Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 sierpnia 2012, 17:14

autor: Grzegorz Ferenc

Crysis 3 – Szef studia Crytek odpowiada na pytania fanów

Dziś przed południem Cevat Yerli wziął udział w sesji pytań i odpowiedzi zorganizowanej przez platformę cyfrową Origin. Za pośrednictwem czatu odpowiedział na pytania związane z założeniami nowej gry studia Crytek.

Podczas półgodzinnego spotkania z Cevatem Yerlim, zorganizowanego przez platformę cyfrową Origin na targach gamescom w Kolonii, szef studia Crytek odpowiedział na kilka pytań fanów serii Crysis. Dotyczyły one idei i pomysłów, jakie legły u podstaw nowej strzelanki niemieckiego dewelopera.

Crysis 3 – Szef studia Crytek odpowiada na pytania fanów - ilustracja #1
Crysis 3 – wojownicy w trybie Hunter Mode

Na wstępie Yerli podkreslił, że Crysis 3 powstaje w oparciu o informacje pochodzące od miłośników pierwszych dwóch odsłon serii. Zaznaczył, że od samego początku celem twórców było stworzenie jak najbardziej rzeczywistego środowiska.

Według szefa Cryteku, największym wyzwaniem dla twórców było takie przedstawienie zwieńczenia trylogii o Proroku, aby była ona krokiem naprzód w stosunku do poprzedniej odsłony. Yerli przyznał, że w przypadku Crysis 2 studio miało z tym problem. Innymi słowy, po raz kolejny podkreślił, że Crysis 3 będzie się starał zapewnić graczom głęboką, interesującą fabułę oraz nowe podejście do serii.

Crysis 3 – Szef studia Crytek odpowiada na pytania fanów - ilustracja #2
Cevat Yerli podczas sesji pytań i odpowiedzi na gamescom 2012

Kolejną próbą, przed jaką stanęli autorzy gry, było sprawienie, aby tytuł wyglądał znakomicie na konsolach i PC. O ile Crysis wykorzystywał maksymalnie możliwości ówczesnych komputerów stacjonarnych, Crysis 2 położył nacisk na konsole. Crysis 3 ma być w tym zakresie kompromisem z lekkim wskazaniem na pecety. W pewnym momencie Yerli podkreślił, że pokazywane dema technologiczne produkcji odpowiadają rzeczywistym możliwościom CryEngine 3 i nie były w żaden sposób podrasowywane:

Zdecydowaliśmy się na takie rozwiązanie, ponieważ chcieliśmy dowieść, że nie trzeba czekać na silniki nowej generacji. CryEngine 3 jest już silnikiem następnej generacji.

Następnie Yerli odpowiedział na pytania dotyczące łuku oraz nanokombinezona. Pierwszy z tych przedmiotów ma odzwierciedlać zmianę koncepcji gry, w której Prorok z ofiary staje się łowcą. Nadano mu futurystyczny wygląd, aby lepiej pasował do wyglądu wojownika.

Z kolei nanokombinezon zyska w Crysis 3 kilka dodatkowych elementów. Yerli nie powiedział, o co konkretnie chodzi. Ograniczył się jedynie do stwierdzenia, że pozwolą one lepiej bawić się w sandboksowym środowisku gry oraz pozwolą na większą interakcję z brońmi, trybami działania oraz światem.

W końcu, szef studia Crytek wytłumaczył dlaczego akcja tytułu rozgrywa się w Nowym Jorku. Intencją twórców było nadanie grze charakteru kontynuacji drugiej części serii. Natomiast Crysis 2 był osadzony w amerykańskiej metropolii ponieważ jest ona synonimem prawdziwego miasta, znanym każdemu, a przez to bardzo rozpoznawalnym. Ponadto, autorzy „byli zmęczeni dżunglą” po pracach nad pierwszymi odsłonami serii Far Cry i Crysis.

Yerli wytłumaczył także dlaczego wegetacja w Nowym Jorku jest tak bujna, skoro akcja drugiej części serii rozgrywała się zaledwie dwadzieścia lat wcześniej. Z fabularnego punktu widzenia za tak duży rozrost roślinności odpowiadają kopuły wznoszone przez CELL, które oficjalnie mają powstrzymywać rozprzestrzenianie się obcych bakterii. Efektem ubocznym takiego działania jest przyśpieszony efekt cieplarniany. Co ciekawe, szef Cryteku nawiązał do „ekologicznych” motywacji twórców – chcieli oni ukazać jak natura odzyskuje pod swoje władanie świat zdominowany przez maszyny i technologię.

Na zakończenie sesji pytań i odpowiedzi turecki twórca odniósł się także do rozgrywki wieloosobowej. Przyznał, że w Crysis 2 była ona dosyć skomplikowana i często odpychała graczy. W związku z tym, w Crysis 3 twórcy postawili na szybkie potyczki, zapewniające więcej zabawy, wspierane przez rozbudowany system społecznościowy. Nawiązał do Hunter Mode, zaprezentowanego wczoraj na konferencji firmy Electronic Arts. Chodzi o tryb multiplayer dla maksymalnie szesnastu graczy (dwunastu w konsolowej wersji tytułu), w którym dwóch wciela się w niewidzialnych łowców, polujących za pomocą łuków na czternastu żołnieży Cell. Każdy zabity wojak zmienia strony i sam staje się łowcą, polującym na swoich dotychczasowych sojuszników. Dzieje się tak do momentu, kiedy wszyscy zginą. Yerli zaznaczył, że dzięki Hunter Mode fabuła Crysis 3 przenika w pewien sposób do trybu rozgrywki wieloosobowej.

Spotkanie zorganizowane przez Origin zakończyło się wezwaniem szefa Cryteku do zakupienia specjalnego wydania Hunter Edition oraz przypomnieniem daty premiery gry. Crysis 3 ukaże się na PC oraz konsole Xbox 360 i PlayStation 3 „któregoś dnia w lutym 2013 roku”.