Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS
Shadow of the Tomb Raider
Shadow of the Tomb Raider
Shadow of the Tomb Raider Game Box

Najciekawsze materiały do: Shadow of the Tomb Raider

Shadow of the Tomb Raider - poradnik do gry
Shadow of the Tomb Raider - poradnik do gry

poradnik do gry22 września 2018

Poradnik i solucja do gry Shadow of the Tomb Raider opisuje wszystkie grobowce wyzwań, krypty i monolity. Tropimy sekrety i znajdźki, ale również zawarliśmy opis przejścia wszystkich misji głównych i zadań pobocznych. Porady pomogą ci także w walce.

Shadow of the Tomb Raider - kompendium wiedzy / FAQ
Shadow of the Tomb Raider - kompendium wiedzy / FAQ

kompendium19 marca 2018

Niniejszy artykuł stanowi kompendium wiedzy na temat gry Shadow of the Tomb Raider. Tytuł jest dostępny na komputerach osobistych, PlayStation 4 oraz Xboksie One, a za jego przygotowanie odpowiadały studia Eidos Montreal i Crystal Dynamics.

Recenzja gry Shadow of the Tomb Raider – czy to już koniec Lary Croft?
Recenzja gry Shadow of the Tomb Raider – czy to już koniec Lary Croft?

recenzja gry10 września 2018

Światowa premiera 14 września 2018. W Shadow of the Tomb Raider poznajemy wszystkie tajemnice sekty, która przyczyniła się do śmierci ojca Lary Croft. Czy zwieńczenie trylogii o najpopularniejszej archeolog gier wideo daje radę? Tego dowiecie się z naszej recenzji.

Shadow of the Tomb Raider na promocjach miesiąc po premierze
Shadow of the Tomb Raider na promocjach miesiąc po premierze

wiadomość16 października 2018

Gra Shadow of the Tomb Raider zadebiutowała zaledwie miesiąc temu, a już trafiła do pierwszych, okazałych promocji. Najwyraźniej sprzedaż najnowszego dzieła studia Eidos Montreal nie satysfakcjonuje jego wydawcy, czyli firmy Square Enix.

Shadow of the Tomb Raider – zapowiedziano pierwsze DLC
Shadow of the Tomb Raider – zapowiedziano pierwsze DLC

wiadomość5 października 2018

Znamy zawartość i datę premiery pierwszego dodatku do gry Shadow of the Tomb Raider, który zatytułowany został The Forge. W nowej przygodzie, która pojawi się 13 listopada, Lara będzie eksplorowała zalany lawą grobowiec. Gracze ukończą scenariusz w pojedynkę lub w trybie kooperacji.

Darmowa gra Orwell, nowa wersja Switcha i planszówka Tomb Raider - wieści
Darmowa gra Orwell, nowa wersja Switcha i planszówka Tomb Raider - wieści

wiadomość4 października 2018

Dziś piszemy o szybkiej promocji inwigilacyjnej przygodówki Orwell: Keeping an Eye On You, plotkach o ulepszonej wersji konsoli Nintendo Switch w 2019 roku i grze planszowej osadzonej w uniwersum Tomb Raider. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Gry mają dzisiaj dwie daty premiery. Za wcześniejszą musisz dopłacić
Gry mają dzisiaj dwie daty premiery. Za wcześniejszą musisz dopłacić

artykuł16 października 2018

Assassin’s Creed Odyssey, Forza Horizon, FIFA 19, Shadow of the Tomb Raider. Te niedawne hity różni bardzo wiele, ale łączy to, że we wszystkie mogliśmy zagrać o kilka dni przed oficjalną premierą… jeśli zapłaciliśmy więcej.

PC
PS4
XONE

Komentarze Czytelników (795)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
06.08.2018 15:44
😁
6
odpowiedz
6 odpowiedzi
lordpilot
146
Senator

Przecież U4 pod względem oprawy (audio/video) miażdży i wypluwa ostatnie dwa TR, z SoTTR będzie identycznie, bo pewnych ograniczeń enginu się nie przeskoczy, nawet na kompie z NASA.

Oczywiście rydwanowcy- jednoplatformowcy będą twierdzić inaczej, zamiast zawierzyć swoim oczom będą wierzyć marketingowcom Nvidii albo AMD, no skoro już się wydało kupę hajsu na grzałe to trzeba bronić:). I wierzyć, że fizyczna, surowa moc sprzętu znaczy więcej niż talent, pasja, pomysł i odpowiedni budżet.

ps. Wszystkie Unchartedy ofc ograne, RoTTR i TR zresztą też. Ten ostatni nawet na PC, X360, a ostatnio na PS4 (wersja najladniejsza). Także wiem o czym piszę i wierzę swoim oczom, a nie psychofanom jedynie slusznej platformy :)

19.09.2018 13:46
👍
odpowiedz
8 odpowiedzi
A.l.e.X
115
Alekde
9.5

Nie będę dublował postów, ze względu na jeden bug z monolitem nie udało się na ten moment wbić calaka. Całość 42 godzin, zrobiłem wszystko. Gra jest kapitalna i wystawiam jej zasłużoną ocenę. Fabułą mogła być lepsza, ale i tak gameplay trzyma b. wysoki poziom. Oprawa graficzna to powinie być zupełnie nowy akapit, jest to bez dwóch zdań totalny mind blow jeśli chodzi o to jak to wygląda na PC nawet bez RT z HDR 1000+ nitów. Nie znam gry która by spowodowała u mnie taki opad szczęki jak przy grobowcu z galeonem, czy ostatniej przeprawie przez niszczące się miasto. Orgia barw kolorów itc. Jeśli nawet dzisiaj nie macie monitorów/TV z HDR lub ten HDR jest poniżej 1000 nitów to za jakiś czas jak już będziecie mieli takie panele to na pewno do tej gry wrócicie. Pełny pure tech tej technologii. Nie jestem sobie w stanie tej gry wyobrazić jeszcze z dodanym RT dla światłocienia.

Zostawiłem sobie ostatni poziom trudności właśnie na patcha z RT, zagram z przyjemnością. W czasie jednego przejścia udało mi się rozwinąć prawie wszystkie drzewka umiejętności bez tylko dwóch perków w drzewku zielonym. Da się więc bez game+ rozwinąć postać do końca.

Dobrze że jest season pass i nowe grobowce bo jest to absolutnie najlepszy element tej gry.

19.09.2018 19:41
odpowiedz
1 odpowiedź
igi679
15
Legionista

hej a wie ktoś może co z wersją pc w sklepach bo nigdzie nie ma

19.09.2018 21:18
😱
odpowiedz
4 odpowiedzi
Llordus
190
exile
7.0

Grę oceniam na 7.

Na plus - piękna grafika, do tego dosyć fajnie eksploruje się wszelkiego rodzaju grobowce i krypty.
Do tego ilość walk mocno zredukowana względem poprzednich części, a te które są można w większości przejść "po cichu".
I w zasadzie tylko tym ta gra stoi i tylko dlatego warto ją odpalić. I jest to na tyle dobrze zrobione, że przy spapranej całej reszcie decyduje się dać ocenę 7.

Prowadzenie fabuły to dramat. Przez duże D.
Zakończenie wątku Trójcy to jakiś nieśmieszny żart. Przy tym słynne już, oryginalne, zakończenie Mass Effect 3, wydaje się być arcydziełem ostatniej dekady, może nawet i dwóch.
To, w jaki sposób rozwiązano "wtopienie się w lokalny tłum" przez Larę, to jest obraza inteligencji nie tylko człowieka, ale nawet zwykłego psa lub kota ...
Jedyna handlarka w katolickiej misji kościelnej handluje głównie bronią i amunicją ...
Itd. itp.
Długo by można wymieniać fabularne bzdury, całkowicie zabijające jakiekolwiek poczucie immersji.

Całe miasteczko Paititi, poprzedzone nieco mniejszym hubem - acz równie gównianym - Kuwaq Yaku - całkowicie wyhamowuje rozwój fabuły i odziera grę z jakiegokolwiek napięcia, które w początkowych etapach udało się jakoś zbudować.

Crafting jest durny i całkowicie zbędny - do tego ilość wszelkiego rodzaju surowców i znajdziek sprawia, że nie idzie zrobić 2-3 kroków w dowolnym miejscu mapy, żeby nie wpaść na coś, co trzeba podnieść, zbadać, zerwać lub wykopać ....
Szczególnie w Paititi i Kuwaq Yaku - gra bardziej przypomina sapera, niż Tomb Raidera poszukującego zaginionych artefaktów.

Tak czy siak - zagrać warto, o ile historia i sposób jej narracji nie jest czymś kluczowym dla gracza. W przeciwnym razie, trzymać się od tej gry z daleka.

20.09.2018 11:40
👎
odpowiedz
3 odpowiedzi
hennepin
31
Pretorianin

Skończyłem ależ to nijakie było, fabuła jeszcze gorsza niż w poprzedniej części, grobowce mniejsze i wcale więcej ich nie było, backtracking, graficznie miejscami bardzo ładnie ale nie zrobiło takiego wrażenia jak U4 głównie przez monotonność. Końcówka bardzo słaba. Postaci trochę lepiej niż w poprzedniej części, nie irytował Jonah i ta królowa tej wioski była w porządku. Nie nudziłem się aż tak jak się spodziewałem, że będę, plus za mroczny klimat, ale maksymalna ocena jaką wystawiam to 6/10.

post wyedytowany przez hennepin 2018-09-20 11:58:16
20.09.2018 12:52
1
odpowiedz
adam11$13
63
Phantom Thief

Skończyłem i jestem skłonny wystawić ocenę 8/10. Gra jest naprawdę świetna. Gameplay mimo, że pozostał całkowicie bez zmian porównując do poprzednich części, to jednak nie czuć tu znużenia materiału. Nowa Lara to już nie strzelanka - to bardziej gra przygodowa z elementami strzelanki, skradanki i platformówki. Sekcji walki jest naprawdę mało i nie są wciśnięte na siłę - większość czasu spędza się w pięknie zrealizowanych grobowcach, które wręcz przytłaczają skalą. Same zagadki są przemyślane i czasami naprawdę potrafiły przetestować swoją spostrzegawczość. Same miejscówki poza grobowcami również są prześliczne - dżungla, wioska Paiti... jest na czym zawiesić oko zwłaszcza, że sama oprawa audio-wizualna po prostu zachwyca. Grałem na zwykłym PS4 bez żadnych HDR-ów, forkejów, wygładzania x200 i powiem tyle - to prawdopodobnie najładniejsza komercyjna, multiplatformowa gra obecnej generacji i chyba tylko EA ze swoim Frostbitem będzie mogło konkurować na tym poletku.

Jeśli jednak chodzi o to co nie zagrało... Nie będę odkrywczy, ale... fabuła. O ile początkowo faktycznie pojawia się jakaś intryga, nieco dramaturgii oraz ciekawe przedstawienie postaci, tak jakość po 2/3 gry fabuła strasznie się rozmywa, że na dobrą sprawę jeśli nie jest się uważnym można się w niej całkowicie pogubić lub po prostu całkowicie się nią znudzić. Nie będę się też pastwił pod kątem głupotek fabularnych czy gameplayowych (a tych troszku jest) bo to jednak tylko gra video. Innym mankamentem były dla mnie zadania poboczne - niektóre faktycznie były ciekawie poprowadzone jednakże większość z nich opierała się na "idź do jednej gadającej głowy, następnie porozmawiaj z kolejną gadającą głową, ewentualnie znajdź skarb i wróć do pierwszej gadającej głowy". Dialogi jak i same historyjki tych zadań były poprowadzone bez polotu. O jakichś małych błędach, które zdarzają się dosyć rzadko (pokroju tego, że Lara całkowicie olewa półkę na którą miała wskoczyć lub też tej biednej imersji kulturowej, która miała jednak ogromny potencjał) też nie ma co mówić bo te występują również w grach o Nathanie Drake'u.

Według mnie to najlepsza gra z obecnej zrebootowanej serii i mimo wiaderek pomyj naprawdę polecam ją ograć.

Czy była to jakaś mega-epicka przygoda, którą będę wspominał latami? Jasne, że nie... ale i tak jestem szczęśliwy, że mogłem towarzyszyć Larze w ostatniej części trylogii.

post wyedytowany przez adam11$13 2018-09-20 13:10:29
20.09.2018 20:51
odpowiedz
2 odpowiedzi
Kaczmarek35
6
Generał

Dopiero za mną 8 godzin gry, ale gra podoba się mi bardziej na tę chwilę od TR 2013 i RoTR. Ocenę wystawię, gdy przejrzę całość.

Natrafiłem na pewien news, który może zainteresować osoby, które przeszły już SoTR:
Większość graczy, która ukończyła wątek fabularny w grze Shadow of the Tomb Raider zobaczyła zupełnie inne, alternatywne zakończenie. Okazuje się, że to prawdziwe zobaczyła tylko garstka graczy, ponieważ firma Square Enix ocenzurowała pierwotne zakończenie.
Sprawa wyszła na jaw dzięki Reddit. Po jakimś czasie potwierdzili ją kolejni gracze. Sytuacja wygląda następująco: na płytach Blu-Ray w pudełkowych wydaniach SoTR na konsolach PS4 i Xbox One znajduje się prawdziwe, pierwotne zakończenie nowej gry. To, które zobaczyła większość graczy, to zakończenie alternatywne, dodane w formie aktualizacji, które nadpisało to pierwotne. Oznacza to, że osoby, które kupiły wydania cyfrowe, nie mogą w żaden sposób uruchomić prawdziwego zakończenia. Jest ono dostępne tylko w przypadku tych graczy, którzy dysponują płytkami. Aby zobaczyć prawdziwe zakończenie, należy odinstalować wszystkie patche SoTR i w ten sposób dotrwać do finału.

post wyedytowany przez Kaczmarek35 2018-09-20 20:52:06
21.09.2018 22:09
odpowiedz
SpoconaZofia
20
Pretorianin

Dla fanów darmowe rozszerzenie do Shadow of the Tomb Raider

1. Udajcie się na tę stronę...https://www.lucozadeenergy.com/competitions/larazade/
2. Wybierzcie Irlandię Północną jako swój kraj
3. Normalnie strona prosiłaby was o wpisanie kod spod nakrętki, jednak w Irlandii Północnej ten krok jest pominięty. Możecie od razu podać swój adres email, wybrać platformę (PC, XOne lub PS4) i otrzymacie kluczyk na maila.

Pack nazywa się "Yellow Shadow Band Resource pack"( Żółty Pakiet Materiałów Pasma Cieni )

post wyedytowany przez SpoconaZofia 2018-09-21 22:13:34
22.09.2018 13:45
😃
odpowiedz
Hasz
2
Legionista
9.0

Normalnie bym napisał tutaj recenzje/wrażenia, whatever. Zapomniałem tylko o kilku ,,stałych bywalcach'' tej strony, kórych wypowiedzi są tak idiotyczne, że odechciewa mi się w ogóle na stronę zaglądać. Więc w skrócie, jest to najlepsza gra z całej trylogii i na pewno najbardziej Tomb Raiderowa produkcja od dawna. Ma swoje wady, ale ma też swój urok i klimat. Jestem fanem starej Lary i uważam, że jest to prawie klasyczna część, ale przeniesiona w dzisiejsze czasy. Miałem nadzieję, że zbliży się do moich ulubionych części jakimi są TR4, TR2, TR3 i Anniversary - i się nie zawiodłem. Jestem bardzo zadowolony, oby seria została w rękach Eidos Montreal.

22.09.2018 14:54
👍
odpowiedz
Kaczmarek35
6
Generał
9.0

Mam dość podobne zdanie poza jednym. TR 1> TR Anniversary
Ale porównanie szczegółowe poniżej. Najpierw o SoTR :)

Jestem przy końcu SoTR i uważam, że jest to najlepsza część nowej trylogii, bo ma najwięcej Tomb Raidera w sobie.
Ma pewne wady, ale generalnie jestem zadowolony.
Dobrze że w końcu można było wyłączyć te wszystkie podpowiedzi i znakowane krawędzie. Zabawne, że dopiero w takiej konfiguracji gra się zdecydowanie lepiej i ciekawiej.
Słowa uznania należą się twórcom gry także za grobowce wyzwań i poboczne questy, które ciekawie uzupełniają wątek główny. Niektóre grobowce ociekały klimatem horroru, miały w sobie wiele tajemnicy i śmierci. Zabawa z liną w grze też przednia. Spodziewałem się czegoś słabszego z liną. Oprawa graficzna robi duże wrażenie. Zwłaszcza dżungla i podziemia.
Muzyka i dźwięki wreszcie takie jak powinny być budują odpowiednio klimat.
Ocena bardzo mocne 8,5+ lub ewentualnie naciągana 9 za dobre chęci i więcej Tomb raidera, a mniej gry akcji :)
Ale niech będzie 9 za oferowanie najlepszego Tomb raidera od czasu Anniversary.

Przy poprzedniej trylogii oczywiście najlepsze było dla mnie Anniversary. Aczkolwiek Legend i Underworld nie były złe.
Zwyczajnie za proste i zdecydowanie miały za mało zagadek, a za dużo strzelania do ludzi podobnie jak TR 2013 i RoTR.

Ze starszych klasycznych części wiadoma sprawa TR1=TR2 > TR 4 > TR 3 > TR Chronicles

Trudno mi oceniać Angel of Darkness. W ogóle nie przypomina gra Tomb Raidera.

W TR Anniversary gra się dobrze, ale TR 1 jest lepszy w kluczowych elementach od remaku:
-Projekt lokacji. Wiele lokacji zostało pomniejszonych, zmienionych, uproszczonych. 8 i 9 lokacje połączyli w jedną,
ale wycięli blisko połowę z tego. Fajnie się przechodziło też Anniversary, ale to właściwie jest inna gra.
Od 4 levelu już do końca grę się inaczej przechodzi.
W celach porównawczych fajna rzecz, ale jak mam powracać to wolę zawsze starszą najlepszą wersję.
-Klimat
-Soundtrack. Muzyka w oryginale jest zajebista, gdy mamy cały soundtrack znany z PSX
-Sekwencje zręcznościowe. Anniversary mimo, że troszkę bardziej wymagające od Legend czy Underworld to na tym tle mocno przegrywa z TR 1-4.
-Zagadki. Łatwiej przechodzi się Anniversary. Wiele zagadek na levelach przerobili za bardzo.
-Poziom trudności. Dużo prostsze są nowsze TR także Anniversary więc nie ma takiej satysfakcji z przejścia jak TR 1.
-Miodność gry. Klasyczne części przechodziło się w momencie premiery z wypiekami na twarzy, a do dziś budzą pewien respekt i po przejściu TR 1 prawie zawsze zaczynam grać w TR 2, a potem TR 3.

Dlatego ludzie wolą grać często bardziej w remastery klasyków czy z modami graficznymi niż remaki, bo są już inną grą.
Takie rzeczy do TR 1 jak akceleracja sprzętowa, wyższe rozdzielczości ekranu, pełen soundtrack znany z PSX czy tekstury HD powodują, że wielu ludzi powraca, by ponownie ograć Tomb Raider 1996 z lepszymi wrażeniami.
Dopiero całkiem niedawno powstał do TR 1 pierwszy plik exe, który działa pod windows i nie ma wbudowanego dosboxa.
Mowa o Tombati.exe.
Oczywiście z teksturami HD TR 1 wygląda zdecydowanie najlepiej z pierwszych klasycznych pięciu części i nawet graficznie Anniversary nie ma dużej przewagi w szczegółowości tekstur poza postacią.
Od 1996 roku był plik pod Voodoo, by mieć akcelerację.
Wielu ludzi w TR 1 grało bez akceleracji sprzętowej i mieli pikselozę. Była to pierwsza gra 3D ze sprzętową akceleracją.
Od 2000 roku była możliwość odpalenia TR 1 w wyższych rozdzielczościach ekranu i wtedy gra wyglądała identycznie jak TR 2 i TR 3.
Od 2005 roku było one płatne pod Glidos.
Od 2016 roku są darmowe (3 różne paczki tekstur HD kompletne)
Jedne ze strony www.glidos.net/tombati.html, a dwa pozostałe ze strony tombraiderxtra (Silverok, JC)
Instrukcja szczegółowa krok po kroku jak odpalić TR 1 z teksturami HD podałem na stronie Tomb Raider I.

Szkoda, że nikt nie bierze się za zrobienie tekstur HD do TR 2 i TR 3. Pewna ekipa zabrała się za tworzenie tekstur HD do TR 4, ale nie wiadomo na jakim jest to etapie. Zaczęli w 2016.
A TR 2 z teksturami HD dla wybranych obiektów/modeli (czyli nie tak kompletne jak do TR 1) można zagrać w projekcie fanowskim TR 2 Revised z przerobionymi pierwszymi 6 poziomami o możliwości ruchów z TR 3,4,5, TRLE.
Jest też fanowski projekt Tomb Raider 2 remake demo na Unreal Engine 4 w stylu Anniversary, ale mamy tam niecały jeden etap.

Tomb Raider 1 1996 - 10 - Ukończone 10 razy

Tomb Raider 2 1997 - 10+ -Ukończone 9 razy

Tomb Raider 3 1998 - 8,5 -Ukończone 8 razy

Tomb Raider 4 1999 - 9 - Ukończone 3 razy

Tomb Raider - Chronicles 2000 - 6 - Ukończone raz

Tomb Raider - Angel of darkness 2003 - 7 - Ukończone raz

Tomb raider Legend 2006 - 8 - Ukończone 3 razy

Tomb raider Anniversary 2007 - 8,5+ - Ukończone 3 razy

Tomb Raider Underwold 2008 - 8 -Ukończone 2 razy

Tomb Raider 2013 - 8,5 - Ukończone raz

Rise of Tomb raider 2016 -8 - Ukończone raz

Shadow of Tomb Raider 2018 - 9 - Ukończone raz

Fanowskie projekty:

Tomb raider 2 remake demo 2017 - 9 - Ukończone 2 razy (Unreal Engine 4)

Tomb Raider 2 Revised 2018 - 9,5 - Ukończone raz (TRLE)

post wyedytowany przez Kaczmarek35 2018-09-22 14:57:13
23.09.2018 00:18
odpowiedz
2 odpowiedzi
MajorQ
0
Legionista

Zwracam honor tym którzy grają na konsolach i mówili, że UN4 wygląda lepiej niż najnowsza Lara ponieważ z tego co widziałem to jakość oprawy konsolowej wersji w porównaniu z wersją PC-tową to jakiś żart, jest to spowodowane zapewne fatalną optymalizacją przy czym konsole nie wyrabiają ze względu na słabe podzespoły. W wersji na PC wymagania ogromne, do 4K trzeba już dysponować topowym sprzętem.

Nie rozumiem tylko jak "poważne" growe serwisy mając dostęp do najlepszych podzespołów recenzują taką wersję przez co może to skutkować zaniżoną oceną.

h ttps:// [ link zabroniony ] /art78818.html

Wersja konsolowa

h ttps://postimg.cc/75yG63Cz

h ttps://postimg.cc/pmY9nm86

h ttps://postimg.cc/Sj3z0FkD

23.09.2018 07:16
odpowiedz
1 odpowiedź
futureman16
26
Generał

Z tego co widzę za dużo skradania w grze albo inaczej głównie skradanie a nie przepadam za skradaniem w grach więc pewnie odpuszczę.

23.09.2018 11:20
odpowiedz
Hasz
2
Legionista

Jest jakiś sposób żeby bug z licznikiem, który powinien pokazywać 100%, a pokazuje mniej zniknął, czy raczej trzeba czekać aż to zapatchują?

23.09.2018 14:56
odpowiedz
1 odpowiedź
PetersonPe
2
Legionista
6.0

Minusy:
DIALOGI
JALOWE POSTACIE
FABULA
OPTYMALIZACJA
DUBBING PL

TA GRA NIE POWINNA WYJSC. NIE UMYWA SIE DO TOMB RAIDERA Z 2013 ROKU CZY RISE.

Nie ucza sie na bledach z przed lat. Skok na kase kolejny nic wiecej. Gra robiona na odwal sie.

24.09.2018 17:12
odpowiedz
TrekSuperfly
21
Pretorianin

youtube.com/watch?v=2wfKiVlsE_4

25.09.2018 02:31
odpowiedz
1 odpowiedź
Arrrp21
9
Legionista

(edit: Nie wiem czemu moja ocena się nie wyświetla, ale dałem 8/10)
Gra super, bardzo mi się podobała. Zalety i wady opisane wyżej, jak i w recenzjach, dlatego nie będę się powtarzał.
Jest niestety pewien problem, przez który, z bólem serca musiałem obniżyć ocenę. Mianowicie, w polskiej lokalizacji nagminnie zdarza się sytuacja, w której napisy nie odpowiadają wypowiadanej przez postać kwestii. Oczywiście kontekst jest taki sam, tak jak tłumaczenie jest poprawne, ale w grze z takim budżetem i rozmachem jest to po prostu żenujące. Na prawdę nie można było tego poprawić przed premierą? Ponadto, kilka razy zdarzyła się sytuacja, że podczas rozmowy z mieszkańcem wioski napisy się zacięły (grałem w trybie immersji językowej). Postać coś mówi a napisy się nie zmieniają, w wyniku czego nie wiedziałem o co chodzi. Jeśli chodzi o sam dubbing, to moim zdaniem Lara wypada nieźle, ale gorzej niż w dwóch poprzednich częściach. Brakuje emocji i życia w niektórych wypowiedziach, a gdy znajdywałem kolejne starożytne artefakty, czasem miałem wrażenie jakbym słuchał Krystyny Czubówny.
I nie obchodzi mnie, czy to wina twórców czy Cenegi. To twórcy dali najwyraźniej zbyt wolną rękę polskiemu wydawcy i nie dopilnowali, żeby tłumaczenie było zrobione porządnie, zwłaszcza w grze za 250 zł.
Kolejna sprawa to wydajność. Grafika jest cudowna, ale tak naprawdę to podrasowana wersja tej z Rise of the Tomb Raider, a mimo to na podobnych ustawieniach mam w Shadow of the Tomb Raider około 15-20 fps mniej, a w wiosce Paititi to już szkoda gadać, FPSy potrafią spadać poniżej 15, podczas gdy w jungli czy grobowcach mam około 50. Mam nadzieję, że w miarę nowych sterowników i patchy do gry ta sytuacja się poprawi.
Poza tym polecam, jeśli podobały ci się dwie poprzednie części, to się nie zawiedziesz.

post wyedytowany przez Arrrp21 2018-09-25 02:37:40
26.09.2018 11:56
😂
odpowiedz
2 odpowiedzi
TrekSuperfly
21
Pretorianin

Dziś testowałem RTX natural oto efekty ...

26.09.2018 21:38
odpowiedz
tforcaral
0
Legionista

To jest najpiekniejsza wizualnie gra na obecną chwilę. Gdzie sa ci co szczekali przed premiera o downgrade, miało być gorzej niz w Rise? ROFL
RDR2 graficznie nie podskoczy bo wiadomo, konsole.
100 pro TR dla fanów serii. Lara jeszcze nigdy nie była tak piękna.

post wyedytowany przez tforcaral 2018-09-26 21:41:07
27.09.2018 17:54
odpowiedz
3 odpowiedzi
Rem7
10
Centurion
8.0

Gra naprawdę świetna tylko gdzie jej do uncharted, względem poprzedniej części poprawiono wszystko dodano nowe animacje, ulepszono grafikę zapraszam https://www.youtube.com/watch?v=RQFVgMljt0A

post wyedytowany przez Rem7 2018-09-27 17:55:06
28.09.2018 14:47
👍
1
odpowiedz
wwad
56
Konsul
8.5

Całkiem udana kontynuacja tego co lubię :)
Klimat jest mega. Lokacje zdecydowanie lepsze niż w RoTR.
Jak w każdej grze z serii bardzo dużo naciąganych scen, realizmu tu nie wolno oczekiwać.
Polski dubbing jest całkiem dobry jednakże animacje mowy w przerywnikach to czasami tragedia ( zwłaszcza w początkowych scenach potem chyba się przyzwyczaiłem albo było lepiej ).
Brak ręcznego włączania latarki boli czasami.
Bardzo irytująca stale ta sama animacja nabierania powietrza podczas nurkowania.

spoiler start

W pewnej części gry nie da się podnieść broni tylko gra wymusza zabijanie z ukrycia co jest zrobione strasznie słabo.

spoiler stop


02.10.2018 19:22
odpowiedz
1 odpowiedź
koka31
22
Chorąży
8.0

Gam w trybie 60fpsow na pro niby lepsza plynnosc ale gra czesto chrupie w wioskach gdzie duzo ludzi itd graficznie gorzej od un4 czy god of war,moim zdaniem optymalizacja kicha skoro juz nawet pro nie ogarnia ,podobno roznica jest duza w wygladzie miedzy pctami ,nie wiem mam tylko tv fhd dlatego zawsze daje plynnosc zwiekszona 4k mnie nie rajcuje ,co do samej gry mostwo znajdziek duzo grobowcow ,fabula przecietna ale gra ma swoj klimat , czy lepiej niz rise? Chyba tak bo mnie strzelanek wiecej odkrywania czy lepiej niz 2013 ? Chyba nie choc ciezko mi jest porownac te czesci bo przeciez to kontynuacja poprzednich taki jakby duzy dlc acz kolwiek zadnego skoku graficznego nie widze w stosunku do poprzednich czesci.fabula nijaka ale zagrac w zimowe wieczorki warto tylko jak stanieje ponizej 150zl

04.10.2018 01:29
odpowiedz
SpoconaZofia
20
Pretorianin

Wyszedł już patch który naprawia osiągnięcia w grze a za 28 dni pierwsze DLC na piętnaście minut.
https://www.timeanddate.com/countdown/generic?iso=20181031T235959&p0=3399&msg=DLC+Release+Time&font=cursive

06.10.2018 07:59
odpowiedz
Kaczmarek35
6
Generał

SoTR doczeka się 7 rozszerzeń.
Każdy z nich będzie składać się z nowej krótkiej opowieści, misji pobocznej, wyzwania w nowym grobowcu, broni, stroju i umiejętności.
Pierwszy z nich "The Forge" ma mieć premierę 13 listopada.
Kolejne rozszerzenia mają pojawiać się cyklicznie co miesiąc.
Największą frajdą będzie z pewnością grobowiec.
Nie ma co narzekać, że tak dużo zwiedzania najciekawszych grobowców w nowej trylogii Tomb Raidera to poboczne czynności, a nie obowiązkowe w głównej opowieści jak we wcześniejszych odsłonach.
W Assassin's creed II też opcjonalne grobowce Asasynów były najfajniejsze do eksploracji. Tylko pierwszy w katakumbach był w fabule głównej, a pozostałe pięć jako misje poboczne. A w sumie one oferowały najbardziej wymagającą i różnorodną wspinaczkę w stylu Prince of Persia. Zdobycie 6 kluczy w grobowcach Asasynów, by zdobyć ostatecznie zbroję Altaira.

post wyedytowany przez Kaczmarek35 2018-10-06 08:04:23
08.10.2018 17:50
odpowiedz
traingulum
1
Junior
8.0

Po pierwszym przejsciu zaniżyłem tej grze ocene ,bo uważałem że jest najsłabsza z tej trylogi!
Robie teraz drugie podejscie do tej gry i jestem pod Wielkim Wrazeniem .POLECAM

09.10.2018 22:24
😢
odpowiedz
1 odpowiedź
Brexxxer94
6
Centurion

Pomocy! Ma ktoś taki problem?
https://www.youtube.com/watch?v=Wcrd0YGztJs

13.10.2018 21:16
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
boy3
42
Generał

Wymagania zwiększone względem drugiej części? Ktoś może powiedzieć coś jak optymalizacja wypada?

20.10.2018 11:16
odpowiedz
Ghost2P
95
Fuck Society

Gram w to na zwykłym PS4, wyglada swietnie, ale jezeli ktos sadzi ze ta gra ma lepsza oprawe od U4 to ma cos z oczami chyba.
Modele postaci i ich mimika nie maja najmniejszego startu do tych z U4. Tak samo animacja i efekty, które sa wlasciwie identyczne co w TR2013.
To i tak top najladniejszych gier no ale Horizon czy U4 to to nie jest.
ROTR ogrywałem co prawda na PC, ale widac ze SOTR wyglada jednak lepiej, nie na tyle zeby to byla nawet ewolucja, ale grafa jest po prostu lepsza.

Sama gra bardzo fajna poki co, mam 5% wiec nie oceniam, ale zapowiada sie lepiej niz ROTR

tutaj porównania poszczegolnych wersji ;

https://www.youtube.com/watch?v=pBwiWiCyV0s
https://www.youtube.com/watch?v=otAUiWHv6sc&t=3s

Najwieksza roznica to framerate, takze nei jest tak jak jakis pc master pisal, ze na piecu to zupelnie inna gra.

22.10.2018 00:41
odpowiedz
2 odpowiedzi
Angry Zeus
7
Pretorianin

Gram od premiery i dopiero skończyłem - wydaje się, że ponad miesiąc minął ale w grze spędziłem mniej niż 50h (łącznie) jak widzę. Gra może być jeśli nie ma się czegoś ciekawszego do zrobienia. Jak dla mnie to słabsza od poprzedniej części i nie wiem czy nawet nieco lepsza od pierwszej (liczę trzy ostatnie gry z serii TR) - fabuła banalna, zakończenie jak zawsze pozostawiające do życzenia - podobne błędy logiczne jak w dwójce. Lokacje nieco nudne na dłuższą metę, im dalej w grze tym bardziej stają się podobne żeby nie powiedzieć ciągle dżungla, realnie mało walki i celowe wymuszanie trybu skradania / cichych zabójstw (które są wymuszone - ot gra zabiera zdobyte zabawki i masz teraz się trochę poskradaj ... to po co w ogóle drzewko rozwoju postaci - dla zmyłki gracza chyba tylko:) Zwierząt w puszczy jak na lekarstwo, większego płaza, gada czy innego jadowitego pająka nawet nie uświadczysz, ale przynajmniej są piranie:) Pozytywem jest aspekt eksploracyjny (pomimo monotonności) i w sumie dużo informacji historycznych dotyczących regionu czy raczej jego historii, oczywiście grafika (acz poza przerywnikami zrobiła na mnie mniejsze wrażenie jak w 2 poprzednich częściach) i przerywniki filmowe (niektóre sceny naprawdę ciekawie wyreżyserowane) natomiast pośladki Lary - jak zawsze - dodają atrakcyjności "ogólnemu spojrzeniu na grę":)

22.10.2018 22:02
odpowiedz
Virtus
4
Junior

Gra jest przewartościowana skoro miesiąc po premierze wydawca obniżył cenę o 30%.

22.10.2018 22:45
odpowiedz
Hydro2
117
Legend

Wczoraj wreszcie skończyłem grę i powiem tak:
grę w zasadzie bardzo ciężko ocenić. Od samego początku wiązałem z nią bardzo duże nadzieje, podobnie jak z każdą istniejącą częścią. Pierwsze dwie godziny gry wciągnęły mnie jak bagno. Później niestety cały czar gdzieś pryska. Niestety, ale jedna mapa, to największa bolączka gry, ale to pewnie dlatego, że nie przepadam za sandboxami, zwłaszcza w grach, które powinny być w pełni tunelowe. Dlatego też środkowa część tej gry nieco mnie znużyła, choć gra miała też momenty. Z minusów dalej: Liczyłem też, że po ustawieniu na mowę Paititti w ich własnym języku, Lara też będzie mówić w ich języku. Tymczasem po ustawieniu tego trybu, dialog między tubylcami jest wręcz komiczny. Oni: "siekietburu kimbararamimi lele", Lara: "rozumiem, wejdę na te wzgórza" , oni: kiri mama pipilila ninibiubu", Lara: "dzięki za wskazówkę, wrócę z Unuratu" :E Już lepiej ustawić język tubylców na dubbingowany. Przynajmniej dialog jest normalny, a język tubylców i tak słychać w tle, co zdecydowanie bardziej zwiększa imersję. Do tego gra ma ogrom błędów, mimo, iż aktualizacja gry zrobiła mi się chyba z 6 razy. Największy błąd był jednak wtedy, kiedy w momencie, kiedy

spoiler start

trzeba było uwolnić Unuratu z rąk Domingueza

spoiler stop

zboczyłem z głównej ścieżki i przeniosłem się do grobowca, w którym rozwiązywałem zagadkę z

spoiler start

tratwą

spoiler stop

. Po jej rozwiązaniu....nie ma żadnego sposobu na powrót na główną ścieżkę, bo przy pobliskim ognisku nie działała szybka podróż. W tym momencie po trzech dniach utknięcia i próżnego szukania drogi powrotnej (nawet na YT, bo nie znalazłem stosownego gameplayu z tego momentu [jedyny raz, kiedy spojrzałem na walkthrough od wielu lat]), musiałem zczytać dwa sejwy wcześniej. Gdybym sejwował grę na tym samym slocie, musiałbym ją włączać na nowo. Raz nawet ... zasnąłem przy szukaniu drogi powrotnej :E Tak samo zagadki ogólnie: tak jak w poprzednich częściach było ich za mało i były zbyt proste, tak tutaj, o ile były one proste, tak ich ilość był sporą przesadą. Tak samo w najnowszym GoW - co krok to zagadka. Prosta, ale jednak to męczyło. Tylko mnie to zniechęcało do dalszego grania, tyle, że gra jako całość i tak wciągała. Oczywiście znowu grobowce tak jak w RotR - zero oznaczenia, tylko napis" grobowiec wyzwań w okolicy". Starałem się też sporo zwiedzać (bo to Tomb Raider :P), a mimo to miałem na napisach końcowych ... 57% :o To już w Rotrze miałem chyba z 65% :>
Ale dobra ponarzekaliśmy. Teraz pora na plusy:
graficznie gra gniecie suty, ale, właśnie. Bez HDR'u kolory wydawały mi się tak wyblakłe, że równie dobrze mogę grać na monitorze monochromatycznym. Byłby podobny efekt :P No dobra, to akurat przesada i taki mały żarcik, powiem tak: Gra bez niego będzie ładnie wyglądać, ale na 10 gier z HDR'em, jakie przetestowałem, tylko w Tomb Raiderze jego poziom niszczy wszystkie tytuły, jakie widziałem z HDR'em. Np taki Far Cry 5, Uncharted 4 czy AC Origins, a nawet God of War, ten HDR to mają chyba tylko jako marketing (choć w tym ostatnim już był widoczny, ale nie aż tak, ale to może dlatego, że za mało pozwiedzałem tej gry, by to stosownie ocenić). TR zwyczajnie je niszczy. Do tego, po ustawieniu wszystkiego na ultra w 4K plus sweet fx na 100 calowym ekranie, z ręką na sercu przyznam, że nie widziałem nic bardziej zaawansowanego technologicznie. Żaden film w kinie nie zrobił na mnie nawet w połowie takiego wrażenia, jak zrobił na mnie SotTR. Zwłaszcza, kiedy przy dużym nasyceniu HDR'u (zwłaszcza czerwieni), uciekamy, kiedy w okół wszystko się wali lub w jaskiniach podziwiamy szczegółowości i ostre jak brzytwa tekstury. No i .... czytaj niżej:
Teraz uwaga - największy plus dla mnie to .... ostatnia godzina gry. Z ręką na sercu, od czasów Crysisa 1 i tunelu aerodynamicznego w levelu CORE (którym podniecam się do dziś, jako najlepsza rzecz, jaką widziałem we wszystkich istniejących grach), nic nie zrobiło na mnie takiego wrażenia, jak wczorajsze granie ostatniej godziny. Było w niej absolutnie wszystko, ale moment

spoiler start

walki stworów i całe to królestwo

spoiler stop

, spowodował, że po zobaczeniu napisów końcowych, długo nie mogłem dojść do siebie.
Oczywiście outro też w pełni mnie usatysfakcjonowało, choć jak na zakończenie całej trylogii jakiegoś szału nie było, ale zawodu też nie.
Wobec całości, ocena 8 wydaje mi się najbardziej adekwatna do całości :)

post wyedytowany przez Hydro2 2018-10-22 22:58:15
22.10.2018 22:49
odpowiedz
Ghost2P
95
Fuck Society

Masakra jest z tym forum, koelny raz pisałem długą opinie i mnie wylogowało - ciagle o tym zapominam.
Tak więc krótko - początek zapowiadał się dobrze, pozniej przyszła montonnia i tak dopiero pod koniec znow zrobiło się ciekawiej.
Scenariusz standardowy jak na tą serię czyli biedny, szczerze mowiac to mialem w czterech literach co się stanie z Larą i jak to wszystko się skonczy. W ogóle nie zżyłem się z postaciami, Jonah to chyba najgorszy kompan ever, a Trójca to najnudniejszy wróg ever - strasznie slabo zarysowani wszyscy sa, poza Lara bo ona w tej czesci jest troszke ciekawsza, ale tylko troszkę ;)
Fabularnie TR nie ma najmniejszego startu do dowolnej czesci Uncharted.

Gameplay z grubsza taki sam jak poprzednio - jest mniej strzelania, ale dla mnie wrecz za malo, lokacje malo zroznicowane i przez to szybko mi ta dzungla zbrzydła.
Grobowce mnie nie kreca, a misje poboczne ponoc bardzo kiepskie, wiec nie robilem tych aktywnosci.
Z resztą skoro głowny watek mnie wynudził to co dopiero te czynnosci poboczne?

Grafika to najjaśniejszy punkt, niewiele odstaje od U4, choc animacje, fizyka nadal rażą swą prostotą.
Nie jest to najładniejsza gra na rynku, ale w top 10 by się znalazła

Dla mnie to takie 7 z minusem, wolałbym zeby ta seria poszła całkiem w odstawkę, a Eidos robił Deus Ex'a, który akurat o dziwo im wychodzi, bo z Thiefem sobie juz nie poradzili - ale dałbym im kolejna szanse ;) Thief to naprawdę mocna seria, moze akurat drugim razem byloby znacznie lepiej

post wyedytowany przez Ghost2P 2018-10-22 22:53:16
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze