Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Android iOS

Divinity: Original Sin II PC

Divinity: Original Sin II to gra RPG będąca kontynuacją Divinity: Grzech Pierworodny. Gracze po raz kolejny udają się do krainy Rivellonu, wcielając się tym razem w użytkownika mocy Źródła, któremu depczą po piętach Łowcy.

RPG, fantasy, turowe, widok izometryczny, multiplayer, crowdfunding, kooperacja, klasyczne RPG, podzielony/wspólny ekran.

Divinity: Original Sin II - screen - 2017-10-27 - 358142Divinity: Original Sin II - screen - 2017-10-27 - 358141Divinity: Original Sin II - screen - 2017-10-27 - 358140Divinity: Original Sin II - screen - 2017-10-27 - 358139Divinity: Original Sin II - screen - 2017-10-27 - 358138Divinity: Original Sin II - screen - 2017-10-27 - 358137Divinity: Original Sin II - screen - 2017-10-27 - 358136Divinity: Original Sin II - screen - 2017-09-15 - 355714Divinity: Original Sin II - screen - 2017-09-15 - 355713

wersja językowa:
angielska

Data premiery gry Divinity: Original Sin II | PC

15września2016

wczesny dostęp

14września2017

14września2017

Steam

PC Windows
Okładka Divinity: Original Sin II (PC)
Divinity: Original Sin II

Divinity: Original Sin II to klasyczna gra RPG z rzutem izometrycznym, turowym systemem walki i wysokim poziomem trudności, która stanowi piątą główną odsłonę serii Divinity, a zarazem bezpośrednią kontynuację ciepło przyjętego Divinity: Original Sin (pol. Divinity: Grzech Pierworodny), wydanego w czerwcu 2014 roku. Podobnie jak w przypadku poprzednika, wersja na platformę PC Windows została opracowana przez belgijskie studio Larian. Warto też wspomnieć, że produkcja została częściowo sfinansowana na drodze społecznościowej zbiórki funduszy w serwisie Kickstarter (zgromadzono nieco ponad 2 miliony dolarów).

Fabuła

W Divinity: Original Sin II ponownie przenosimy się do fantastycznej krainy Rivellon, choć akcja toczy się ok. tysiąc lat po wydarzeniach z pierwszego Grzechu Pierworodnego (tuż po Beyond Divinity). Ponadto tym razem wcielamy się w postać korzystającą z mocy Źródła, w przeciwieństwie do poprzedniej gry, w której przyszło nam sterować dwójką Łowców polujących na adeptów tej zakazanej magii. Konflikt między tymi dwiema grupami wciąż wrze, a sterowany przez nas bohater ucieka przed depczącymi mu po piętach przedstawicielami Zakonu, jednocześnie próbując zażegnać kryzys, jakim jest inwazja potworów z Pustki na świat śmiertelników (spowodowana śmiercią Boskiego). Taka otoczka sprawia, że odmienny od „jedynki” jest również klimat – w Original Sin II atmosfera stała się wyraźnie cięższa i poważniejsza.

Rozgrywka

Tym razem zabawę rozpoczynamy od stworzenia pojedynczej, centralnej postaci, która może należeć do jednej z kilku dostępnych ras. Kolejnym ważnym novum w procesie kreacji bohatera jest określanie jego tła biograficznego. W zależności od tego, kim jest wykreowany przez nas protagonista (lub protagonistka), mieszkańcy świata przedstawionego reagują nań zupełnie inaczej, a nawet mogą zlecać mu odmienne zadania. Z tego względu warstwa „role-playingowa” w omawianym tytule jest głębsza niż w poprzedniku, a postawione przed graczem problemy można rozwiązywać na więcej sposobów.

Natomiast od strony czysto mechanicznej Original Sin II w wersji na platformę PC Windows stanowi rozwinięcie tego, co zostało wypracowane wcześniej. Największe zmiany dotyczą systemu walki – dodano możliwość wspinania się na platformy, wieże itp., uwzględniając wpływ wysokości na możliwości bojowe postaci, a do tego nieco uproszczono obliczanie punktów akcji (teraz wykonanie większości czynności kosztuje 1-3 punkty). Ponadto w grze pojawiły się nowe umiejętności i kombinacje żywiołów, których sprytne użycie może odwrócić losy starcia. Ciekawą nowością są też moce Źródła, wyjątkowo potężne i niebezpieczne, ale wymagające uzupełniania specjalnych punktów Źródła, by móc z nich korzystać.

Tryby gry

Tak jak poprzednio, przygodę można przeżywać w trybie kooperacji, tym razem przeznaczonym dla maks. czterech osób. Co jednak ciekawe, współpraca łatwo może przerodzić się w rywalizację, jako że odmienne tła biograficzne mogą narzucać bohaterom przeciwstawne cele do zrealizowania w tych samych sytuacjach.

Oprócz tego Larian Studios przygotowało odrębny tryb PvP, w którym czteroosobowe grupki graczy walczą na przemyślnie zaprojektowanych arenach. Uczestnicy korzystają z gotowych, odgórnie rozpisanych bohaterów i mierzą się w rozmaitych konkurencjach, będących wariacjami na temat takich klasycznych form zabawy jak Free-for-All, Capture the Flag czy King of the Hill.

Technikalia

Divinity: Original Sin II w wersji na platformę PC Windows oparte jest o udoskonalony silnik Divinity: Original Sin (Divinity Engine 3.0), który gwarantuje znacznie ładniejszą grafikę niż w poprzedniej grze, bardziej zaawansowaną fizykę oraz wsparcie dla DirectX 12.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna   / podzielony ekran     Liczba graczy: 1-4  

Ocena gry 9.045 / 10 na podstawie 259 ocen czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.1 / 10 na podstawie 240 głosów czytelników.

Gry podobne do Divinity: Original Sin II

Wymagania wiekowe Divinity: Original Sin II

16+

Wymagania sprzętowe Divinity: Original Sin II

Rekomendowane: Intel Core i7-2600 3.4 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 770/Radeon R9 280 lub lepsza, 25 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit
Minimalne: Intel Core i5 2.93 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 550/Radeon HD 6800 lub lepsza, 25 GB HDD, Windows 7(SP1)/8.1/10 64-bit

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG Strix GL702ZC Ryzen

Procesor: Procesor AMD® Ryzen™ 7 1700
Pamięć: 2 x SO-DIMM, do 32 GB SDRAM
Grafika: AMD AMD Radeon™ RX580 , z 4GB, VRAM
Wyświetlacz: 17.3" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 60Hz 72% NTSC, przeciwodblaskowa z 178° szerokim kątem widzenia | 17.3" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 120Hz 72% NTSC, przeciwodblaskowa z 178° szerokim kątem widzenia | z IPS Technology oraz Freesync
Magazyn danych: SSD - 128GB/256GB/512GB SATA3 M.2 SSD

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! Specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

Recenzja gry Divinity: Original Sin II – RPG roku

Recenzja 29 września 2017, 16:00

Przeszedłem przez bramkę numer dwa i mój wybór padł na najemnego mordercę, Ifana. Upadłego krzyżowca, który przejrzał na oczy, wstąpił na ścieżkę śmierci i był w tym cholernie dobry, ale w końcu postanowił się wycofać. Czeka go jeszcze jedno, ostatnie zadanie. Zupełnie jakbym grał Johnem Wickiem w wydaniu fantasy. Tyle że tym razem mamy mocniejszą motywację niż piesek i skradziony samochód, by dać zarobić grabarzom. Fajnie wcielać się w przygotowaną, a jednak podatną na modyfikacje postać. Dzięki temu mogłem wykreować killera, który – owszem – ma ludzkie uczucia, pomoże maluczkim, ale kiedy już bierze się do roboty, to w liczbie ofiar może konkurować z samą kostuchą.

Komentarze Czytelników (318)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
29.09.2017 11:18
odpowiedz
5 odpowiedzi
Voltron
55
Pretorianin

Jesus..mam nadzieję, że te wszystkie komentarze o "ciężkim angielskim" i o tym, jak cieżko jest się wkręcić bo angielski, i trzeba mieć słownik podręką pochodzą od 40-50 i wzwyż latków. Młody człowiek który nie umie sobie poradzić swobodnie z takim średnim poziomem angielskiego jaki jest użyty w tej grze to na dzisiejsze czasy kalectwo.

Nie, nie ukończyłem anglisktyki. Po prostu od czasó gimnazjów grałem w gry tylko po angielski, należałem do klanów gdzie mówiło się tylko po angielsku i teraz mówię płynnie i równie komfortowo gram/czytam/oglądam po angielsku jak po polsku.

Wasz angielski nigdy się nie poprawi jak zawsze będziecie liczyć na spolszecznie.

29.09.2017 11:30
odpowiedz
8 odpowiedzi
Voltron
55
Pretorianin
9.0

Gra ukończona 2 razy. Pierwsze przejście 70h na liczniku (zawsze pierwsze się spieszę do końca :P). Drugie 100h już na spokojnie. Pierwsze w party Tactician, drugie solo Tactician. Pierwsze Rogue, drugie Ranger.

Jutro zaczynma trzecie przejscie. Chyba zrobię Geo/Summ/Necro :)

A potem kolejne bo mam tyle buildów którymi chce zagrać, że szok :D

Gra jest genialna. Brak liniowości, swoboda robienia questów, jak coś jest logiczne to zadziała, mnóstwo sposobów na rozwiązanie problemów, walk etc etc. Można zabić każdą postać i ukończyć grę. Nie da się gdzieś wejść- a gówno- da się przynajmniej na 2-3 sposoby :).

Świat o świetne połączenie poważnej fabuły, makabry, brutalności (tortury, mordowanie, eksperymentowanie na ludziach etc.) z groteską i nie raz komedią (jak pies daje ci totalnie dziwnego questa, albo spotykasz megalomana kurczaka). I to ładnie połączone, nie na siłę.

Nie ma prowadzenia za rączkę! Jest quest że trzeba znaleźć X zioma, albo dowiedzieć się co się stało z czymś tam- i tyle. Lataj po mapie, pytaj ludzie, gromadź w dzienniku wskazówki i informacje i domyśl się gdzie iść i co robić. Genialne.

Elfy są cudowne- to tacy celtowie/aztekowie, jedzący zwłoki by uczyć się o przeszłości zjadanego, ubierają się bo barbarzyńsku i wyznają Wielką Matkę Drzewo. Są związane z naturlą, ale też brutalne. Mają nawet swoją gramatykę- nie używają czasów przeszłych i przyszłych bo elfy żyją wspomnieniami zmarłych więc dla nich czas nie ma znaczenia. Nawet wyglądają inaczej o ludzie, mają inną budowę, inne umięśnienie, długie szyje etc. Przywiązanie do detali w tej grze powala.

Jeden z najlepszych RPG w jaki grałem.

29.09.2017 19:32
odpowiedz
1 odpowiedź
malyjarvis
1
Junior

Gra jest świetna, jednak chyba deweloperzy się trochę pospieszyli z jej wydaniem.
I i II akt rewelacja, w III wszytko zwalnia i teren świeci pustką, a w IV już się trochę znudziłem bo nie było wyzywających walk i jest nich bardzo mało, questów też mało, porostu nuda, nawet mieszkańcy miasta nazywają się "citizen" a nie imieniem i nazwiskiem. Daje 8 a myślałem o niższej nocie za te ostatnie dwa akty.

Mam nadzieje ze tak jak z jedynka wyjdzie wersja enchanted edition i rozbudują akt III i IV.

30.09.2017 14:54
odpowiedz
1 odpowiedź
artorn
50
Pretorianin

Jak tu wygląda CO op? każdy chodzi po innej mapie?

30.09.2017 22:57
odpowiedz
Mistrz Świata
8
Legionista

W koncu skonczylem. Gralem starsznie dlugo, a i tak wszytskiego nie odkrylem. Koncowy akt faktycznie nieco czuc ze byl robiony na szybko bo zdecydowanie mniej dopracowany. Przesadzili jednak w ostatnim akcie z puzzlami, no i glowny watek to koszmar wtedy. Dobrze ze zadania idzie wygooglac, bo pol dnia nie usmiecha mi sie siedziec nad tym by wpasc na to by pogadac z

spoiler start

dziewczynka z sierocinca

spoiler stop

. Koniec jednak wynagradza wszystko. Zdecydowanie chce sie zagrac jeszcze raz. Fajne wybory , plus za watek romansowy i koncowe podsumowanie gry. Oby wyszla wersja polska i jakis dodatek :)

01.10.2017 20:27
odpowiedz
vito74m
36
Konsul
04.10.2017 23:34
odpowiedz
1 odpowiedź
AntyGimb
35
Generał

Słaba gra jak można ją w 40 minut przejść.

05.10.2017 19:33
odpowiedz
2 odpowiedzi
Ph3n0m
2
Junior

Gra do kupienia tylko na STEAM? Nie ma wersji pudełkowej?

07.10.2017 01:18
odpowiedz
1 odpowiedź
dexa pini
1
Junior

Gra warta każdej poświęconej godziny. Od czasów Sacreda pierwszego i Arcanum żaden erpeg z tego podgatunku mnie tak nie wciągnął ( może z wyjątkiem Tyranny ). Na początku gra może wydawać się skomplikowana ( szczególnie przez język angielski ). Szybko jednak człowieka w ciąga i daje do zrozumienia że język tutaj nie jest najmniejszym nawet problemem.

Fabuła jest ciekawa, chociaż najbardziej intryguje mnie osobiste story Lohse

spoiler start

pomysł z opętaniem przez arcydemona, i jego przejmowanie kontroli nad nią jest super. Spotkania z tym demonem w hall of echos i rozmowy z nim genialne.

spoiler stop

.

Sama mechanika gry jest intuicyjna. Jeśli ktoś grał kiedyś w jakiegoś mmorpg to momentalnie się odnajdzie. Towarzysze są ciekawi, szczególnie Sebille i Lohse jeśli nie gram żadną z nich przypadły mi do gustu.

Z minusów wymieniłbym zbyt dokładny level scaling. Brakuje starć z wyraźnie wyższymi lvl przeciwnikami. Ekwipunek praktycznie co dwa/trzy poziomy nadaje się do wyrzucenia. W opcjach przydałaby się też opcja zaznaczenia questow na mapie. Nie wszystkie sa zaznaczone, a poszukiwania odpowiedniego miejsca/osoby czasem trwają zbyt długo. Nie każdy to lubi, ale fajnie mieć wybór.

Grze przydałaby się też nuta losowości. W diablo sporo rzeczy było generowane losowo ( np poziomy ). Tutaj też by się przydało trochę takich sztuczek wprowadzić.

Pozostaje czekać na spolszczenie oraz kolejną część bądź dodatki.

07.10.2017 13:30
👎
odpowiedz
6 odpowiedzi
Dovah
42
Centurion
0.0

Myślałem, że to będzie moja GOTY.

100 godzin w grze. Bugi. Bugi. I jeszcze raz bugi.

Tolerowałem wszystko i przymykałem oko na "pomniejsze" problemy (przez kilka dni np. gra crashowała przy próbie "quick load'u" a nawiązanie rozmowy z jednym z NPC'ów w Driftwood bugowało postać i już z nikim nie mogłeś nią rozmawiać itp, itd...) dopóki... gra postanowiła zje#ać mi wszystkie zapisy rozgrywki. W akcie 4, pod koniec gry, zupełnie z dupy, crash przy wczytywaniu wszystkich 20 auto-save'ów, 10 quick-save'ów, i kilku manuali. Najnowszy patch zajmujący prawie 5GB (!) nie naprawił problemu. 100 godzin wyrzucone w błoto :/

Na forach zalew różnych roblemów. Radzę wsztrzymać się z zakupem kilka miesięcy, dopóki wszytkiego nie połatają. W tym stanie to trochę loteria: albo Ci sie uda przejść całą grę, albo nie wyjdziesz z 1 aktu, albo wszystkie twoje zapisy z 2 tygodni grania nagle ch## strzeli.

Z ciężkim sercem daję 0.0, bo gry po prostu nie mogę ukończyć.

10.10.2017 00:02
odpowiedz
1 odpowiedź
premium476120
10
Pretorianin
0.0

Nie ma PL .. to jest ocena 0

10.10.2017 19:04
odpowiedz
4 odpowiedzi
AntyGimb
35
Generał

Nasz język to jeszcze kit... ale żeby nie było hiszpańskiego którego używa ponad 20 państw świata?

post wyedytowany przez AntyGimb 2017-10-10 19:10:33
13.10.2017 15:14
1
odpowiedz
pipidupka
6
Legionista
10

Steam twierdzi że przegrałem już około 100h a może jestem w połowie gry (mam 13 lvl). Gram na tacticalu i raczej nie szukam pomocy w internetach więc gram dosyć długo, żeby wszystko wnikliwe wyłapać i zrobić każdy możliwy quest. Przyznaje, że gra jest mega, od tej pory jest to mój ulubiony RPG, lepszy nawet od pillarsów które cenię bardzo wysoko. Wszystko to co mnie wkurzało w pierwszej części zostało usunięte. W zamian dostaliśmy więcej i lepiej tego co okazało się dobre w 1 części. Faktycznie szkoda, że nie ma polskiej wersji, ale angielski w niej użyty nie jest jakiś ubertrudny. Gra ideał na długie lata 10/10

14.10.2017 20:00
odpowiedz
AntyGimb
35
Generał

Przy Arcanum i Baldur's Gate 2 słabiutka ta gra.

15.10.2017 15:09
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
bon007
23
Chorąży
9.5

Rzadko tu się wypowiadam ale napisze coś od siebie na temat tej gry
Gram w erpegi już ze 25 lat z teraz oczywiście rzadziej i z mniejszym zapałem z braku czasu i innych zajęć.
Z RPG izometrycznych uwielbiam serie BG ale ile można je przechodzić, zaś Divinity Orginal Sin II - gierka wciąga na całego i szczerze polecam fanom gatunku.
Obok Tyranny to według mnie drugi najlepszy eRPG izometryczny ostatnich lat
Przereklamowane Pillarsy żerujące na nostalgii fanów bo wpasowały się w lukę na bezrybiu klasycznych RPG nie umywają się do tego tytułu do Tyranny zresztą też, co tu jeszcze można porównać z ostatniego czasu, na myśl mi przychodzi nowy Torment ale jakoś średnio mi przypadł, pomijam już fakt że w ostatnim akcie grać mi się nie chciało i odinstalowałem Numeree - wedle moich wymagań wypada też blado w zestawieniu z Divinity Orginal Sin II
Część druga Divinity jest znacznie lepsza niż Divinity Orginal Sin I, w której nie pasował mi zbyt dziecinny klimat, wiele rzeczy jest poprawione na plus, a przede wszystkim wspomniany klimat, który jest poważniejszy i bardziej mroczny a nie żartobliwy jak w 1dynce.
Jedynie muzyka ustępuje poprzedniej części, co nie znaczy że jest jakaś zła, nie przeszkadza ale też nie budzi jakiś większych emocji.
Cała reszta przedstawia się znacznie lepiej - nie będę sie rozpisywał, bo zalet począwszy od fajnych lokacji i ciekawych questów jest tu dziesiątki i musiałbym wypełnić bym kartkę A4 żeby wszystko wychwalić, gra wciąga na całego, zaś questy nie są powtarzalne i niczym w Wieśku III każdy ma swój urok.
Brakuje mi tylko większej ilości rozmów w których bierze udział po 4-5 osób jednocześnie np bohater, dwóch towarzyszy i jeszcze jakiś NPC, oczywiście są takie ale tego co zrobili w tym temacie twórcy Tyranny, a co mi się cholernie spodobało to jeszcze w żadnej grze nie widziałem.

post wyedytowany przez bon007 2017-10-15 15:27:13
15.10.2017 21:00
odpowiedz
artorn
50
Pretorianin

Głupie pytanie - jak wyłączyć pada ;D? Nie mam myszki:(

16.10.2017 21:24
odpowiedz
1 odpowiedź
MarucinS
65
Pretorianin

Czy jest szansa i kiedy zrobią spolszczenie do Divinity Original Sin II??

17.10.2017 19:47
odpowiedz
Mix77
26
Chorąży
9.5

Gra skończona na poziomie 21.
Lone Wolf: Wojownik Tank (full warfare & single-handed) 40k HP przy finałowej walce
+
Elf Mag (Powietrze, Ziemia ,Ogień i Woda) po 14 punktów w każdy żywioł, około 20k HP

Classic Mode :)

Mocne 9,5. Dałbym 10 gdyby nie bugi, które irytowały.

post wyedytowany przez Mix77 2017-10-17 19:51:26
23.10.2017 22:41
👍
odpowiedz
1 odpowiedź
ZawiszaC
24
Chorąży
10

Cóż można napisać krótko, jeden z najlepszych rpg ostatnich lat.

30.10.2017 20:57
odpowiedz
1 odpowiedź
taffer33
12
Chorąży

Quest w konsulacie jaszczurów w Arx... CO ZA pi.erdo.lone gówno!!!! Jakim trzeba być debilem i zje.be.m, żeby w absolutne arcydzieło włożyć taki syf?

A jakim trzeba być debilem, żeby nie olać tego questa, tylko marnować 6 godzin życia na poprowadzenie tego do końca? (trzy godziny na oczyszczenie budynku z ognia, kolejnego dwie godziny na odkrycie, że mój summon może rozbić lustra bez wykrycia go i godzinka na dwie ostatnie, bezsensowne walki).

No nic, wkurzyłem się i musiałem gdzieś to z siebie wylać. Szczerze miałem ochoty nie kończyć tej gry po 70 godzinach miodnej rozgrywki.

post wyedytowany przez taffer33 2017-10-30 21:00:17
31.10.2017 08:41
👍
1
odpowiedz
Trygław
28
Pretorianin
9.0

92h za mną. Subiektywnie oceniając to DOS2, W2DC i Tyranny to najlepsze erpegi ostatniego okresu. Jeszcze tylko AoD i DR od Iron Tower i mamy fula w talii.

07.11.2017 14:11
3
odpowiedz
TwojaRecenzja
4
Legionista
9.5

Ukończyłem po 102h z braku czasu na najłatwiejszym poziomie trudności, który momentami jest trudniejszy niż hard w większości crpg, aczkolwiek bez większych problemów. Mogę potwierdzić, że gra zasługuje na swoją ocenę na GOLu. Bez wątpienia jest to jeden z najlepszych klasycznych RPGów w historii i dla mnie osobiście jest to gra roku 2017:
+ Ogrom wątków fabularnych, zadań pobocznych, możliwości interakcji
+ Gigantyczne lokacje, zwłaszcza w porównaniu do Pillarsów, Tyranny czy Numenery
+ Ogromna ilość npców - z każdym można wdać się w dyskusję i każdy ma podłożony głos lektora
+ Całe mnóstwo przedmiotów i broni
+ Bardzo przejrzysty i łatwy rozwój postaci zachowujący jednocześnie ogrom możliwych kombinacji przy tworzeniu naszego wybrańca bądź drużyny
+ Grałem solo, ale możliwość CO-OP jest niesamowita w tej grze
+ Piękna grafika i oprawa dźwiękowa, nie ma cienia pikselozy nawet na zbliżeniach
+ Świat wręcz zachęca do eksploracji, do tego żeby zajrzeć tu czy tam, zapalić świeczkę przy ołtarzu, zdjąć obraz ze ściany czy zagadać do psa, bo wszystko może otworzyć nam drogę do ukrytych miejsc bądź nietuzinkowych zadań pobocznych
+ Walka daje wielką frajdę, można wykorzystywać elementy otoczenia, trzeba grać taktycznie a nie na pałę, czuć jak nasza drużyna rośnie w siłę
+ Gra mimo tego, że jest trudna niesamowicie wciąga i trudno się od niej oderwać

- największą wadą dla mnie była konieczność zmiany ekwipunku po każdym awansie na kolejny poziom - praktycznie zwykły miecz znaleziony na poziomie 12 będzie miał dużo lepsze staty niż miecz elitarny który wyjęliśmy z jakiegoś bossa na poziomie 11 co sprawia, że loot nie daje tyle radości co w innych grach
- praca kamery pozostawia czasami wiele do życzenia
- niektóre zagadki były przekombinowane i musiałem wesprzeć się YT z braku czasu
- sporadyczne bugi do których można się przywyczaić
- BRAK SPOLSZCZENIA

Polecam, polecam i jeszcze raz polecam.

post wyedytowany przez TwojaRecenzja 2017-11-07 14:16:47
11.11.2017 10:09
odpowiedz
1 odpowiedź
speedcube
1
Junior

Czy można gdzieś kupic gierke w pudełku, czy musze przez Steama?

26.11.2017 18:21
odpowiedz
1 odpowiedź
mikemaczka
1
Junior

Czy wiadomo już coś w sprawie spolszczenia ?

27.12.2017 18:52
1
odpowiedz
4 odpowiedzi
Dziwny333
5
Legionista

Trochę rozumiem tych co narzekają na brak naszego języka, ale też nie ma co przesadzać i bawić się w jakiś bojkot. Co do samej gry to mam trochę mieszane uczucia. Jestem wielkim fanem DOS1 i byłem strasznie napalony na drugą część. Niby faktycznie mamy to samo co wcześniej plus mnóstwo nowego contentu. Fabuła naprawdę jest dobra, a postacie dość ciekawe i w miarę wszystko trzyma się kupy. Pomimo, że dobrze się bawiłem przy tej produkcji, to muszę powiedzieć, że jednak pierwsza część sprawiła mi więcej frajdy. Tak, mamy te wszystkie tryby pvp, mistrza gry, nowe grywalne rasy i więcej skilli/czarów, poważniejszy ton i to wszystko co niby gracze chcieli. Wszystko super, ale pierwsza gra pomimo tej absurdalnej historyjki i luźnego tonu sama w sobie była lepiej zrobiona. W gry się jednak gra a nie ogląda. W pierwszej części, ten cały system walki był po prostu prawie że idealny. Ile tam frajdy dawało to taktyczne myślenie i kombinowanie. Przeciwników jest więcej, a są tak samo potężni jak nasza drużyna, więc trzeba było pozycjonować, wykorzystywać rodzaje powierzchni i korzystać z dobrodziejstw beczek. Łączenie żywiołów i tworzenie comb by zadawać najmocniejsze obrażenia i zyskiwać crowd control. W DOS2 system walki przeszedł niezłą modyfikację, a ja jestem tego zdania, że co jest dobre i działa nie powinno być ruszane. Ten cały pomysł z armorem fizycznym i magicznym może i nadaję się do PVP, ale w trybie single po prostu psuje całą zabawę. Dopóki nie zbijemy danego typu armora, to o crowd control możemy zapomnieć, a wykorzystanie otoczenia staje się bezsensowne. Póki postać ma magiczną zbroję, to żadnej podpalenie, zatrucie nie mają miejsca. Granie łączonym składem też mija się z celem. Chcesz zrobić stereotypową klasyczną drużynę w stylu: tank/rouge mag i coś tam jeszcze? Zapomnij, bo uniwersalna drużyna tak naprawdę jest gorsza niż taka nastawiona na jeden typ obrażeń. Co z tego że różni przeciwnicy mają różne wartości dla zbroi magicznej i fizycznej, skoro i tak łatwiej zbić przykładowo tą większą fizyczną jeśli nasz cały team wali tylko fizyczne obrażenia. Ras niby jest więcej, ale też to tak średnio zbalansowane. Umiejętności rasowe nie są specjalnie jakoś fajne, bonusy które mają na zmusić do zagrania danym buildem/klasą są takie, że undead i human są słabe i wybór mam tylko taki: lizard - build nawalający czarami ofensywnymi, dwarf dla postaci walczącej w zwarciu i elf rouge.

Tactician mode, to jakiś żart. Wszystko dostaje tylko więcej hp,armora i zadaje więcej dmg. Na początku pierwszego aktu jest ciężko, bo mamy mało skilli i słaby sprzęt, ale tak od 4 lvl to wsumie gra się prawie, że jak na classicu :(

Zacząłem bardzo negatywnie, ale tak naprawdę, to wciąż dobra gra. Fabuła wciąga i mało jest takich sytuacji, że jakaś postać pojawi się z dupy i tak naprawdę nie ma w tym żadnej logiki. Cała intryga jest przemyślana i odkrywanie powoli historii daje dużo satysfakcji. Orgin story naszych towarzyszy są naprawdę fajne i można przejąć się kompanami. Na szczęście pomimo tego, że czasami się odzywają nie są tak wkurzający jak npc z Baldurów czy Pillarsów... heh najchętniej w tamtych grach powybijałbym tych wszystkich narzekających i gadających bez sensu towarzyszy. Plusem też jest to, że można przyłączyć kogoś do drużyny ze względu na jego historie a nie to jaką rolę będzie pełnić w naszym teamie ponieważ możemy każdemu z nich przypisać odpowiednią klasę a w drugim akcie modyfikować ich do woli.

Solidna gierka, ale poprzedniczka ma bardziej dopracowaną walkę oraz więcej zagadek i brak znaczników do questów.

27.12.2017 18:53
odpowiedz
Dziwny333
5
Legionista
8.5

Moja ocena to...

06.01.2018 14:40
odpowiedz
3 odpowiedzi
maxlink
28
Chorąży

jak można umieścić grę na 1 pozycji, która nawet nie jest po polsku !!!!!!!!

12.01.2018 14:44
odpowiedz
1 odpowiedź
adamus96
1
Junior

Kurczę, odbiłem się trochę od Divinity Original Sin, ale teraz jak widzę świetne opinie sequelu to zastanawiam się... Można zacząć bezpośrednio od dwójki czy fabularnie są za mocno ze sobą połączone?

12.01.2018 15:50
odpowiedz
verify
133
Generał

Nie sa wcale polaczone, dwojka to zupelnie osobna historia.

18.01.2018 22:12
odpowiedz
BlowUP
37
Pretorianin

Pisałem ostatnio do Lynn Vanbesien w sprawie polskiej wersji językowej no i dostałem odpowiedź.

Thanks for reaching out, and also for your interest in our game!

We might look into other languages but unfortunately we can´t confirm anything now.

Best regards,

post wyedytowany przez BlowUP 2018-01-18 22:14:02
Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze