Sprzedaż Destiny 2 Forsaken poniżej oczekiwań Activision
Opublikowano raport finansowy firmy Activision Blizzard za III kwartał 2018 r. Wydawca nie jest zadowolony z wyników dodatku Destiny 2: Forsaken. Doskonale radzi sobie za to Call of Duty: Black Ops 4, które na PC sprzedaje się znacznie lepiej niż Black Ops 3.

Firma Activision Blizzard opublikowała sprawozdanie finansowe za okres 1 lipca - 30 września 2018 r. Przychód wyniósł 1,51 mld dolarów, czyli nieco mniej niż 1,62 mld wypracowane w analogicznym kwartale roku ubiegłego. Wydawca i tak jest zadowolony, gdyż o 212 mln przebił wcześniejsze prognozy.
Poinformowano także, że każdego miesiąca w gry Activision Blizzard bawi się 345 milionów ludzi. Lwia część z tego, bo aż 262 mln, przypada na produkcje casualowego studia King. Flagowy projekt tego zespołu, czyli Candy Crush Saga, w minionym kwartale przyciągał co miesiąc większą liczbę użytkowników niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
W gry studia Blizzard Entertainment co miesiąc bawi się 37 mln osób. Dodatek World of Warcraft: Battle for Azeroth w dzień premiery znalazł 3,4 mln nabywców, co jest rekordem w przypadku WoWa. Ponadto pochwalono się, że Hearthstone niedawno przekroczyło 100 milionów zarejestrowanych użytkowników.
Pozostałe gry Activision w sumie przyciągają każdego miesiąca 46 mln osób. Seria Destiny cieszy się większą popularnością niż rok temu, co jest zasługą premiery dodatku Destiny 2: Forsaken. Ponadto podano, że Call of Duty: Black Ops IIII sprzedaje się szybciej niż Black Ops III, z czego największy, bo aż trzykrotny skok liczby sprzedanych egzemplarzy zanotowała wersja pecetowa.
Z raportu płyną więc same dobre nowiny, ale w rzeczywistości podczas konferencji omawiającej raport wydawca przyznał, że nie jest zadowolony z wyników sprzedaży Destiny 2: Forsaken. Inwestorom obiecano, że w przyszłości nowa zawartość ukazywać się będzie częściej i wprowadzone zostaną dodatkowe mikropłatności. Jest to o tyle niepokojące, że dodatek został przyjęty bardzo ciepło i społeczność od dawna nie była tak zadowolona ze stanu gry.
- Oficjalna strona Activision
- Recenzja Call of Duty: Black Ops 4 – czy Blackout to sukces?
- Recenzja gry World of Warcraft: Battle for Azeroth – cudów nie ma, ale i tak może być
- Recenzja gry Destiny 2 – diablo dobra strzelanka

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Activision
- Call of Duty (marka)
- Blizzard
- wyniki finansowe
- Activision Blizzard
- wyniki sprzedaży (gry)
- PC
- PS4
- XONE
- AND
- iOS
- Switch
Komentarze czytelników
zanonimizowany1244049 Konsul
Stanowczo za dużo sobie życzą za coś, co na dobrą sprawę naprawia oryginalny produkt. Tak więc, jak chcą poprawić swoją reputację, to raczej powinni byli troszkę o tym pomyśleć, a nie kasować jakby to była kolejna gra...
Bezi2598 Legend
Słaba gra, poza rajdami i PVP nie ma nic ciekawego w tej grze. System budowania postaci mi się nie podoba, mało umiejętności, customizacji postaci pod swój styl gry. Zbieranie ekwipunku nie daje funu. Baardzo kiepska kampania. Tak naprawdę coś ciekawego w tej grze zaczyna się dopiero jak się pójdzie na pierwszy rajd. A to też nie wystarczy level wbić maks tylko trzeba robić nudne aktywności żeby gear mieć.
Warframe jest mistrzowską grą w tej kategorii. Do Destiny 2 dochodzi jeszcze to, że wydawcą jest Activision. To chyba mówi samo za siebie. Może za rok gra będzie całkiem ok, ale wtedy to już zapowiedzą Destiny 3.
Gorn221 Generał

Pewnie ma to jakiś związek z tym, że liczą sobie 150 zł za DODATEK
Voltron Konsul
Po graniu w Warframe tyle czasu jak zagrałem w Destiny to nie mogłem uwierzyć jak można grać w takie gówno. Powolne, casualowe, dziecinne, łatwe, bezpłciowe. Tragiczna gra. PvP było nawet spoko, ale nie ma startu do Warframe, szczególnie teraz jak WF otrzymało tytaniczny update z nowym contentem.
zanonimizowany779578 Generał
Czekajcie aż ta cała darmowa armia ludzi zacznie dodatki kupować to acti zobaczy jak sprzedaż skoczy.