Poradnik do The Elder Scrolls V: Skyrim zawiera nie tylko solucję do wszystkich zadań i misji dostępnych w grze, ale również listę wszystkich ksiąg umiejętności, krzyków, receptur alchemicznych i kowalskich oraz setki map i przydatnych porad.

5 września 2014Autor solucji: Stranger (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC
The Elder Scrolls V: Skyrim to jedna z największych gier w historii - Skyrim - główny wątek fabularny - poradnik do gry

The Elder Scrolls V: Skyrim to jedna z największych gier w historii. Samodzielne poznanie wszystkich jej elementów jest praktycznie niemożliwe, dlatego stworzyliśmy niniejszy poradnik. Zawiera on kompletną solucję opisującą wszystkie zadania obecne w grze (czyli główne, poboczne, deadryczne, związane z gildiami oraz te dotyczące wojny domowej), wraz z ich rozgałęzieniami i alternatywnymi sposobami wykonania. Zestaw kilkuset map zawartych w poradniku powinien ułatwić nawigację po nieprzyjaznej Północy, a opisy umiejętności i ras z pewnością wyjaśnią niejednoznaczne dotąd kwestie. Nie mamy wątpliwości, że przydatne będą również spisy ksiąg zdolności, nauczycieli, handlarzy, krzyków, starożytnych kamieni, towarzyszy, czarów oraz schematów kowalskich i alchemicznych (crafting). Gdyby tego było mało, w poradniku zawarto też szereg przydatnych porad dotyczących walki, eksploracji, popełniania przestępstw, wampiryzmu i wilkołactwa.

Nie mamy wątpliwości, że jest to największe i najbardziej kompletne kompendium jakie można znaleźć w Internecie.

Oto pełna zawartość poradnika:

  • Opis wszystkich zadań głównych, pobocznych, deadrycznych, zlecanych przez gildie i traktujących o wojnie domowej - wraz z różnymi sposobami ich realizacji;
  • Lista wszystkich nauczycieli, handlarzy, ksiąg umiejętności, krzyków, towarzyszy, starożytnych kamieni i zaklęć.
  • Porady dotyczące alchemii, kowalstwa i innych rodzajów craftingu, wzbogacone o listę wszystkich możliwych kombinacji;
  • Setki map obrazujących mroźne pustkowia Skyrim oraz wnętrza domostw i lochów;
  • Lista wszystkich umiejętności wraz z instrukcjami dotyczącymi optymalnego ich wykorzystania;
  • Zestaw gotowych ścieżek rozwoju dla głównego bohatera (buildów);
  • Porady dotyczące walki, eksploracji oraz wszystkich pozostałych elementów rozgrywki.

Poradnik do gry

Skyrim - główny wątek fabularny - poradnik do gry

Pobierz w PDF lub EPUB

Poradnik do gry

Skyrim - mroczne bractwo i towarzysze - poradnik do gry

Pobierz w PDF lub EPUB

Poradnik do gry

Skyrim - akademia zimowej twierdzy i gildia złodziei - poradnik do gry

Pobierz w PDF lub EPUB

Poradnik do gry

Skyrim - wojna domowa (Legion Cesarski i bunt Gromowładnych) - poradnik do gry

Pobierz w PDF lub EPUB

Poradnik do gry

Skyrim - questy daedryczne - poradnik do gry

Pobierz w PDF lub EPUB

Poradnik do gry

Skyrim - questy poboczne - poradnik do gry

Pobierz w PDF lub EPUB

Poradnik do gry

Skyrim - Atlas Świata - poradnik do gry

Pobierz w PDF lub EPUB

Informacja o aktualizacjach poradnika

Na dzień dzisiejszy prace nad poradnikiem The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy zostały zakończone.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche), mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika. Data ostatniej aktualizacji poradnika: 5 września 2014.

Kody do gry The Elder Scrolls V: Skyrim

Trainery do gry The Elder Scrolls V: Skyrim

Komentarze Czytelników (28)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
21.11.2011 15:17
Harry M
97
Master czaszka

Kurde wszyscy tak polecają tą grę, a ja jej nie mam :(

21.11.2011 15:19
odpowiedz
tomzkat
52
Konsul

człowieku nie ma póki co lepszej gry . wiedzmin 2 przy tym to nędza a wychwalałem go pod same niebiosa

21.11.2011 15:51
odpowiedz
berial6
71
Donut Hole

no, nawet musiałem specjalnie ściągnąć obliviona XD

21.11.2011 16:27
odpowiedz
Koveras
63
Pretorianin

Gra jest po prostu w tym momencie najlepsza kiedyś byłem pod wrażeniem Wiedźmina 2 ale zmieniam zdanie i mogę stwierdzić, że Skyrim będzie grą roku, jeszcze nigdy mnie tak gra nie wciągnęła. Poza tym jakoś w sobotę przeszedłem grę i na prawdę epicka gra, teraz w grze zajmuję się eksploracją terenu. Jeśli ktoś jeszcze nie kupił jej to na prawdę warto :) Pozdrawiam fanów :)

21.11.2011 17:33
odpowiedz
Sir Xan
62
Senator

Drogie "tomzkat" i "Koveras", przesadzacie. Może Wiedźmin 2 nie ma otwarty świat i swobody, ale za to ma parę unikalne cechy i oryginalność (bycie łowca demonów, świat, fabuła, misje itd.). Ale za to zgadzam się z Wami że Skyrim jest rewelacyjny.
Do "berial6", nie będziesz pożałował granie Oblivion :) . Ale zalecam zainstalowanie kilku mod (pluginy), które zlikwidują parę wad na przykład podnoszenie poziomy potwory wraz z rozwojem bohaterem. Oto link:
http://www.skyrim.pl/
W dział Pliki znajduje się mnóstwo pluginy które mogą Cię zainteresować :) . Morrowind też polecam.

21.11.2011 21:23
odpowiedz
Silerus
4
Junior

Czy ktoś może wie, czy (i jeśli tak, to kiedy) ukaże się poradnik z misji pobocznych ?:P

25.11.2011 00:17
odpowiedz
aresxxxl
14
Legionista

Skyrim może ma wielki bogaty świat i więcej qestów do wykonania ale pod fabułą wieje chłodem a wiele dialogów nie dopracowanych pod tym względem Wiedźmin 2 jest lepszy i grafiką nie gorszy wiadomo że w wiedźmine 2 nie ma rozległego świata ale to nie znaczy że on będzie gra roku. A co do Skyrima grałem i jest lepszy od poprzedniczek. Poczekamy zobaczymy która okaże się rpg roku

06.12.2011 11:08
odpowiedz
Dudzin18
65
Konsul

aresxxxl kurde koleś weź mnie nie załamuj, lubie wiedźmina i lubie też skyrim, ale porównywać te gry to debilizm, przecież one się różnią jak skarpetki z gaciami, są to bielizny ( gry to osadzone w czasach średniowiecza ) ale każda ma inną funkcje gacie na dupe, skarpety na stopy, tu to samo wiedźmin jest bardziej liniowy, a Skyrim otwarty i rozbudowany, wiec jak mam słuchać porównań tych dwóch gier, to mi łzy lecą z załamania :)

06.12.2011 11:34
odpowiedz
diseasex
53
Konsul

Kumpel ma ponad 20 godzin przegranych w skyrima, wiec przyznaje ze moze rzeczywiscie nie jest taka beznadziejna dla niektorych. Ja nie moge zdzierzyc glupoty dialogow i nie zagram ale bawcie sie dobrze ;)

06.12.2011 16:06
odpowiedz
crisdragon
16
Legionista

Ja mam ponad 33 godziny przegrane i skonczylem glowny watek wiec koniec skyrim i biore sie za cos innego moze alan wake :) albo MW3

06.12.2011 16:26
odpowiedz
cycu2003
145
Legend

Jeśli chodzi o całość to gra jest świetna, niestety wątek główny jak dla mnie

spoiler start

ssie, nie ma co sie czarować, po zabiciu Alduina nie odczuwa sie jakoś zbytnio zrobienia czegoś większego, ładne za to było niebo w zaświatach, to na plus.

spoiler stop

06.12.2011 17:42
odpowiedz
vojak_2
40
Generał

czasem przydatne, ale mało kiedy

06.12.2011 22:29
odpowiedz
aresxxxl
14
Legionista

Dudzin18 jesteś upierdliwy wiem że te dwie gry się różnią i proszę Cię nie powtarzaj się mi chodzi o to że wkurza mnie gadanie takich małolatów którzy krytykują obie te gry. Ja też uwielbiam te gry i proszę Cię zakończmy te dyskusję :P :)

06.12.2011 22:38
odpowiedz
aresxxxl
14
Legionista

A co do porównania chodziło mi tylko o grafikę i fabułę wiadomo resztą się różnią bo każda ma swój aspekt jedna otwarty świat a druga liniowość.

06.12.2011 23:26
odpowiedz
makixxl
12
Legionista

Niestety główny wątek fabularny gry woła o pomstę do nieba... kończąc ostatni quest liczyłem na jakiś zwrot akcji, że po powrocie do Skyrim coś się stanie, a tu lipa :) Trzeba przyznać, że sama gra wciąga i może się podobać jednak dialogi i główna historia klasyfikują się do wymiany.

07.12.2011 13:27
odpowiedz
Taiczo84
54
Pretorianin

Skyrim jest genialny mam już ponad 89 godzin grania ,a nawet nie jestem w połowie głównego watku fabularnego.
Ilość zadań pobocznych jest zajebiście duża i do tego exploracja samego Skyrim ogólnie cud malina -witamina.
Jedynym dużym minusem tej gry jest ilość Bugów jakie występują to bardzo przeraża.

14.12.2011 11:39
odpowiedz
Gorand
12
Legionista

Za taki szajs ocena prawie 10 dzisiejsze spoleczenstwo spada na dno. Sa o wiele lepsze gry ciekawsze od tego.

27.12.2011 22:07
odpowiedz
adi123321
95
Generał

cycu zgadzam sie z toba w 110 %

06.06.2012 20:53
odpowiedz
1 odpowiedź
MrLambadus
6
Junior

Jak można zabić Paarthuraxa?! Przecież on zdradził Alduina. Smoki są z natury złe, a on to zło przełamał. Poza tym bardzo pomógł Smoczemu Dziecięciu w fabule głównej. Niech Ostrza spadają na bambus!

04.07.2016 10:44
fajjaCDRed
2
Legionista

Masz całkowitą rację. Niech Ostrza spadają na bambus!!

08.06.2012 16:59
odpowiedz
Stranger.
126
Spookhouse

MrLambadus --> W opisie tego questu jest wyraźnie zaznaczone, że jego wykonanie nie jest obowiązkowe. :)

23.02.2013 12:52
odpowiedz
lipton432
1
Junior

ktoś wie jak ułorzyć te flary jak się idzie do tego smoka

22.09.2013 11:44
odpowiedz
daglez
3
Junior

nie powiedziałeś o szkarłatnych korzeniach nirnu i ich queście.

22.09.2013 11:54
odpowiedz
KUBICV10
17
Centurion

Gra jest fajne. Przeszedłem! polecam!

22.01.2014 11:36
odpowiedz
informatyk1818
1
Junior

bardzo dobry artykuł a poradniki świetne

29.04.2014 15:29
odpowiedz
jackob77
1
Junior

Pooommmooocccyyy
gdy pytam o ten prastary zwój to urag mówi że zaraz przyniesie jakieś księgi podchodzi do lady i mówi:
niczego nie zachlap a na ladzie nic niema pooommmoooccyyy

21.10.2015 07:26
odpowiedz
legolas93
26
Konsul

Gorand@ Wolę taki "szajs" niż liniowość i bollywoodzkość Wiedźmina (2,3 oczywiście, jedynka Wiedźmin był genialny) czy pseudo hardcore Dark Souls gdzie cała gra sprowadza się tylko na walce a reszta leży i kwiczy. No ale jest trudna, przejdę grę i stanę się hardcorem!!!:D Skyrim ma średnią główną fabułę, ale questy poboczne, daedryczne czy gildie to jest moc, wszystko połączone z klimatyczną oprawą, lokacjami czy świetną muzyką daje niezłego koloska. Sama mitologia i uniwersum TES jest świetne jak się w je zagłębi i poświęci temu masę czasu, no ale wiadomo, jak się ma fobię do rozbudowanych kolosów i woli linówki w stylu W2 no to nie ma szans by się spodobało.

27.08.2016 01:33
odpowiedz
Psyhol11
1
Junior

Przeszedłem Dark Souls i uważam, że jest jest to boska część lepsza od dwójki w w2 nie grałem a w Skyrim mam rozegrane 208 godzin i dopiero przeszedłem ta gre, ponieważ chcialem zwiedzic calą okolice zrobic zadania z akademi magów i zdobyć tam tytuł arcymaga, zdobyć przywództwo nad towarzyszami i gildią złodziei, zdobyć tytuł tana. Wybudowałem dwa domy w okolicy markart i falkret, kupiłem trzy gotowe w markarcie, samotni i białej grani, nie dołączyłem do żadnej strony konfliktu i dopiero dostałem się do mrocznego bractwa. Obrońców świtu mam za soba, a Solstein ocalone przed Miraakiem i moge powiedziec że ta gra jest świetna a dodatki są naprawde wciagające i czasochłonne