa dżungla. Zamieszkiwana przez dzikie zwierzęta gęstwina pozwala Larze rozwinąć zdolności przetrwania; dzięki temu z czasem dziewczyna uczy się wykorzystywać jej dobrodziejstwa na własną korzyść, ukrywając się w zaroślach (używając m.in. prowizorycznego kamuflażu z błota), eliminując wrogów z zaskoczenia czy zastawiając na nich pułapki zrobione z lian. Dżungla jest także doskonałym źródłem surowców, o które oparto rozbudowany system craftingu; za jego pośrednictwem możemy zwiększyć pojemność plecaka, zabrać ze sobą więcej amunicji do broni palnej i strzał do łuku lub wytworzyć niezbędne do leczenia ran bandaże. Poza bronią na podorędziu panny Croft znajdują się również rozmaite narzędzia ułatwiające eksplorację – mowa przede wszystkim o linie z hakiem i czekanie.

Kwestie techniczne

Shadow of the Tomb Raider w wersji na PC, PS4 i XONE działa w oparciu o technologię stworzoną na potrzeby wcześniejszych odsłon cyklu, dzięki czemu trójwymiarowa grafika prezentuje wysoką jakość. Należy dodać, że gra została wydana w polskiej wersji językowej, a w Larę Croft po raz trzeci wciela się Karolina Gorczyca (w oryginale – Camila Luddington).

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Oczekiwania czytelników: 5.4 / 10 na podstawie 304 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 249,90 PLN

Wymagania wiekowe Shadow of the Tomb Raider

18+

Shadow of the Tomb Raider - nowy gameplay ze skradankową rozgrywką
Shadow of the Tomb Raider - nowy gameplay ze skradankową rozgrywką

wiadomość12 sierpnia 2018

W sieci pojawił się nowy gameplay z Shadow of the Tomb Raider. Koncentruje się on na pokazaniu składankowej rozgrywki, z Larą Croft cicho eliminującą wrogów w dżungli.

Shadow of the Tomb Raider – konkrety dot. poziomów trudności
Shadow of the Tomb Raider – konkrety dot. poziomów trudności

wiadomość10 sierpnia 2018

Firma Square Enix ujawniła szczegóły dotyczące ustawień rozgrywki w Shadow of the Tomb Raider. Gra pozwoli na osobne dostosowanie poziomu trudności zagadek, walki oraz eksploracji i zaoferuje opcje pomagające m.in. osobom niepełnosprawnym.

Spadające samoloty na pierwszych 15 minutach Shadow of the Tomb Raider w 4K
Spadające samoloty na pierwszych 15 minutach Shadow of the Tomb Raider w 4K

wiadomość7 sierpnia 2018

Serwis IGN opublikował pierwsze 15 minut z gry Shadow of the Tomb Raider. Sam wątek główny najnowszej odsłony kultowego cyklu, stworzonego tym razem przez Eidos Montreal i Nixxes Software, ma starczyć na 13-15 godzin.

Wszystko o Shadow of the Tomb Raider (data premiery, fabuła, rozgrywka) - Akt. #3
Wszystko o Shadow of the Tomb Raider (data premiery, fabuła, rozgrywka) - Akt. #3

wiadomość19 marca 2018

Niniejszy artykuł stanowi kompendium wiedzy na temat gry Shadow of the Tomb Raider. Tytuł zmierza na komputery osobiste, PlayStation 4 i Xboksa One, a za jego przygotowanie odpowiadają studia Eidos Montreal i Crystal Dynamics. Tekst będzie uzupełniany o najważniejsze informacje i materiały zarówno przed, jak i po premierze omawianej produkcji.

Shadow of the Tomb Raider osiągnęło status gold
Shadow of the Tomb Raider osiągnęło status gold

wiadomość24 lipca 2018

Shadow of the Tomb Raider nie spóźni się na swoją wrześniową premierę. Odpowiedzialny za przygotowanie tej gry zespół Eidos Montreal pochwalił się, że prace nad nią dobiegły już końca.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
20.03.2018 08:02
Franusss
99
Generał
7.5

Trzeba będzie ograć - nie widzę innej możliwości ;)

10.05.2018 21:03
😡
odpowiedz
Brexxxer94
4
Chorąży
9.0

SE znowu poleciało w kulki. Nie dość, że nie będzie w Polsce kolekcjonerki, to jeszcze wersja PC będzie w pudełku tylko przed premierą, później już tylko cyfra. Nie będę nawet liczył, która to już przegięta decyzja firmy. TR zawsze było multi platformowe. Potem dali jakieś xbox-owe exlusivy, teraz już na PeCety wjeżdżają. I akurat na Polskę się wypięli. Kompletne odpały.
Bardzo lubię serię, ale absolutnie powinna trafić w inne ręce. I nie mówię tylko o wydawcy, ale i o developerze.

post wyedytowany przez Brexxxer94 2018-05-10 21:04:51
21.07.2018 18:57
😊
odpowiedz
pegimegi
1
Junior

mi sie wydaje ze moze byc fajna gra. druga czesc byla o wiele lepsza niz 1, oby trzecia czesc nie zawiodla