Embracer Group opublikował wyniki sprzedaży serii Tomb Raider i Deus Ex. Ta pierwsza rozeszła się ponad 7 razy lepiej od przygód Adama Jensena. Oczywiście nic w tym dziwnego, gdyż ma ona o wiele więcej odsłon.
Michał Zegar
49
Dzisiaj rano pisaliśmy o przejęciu studiów Crystal Dynamics, Eidos Montreal i Square Enix Montreal – a wraz z nimi szeregu popularnych marek, np. Deus Ex czy Tomb Raider – przez szwedzką spółkę Embracer Group. W związku z tym ta zdradziła nieco informacji o kondycji growych serii, które niebawem staną się częścią jej rodziny, oraz ich przyszłości.
Podczas dzisiejszej prezentacji dla inwestorów Embracer Group firma ujawniła, że:
Warto wspomnieć, że w 2017 roku informowaliśmy o wynikach sprzedaży gier Tomb Raider i Rise of the Tomb Raider. Pierwszy tytuł rozszedł się wtedy w 11 mln egzemplarzy, a jego sequel w 7 mln.
Należy też zaznaczyć, że seria Tomb Raider ma o wiele więcej odsłon niż Deus Ex. Nic więc dziwnego, iż sprzedała się ona ponad siedem razy lepiej niż Bunt ludzkości i jego kontynuacja.
W materiałach dla prasy Embracer Group potwierdziło, że Eidos Montreal pracuje w tym momencie nad kilkoma grami AAA – zarówno nowymi markami, jak i kolejnymi odsłonami uwielbianych serii. Niewykluczone, iż mowa o kolejnej odsłonie serii Deus Ex, zwłaszcza że wzmianka o niej została odnaleziona w zeszłorocznym wycieku bazy danych GeForce NOW.
W trakcie prezentacji Lars Wingefors (38:00), prezes Embracer Group, zapowiedział, że szczegóły o grach, nad którymi pracują obecnie wspomniane na wstępie studia, zostaną ujawnione najwcześniej dopiero po sfinalizowaniu transakcji związanej z przejęciem. Ta powinna dobiec końca między lipcem a wrześniem tego roku.
Wingefors zasugerował również, że tworzone w tym momencie gry AAA studiów, które niebawem staną się własnością Embracer Group – np. zapowiedziany w kwietniu nowy Tomb Raider – ukażą się nie wcześniej niż dopiero w 2024 roku.
Co więcej, Square Enix Montreal ma kontynuować opracowywanie tytułów mobilnych na bazie znanych marek Crystal Dynamics i Eidos Montreal. Studio to ma na koncie choćby Deus Ex GO czy Larę Croft GO – obie produkcje wyróżniają się na tle innych smartfonowych gier ciekawą mechaniką i oprawą graficzną.
Po zakończeniu transakcji Embracer Group będzie posiadać 124 studia deweloperskie, które zatrudniają łącznie ponad 14 tys. osób i pracują obecnie nad 230 grami – w tym 30 z segmentu AAA.
GRYOnline
Gracze
Steam
45